#

دوره های زبان در ایتالیا

به دلیل تغییرات لحظه ای در قوانین کشورها، قبل از اقدام حتما با مشاوران موسسه هماهنگ کنید
  • 21 اسفند 1398
  • مقالات تحلیلی
  • 2745 بازدید
  • بدون نظر

دوره های زبان در ایتالیا

برای تحصیل در ایتالیا می توانید زبان انگلیسی و یا زبان ایتالیایی را یاد بگیرید . البته بیش تر افرادی که متقاضی تحصیل در این کشور هستند زبان انگلیسی را برای تحصیل انتخاب می کنند . دوره های زبان در ایتالیا تنوع بسیار زیادی دارند و می توان گفت دانشگاه های کشور ایتالیا بعد از کشور انگلیس دارای دوره های زبان انگلیسی بسیار زیادی بوده است . در زمان اخیر رویکرد وزارت علوم ایتالیا نیز درباره جذب دانشجو نیز تغییر کرده است و هم چنین رتبه دانشگاه های کشور ایتالیا نیز در سطح جهانی تغییر یافته است به همین دلیل نیز دوره های زبان بسیار زیادی در ایتالیا برای یادگیری زبان انگلیسی وجود دارد .

متقاضیان تحصیل در دانشگاه های کشور ایتالیا باید بدانند که برای تحصیل در این کشور باید در ابتدا بورسیه تحصیلی این کشور را دریافت کنند . بعد از این در دوره های زبان در ایتالیا شرکت می کنند و سه ترم کلاس زبان ایتالیایی را پشت سر بگذارند . بعد از این در آزمون های زبان ایتالیایی شرکت می کنند و در صورت این که در این آزمون قبول شوند ودرک زبان ایتالیایی استرنی به فرد داده خواهد شد . دوره های زبان در ایتالیا سه ترم است و هر ترم نیز دو سال و نیم طول می کشد . فرد بعد از این که این دوره های زبان درایتالیا را پشت سر گذاشت می تواند ویزای خود را از سفارت ایتالیا دریافت کند و درهر رشته ای که دوست دارد تحصیل کند

دوره های زبان در ایتالیا

  • دوره های زبان انگلیسی در ایتالیا : زمانی که شما برای تحصیل در ایتالیا زبان انگلیسی را انتخاب می کنید زودتر به این کشور اعزام خواهید شد و کسانی که زبان ایتالیایی را انتخاب می کنید دیر تر از شما وارد این کشور خواهند شد . زیرا زمان دریافت کردن مدرک زبان از سفارت ایتالیا بسیار کم خواهد بود و به دنبال آن می توانید پذیرش و یا ویزای تحصیلی در ایتالیا را به دست آورید . درنهایت نیز می توانید بورسیه تحصیلی ایتالیا را به دست آورید .

زبان انگلیسی به صورت عمومی در دوره دبیرستان های کشور تدریس می شود و در دانشگاه ها نیز دانشجو حداقل پیش زمینه ای از آن خواهد داشت . به همین دلیل نیز دانشجویان راحت تر خواهند توانست که مدرک زبان انگلیسی خود را دریافت کنند . علاوه بر این که انتخاب زبان انگلیسی باعث می شود تا زودتر مدرک زبان خود را دریافت کنید راحت تر هم می توانید به دنبال شغل بگردید.

کسانی که در دوره های زبان در ایتالیا شرکت می کنند و برای تحصیل زبان انگلیسی را انتخاب می کنند باید بدانند که بعدها اگر بخواهند در کشورهای دیگری مثل کانادا ،استرالیا و … به تحصیل و یا کار بپردازند دیگر نیازی نخواهد بود تا در این کشور مدرک زبان خود را ارائه کنند.

شرکت کردن در دوره های زبان در ایتالیا و انتخاب کردن زبان انگلیسی باعث می شود تا بتوانید بسیار راحت تر به منابع پژوهشی و تحقیقاتی دست پیدا کنید و دلیل این امر نیز این است که مقاله های بسیار زیادی در سراسر جهان وجود دارند که به زبان انگلیسی نوشته شده اند . این پژوهش ها برای دوره فوق لیسانس و دکترا بسیار لازم خواهد بود .

  • دوره های زبان ایتالیایی در ایتالیا : برای این که بتوانید در کشور ایتالیا به زبان ایتالیایی به تحصیل بپردازید باید در دوره های زبان در ایتالیا شرکت کنید . البته باید سه ترم دوره های زبان در ایتالیا را پشت سر بگذارید تا بعد از آن بتوانید در آزمون های زبان ایتالیایی شرکت کنید برای این کار لازم است تا به سفارت این کشور مراجعه کنید . بعد از این که در این دوره ها شرکت کردید و در آزمون های مربوطه نیز پذیرفته شدید می توانید در دانشگاه های کشور ایتالیا در هر رشته ای به تحصیل بپردازید .

البته در این میان رشته های دیگری نیز وجود دارد که تحصیل در آن ها به زبان انگلیسی امکان پذیر نیست این رشته ها عبارتند از دندان پزشکی ، رادیولوژی و فیزیوتراپی . تحصیل در این رشته ها به زبان ایتالیایی امکان پذیر خواهد بود . از این رو آن دسته از افرادی که زبان ایتالیایی را برای یادگیری وتحصیل انتخاب می کنند در انتخاب کردن رشته ها محدود نخواهند بود .

متقاضیانی که زبان ایتالیایی را در دوره های زبان در ایتالیا برای یادگیری انتخاب می کنند باید بدانند که در زمان تحصیل و بعد از فارغ التحصیلی بسیار راحت تر می توانند کار پیدا کنند . پس آن دسته از افرادی که نمی توانند زبان انگلیسی را یاد بگیرند می توانند زبان ایتالیایی را یاد بگیرند و به این ترتیب در این کشور به تحصیل بپردازند و بورسیه دریافت کنند .

آیا دریافت ویزای دانشجویی در ایتالیا بدون داشتن مدرک زبان الزامی است ؟

برای این که در کشور ایتالیا ویزای تحصیلی را دریافت کنید به مدرک زبان خاصی نیاز نخواهید داشت و البته در بسیاری از دانشگاه ها ممکن است داشتن پذیرش از یکی از دانشگاه های این کشور داشتن مدرک زبان لازم باشد .این را بدانید که سفارت ایتالیا از شما مدرک زبانی را نخواهد خواست . البته این را بدانید که اگر به زبان انگلیسی و یا ایتالیایی تسلط دارید می توانید افسران ویزا را تحت تاثیر قرار دهید .

دانشگاه های بسیار زیادی در سراسر جهان وجود دارد که همه برنامه های آن ها به زبان انگلیسی نیست و اما چند دوره را برای دانشجویان خود ارائه می دهد . البته بعضی از دانشگاه های در این کشور وجود دارند که دوره کارشناسی ارشد و دکترا را به زبان انگلیسی ارائه می دهند .

دوره های زبان در ایتالیا تعدد بسیار زیادی دارد و این دوره ها به خاطر پاسخ گویی به نیازهای زبان ایتالیایی هر فرد تشکیل می شود . گزینه های یادگیری بسیار زیادی برای زبان ایتالیایی وجود دارد و شما می توانید در هر کدام از شهرهای این کشور دوره های زبان ایتالیایی را پشت سر بگذارید . دوره های بسیار زیادی در دانشگاه ها و مدرسه های این کشور وجود دارد که زبان ایتالیایی را به صورت فشرده به متقاضی آموزش می دهد.

دوره های زبان در ایتالیا

امتیاز شما


امتیاز شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان
02145131
مشاوره رایگان واتس آپ
(کلیک کنید)