#

دوره های زبان در فنلاند

به دلیل تغییرات لحظه ای در قوانین کشورها، قبل از اقدام حتما با مشاوران موسسه هماهنگ کنید
  • 20 اسفند 1398
  • مقالات تحلیلی
  • 1374 بازدید
  • بدون نظر

دوره های زبان در فنلاند

دانشگاه ها و موسسه های بسیار زیادی در کشور فنلاند وجود دارد که در آن ها تدریس با زبان انگلیسی است . این رشته ها درهمه مقاطع لیسانس ، فوق لیسانس و دکترا وجود دارند . تحصیل در فنلاند دارای کیفیت بسیار زیادی است و هم چنین اساتیدی که در این زمینه وجود دارد بسیار خبره هستند . در کشور فنلاند امکانات بسیار زیادی برای آموختن زبان فنلاندی وجود دارد . دوره های زبان در فنلاند برای بزرگ سالان و کودکان بسیار متنوع است که در ادامه درباره آن بحث خواهد شد .

دوره های زبان در فنلاند برای بزرگسالان

برای این که بتوانید اطلاعات بسیار زیادی در مورد دوره های زبان در فنلاند به دست آورید لازم است تا از دانش سراهای ملی ، دانش سرای مردمی و دانشگاه ها اطلاعات لازم را کسب کنید . برای این که اطلاعات بسیار بیش تری را در این باره به دست آورید می توانید به مراکز مهاجرین ، اداره آموزش و پرورش و یا مشاوران محل سکونت مراجعه کنید . حتی در بعضی از شهرستان ها نیز اطلاعاتی که در این مورد همه در یک محل جمع آوری شده است .

دوره های زبان در فنلاند برای بزرگ سالان به صورت معمول در ماه های آگوست ، سپتامبر و یا ژانویه شروع خواهد شد . البته باید این را هم بدانید که ظرفیت دوره های زبان در فنلاند نیز معمولا کامل است . به همین دلیل هم لازم است تا در بهترین موقع برای ثبت نام کردن در این دوره اقدامات لازم را انجام دهید .

برای این که زبان فنلاندی را بیاموزید هم می توانید از طریق دوره های آموزشی که اداره کار برگزار می کند اقدامات لازم را انجام دهید و هم می توانید از طریق دوره های آماده سازی که برای مهاجرین برای تحصیلات حرفه ای و یا تحصیلات آماده کننده برای دبیرستان اقدام کنید .

برای مثال اگر از جمله ارباب رجوع های اداره کار هستید باید بدانید که از همین طریق می توانید برای آموختن زبان فنلاندی اقدامات لازم را انجام دهید . زمانی که شما کارهای مربوط به کاریابی ، وفق یابی و یا سازگاری صورت می گیرد در این اداره بررسی می شود که متقاضی به چه نوع آموزشی نیاز دارند . نکته بسیار مهمی که در این جا وجود دارد این است که شرکت کردن در این دوره های زبان در فنلاند برای متقاضی رایگان خواهد بود . اگر درباره این دوره ها سوالی دارید می توانید به اداره کار مراجعه کنید و در این باره مشورت بگیرید .

البته بسیاری از کارفرمایان هستند که در محیط کار برای کارکنان خود دوره های آموزشی زبان فنلاندی را برگزار می کنند به همین خاطر نیز می توانید از کارفرمای خود بپرسید که می توانید در زمان کار خود زبان فنلاندی را بیاموزید . خود کارفرما نیز برای این که این دوره ها را برای کارفرما برگزار کند می تواند از اداره کار کمک بگیرد .

دوره های زبان در فنلاند

دوره های زبان فنلاندی برای کودکان

کودکان بهتر و زودتر از بزرگ سالان می توانند زبانی جدید را یاد بگیرند البته شاید در ابتدای یادگیری با مشکلاتی رو به رو شوند . کودکان می توانند در مقاطع پیش دبستانی ، مهدکودک و یا مدرسه این زبان را یاد بگیرند . اگر کودک در این زمان این زبان را یاد بگیرد زبان فنلاندی به عنوان دومین زبان وی تلقی می شود .

دوره های آموزشی زبان فنلاندی نیز برای کودکان ارائه می شود که کودک و یا نوجوان می تواند در این دوره ها نیز شرکت کند . از این دوره ها آن دسته از متقاضیانی می توانند استفاده کنند که زبان فنلاندی را به خوبی بلد نیستند . در طول این دوره هم دانش اموز به یادگیری زبان فنلاندی می پردازد و هم می تواند برخی از درس های دیگر را فراگیرد . در این دوره ها کودکان و نوجوانان بین ۷ تا ۱۶ سال می توانند شرکت کنند . مدت زمان این دوره ها یک سال است و بعد از این که فرد این دوره را به پایان رساند وارد دوره های عادی مدرسه می شود .

سطوح دوره های زبان فنلاندی

روش های بسیار زیادی در کشور فنلاند برای توصیف کردن دوره های زبان فنلاندی وجود دارد .  یکی از این مقیاس ها عبارتند از :

  • سطح A1 و A2 : در این سطح متقاضی با مسائل اولیه زبان آشنایی پیدا می کند .
  • سطح B1 و B2 : در این سطح شخص به اندازه ای با این زبان آشنایی پیدا می کند که می تواند کارهای روزمره خود را انجام دهد.
  • سطح C1 و C2 : در این سطح فرد به حد عالی به این زبان مسلط خواهد شد .

البته برای تقسیم بندی این سطوح موارد دیگری نیز وجود دارد که می توانید به سایت آموزش و پرورش مراجعه کنید .

چرا باید زبان فنلاندی را یاد بگیریم ؟

بیش تر افرادی که در کشور فنلاند زندگی می کنند به زبان فنلاندی صحبت می کنند و البته ۵ درصد از همه جمعیت این کشور به زبان سوئدی صحبت می کنند .اگر نمی دانید که برای زندگی در این کشور کدام یک از زبان ها را باید یاد بگیرید باید بدانید اول قصد دارید در کدام یک از شهرهای این کشور اقامت کنید .

البته اگر می خواهید تابعیت فنلاندی را دریافت کنید باید بدانید که باید یا زبان فنلاندی و یا زبان سوئدی و یا زبان اشاره فنلاندی را یاد بگیرید . زمانی که بخواهید تابعیت این کشور را دریافت کنید لازم است تا مدرکی را مبنی بر مهارتی که در این زبان دارید بر سایر مدارک خود ضمیمه کنید . برای این که در این کشور ادامه تحصیل بدهید یادگیری زبان فنلاندی اهمیت بسیار زیادی دارد .

البته اگر قصد ندارید که به صورت بلند مدت نیز در این کشور بمانید باز هم بهتر است این زبان را فراگیرید . البته در این کشور مردم به خوبی به زبان انگلیسی حرف می زنند با این وجود باز هم دانستن زبان فنلاندی اهمیت به خصوصی دارد . زبانی که این زبان را به خوبی یاد گرفتید این شجاعت را خواهید داشت تا به خوبی وارد موقعیت های مختلف شوید .

دوره های زبان در کانادا

امتیاز شما


امتیاز شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان
02145131
مشاوره رایگان واتس آپ
(کلیک کنید)