#

دوره های زبان در کانادا

به دلیل تغییرات لحظه ای در قوانین کشورها، قبل از اقدام حتما با مشاوران موسسه هماهنگ کنید
  • 20 اسفند 1398
  • مقالات تحلیلی
  • 652 بازدید
  • بدون نظر

دوره های زبان در کانادا

دوره های زبان در کانادا دارای تنوع بسیار زیادی است و می توان گفت در بیش تر دانشگاه ها و موسسه های این کشور دوره زبان فرانسوی و یا انگلیسی برگزار می شود . مدت زمان این دوره ها بین یک تا دو سال است . دوره های دیگری نیز وجود دارد که شش ماهه و یا کم ترند برای این که متقاضیان دراین دوره ها به تحصیل بپردازند نیازی به ویزای تحصیلی کانادا ندارند و تنها با استفاده از ویزای توریستی کانادا می توانند در این دوره ها شرکت کنند. برای دوره های بیش تر از شش ماه نیاز به ویزای تحصیلی خواهد بود.

دوره های زبان بسیار زیادی در دانشگاه های کانادا برگزار می شود . این دوره ها حالت پیش نیازی برای زبان موردد استفاده در دانشگاه ها می باشد . در بیش تر دانشگاه های این کشور برای تحصیل در مقطع لیسانس ، فوق لیسانس و یا دکترا نیاز به نمره بسیار خوبی در آزمون های زبان می باشد . زمانی که فرد نمره لازم را در این آزمون ها نداشته باشد باید در دوره هایی شرکت کند تا بتواند آمادگی های لازم را به دست آورد .  در بسیاری از این دانشگاه ها نیز برای افرادی که نمره لازم را در آزمون ندارند پذیرش به صورت مشروط صادر می شود فرد بتواند ویزای دانشجویی در کانادا را دریافت کند . درنهایت وقتی وارد این کشور شد در این آزمون ها شرکت کند و نمره قبولی لازم را به دست آورند .

شرایط دریافت کردن ویزا از دوره های زبان در کانادا

متقاضیانی که می خواهند در این کشور زبان بخوانند و درنهایت نیز مدارکی را مانند تافل و یا آیتلس را به دست آورند به آسانی می توانند برای پذیرفته شدن در دوره های زبان بالای شش ماه اقدامات لازم را انجام دهند . افرادی که برای درخواست ویزا اقدام می کنند به دو دسته تقسیم می شوند :

  • آن دسته از دانشجویانی که برای تحصیل در کانادا به دنبال دریافت ویزا هستند : این دانشجویان نیاز دارند تا برای دوره های شش ماه و یا کم تر پذیرش بگیرند . برای این که برای دوره های بلند مدت ویزا دریافت کنند نیاز است تا اجازه اقامت و یا تحصیل در این کشور را داشته باشند .
  • دانشجویان کشورهایی که به ویزا برای تحصیل در کانادا نیاز ندارند : این دانشجوها لازم دارند تا ویزای تحصیلی را برای دوره های شش ماه و یا کم تر دریافت کنند . برای دوره های بلند مدت نیاز است تا اجازه اقامت و یا تحصیل در این کشور را داشته باشند .

دوره های زبان در کانادا

آشنایی با کالج های زبان در کانادا

  • کالج زبان سنت جورج در کانادا : از مهم ترین کالج های این کشور می باشد که به تحصیل زبان به صورت پایه ای و آکادمیک می پردازد . هر سطح زبان در این کالج ۱۲ هفته طول می کشد . برای آن دسته متقاضیانی که سطح آن ها متوسط تا پیشرفته است چهار سطح وجود دارد .

زبان اصلی این کالج انگلیسی است . هر زمانی که بخواهید می توانید در این کالج ها ثبت نام کنید و نیازی نخواهد بود تا در موقع معینی برای ثبت نام حاضر شوید . زمانی که تحصیل متقاضی تمام شد گواهی برای فرد ارائه خواهد شد . برای تحصیل در این کالج باید فرد سطح ۶۰ با درجه B را به دست آورد .

  • کالج بنیاد بین المللی تابستانی در کانادا : مدت زمان تحصیل در این کالج ها هشت ماه است . این کالج مخصوص آن دسته از افرادی است که از دبیرستان های بین المللی فارغ التحصیل شده اند . هم چنین باید این افراد برای وارد شدن به دانشگاه های طراحی ، موسیقی ، معماری ، علوم کاربردی و مهندسی مناسب باشند . آن دسته از افرادی که شرایط لازم را برای وارد شدن به این کالج ها دارند می توانند کارهای ثبت نام خود را انجام دهند . دانش آموزان بعد از این که دوره تحصیلی خود را به پایان رساندند می توانند گواهی پایان تحصیل خود را دریافت کنند.
  • کالج زبان مسیر سبز در کانادا : زمان تحصیل در این کالج ۱۲ هفته است . این کالج برای دانش اموزان چینی است تا بتوانند وارد برنامه های فوق لیسانس شوند . متقاضی می توانند موسسه های ثانویه را در این کشور انتخاب کند و به این طریق در این کالج ها ثبت نام کند . در این کالج به متقاضیان برای انتخاب کردن مسکن اختیاری داده نشده است و مسکن خاصی درنظرگرفته شده است . اگر متقاضیان در سطح ۶۰ باشند می توانند گواهی بعد از تحصیل را دریافت کنند.
  • کالج اسکاربورو : کم ترین زمان برای تحصیل در این کالج ۸ هفته است . آن دسته از افرادی که از نظر تحصیلی می توانند وارد این کالج شوند و اما سطح زبان انگلیسی آن ها پایین است می توانند وارد این کالج شوند . اگر متقاضی بتواند در سطح ۶۰ مدرک خود را دریافت کند می تواند گواهی بعد از تحصیل خود را دریافت کند .

متقاضیان دوره های زبان فرانسوی و یا انگلیسی در کانادا باید بدانند :

آن دسته از افرادی که می خواهند در دوره های زبان انگلیسی در کانادا شرکت کنند باید بدانند که سفارت کانادا برای ایرانیان ویزا صادر نمی کند . حتی اگر متقاضی پذیرش مشروط در دوره های بالاتر را داشته باشد نیز باز هم با درخواست های ویزای دانشجویی در این کشور موافقت نمی شود . ( منظور از پذیرش مشروط این است که متقاضی هیچ مدرک زبانی را نداشته باشد به همین خاطر هم برای این که دوره های زبان در کانادا را بگذارند باید پذیرش مشروط  دریافت کند ). البته طول دوره زبانی که برای فرد درنظرگرفته می شود بسته به مهارت آن ها است  و معمولا بین یک تا دو ترم خواهد بود . پس اگر فردی می خواهد از کشور ایران برای دریافت کردن ویزا اقدام کند باید بداند که حتما باید شرایط سطح زبان را نیز داشته باشد . حتی اگر دانشگاهی به نمره زبان نیازی نداشته باشد باز هم بهتر است در آزمون های زبان شرکت کنید .

دوره های زبان در کانادا

امتیاز شما


امتیاز شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان
02145131
مشاوره رایگان واتس آپ
(کلیک کنید)