#

دکترای کشور انگلستان

به دلیل تغییرات لحظه ای در قوانین کشورها، قبل از اقدام حتما با مشاوران موسسه هماهنگ کنید
  • 23 مهر 1398
  • مهاجرت تحصیلی
  • 359 بازدید
  • بدون نظر

دکترای کشور انگلستان

انگلستان کشوری در بریتانیای کبیر است که در جنوب آن واقع شده است. پایتخت این کشور شهر مشهور و زیبای لندن و زبان رسمی مردم آن زبان رسمی و بین المللی انگلیسی است.
انگلستان دومین کشور جهان است که قوی ترین سیستم آموزشی جهان را دارد بد این اساس دانشجویان مقاطع مختلف تحصیلی این کشور می توانند اطمینان داشته باشند که بهترین و بروزترین خدمات آموزشی جهان در اختیارشان قرار می گیرد. همچنین دانشگاه های مشهور این کشور نیز مانند آکسفورد و کمبریج همواره از ۱۰ دانشگاه برتر جهان بوده اند.
دانشجویان دکترای این کشور مجوز کار در هفته ای ۲۰ ساعت را خواهند داشت. همچنین بعد از اتمام تحصیلشان تضمین صد در صد و قطعی یافتن کار برایشان وجود دارد.
متقاضیانی که می خواهند برای تحصیل در مقطع دکترا به کشور انگلستان سفر کنند باید حداقل ۳ ماه قبل از شروع ترم تحصیلی نسبت به دریافت پذیرش دانشگاه مورد نظر و صدور ویزای تحصیلی این کشور اقدام کنند.

مدت کسب مدرک دکترا در کشور انگلستان

کسب مدرک دکترای کشور انگلستان بین ۲.۵ تا ۳ سال طول می کشد. به دلیل اینکه کشور انگلستان از نظام آموزشی بسیار قوی برخوردار است طول این دوره از تحصیل در کشور انگلستان نسبت به سایر کشورها کمتر است. (اما ممکن است این ۳ سال بسته به عملکر دانشجو طولانی تر شود که این مورد در همه جای جهان وجود دارد.)
کشور انگلستان به دلیل اهمیت زیادی که به نظام آموزشی و در نتیجه اهمیتی که به دانشجویان خود می دهد دوره ای را تحت عنوان Pre-Phd برای دانشجویان متقاضی تحصیل دکترا، برگزار میکند. این دوره، یک دوره ی ۶ ماهه است که بیشتر برای افرادی برنامه ریزی شده است که تا به حال پروژه تحقیقاتی یا همان پروپوزال ننوشته اند و یا اصلا نمی دانند پروپوزال چیست. در طی این دوره، این دانشجویان به طور کامل دانشی که در این زمینه لازم دارند را فرا می گیرند و به این صورت می توانند مقطع دکترای خود را با موفقیت به اتمام برسانند.

مدت کسب مدرک دکترا در کشور انگلستان

تحصیل دکترای کشور انگلستان

دانشجویان در این دوره از تحصیل در دانشگاه های کشور انگلستان باید انجام یک پروژه تحقیقاتی با یک موضوع آکادمیک را به پایان برسانند. این پروژه که در دانشگاه های این کشور بیشتر به تز دکترا مشهور است پایان نامه ای است که استاد مربوطه (سوپروایزر) آن را انتخاب می کند. این تز میتواند حداکثر ۱۰۰ هزار کلمه داشته باشد که دانشجو خود آن را می نویسد و باید از آن در برابر اساتید دانشگاه دفاع کند. همچنین در صورتی که اساتید مربوطه سوالی راجب تز دانشجو از او داشته باشند دانشجو باید بتواند آن سوال را به درستی و به صورت کامل پاسخ دهد. در نتیجه دانشجو در روز روز دفاع از تز دکترای خود باید از همه لحاظ آمادگی داشته باشد.
از انواع دیگر تحصیل دکترا در کشور انگلستان می توان به این موارد اشاره کرد:
• MPhil یا Master Of Ohilosophy: پیش دوره ی، مقطع PhD است که ۱ سال تا یک سال و نیم طول می کشد و برای افرادی است که آمادگی کامل برای ورود به دوره PHD را ندارند. تز مورد نیاز این دوره یک تحقیق با موضوع مورد نظر با حداکثر ۶۰ هزار کلمه خواهد بود.
• MRes یا Master Of Reasearch: دوره ی پیشرفته ای که روی موضوعاتی در رابطه با هنر و علوم های اجتماعی و انسانی تمرکز دارد و برای افرادی است که می خواهند خود را از لحاظ نوشتن یک تحقیقات بی عیب و نقص و بدون داشتن هیچ منبع مالی محک بزنند. تز این دوره ارائه پایان نامه ای با حداکثر ۴۰ هزار کلمه خواهد بود.
• دکترای حرفه ای (Professional Doctorate): شبیه به دوره PhD است تنها با این تفاوت که این دکترا به کار حرفه ای تمرکز دارد و بیشتر عملی است در حالی که phd تنها به موضوعات آکادمیک می پردازد و بیشتر تحقیقاتی است.

تحصیل دکترای کشور انگلستان

مدارک مورد نیاز برای پذیرش تحصیل دکترای کشور انگلستان

۱. تکمیل فرم درخواست تحصیل دکترا در دانشگاه های انگلستان
۲. ارائه اصل و ترجمه مدارک لیسانس و فوق لیسانس فرد متقاضی همراه با ریزنمرات دروس (برای دریافت پذیرش تحصیلی دانشگاه های کشور انگلستان نیاز به تایید وزارت علوم و دادگستری برای ترجمه مدارک نیست.)
۳. ارائه مدرک زبان رسمی IELTS با حداقل نمره ۷ یا حداقل سطح زبان C1
۴. ارائه یک پروژه تحقیقاتی معتبر یا پروپوزال معتبر که توسط اساتید مربوطه تایید شده باشد. این ارائه به طور کامل بیان کند که فرد در طول تحصیل در دوره دکترا قصر انجام چه تحقیقاتی را دارد و همچنین باید علت انجام این تحقیقات و چگونگی انجام آن توسط فرد متقاضی درج شده باشد.
۵. انگیزه نامه فردی که در آن فرد متقاضی باید به طور کامل بیان کند که قصدش از ادامه تحصیل در مقطع دکترا و در دانشگاه های کشور انگلستان چیست به طوری که پذیرش دانشگاه قانع شود این فرد را از بین متقاضیان دیگر انتخاب کند.
۶. روزمه کامل فرد (CV)
۷. دو یا سه عدد توصیه نامه از اساتید مقاطع قبلی که تاثیر بالایی در پذیرش دانشگاه مورد نظر خواهد داشت. همچنین در این توصیه نامه ها استاد باید ذکر کند که فرد متقاضی می تواند در مقطع دکترا ادامه تحصیل کند و ویژگی هایی ازین قبیل را در توصیه نامه خود بیاورد.

هزینه تحصیل در مقطع دکترای دانشگاه های کشور انگلستان

هزینه تحصیل در کشور انگلیس نسبت به سایر کشورها کمی گران تو است به این صورت که هزینه تحصیل فرد در مقطع دکترا در دانشگاه های دولتی کشور انگلیس می تواند به ۱۲ هزار پوند در سال برسد که این مبلغ برای دانشگاه های خصوصی این کشور بسیار بیشتر خواهد بود.
این نکته نیز قابل توجه است که هزینه ی زندگی در شهرهای پیشرفته تر انگلستان مانند لندن بسیار بیشتر از شهرهای معمولی این کشور است.
همچنین بورسیه های تحصیلی این کشور نیز همه هزینه های تحصیلی و زندگی دانشجو را پاسخگو نیستند و دولت انگلیس تنها بخشی از این هزینه ها را برای دانشجویان بورسیه پرداخت می کند.
بورسیه تحصیلی انگلستان دارای رقیبان بسیاری است و فرد متقاضی برای پذیرش در دانشگاه های انگلستان همراه با بورسیه تحصیلی باید حداقل یک سال قبل از شروع ترم تحصیلی این کشور اقدام کند.

هزینه تحصیل در مقطع دکترای دانشگاه های کشور انگلستان

با همه مطالبی که گفته شد، می توان انگلستان را به عنوان یک هدف قطعی برای ادامه تحصیل در مقطع دکترا در نظر گرفت. اگر شما نیز متقاضی تحصیل در مقطع دکترا در کشور انگلیس هستید و نیاز به اطلاعات جامع تری در این زمینه دارید می توانید با موسسات مربوطه در ارتباط باشید و یا از وکلای معتبر در این زمینه کمک بخواهید.

امتیاز شما


امتیاز شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان
02145131
مشاوره رایگان واتس آپ
(کلیک کنید)