#

سرمایه گذاری در آلمان

به دلیل تغییرات لحظه ای در قوانین کشورها، قبل از اقدام حتما با مشاوران موسسه هماهنگ کنید
  • 18 خرداد 1398
  • ویزای سرمایه گذاری
  • 559 بازدید
  • بدون نظر

سرمایه گذاری در آلمان

آلمان

کشور آلمان که با نام رسمی جمهوری فدرال آلمان شناخته می شود یکی از کشورهای اتحادیه ی اروپاست و از جمله بنیان گذاران اتحادیه ی اروپاست. آلمان پر جمعیت ترین کشور اروپاست و همچنین یکی از صنعتی ترین کشورهای جهان به شمار می آید.

جمهوری فدرال آلمان ثروتمندترین کشور عضو اتحادیه ی اروپا به شمار می آید به طوری که می توان این کشور را موتور اقتصادی حوزه ی پولی یورو به شمار آورد. امروزه افراد زیادی به دلیل اقتصاد قدرتمند کشور آلمان برای زندگی در این کشور و مهاجرت به آن از خود علاقه نشان می دهد اما از شرایط و نحوه ی گرفتن اقامت آلمان آگاه نیستند، به همین دلیل ما در ادامه تصمیم داریم شما را با چگونگی دریافت اقامت کشور آلمان آشنا کنیم.

سرمایه گذاری در آلمان

یکی از راه هایی که می توان اقامت کشور آلمان را دریافت کرد سرمایه گذاری در این کشور است. طبق قوانین کشور المان هر فرد خارجی که بخواهد برای کسب و کار در کشور آلمان سرمایه گذاری کند می تواند اقامت این کشور را دریافت نماید و همچنین سرمایه گذاری در آلمان برای اتباع خارجی ازاد می باشد.

راه های گرفتن اقامت کشور آلمان از طریق سرمایه گذاری

شاید برای تان سوال باشد که چگونه می توان از این طریق اقامت کشور آلمان را اخذ نمود. در پاسخ به این سوال باید بگوییم که به طور کلی از طریق چهار روش می توان در کشور آلمان سرمایه گذاری کرد و اقامت این کشور را دریافت کرد، این  چهار روش عبارتند از:

  1. افتتاح شعبه یا دفتر نمایندگی: اگر فرد متقاضی یک تاجر کامل به حساب بیاید می تواند برای سرمایه گذاری در کشور آلمان اقدام کند. تاجر کامل به فردی گفته می شود که صاحب یک شرکت بازرگانی مانند شرکت های واردات و صادرات است و یا صاحب یک مجموعه تولیدی بزرگ مثل کارخانجات تولید کننده ی مواد غذایی باشد. این فرد می تواند شعبه ای برای مجموعه ی خود در کشور آلمان تاسیس کند. البته لازم به ذکر است که تاسیس شعبه نیز به دو روش امکان پذیر است:
  • تاسیس شعبه ی وابسته: تاسیس شعبه ی وابسته یعنی شعبه ای که فرد در کشور آلمان تاسیس می کند انبار پخش کالا، دفتر کارخانه ها و یا … باشد.
  • تاسیس شعبه ی مستقل
  1. ثبت شرکت مسئولیت محدود در کشور آلمان: یکی دیگر از روش ها، ثبت شرکت مسئولیت محدود در این کشور است. اگر فرد متقاضی صاحب یک شرکت فعال و معتبر در ایران باشد و بخواهد در کشور آلمان به فعالیت اقتصادی بپردازد می تواند مشابه ی شرکت خود در ایران شرکتی در المان افتتاح کند. این شرکت یک شرکت کاملا مستقل المانی به حساب می آید که با مسئولیت محدود خواهد بود و در ضمن حداقل سرمایه برای این کار ۲۵ هزار یورو می باشد.
  2. راه اندازی یک کسب و کار براساس فعالیت های حرفه ای فرد: اگر در حوزه هایی مانند رستوران، فروشگاه پوشاک، فروشگاه مواد غذایی و .. فعالیت می کنید و می خواهید در آلمان سرمایه گذاری کنید. نیازی به ثبت شرکت نیست و تنها می توانید مجوزات صنفی مربوطه را دریافت کنید و کسب و کار خود را در کشور آلمان راه اندازی کنید و در این کشور سرمایه گذاری کنید.
  3. ثبت شرکت تضامنی: آخرین روشی که می خواهیم به شما معرفی کنیم، ثبت شرکت تضامنی است. شرایط شرکت تضامنی مانند شرکت مسئولیت محدود است اما اعتبار و مسئولیت های شرکت و سهامداران در این دو نوع شرکت با هم متفاوت هستند و نوع شرکت ثبت شده نیز با نوع شرکت مسئولیت محدود متفاوت است.

راه های گرفتن اقامت کشور آلمان از طریق سرمایه گذاری

مدارک مورد نیاز برای دریافت اقامت آلمان از طریق سرمایه گذاری در این کشور

برای این که بتوانید از طریق سرمایه گذاری در آلمان اقامت این کشور را دریافت کنید باید مدارکی را به سفارت آلمان ارائه دهید که این مدارک عبارتند از:

  • متقاضی باید مدارکی ارائه دهد که نشان دهد که سرمایه ی لازم برای سرمایه گذاری در المان را دارد.
  • متقاضی باید مدارک شناسایی خود را نیز ارائه دهد
  • اگر فرد متقاضی می خواهد کسب و کاری در کشور آلمان راه اندازی کنید و از این طریق در این کشور سرمایه گذاری کند باید مجوز کسب و کار خود را نیز ارائه دهد.
  • اگر فرد متقاضی می خواهد از روش هایی همچون ثبت شرکت و دفتر نمایندگی استفاده کند باید مدارک شرکت فعالی که در ایران دارد را ارائه دهد و این شرکت باید حداقل یک سال فعالیت معتبر داشته باشد.

حداقل میزان سرمایه گذاری در آلمان

برای این که فرد در کشور آلمان سرمایه گذاری کند باید حداقل میزان سرمایه ی لازم برای سرمایه گذاری در این کشور را داشته باشد، حداقل میزان سرمایه گذاری در آلمان برای اقامت ۲۵ هزار یورو است. در کنار این مبلغ فرد باید هزینه ی سالیانه ی شرکت خود را نیز به آلمان منتقل کند.

هزینه هایی که شرکت طی یک سال با آن روبرو خواهد بود عبارتست از:

  • هزینه ی اجاره ی دفتر شرکت به مدت یک سال
  • حقوق فرد متقاضی به عنوان رئیس شرکت به مدت یک سال
  • در صورت نیاز حقوق یک سال کارمندان استخدام شده
  • هزینه های دیگر شرکت مانند تبلیغات و .. (البته در صورت نیاز)

فرایند دریافت اقامت آلمان از طریق سرمایه گذاری

برای این که بتوانید از طریق سرمایه گذاری در آلمان اقامت این کشور را درخواست دهید، ابتدا باید مدارک مورد نیاز و ترجمه شده را به سفارت ارائه دهید، در صورتی که مدارک شما توسط سفارت تایید شود. حال شما باید طرح توجیهی خود را ارائه دهید.

این طرح توجیهی باید در اداره ی ثبت شرکت ها در آلمان در ایالت مورد نظر شما در المان تایید شود، در نهایت پس از این که درخواست فرد پذیرفته شد مدارک لازم به ایران ارسال می شود تا شما از طریق آن بتوانید درخواست خود را پیگیری کنید.

مدارک مورد نیاز برای دریافت اقامت آلمان از طریق سرمایه گذاری در این کشور

مزایای دریافت اقامت کشور آلمان از طریق سرمایه گذاری

مزایای اخذ اقامت کشور آلمان از طریق سرمایه گذاری عبارتند از:

  • فرد می تواند خانواده ی خود را همراه خود ببرد. البته افرادی که می خواهند فرزندان خود را همراه خود ببرند تنها می توانند فرزندان زیر ۱۸ سال خود را همراه خود ببرند.
  • فردی که از طریق سرمایه گذاری، اقامت دائم آلمان را کسب می کند حقوقی مشابه با شهروندان اتحادیه ی اروپا خواهد داشت.
  • المان اقتصادی پویا و بسیار امن دارد و افراد با سرمایه گذاری در این کشور سرمایه گذاری در یکی از امن ترین اقتصادهای جهان را تجربه کنند.
  • فرد با استفاده از این روش نیاز به مدرک زبان نخواهد داشت
  • با استفاده از این روش فرد متقاضی می تواند هم در کشور آلمان و هم در کشورهای حوزه ی شینگن زندگی کند
  • دریافت اقدام کشور آلمان با استفاده از این روش نیاز به صرف زمان نسبت کوتاهی دارد.

معایب دریافت اقامت کشور آلمان از طریق سرمایه گذاری

  • هزینه ی تمدید و مالیات سالیانه در این روش زیاد است
  • دریافت اقامت آلمان و هزینه ی مهاجرت به آلمان با استفاده از این روش زیاد است
  • فرد متقاضی حتما باید مدارک لازم مربوط به فعالیت اقتصادی در کشور خود را حتما ارائه دهد
  • حداقل مبلغ سرمایه گذاری در آلمان نسبتا بالا است.
  • اگر فرد بخواهد از روش تاسیس دفتر نمایندگی برای سرمایه گذاری در این کشور استفاده کند باید توجه داشته باشد که هر شرکتی نمی تواند در آلمان شعبه و یا نمایندگی تاسیس کند.

نکاتی در مورد سرمایه گذاری در آلمان

  • طبق مطالعه ای که در مورد سرمایه گذاری جهانی UNCTAD انجام شده است طی سال های ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۴ اعتبار و شهرت المان به عنوان جذاب ترین کشور برای سرمایه گذاری در قاره ی اروپا تایید شده است.
  • المان در لیست بهترین مقاصد کاری دنیا طی سال های ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۴ به عنوان سومین کشور بین المللی شناخته شده است.
  • ۷۳ درصد از شرکت هایی که در مطالعات اخیری که توسط اتاق بازرگانی امریکا شرکت داشته اند بیان کرده اند که اولین گزینه برای سرمایه گذاری و گسترش فعالیت در اروپا، کشور آلمان است.
  • جالب است بدانید که محرک های اقتصادی آلمان بیشتر در صنایعی مانند فناوری انرژی، حمل و نقل، خودرو، فناوری های زیست محیطی، حمل و نقل، ارتباطات و فناوری اطلاعات است و همین مسئله نیز باعث شده است که بسیاری از شرکت ها باور داشته باشند که آلمان سیاست های کلان جذابی دارد.

مزایای دریافت اقامت کشور آلمان از طریق سرمایه گذاری

در نهایت به این مسئله توجه داشته باشید که کل فرایند دریافت اقامت آلمان از طریق سرمایه گذاری در این کشور بین ۷ تا ۹ ماه طول می کشد و همچنین توجه داشته باشید که شرایط سرمایه گذاری در المان و به طور کلی سایر کشورها ثابت نمی ماند و کشورها هر ساله بسته به نوع و میزان مشاغل و حرفه ای که نیاز دارند راه هایی برای سرمایه گذاری افراد خارجی باز می کنند. این مسئله را به این دلیل مطرح کردیم که ممکن است شما هم جزو افرادی باشید که طی چند سال تصمیم داشته باشید به یک کشور و از طریق یک راه خاص اقدام به مهاجرت کنید اما به دلیل این که ممکن است قوانین کشور مورد نظر شما تغییراتی بکند، راهی که برای مهاجرت مدنظرتان است پس از چند سال حذف شود.

موسسه دانش گستر کوه نور با بیش از سالها سابقه درخشان در زمینه اخذ پذیرش و ویزای تحصیلی آماده خدمت رسانی به علاقه مندان تحصیل در اسپانیا می باشد. مشاورین موسسه همواره سعی بر آن دارند تا بهترین راهنمایی را به دانشجویان ارائه دهند. جهت مشاوره در زمینه های تحصیل در آلمان ، اسپانیا و اروپا و همچنین تحصیل در کانادا مشاورین ما آماده ارائه بهترین مشاوره و خدمت رسانی به علاقه مندان می باشند.

امتیاز شما


امتیاز شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان
02145131
مشاوره رایگان واتس آپ
(کلیک کنید)