#

سرمایه گذاری در کانادا

به دلیل تغییرات لحظه ای در قوانین کشورها، قبل از اقدام حتما با مشاوران موسسه هماهنگ کنید
  • 15 خرداد 1398
  • ویزای سرمایه گذاری
  • 645 بازدید
  • بدون نظر

سرمایه گذاری در کانادا

کانادا

کشور کانادا، کشوری در قاره ی امریکای شمالی است و از نظر مساحت پس از روسیه بزرگ ترین کشور جهان به شمار می اید، کانادا به دلیل همسایگی با کشور آمریکا روابط اقتصادی گسترده ای با ایالات متحده دارد به گونه ای حجم معاملات این دو کشور از هر دو کشور دیگری در جهان بیشتر است. به دلیل امکاناتی که کانادا در اختیار شهروندان خود قرار می دهد همواره افراد زیادی خواهان مهاجرت به این کشور بوده اند، یکی از راه های مهاجرت به کانادا، سرمایه گذاری در کانادا است. راه های زیادی برای مهاجرت به کانادا وجود دارد اما اگر به دلایلی همچون داشتن سن بالای ۳۵ سال، نگرفتن نمره ی ۶.۵ به بالا در آزمون آیلتس یا مشمول شدن به سربازی فرزند پسر و یا موارد دیگر نمی توانید از سایر روش های مهاجرت به کانادا استفاده کنید می توانید از روش سرمایه گذاری در کانادا برای مهاجرت به این کشور استفاده کنید.

مزایای سرمایه گذاری در کانادا

همان طور که گفتیم سرمایه گذاری در کانادا یکی از روش های مهاجرت به این کشور است که از جمله مزایای این روش از مهاجرت می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • با سرمایه گذاری در کانادا و مهاجرت به این کشور، افراد می توانند از بیمه خدمات درمانی رایگان تا اخر عمر بهره مند شوند و اگر فرد در کانادا مشغول به کار شود می تواند از بیمه ی درمان کامل دندان نیز بهره مند شود.
  • در مقایسه با کشورهایی همچون استرالیا، آمریکا و کشورهای عضو اتحادیه ی اروپا، کانادا دارای ارزان ترین روش مهاجرتی از طریق استانی است، برای مثال مهاجرت از طریق سرمایه گذاری به استرالیا دارای هزینه ای حدود ۸۰۰ هزار دلار، ویزای کشورهای همچون مجارستان و بلغارستان در اتحادیه ی اروپا ۳۰۰ هزار یورو است، اما افراد می توانند با سرمایه گذاری ۱۰۰ تا ۳۵۰ هزار دلاری (البته بر اساس دلار کانادا) می توانید در کانادا سرمایه گذاری کنید
  • یکی دیگر از مزایای سرمایه گذاری در کانادا این است که کانادا بر خلاف همسایه ی خود یعنی آمریکا کشوری امن است و حمل سلاح در آن ممنوع است.
  • سرمایه گذاری در کانادا و مهاجرت به آن مزیت دیگری که دارد این است که تمام فرزندان فردی که در کانادا سرمایه گذاری کرده است می توانند از تحصیل رایگان در کانادا بهره مند شوند. همچنین بسیاری از دانشگاه های کانادا نیز به دانشجویان مقیم خود وام و بورس می دهند.
  • همچنین با سرمایه گذاری در کانادا و مهاجرت به آن می توان از سایر مزایای زندگی در یک کشور تراز اول دنیا بهره مند شد و از مزایای پاسپورت کانادایی نیز استفاده کرد.
  • افرادی که به کانادا مهاجرت می کنند به راحتی می توانند خود را با کانادا و فرهنگ آن تطابق دهند.
  • در اخر این که کانادا اب و هوای بسیار خوبی دارد و افراد می توانند با زندگی در این کشور از آب و هوا و مناظر زیبای آن لذت ببرند

مزایای سرمایه گذاری در کانادا

مهاجرت به کانادا از طریق برنامه های سرمایه گذاری در استان های کانادا

هر ساله افراد زیادی پرونده های سرمایه گذاری و کارآفرینی خود را به سفارت های کانادا ارسال می کنند اما آمارها نشان می دهد که ۳۶ درصد این افراد به دلیل نقص کلی که پرونده های شان دارد، پرونده های شان عودت داده می شود که به دلیل نداشتن وکیلی برای رفع نواقص است، پس اولین نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که از وکیل خوب برای سرمایه گذاری در کانادا و مهاجرت به این کشور کمک بگیرید.

اما برنامه های سرمایه گذاری در استان های کانادا که در حال حاضر جریان دارند عبارتند از:

  • سرمایه گذاری در استان کبک

در این روش سرمایه گذاری در کانادا فرد باید ۳۵۰ هزار دلار کانادا را به یک بانک کانادایی پرداخت کند تا این بانک واسط بین دولت کانادا و فرد شود. همچنین با استفاده از این روش که در حال حاضر سریع ترین روش کسب اقامت خانوادگی در کانادا است، فرد می تواند از بیمه ی رایگان، حق تحصیل و کار و … بهره مند شود و نیازی نیست که در استان کبک اقامت داشته باشد و حتی مدرک زبان داشته باشد، همچنین فرد در این روش از ابتدای ورود خود به کانادا مقیم دائم کانادا خواهد بود.

  • سرمایه گذاری در استان میتوبا

در این روش سرمایه گذاری فرد باید مبلغ ۵۰۰ هزار دلار کانادایی که دارایی خالص فرد است به صورت ملک یا پول نقد نشان دهد و سپس باید ۱۵۰ هزار دلار در شهرهای دیگر و یا ۲۵۰ هزار دلار را در وینیپیگ سپرده گذاری کند از جمله دیگر شرایطی که این نوع سرمایه گذاری دارد این است که فرد باید نمره ی ۵ در آزمون آیلتس کسب کند، باید استان میتوبا کار و زندگی کند و همچنین باید به صورت مستمر در تجارت خود حضور داشته باشد. در آخر این که فرد پس از دریافت ویزای کار و انجام تعهدات خود می تواند برای گرفتن اقامت اقدام کند.

  • سرمایه گذاری در استان نوااسکوشیا

شرایط سرمایه گذاری در استان نوااسکوشیا تا حدودی مشابه سرمایه گذاری در استان میتوبا است با این تفاوت که فرد باید ۶۰۰ هزار دلار کانادا که دارایی خالص فرد است را به صورت ملک و یا پول نقد نشان دهد و سپس فرد باید ۱۵۰ هزار دلار را سپرده گذاری کند.

البته این ۶۰۰ هزار دلار دارایی نباید حتما در کانادا باشد و در نهایت این که فرد می تواند ویزای کار دریافت کند و پس از این که توانست شرایط لازم را برآورده کند می تواند برای اقامت دائم کانادا درخواست دهد. در ضمن فرد برای این که بتواند از این روش سرمایه گذاری استفاده کند باید در ازمون ایلتس نمره ی ۵ کسب کند و همچنین باید در استان نوااسکوشیا زندگی و کار کند.

سرمایه گذاری در استان کبک

  • سرمایه گذاری در استان نیوبرانزویک

برای سرمایه گذاری در این استان فرد باید اثبات کند که حداقل به اندازه ی ۶۰۰ هزار دلار املاک دارای سند رسمی در ایران دارد، در گام بعدی فرد باید ۱۰۰ هزار دلار را سپرده گذاری نماید و همچنین باید مبلغ ۵۰ هزار دلار را نیز برای هزینه های مرتبط پرداخت کند. همچنین مانند دو استان قبلی نیز فرد باید نمره ی ۵ از آزمون آیلتس اخذ نماید و در این استان کار و زندگی کند و حضور مداومی نیز در کسب و کار خود داشته باشد.

  • سرمایه گذاری در استان پرینس ادوارد

در این روش سرمایه گذاری در کانادا، فرد باید ۲۵۰ هزار دلار را شامل هزینه ی سرمایه گذاری و دولتی و … می شود را در این استان کانادا سرمایه گذاری کند و به شرط راه اندازی کسب و کار ۲۰۰ هزار دلار و یک سال زندگی ۵۰ هزار دلار و ۶ ماه زندگی ۲۵ هزار دلار برگشت داده می شود. برای کسب اقامت از طریق این روش فرد باید حداقل مدرک دانشگاهی و نمره ی  ۵ آیلتس داشته باشد و همچنین بیزنس پلنی که فرد ارائه می دهد نیز باید شبیه به کاری باشد که در حال حاضر انجام می دهد. از دیگر شرایط سرمایه گذاری در این استان نیز می توان به کار و زندگی در این استان، حضور مداوم در کسب و کار و انجام مصاحبه اشاره کرد.

  • سرمایه گذاری در استان ساسکاچوان

برای سرمایه گذاری در این استان دو روش وجود دارد، اگر فرد دارای سوابق مرتبط با کشاورزی باشد می تواند ۵۰۰ هزار دلار سرمایه خود را در ایران به صورت ملک نشان دهد و اگر فرد زیر ۴۰ سال سن داشته باشد ارائه ی ۳۰۰ هزار دلار سرمایه کافی ست و در انتها فرد می تواند با سپرده گذاری ۷۵ هزار دلاری اقامت کانادا را بگیرد. اما برای بخش غیر کشاورزی فرد باید ۵۰۰ هزار دلار سرمایه و بیزنس ۳۰۰ هزار دلاری با  تعهد ایجاد کار برای ۲ کانادایی انجام دهد. در این روش نیز مانند بیشتر از استان های قبلی فرد باید در استان کار و زندگی کند، نمره ی ۵ آیلتس بگیرد، ویزای کار بگیرد و حضور مداومی در کسب و کار داشته باشد.

  • سرمایه گذاری در استان بریتیش کلمبیا (در ونکوور و حومه ی آن )

در این روش سرمایه گذاری در کانادا فرد باید میزان دارایی پولی و یا ملکی که در ایران به نام خود و یا همسرش است و ارزش بیش از ۶۰۰ هزار دلاری دارد را نشان دهد و در ضمن باید مبلغ ۴۰۰ هزار دلار کانادا را به عنوان خرید یک بیزنس در ونکوور و یا حومه ی ان پرداخت کند. در این روش نیز فرد باید از آزمون آیلتس نمره ی ۵ بگیرد، کار برای یک کانادایی ایجاد کند، ویزای کار بگیرد، در استان کار و زندگی کند و حضور مداومی در بیزنس داشته باشد.

سرمایه گذاری در استان بریتیش کلمبیا

در نهایت به این مسئله توجه داشته باشید که بسیاری از سرمایه گذاران با وجود این که سرمایه ی خود را به کشور کانادا انتقال دادند ولی به دلایلی همچون عدم اشنایی با قانون کار در کانادا، عدم اشنایی با شرایط مهاجرین، عدم اشنایی با مسائل حقوقی و عدم اشنایی با شرایط محیطی و زندگی در کانادا نتوانسته اند در این کشور زندگی کنند، پس توصیه می کنیم قبل از این که اقدام به سرمایه گذاری در کشورهای خارجی از جمله کانادا می کنید همه ی شرایط را مورد بررسی قرار دهید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر راجع به سرمایه گذاری در کانادا با دفتر موسسه دانش گستر کوه نور تماس بگیرید و یا فرم ارزیابی رایگان را پر نمایید.

۵/۵ - (۱ امتیاز)


5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان
02145131
مشاوره رایگان واتس آپ
(کلیک کنید)