#

سیستم آموزشی کشور اتریش

به دلیل تغییرات لحظه ای در قوانین کشورها، قبل از اقدام حتما با مشاوران موسسه هماهنگ کنید
  • 1 اردیبهشت 1399
  • مهاجرت تحصیلی
  • 1807 بازدید
  • بدون نظر

تحصیل در کالج های اسپانیا

کشور اتریش کشوری محصور در خشکی بوده که همسایگان آن آلمان، جمهوری چک، اسلواکی، مجارستان، ایتالیا، اسلوونی و لیختن اشتاین هستند. کشور اتریش دارای ۹ ایالت است که شامل ۷۶ شهر است. دین رسمی اتریش مسیحی کاتولیک است. در ادامه به توضیح کوتاهی از سیستم آموزشی کشور اتریش می پردازیم.

سیستم آموزشی کشور اتریش و مقاطع تحصیلی در این کشور:

  • مهد کودک و یا کودکستان:

این آموزش برای کودکان پیش دبستانی بین سنین ۳ تا ۶ سالگی طراحی شده اند که از نظام آموزشی این کشور جدا نیستند. با این حال مهد کودک ‌ها اختیاری هستند و حتی کودکان در ابتدا می توانند با والدینشان حضور یابند.

در این مراکز آموزشی نیز مانند سایر مراکز آموزشی به صورت دولتی و خصوصی ارائه می شوند. مهد کودک های دولتی (توسط دولت، ایالت ها یا شهرداری ها تأسیس می شوند) و مهد کودک های خصوصی نیز توسط افراد خصوصی که گاها توسط مربیان و والدین تاسیس و اداره می شوند.

مهد کودک های خصوصی که توسط انجمن ‌ها، کلیسا ها یا گروه های مذهبی اداره می ‌شوند. کودکستان های خصوصی به جای اینکه توسط مواردی که در عنوان شد تاسیس و اداره شود بیشتر توسط بخش ‌های دیگر نیز اداره می شوند و عموماً هیچگونه کمک مالی را دریافت نمی‌کنند ( برعکس مواردی که غالب هرینه های آن را از بخش کمک های مالی به مهد کودک می پردازند.)

البته باید گفت که بعضی از مهد کودک ها، طبق دستورات و قوانین بسیاری از شهرداری ها شهریه و هزینه ی مربوط به مراقبت کودکشان را مطابق جدول درجه بندی شده و مطابق با درآمد خالص خانواده پرداخت می نمایند.

مهد کودک ها یا بصورت تمام وقت یا نیمه وقت هستند. کودکستان های نیمه وقت از ساعت ۷ صبح تا ۱۲ ظهر با امکان سرو نهار به فعالیت مشغولند. کودکستان های تمام وقت از ساعت ۷ صبح تا ۷ بعد از ظهر با سرو نهار به فعالیت می پردازند. والدین هر زمان که بخواهند می توانند کودکشان را از مهد کودک به خانه ببرند. بسیاری از کودکستان ها در تمامی طول سال نیز باز هستند.

  • مدارس:

در سیستم آموزشی کشور اتریش تحصیلات اجباری این کشور ۹ سال به طول می انجامد. این امر اجباری برای تمامی کودکانی است که سکونت دائم در اتریش، را دارا هستند. سن ورود به مدرسه و شروع تحصیلات اجباری از ۶ سالگی و از یکم سپتامبر شروع و در سن ۱۵ سالگی به اتمام می رسد.

همان طور که گفته شد مدارس دولتی در اتریش به صورت رایگان ارائه می شود. والدین نیز ملزم به ثبت نام کودکانشان در مدرسه مناسب هستند. اابته باید گفت که به این صورت انجام می شود که نزدیکترین مدرسه به محل سکونت را باید انتخاب کنند. اطمینان حاصل کنند از اینکه کودکشان بطور منظم در مدرسه حضور می یابد. ذکر این مطلب ضروری است که در سیستم آموزشی کشور اتریش هیچ گواهی نامه ای مبنی بر اتمام آموزش اجباری صادر نمی شود و تنها در گزارش سالیانه در پایان سال نهم از آموزش اجباری به اتمام می رسد.

تحصیل در کالج های اسپانیا

در مدارس کلاس ها به طور معمول ۶ روز در هفته تشکیل می ‌شوند. البته امکان تعطیل اعلام کردن شنبه و تشکیل هفته ۵ روزه نیز امکان دارد. اما براساس سیستم آموزشی کشور اتریش، کلاس ها را نباید زودتر از ساعت ۸:۰۰ تشکیل داد. البته امکان تشکیل کلاس ها در ساعت ۷:۰۰ نیز با توجه به امکان حمل ‌و ‌نقل دانش ‌آموزان و بر اساس سایر اولویت ها و نیاز به این امر امکان ‌پذیر است. هزینه‌ های مربوط به غذای ناهار و یا ساعات آزاد (که می‌ توانند مورد استفاده ی معلمان و یا روانشناسان اجتماعی قرار گیرند) توسط والدین و یا بخشداری ها پرداخت می‌ شود.

مدارس ابتدایی: (Volksschule)

طول دوره آموزش ابتدایی ۴ سال ( از یک تا ۴ سال ) است. در سیستم آموزشی کشور اتریش به این صورت است که حداکثر تعداد دانش آموزان در هر کلاس ۳۰ نفر هستند و این تعداد دانش آموز در حکم یک کلاس است. اگر تعداد دانش آموزان در هر سال به حد نصاب لازم نرسد، چندین سال ممکن است در یک کلاس ادغام شوند. معلمین، معلمین کلاسی می باشند، به این صورت که چهار سال تحصیلی را با همان کلاس و با همان کودکان سپری می کنند. کلاس های پیش دبستانی اغلب در مدرسه های ابتدایی برگزار می شوند که ممکن است در همان ساختمان و یا در ساختمانی مجاور به مدرسه متوسطه عمومی واقع شده باشد.

  • دوره متوسطه: ( Hauptschule )

این مدارس در ادامه ی مدرسه چهار مقطعی ابتدایی قرار دارند و چهار مقطع تحصیلی برای این مدارس طراحی و اجرا شده است. همچنین این مدرسه براساس سیستم آموزشی کشور اتریش موظف است آموزش های پایه ای و عمومی را ارائه دهد و دانش آموزان را براساس علاقمندی، تمایل، استعداد، توانائی هایشان برای ورود به زندگی شغلی و یا ادامه تحصیل در مدارس سطوح متوسطه و سطوح بالا آماده کند.

دانش آموزانی که در محله ها و مناطق کوچک هستند بایستی به مدارس مناطق مرکزی تر رفته و به این صورت که در این مدارس برای آنها، هزینه رفت و آمد به مدرسه به صورت رایگان حساب می شود.

ساختار مدارس دوره متوسطه  (Hauptschule):

براساس آن چه گفته شد مدارس دوره متوسطه جزء مدارس آموزش اجباری عمومی هستند. در این باره باید گفت که برخلاف این مدارس، اداره مدارس بالاتر آموزش عمومی بر عهده دولت می باشد. به همین خاطر وسعت این مدارس براساس تراکم جمعیت منطقه متغیر هستند.

انواع مدارس دیگر در سیستم آموزشی کشور اتریش:

مدرسه های مخصوص افراد و کودکانی که مشکل جسمی دارند ( Sonderschulen und integrative Maßnahmen)

مدارس آموزش فنی و حرفه ای ( Berufsbildende Ausbildung)

  • کالجهای فنی و حرفه ای

آموزش فنی حرفه ‌ای عملی برای مشاغل خاص در این کالج‌ ها ارائه می ‌شود. این مدارس بصورت تمام‌ وقت (به استثنای کالج های کار بزرگسالان) ارائه می شوند. به این صورت که دانش ‌آموزان بایستی بعد از تکمیل هشتمین سال تحصیلی و یا موفقیت و قبول شدن در سنجش توانایی به این کالج ها راه می یابند.

دانش ‌آموزان باید در آموزش عملی اجباری در شرکت ها، شرکت کنند یا در طی تعطیلات تابستانی شان در این آموزش‌ ها شرکت کنند ( به این صورت که در مدارس تجاری و بازرگانی کار آموزی تابستانی اختیاری می ‌باشد).

این دانش آموزان بعد از تکمیل این نوع از مدرسه، می توانند با حضور در دوره ‌های تکمیلی ورود به دانشگاه، شرکت نمایند.

تحصیل در کالج های اسپانیا

امتیاز شما


امتیاز شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان
02145131
مشاوره رایگان واتس آپ
(کلیک کنید)