#

شهرهای اصلی اتریش

به دلیل تغییرات لحظه ای در قوانین کشورها، قبل از اقدام حتما با مشاوران موسسه هماهنگ کنید
  • 12 مهر 1398
  • مقالات تحلیلی
  • 1219 بازدید
  • بدون نظر

شهرهای اصلی اتریش

کشور اتریش کشوری محصور در خشکی بوده که همسایگان آن آلمان، جمهوری چک، اسلواکی، مجارستان، ایتالیا، اسلوونی و لیختن اشتاین هستند. کشور اتریش دارای ۹ ایالت است که شامل ۷۶ شهر است. دین رسمی اتریش مسیحی کاتولیک است. هرکدام از شهرهای این کشور دارای ویژگی ها و جاذبه های مخصوص به خود است که درادامه به آنها می پردازیم:

  • شهر وین (پایتخت کشور اتریش)

یکی از شهرهای اصلی اتریش ، وین است. وین پایتخت شهر اتریش و مرکز فرهنگی ، اقتصادی و سیاسی کشور اتریش می باشد. این شهر بزرگ میزبان بسیاری از سازمان های بزرگ بین المللی، از جمله سازمان ملل و اوپک است.

در نزدیکی مرزهای جمهوری چک، اسلواکی و مجارستان قرار دارد که در بخش شرقی کشور اتریش است.

به وین شهر رویاها نیز گفته می شود، چرا که وطن اولین روانشناس جهان سیگموند فروید بوده است. همچنین به عنوان شهر موسیقی مشهور است.

از مکان های باستانی کشوراتریش می توان به قلعه ها و باغ های باروک و رینگ استرا با ساختمان های بلند، بناهای تاریخی و پارک ها، کاخ‌های پادشاهی وین، موزه‌های متعددی در وین وجود دارد که هر کدام گوشه‌ای از تاریخ، فرهنگ و هنر اتریش را به نمایش می‌گذارند اشاره کرد.

علاوه بر این ها کلیسای جامع سنت استفان، بزرگترین بازار رو باز وین و… از مکان های باستانی و دیدنی شهر وین پایتخت اتریش است.

پس از برلین (پایتخت آلمان)، وین دومین کشور آلمانی زبان محسوب می شود.

در بین سال های ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۵ میلادی که بهترین شهرهای جهان برای زندگی انتخاب می شدند وین بعد از شهر ملبورن استرالیا رتبه دوم جهان را از آن خود کرد. اخیراً نیز مجددا شهر وین به عنوان بهترین شهر جهان برای زندگی معرفی شده است.

دانشگاه وین یکی از قدیمی ترین دانشگاه های کشور اتریش و کل اروپا است و البته آلمانی زبان است که در سال ۱۳۶۵ میلادی تاسیس شد. در این دانشگاه ۱۴ دانشکده وجود دارد که دانشکده های مدیریت، حقوق و دانشکده علوم بازرگانی، اقتصاد و آمار از جمله مطرح ترین دانشکده های این دانشگاه هستند. جزء دانشگاه های مطرح دنیا به حساب میاد به دلیل اینکه اغلب فارغ التحصیلان این دانشگاه موفق به دریافت جایزه نوبل شده اند.

شهر وین

  • شهر گراتس (ایالت استوریا)

دومین شهر بزرگ کشور اتریش بعد از پایتخت آن یعنی وین است. شهر گراتس در رودخانه مور در جنوب شرقی اتریش و این شهر در حدود ۲۰۰ کیلومتری در جنوب غربی وین قرار دارد.

سال ۱۹۹۹، شهر گراتس به لیست یونسکو از میراث فرهنگی جهانی اضافه شد. به دلیل منطقه سبز و دارای جنگل های وسیع این شهر همواره مورد انتخاب دانشجویان برای تحصیل در دانشگاه های این شهر قرار می گیرد.

گراتس قدمتی طولانی در آموزش دارد و ۶ دانشگاه در این وجود دارد. از این ۶ دانشگاه می توان دانشگاه گراتس ، دانشگاه صنعتی گراتس ، دانشگاه پزشکی گراتس ، دانشگاه موسیقی و هنر های نمایشی گراتس و ۲ کالج فنی نام برد که دانشجویان بسیاری را همواره به خود جذب کرده است.

برای دانشجویان که قصد ادامه تحصیل در کشور اتریش در دانشگاه های رایگان اتریش را دارد شهر گراتس اتریش می تواند یک مقصد ایده آل برای آنها باشد.به همین خاطر در پایان سال ۲۰۰۶ تعداد ۳۷،۶۲۴ نفر با وضعیت اقامت ثانویه در گراتس حضور داشتند.

دانشگاه گراتس نیز جزء قدیمی ترین دانشگاه های کشور اتریش است که خارج از شهر وین قرار دارد. این دانشگاه در سال ۱۵۸۵ توسط ارشیدوک جان تاسیس شد. به دلیل نزدیکی این دانشگاه به مرز اسلوونی، دانشجویان بسیاری از این کشور برای تحصیل به دانشگاه گراتس می آیند. دانشجویان این دانشگاه هم چنین می توانند پس از دوره ی فارغ التحصیلی خود نسبت به دریافت اقامت اتریش اقدام کنند.

از معروف ترین نماد شهر گراتس، می توان برج ساعت را نام برد که از فراز تپه شلوس برگ بر شهر دید خوبی دارد. این تپه از سال ۱۱۲۵ تا ۱۸۰۹ دژ شهر گراتس محسوب می شده استاین برج ساعت بزرگ که هنوز بخشی از دژ به شمار می آیددر ۲۰۰ سال بعد این تپه کمی تغییر کرده است و شکل امروزی را به خود گرفته است.

شهر گراتس

  • شهر اینسبروک (پایتخت ایالت فدرال تیرول)

از جمله دیگر شهرهای اصلی اتریش، اینسبروک است. این شهر زیبا در غرب اتریش واقع شده است. به دلیل وجود این شهر در دره ی کوه های آلپ به یک مرکز ورزش های زمستانی در جهان تبدیل شده است. همچنین این شهر میزبان اولین بازی های المپیک زمستانی جوانان را در سال ۲۰۱۲ بوده است و بیشتر از بقیه شهرها به دو بار میزبانی بازی های المپیک زمستانی در سال های ۱۹۶۴ و ۱۹۷۶ مشهور است.

دانشگاه اینسبروک سومین دانشگاه کشور اتریش از لحاظ سطح آموزشی است. زبان تدریس در دانشگاه اینسبروک به زبان های آلمانی و انگلیسی است با این حال اکثر رشته ها به زبان آلمانی ارائه می شود. دانشگاه اینسبروک یکی از برترین مراکز علمی و پژوهشی است که در غرب اتریش واقع شده است. این دانشگاه دارای دانشکده های مختلف در زمینه علوم پایه، علوم انسانی، نجوم و … می باشد.

  • شهر لینتس

این شهر در شمال شرقی اتریش واقع بر کرانه رود دانوب قرار دارد. شهر لینتس اتریش دارای آب و هوای اقیانوسی است که تاثیر قابل توجهی از جریان هوای قاره اروپا دارد که در نتیجه تابستان گرم و زمستان بسیار سرد دارد .

شهر لینتس به شیرینی لاینزر شناخته می شود که گفته می شود قدیمی ترین کیک جهان است که اولین بار در شهر لینتس بوده است.

فرصت شغلی در شهر لینز اتریش وجود دارد، ولی تنها نیمی از شغل های خالی می تواند توسط ساکنان آن پوشش داده شود بنابراین این مازاد شغلی موجب افزایش نرخ مسافرانی از مناطق اطراف این شهر به لینتس می آیند، شود. همین مسئله موجب شده است که همواره در شهر لینتس ترافیک باشد.

  • شهر سالزبورگ (پایتخت ایالت فدرال سالزبورگ)

و در نهایت شهر آخری که می خواهیم در مورد آن صحبت کنیم و از جمله شهرهای اصلی اتریش است. آب و هوای شهر سالزبورگ اتریش اقیانوسی یا مرطوب و معتدل می باشد. همچنین این شهر به علت مجاور بودن با کوه های آلپ تبدیل به مرکز تاریخی و بازدی منظره محیط آلپ شده است که همواره توریست های بسیاری را به خود جذب می کند.

شهر سالزبورگ اتریش دارای سه دانشگاه به همین علت بیشتر جمعیت آن می توان گفت که دانشجویان تشکیل می دهند.

دانشگاه سالزبورگ دانشگاهی دولتی است که در سال ۱۶۲۲ توسط اسقف اعظم پاریس به نام (Lodron) تاسیس شده است. دانشجویان دانشگاه سالزبورک بیشتر متقاضی رشته های انسانی هستند. همچنین این دانشگاه به محرک بسیار قوی برای اقتصاد شهر سالزبورگ تبدیل شده است.

شهر اینسبروک

جهت کسب اطلاعات بیشتر راجع به شهرهای اصلی اتریش با دفتر موسسه دانش گستر کوه نور تماس بگیرید و مشاوره اولیه رایگان را دریافت نمایید.

امتیاز شما


امتیاز شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان
02145131
مشاوره رایگان واتس آپ
(کلیک کنید)