#

شهرهای اصلی ایتالیا

به دلیل تغییرات لحظه ای در قوانین کشورها، قبل از اقدام حتما با مشاوران موسسه هماهنگ کنید
  • 14 مهر 1398
  • ایتالیا
  • 1252 بازدید
  • بدون نظر

شهرهای اصلی ایتالیا

 

آشنایی با ایتالیا

ایتالیا کشوری که در جنوب اروپا قرار دارد و به دلیل شباهت نقشه‌اش به چکمه، به کشور چکمه‌ای مشهور است. این کشور به ۲۰ استان تقسیم شده است و همسایگان آن را فرانسه در شمال غربی، سوئیس و اتریش در شمال ، یوگسلاوی و استونی در شمال شرقی تشکیل می دهد.

در ادامه به توضیح چند شهر اصلی این کشور می پردازیم.

  • رم (استان لاتزیو یا لاتیوم) (Rome)

یکی از شهرهای اصلی ایتالیا رم است. رم پایتخت کشور ایتالیا است که در میانه ی کشور و در کنار دریای مدیترانه قرار دارد، رود تیبر از میان این شهر می گذرد. و همچنین کشور واتیکان که کوچکترین کشور جهان محسوب می شود در داخل شهر رم واقع شده است.

شهر رم شهر برای مدت های طولانی شهر جاویدان نامیده می شد، زیرا یکی از بزرگترین شهرهای تمدن غرب و پایتخت امپراطوری روم بود. در حال حاضر نیز یکی از شهر های بزرگ و البته مهم کشور ایتالیا محسوب می شود که افراد بسیار زیادی به فکر مهاجرت به کشور ایتالیا هستند.

در افسانه های این شهر آمده است که این شهر ۲۷۶۶ ساله، توسط دو برادر دوقلو به نام‌های «رمولوس» و «رموس» ایجاد شده است. این دو برادر فرزندان «مارس» خدای جنگ بوده‌اند و پس از تولد، داخل سبدی قرار داده شده و به رودخانه سپرده شده و سپس ‌توسط یک گرگ ماده نجات پیدا کردند و توسط آن گرگ بزرگ می شدند. به همین خاطر گرگ در نزد مردم شهر رم از هزاران سال پیش تا کنون، مورد احترام بوده و از آن زمان نماد شهر رم است.

عمده فعالیتهای اقتصادی در رم به دو بخش کارهای دولتی و توریسم تقسیم میشود و اغلب مردم شهر در این دو زمینه مشغول کار هستند. داشتن بیشترین تعداد توریسم باعث شده است صنایع زیادی در این شهر رونق پیداکند از جمله پارچه بافی، صنایع چاپ، صنایع غذایی، دارویی، ماشین سازی و صنایع فلزی. علاوه بر این ها صنعت فیلمسازی نیز در این کشور جرء صنایع مهم به شمار می آید.

اکثر ساختمانها ، میدانها و مجسمه های آن یادگار دورانهای قدیم هستند ودارای آثار باستانی بسیاری است.

رم

معرفی چند نقطه ی دیدنی این شهر:

بزرگترین آمفی تئاتر و ورزشگاه روم باستان که دستور ساخت آن را وسپاسیان(Vespasian)  امپراتور روم در سال ۷۰ میلادی صادر کرد. در این استادیوم وسیع، تماشاگران رومی می توانستند، گلادیاتورها و حیوانات وحشی را که تا سرحد مرگ باهم مبارزه می کردند را تماشا کنند. این ساختمان همچنین قادر بود ۵۰۰۰۰ تماشاچی را در خود جای دهد و بوسیله سایبان کرباسی بزرگی آنها را از معرض تابش آفتاب محفوظ نگه دارد.

میدان یا جایی که مبارزات در آن انجام می شد از جنس چوب ساخته شده بود واین کف چوبی بوسیله ماسه پوشیده شده بود تا خون های ریخته شده را جذب کند. برای برگزاری مسابقات دریایی پهلوانی، میدان را پر از آب می کردند. در حال حاضر تنها یک سوم از بنای این ساختمان باقی مانده است.

پایتخت کشور ایتالیا پرحمعیت ترین شهر این کشور بوده. زبان رسمی آنها ایتالیایی و دارای خط لاتین هستند. البته مهاجرانی از کشورهای فراوانی مثل آلمان و فرانسه و آلبانی ساکن این شهر هستند.

پانتئون معبدی است که برای خدایان ساخته شده است. یکی از ساختمان های بزرگ رم باستان محسوب می شود که به بهترین وجه نگهداری شده است.

پانتئون بین سالهای ۱۱۸ تا ۱۲۸ میلادی توسط هادریان (Hadrian) امپراطور رم به جای معبد کوچکی که توسط دولت مردی به نام مارکوس ویپسانیوس آگریپا (Marcus Vipsanius Agrippa) در ۲۷ سال قبل از میلاد ساخته شده بود، بنا گردید.

  • میلان (Milan)

دومین شهر کشور ایتالیا از نظر جمعیت پس از رم که تلفظ ایتالیایی میلانو دارد. این شهر بزرگ دارای ساختمانهای بلند مسکونی، ادرای، تجاری و صنعتی زیادی است و مترو شهر میلان در سال ۱۹۶۴ راه اندازی شده بود.

اماکن دیدنی شهر بزرگ میلان”

کلیسای جامع میلان یکی از بزرگترین کلیساهای جهان است، که در سال ۱۳۸۶ بنای آن شروع شد و در سال ۱۹۶۵ به پایان رسید. در درون این کلیسا کارهای هنری فراوانی وجود دارد و مقدس ترین اثر باستانی میخی است که گفته می شود از صلیب مسیح به جای مانده است.

در مجاورت این کلیسا نیز صومعه دومینیکن که در سالن غذاخوری آن تابلوی معروف شام آخر اثر لئوناردو داوینچی نقاشی شده قرار دارد.

همچنین پلازو دی بررا (Palazzo di Brera) از مراکز فرهنگی میلان است که در سال ۱۶۰۹ تاسیس شده و می توان آن را اولین کتابخانه عمومی در اروپا به شمار آورد.علاوه بر این سالن اپرای تئاترو آلا اسکالا (Teatro alla Scala) با شهرتی جهانی، قابل توجه بسیاری از دانشگاه های بزرگ وهنرستان های موسیقی است.

میلان

  • شهر ناپل (Napoli )

یکی دیگر از شهر های اصلی ایتالیا شهر ناپل است. این شهر که در جنوب ایتالیا در استان کامپانیا قرار دارد، از بنادر مهم ایتالیا به شمار می‌رود. این شهر که شهری صنعتی به حساب می آید دارای صنایع گسترده ای از جمله کشتی سازی و تولیدات مواد غذایی و شیمیایی ، آهن ، فولاد، صنایع ماشین سازی و دستکش است.

این شهر زمانی پایتخت کشور ایتالیا بوده است.

  • پیزا(Pisa)

این شهر که جزء شهرهای اصلی ایتالیا محسوب می شود، بر کرانه شرقی دهانه رود آرنو در دریای تیرنی قرار دارد. شهر پیزا به دلیل وجود برج پیزا در آن معروف است، هر چند بناهای تاریخی زیادی ازجمله کلیساها پل ها و کاخ های قدیمی و باستانی زیادی در این شهر وجود دارند.

زبان رسمی مردم، ایتالیایی است. همچنین تاکسی‌ها در پیزا و البته در سراسر ایتالیا گران هستند.

آب وهوای این شهر معتدل و گرم است همینطور فصل تابستان، شلوغ‌ترین فصل گردشگری در این شهر است.

در سال ۱۸۰ پیش از میلاد شهر پیزا تنها بندر در امتداد ساحل غربی بود و به‌عنوان پایگاهی برای عملیات‌ دریایی رومی‌ها استفاده می‌شده.

جاهای دیدنی شهر پیزا عبارتند از :

برج کج پیزا که از مشهورترین برج‌های جهان، کلیسای جامع سانتا ماریا از بهترین نمونه‌های معماری پیزایی، موزه‌ی ملی با آثار مجسمه‌ سازی و نقاشی و کتب خطی، کلیسا سانتا ماریا دلا اسپینا با معماری و تزیینات زیبا، کلیسای سانتو استفانو با دیوارنگاره‌های دیدنی و موزه‌ی کلیسای جامع (موزه‌ی اپرای دومو) که از بهترین موزه‌های منطقه‌ی توسکانی به شمار می‌رود و چشم‌اندازی بی نظیری‌ به برج پیزا دارد.

پیزا

موسسه دانش گستر کوه نور با بیش از سالها سابقه درخشان در زمینه اخذ پذیرش و ویزای تحصیلی آماده خدمت رسانی به علاقه مندان تحصیل در خارج از کشور می باشد. مشاورین موسسه همواره سعی بر آن دارند تا بهترین راهنمایی را به دانشجویان ارائه دهند. جهت مشاوره در زمینه های تحصیل در اروپا و کانادا مشاورین ما آماده ارائه بهترین مشاوره و خدمت رسانی به علاقه مندان می باشند.

امتیاز شما


امتیاز شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان
02145131
مشاوره رایگان واتس آپ
(کلیک کنید)