#

شهرهای اصلی کانادا

به دلیل تغییرات لحظه ای در قوانین کشورها، قبل از اقدام حتما با مشاوران موسسه هماهنگ کنید
  • 12 مهر 1398
  • مقالات تحلیلی
  • 769 بازدید
  • بدون نظر

شهرهای اصلی کانادا

 آشنایی با کشور کانادا

کانادا کشوری پهناور و ملیت های مختلفی در خود جای داده است و افراد بسیار زیادی در سال های اخیر متقاضی مهاجرت به کانادا هستند . علاوه بر این شهرهای زیادی دارد، در ادامه به چند شهر مهم کشور کانادا می پردازیم.

  • شهر آتاوا (استان آنتاریو) ( Ottawa,Ontario)

یکی از شهرهای اصلی کانادا، شهر آتاوا است. پایتخت کشور کانادا شهری با ملیت های گوناگون است که بیشترین تعداد اقلیت ها در این شهر هستند. این شهر دارای پارک های فراوان و طبیعت سرسبز است.

به دلیل فرصت های شغلی فراوانی که دارد حتی برای مهاجرانی که به این شهر می روند ایجاد شغل می کند. می توان یک علت این موضوع را وجود شرکت های عظیم تکنولوژی در این منطقه اشاره کرد. این شهر بالاترین رتبه ی درآمد خانوارها را از آن خود کرده است.

زبان مردم این شهر غالبا انگلیسی است. آب و هوای این شهر سرسبز در ماه های بهار و پاییز نوسانات شدید دما دارد اما با زمستان های سرد و برفی همراه است، به عبارتی اتاوا تابستان های شرجی و زمستان های بسیار سرد و طولانی آن دارد. ولی می توان گفت در تابستان هوا بسیار گرم و آفتابی است و در زمستان به نسبت روزهای آفتابی کمتری دارد.

ساکنین این شهر به خانواده ارزش خاصی می دهند وبه همین خاطر می توان گفت که مردمی هستند که در آرامش زندگی می کنند .

ساکنین این شهر مردمی ورزش دوست هستند. همچنین این شهر برای انجام بسیاری از ورزش ها بسیار مناسب است مانند اسکی، یوگا، اسب سواری، اسکیت، دوچرخه سواری، ماهیگیری، هاکی روی یخ و صخره نوردی.

با این حال تنها مشکل شهر آتاوا این است که قیمت مسکن کمی بالا است گرچه در برخی از شهر های دیگر مسکن با قیمت پایین تر هم می توان یافت. اما پیدا کردن مسکنی متناسب با قیمت آن کمی دشوار است.

همچنین شهر آتاوا دارای دو دانشگاه اصلی به نام های دانشگاه اتاوا و دانشگاه کارلتون هستند. بسیاری از نیروی کار این شهر در این دو دانشگاه بزرگ شهر آتاوا تحصیل کرده اند.

مزیت مهم این شهر با طبیعت گسترده این است که استفاده از دوچرخه در آن بسیار زیاد است به طوریکه که افراد می توانند حتی دوچرخه ی خود را داخل مترو های شهری آن ببرند. علاوه بر این پیست مخصوص به دوچرخه وجود دارد که به راحتی می توان از دوچرخه استفاده کرد.

شهر آتاوا

  • گاتینو (استان کبک) ( Gatineau, Quebec)

نامی که گاتینو به آن مشهور است کبک است به مهنای زیبا، زیرا این شهر وسیع و تمامی شهرهای این استان کشور کانادا پوشیده از جنگل ها و تپه ها و آبراه های بسیار زیادی دارد. این شهر وهمچنین این استان به کبک معروف است و گاها به آن اروپای شمال آمریکا می گویند. (کلمه ی کبک در زبان فرانسوی به معنی زیبا است.)

این شهر زیبا هم مثل بیشتر شهرهای کانادا مهاجران بسیار زیادی دارد؛ بیشترین مهاجرین از مناطقی مثل چین، جنوب آسیا، خاورمیانه و آفریقا هستند. زبان اصلی مردم این شهر فرانسوی است.

نزدیکی بسیار زیاد شهرهای اتاوا وهمچنین شهر گاتینو باعث شده است مردم این شهر محل زندگی آنها است اما برای کار به شهر آتاوا می روند.

مالیات بر درآمد در کبک پایین تر است، به همین خاطر این افراد ترجیح می دهند در گاتینو زندگی کنند.

  • واترلو (استان انتاریو) ( Waterloo, Ontario)

یکی دیگر از شهرهای اصلی کانادا، شهر واترلو است. شهر واترلو در جنوب استان انتاریو واقع شده وشهر نسبتا کوچکی است. این شهر هم مانند سایر شهرهای کانادا ملیت های گوناگونی را در خود جای داده است.

وجود بسیاری از اقوام مهاجر در این شهرمی تواند برای افراد ساکن آن تجربه های فرهنگی زیادی را حاصل کند. همچنین اقتصاد آن نیز در زمینه فرصت های شغلی قوی است. این فرصت ها در سطح وسیعی از بخش های صنعت از تکنولوژی گرفته تا تولیدات وجود دارند. به همین دلیل است که درصد نرخ بیکاری پایین است و مسکن ارزان قیمت هم یکی دیگر از مزیت های این شهر است.

واترلو همچنین شرایط مناسبی در کلاس ها و دانشگاه هایی در سطح جهانی، و سطح بالای تحصیلات برای کودکان را دارا است. دانشگاه واترلو، یکی از مدرن ترین دانشگاه های کانادا نیز در این شهر واقع شده است که دارای رتبه جهانی در میان دانشگاه های دنیا دارد.

واترلو

  • بروسار(استان کِبِک) ( Brossard, Quebec)

این شهر هم مانند سایر شهرهای این استان زبان فرانسوی، زبان رسمی آن هاست. اما اقلیتی هایی هم هستند که به زبان های انگلیسی، چینی، اسپانیایی، کانتونی( نوعی گویش چینی)، فارسی و عربی صحبت می کنند.

از مزایای زندگی در این شهر زیبا می توان به شغل های با درآمد بالا، نرخ پایین بیکاری، مسکن ارزان قیمت، و تنوع فرهنگی حاصل از مهاجران بسیاری که در خود جای داده است اشاره کرد.

  • دلتا( استان بیریتیش کلمبیا) ( Delta, British Columbia)

این شهر یکی از شهر های استان یا منطقه ی بیریتیش کلمبیا است که یکی از شهرهای اصلی کانادا است و در جنوب ریچموند واقع شده است و از شمال به رودخانه فِرِیزِر و از جنوب به واشینگتون متصل شده است.

دلتا هم مانند شهر آتاوا یعنی پایتخت کشور کانادا دارای مردمانی است که به خانواده اهمیت فراوان می دهند. علاوه براین افرادی هستند که به محیط زیست بسیار اهمیت داده. در شهر دلتا تعداد زیادی پارک قرار دارد افراد ساکن آن غالبا با دوچرخه و یا پیاده روی رفت و آمد می کنند، به همین علت مسیرهای دوچرخه سواری متعددی در سطح شهر برای راحتی وامنیت بیشتر قرار دارد. بیشتر اقلیت های مهاجر از چین و جنوب آسیا هستند.

  • رجاینا (ساسکاچوان) ( Regina, Saskatchewan)

رجاینا، مرکز استان ساسکاچوان و می توان گفت یکی از شهرهای بزرگ و پرجمعیت کشور کانادا محسوب می شود. این شهر در منطقه ای بدون آب و منایع طبیعی کمتری واقع شده است ولی پارک های بسیاری دارد و علارغم این ویژگی ها بخش مهم اقتصاد این شهر زمین داری و کشاورزی است. صنعت نیز در بخش گاز طبیعی رونق بسیاری دارد.

هزینه مسکن در شهر ساسکاچوان نسبت به بقیه شهرهای کانادا کمتر است، به همین دلیل بیشتر شهروندان آن صاحب خانه هستند. بیشتر ساکنین این شهر به زبان انگلیسی صحبت می کنند ولی افراد معدودی هستند که به زبان فرانسوی صحبت می کنند. سایر زبان هایی که مردم این شهر صحبت می کنند فیلیپینی، وییتنامی، چینی، پنجابی، اردو، آلمانی و اسپانیایی است.

آب و هوای این شهر در زمستان سرد و خشک است، و تابستان هایی گرم دارد.

رجاینا

موسسه دانش گستر کوه نور با بیش از سالها سابقه درخشان در زمینه اخذ پذیرش و ویزای تحصیلی آماده خدمت رسانی به علاقه مندان تحصیل در خارج از کشور می باشد. مشاورین موسسه همواره سعی بر آن دارند تا بهترین راهنمایی را به دانشجویان ارائه دهند. جهت مشاوره در زمینه های تحصیل در آلمان ، اسپانیا و اروپا و همچنین تحصیل در کانادا مشاورین ما آماده ارائه بهترین مشاوره و خدمت رسانی به علاقه مندان می باشند

امتیاز شما


امتیاز شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان
02145131
مشاوره رایگان واتس آپ
(کلیک کنید)