#

شهرهای اصلی کشور فنلاند

به دلیل تغییرات لحظه ای در قوانین کشورها، قبل از اقدام حتما با مشاوران موسسه هماهنگ کنید
  • 14 مهر 1398
  • فنلاند
  • 1152 بازدید
  • بدون نظر

شهرهای اصلی کشور فنلاند

کشور فنلاند به زمستان های سرد و شب های طولانی معروف است. در اکثر شهرهای این کشور شفق ها و اجسام آسمانی بسیار زیبایی در اکثر روزهای سال قابل مشاهده است. همچنین این کشور دارای دریاچه های زیبا و جنگل های متعدد است که در اکثر روزهای سال روی آن ها برف می نشیند و منظره زیبایی را به وجود می آورد. با همه این تفاسیر کشور فنلاند را می توان به عنوان یکی از بهترین و زیبا ترین کشور ها جهت مهاجرت معرفی کرد.

اما در اینجا چند تا از اصلی ترین شهرهای کشور فنلاند معرفی شده است تا شما بتوانید این کشور زیبا را بهتر بشناسید.

شهر هلسینکی Helsinki City

پایتخت کشور فنلاند است به همین دلیل یکی از شهرهای اصلی این کشور محسوب می شود. این شهر به عنوان یکی از پرطرفدارترین شهرهای جهان شناخته شده است به طوری که در بین شهرهای پر متقاضی جهان رتبه نهم را دارد و همچنین در بین شهرهای اروپا دومین شهر پرطرفدار محسوب می شود. زیر ساخت این شهر در کنار محیط زیست و منابع طبیعی آن باعث ایجاد این شهر زیبا شده است. همچنین متقاضیان زیادی را جهت تحصیل در کشور فنلاند در مقاطع مختلف تحصیلی خود دارد.

شهر تورکو Turku City

این شهر برای چندین قرن متوالی پیش از شهر هلسینکی، پایتخت کشور فنلاند بوده است. شهر تورکو قدیمی ترین شهر فنلاند است به طوری که قدمت آن به قرن سیزده و در بعضی منابع به قرن دوازده میلادی برمی گردد. این شهر در کنار رود آورا کشور فنلاند واقع در جنوب غربی کشور فنلاند ساخته شده است به همین دلیل قایق رانی یکی از تفریحات محبوب این شهر در هوای گرم تابستان محسوب می شود. با اینکه این شهر یکی شهر کوچک است اما به دلیل زیبایی آن مردم زیادی در آن مستقر شده اند و این شهر به عنوان یکی از زیباترین شهرهای کشور فنلاند شناخته می شود.

شهر ساوولینا Savonlinna City

این شهر در اواسط قرن ۱۶ میلادی ساخته شده است و یکی از شهرهای قدیمی کشور فنلاند است به همین دلیل قلعه اولاوینلینا و کلیسای کریماکی که زیباترین بناهای تاریخی اروپا هستند و در این شهر بنا شده اند، باعث شده اند این شهر به عنوان یکی از جاذبه های تاریخی کشور فنلاند شناخته شود. همچنین کلیسای کریماکی بزرگ ترین کلیسای ساخته شده از چوب در جهان است. به همین دلیل این شهر به عنوان زیباترین شهر تاریخی فنلاند ثبت شده است.

شهر هلسینکی

شهر تامپره Tampere City

این شهر دومین شهر اصلی و بزرگ کشور فنلاند بعد از شهر هلسینکی است. شهر تامپره پایتخت صنعتی کشور فنلاند است و در این راستا در اکثر نقاط جهان با نام منچستر شمال شناخته می شود. همچنین این شهر سردترین شهر کشور فنلاند است اما ساختمان های متعدد صنعتی در کنار منابع طبیعی زیبای این شهر باعث تضاد زیبایی شده است که همین امر موجب شده این شهر نیز به عنوان یک شهر زیبای کشور فنلاند شناخته شود.

شهر لاپرنتا Lappeenranta City

اگر از خود فنلاندی ها بپرسید زیباترین شهر کشور شما کدام است قطعا در ابتدا شهر لاپرنتا را به شما معرفی خواهند کرد. این شهر در کنار دریاچه سایما که از جاذبه های طبیعی زیبای اروپا محسوب می شودف واقع شده است به همین دلیل تفریح محبوب مردم این شهر و مردمی که به این شهر سفر می کنند، قایق رانی در فصل تابستان است گرچه تعداد مسافران این شهر در فصل زمستان نیز زیاد است. این شهر بناهای تاریخی زیادی داشته است که در اثر آتش سوزی تقریبا اکثر آن ها از بین رفته اند اما طبیعت بسیار زیبایی دارد که همین طبیعت آن را به زیباترین شهر فنلاند تبدیل کرده است.

از ویژگی های دیگر قابل توجه این شهر همسایگی آن با کشور روسیه است و به همین علت به عنوان پل بین فنلاند و روسیه شناخته می شود. همچنین این شهر بین شهر هلسینکی و شهر سن پترزبورگ واقع شده است و به عنوان یک قطب سیاسی مهم کشور فنلاند محسوب می شود.

هانکو (Hanko)

ممکن است که تعجب کنید ولی در کشور فنلاند نیز ساحل های بسیاری وجود دارد. شهر هانکو جایی است که تعداد زیادی از افراد برای لذت بردن از آفتاب به آن جا می­روند. فنلاند کشوری است که دارای دو زبان هستند، تعداد زیادی از مردم آن به زبان فنلاندی و برخی از آن­ها به زبان سوئدی صحبت می­کنند. ولی ۴۴ درصد مردم شهر هانکو به زبان سوئدی صحبت می­کنند. این شهر در زمان قدیم، در یک بازه زمانی طولانی تحت سلطه روسیه بوده است.

شهر ماریهام Mariehamn City

شهر ماریهام در اواخر قرن نوزدهم میلادی ساخته شده است و این شهر به عنوان یک شهر مدرن یکی از شهرهای اصلی کشور فنلاند محسوب می شود. این شهر مرکز منطقه جزایر الند است که یک منطقه خودگران است. مردمی که د این شهر و در این منطقه زندگی میکنند اکثرا به زبان سوئدی با یک دیگر صحبت می کنند. این شهر تا قرن ها به عنوان مهم ترین بندر کشور فنلاند شناخته می شد. تابستان های این شهر خیلی گرم نیست و زمستان های آن نیز خیلی سرد و آب و هوای متعادلی دارد و این امر نیز یکی از عوامل محبوبیت این شهر به شمار می رود.

شهر تامپره

شهر کمی Kemi City

این شهر در بخش جنوبی جزایر لپلند ساخته شده است و از شهرهای برفی کشور فنلاند به شمار می رود. شهر کمی نیز یکی از شهرهای اصلی کشور فنلاند به شمار می رود. جاذبه ی دیدنی این شهر قلعه ی برفی است که هرسال معماری آن توسط هنرمندان این کشور تغییر می کند و هر سال با یک طرح و ایده جدید ساخته می شود. این قلعه همیشه و در همه ساعات روز بازدید کننده دارد و وجود همین قلعه شهر کمی را به یکی از شهر های اصلی کشور فنلاند تبدیل کرده است.

شهر روانیمی Rovaniemi City

این شهر شمالی ترین شهر کشور فنلاند است که در شمال منطقه لپلند قرار گرفته است. مدار قطب شمال به این شهر بسیار نزدیک است و فاصله ای حدود ۱۰ کیلومتر با این شهر دارد به همین علت آب هوای این شهر همیشه سرد و زمستانی است. اما باز هم با این وجود یکی از شهرهای اصلی کشور فنلاند و یکی از جاذبه های زیبای این کشور محسوب می شود. علت این امر پدیده های قطبی زیبایی که است در اکثر روزهای سال در آسمان این شهر قابل مشاهده است و به جذابیت شهر روانیمی افزوده است.

اکثر ساختمان های این شهر در چند دهه گذشته ساخته شده اند و بنای تاریخی زیادی در این شهر وجود ندارد. علت این امر جنگ جهانی دوم است که باعث آسیب به قسمتی از این شهر شده است. اما ساختمان های قدیمی ای نظیر سیتی هال و خانه لاپیا سالیانه بازدید کننده های زیادی را به خود جذب می کنند.

شهر کمی Kemi City

از دیگر شهرهای اصلی کشر فنلاند می توان به شهر رازبرگ که شمامل تعداد زیادی خانه چوبی است و کلیسای نئوکلاسیک نیز در این شهر قرار گرفته است .شهر ساریسلکا که خانه ی اسکیموها در این شهر قرار دارد و آسمان هایش پدیده های قطبی دارد اشاره کرد.

موسسه دانش گستر کوه نور با بیش از سالها سابقه درخشان در زمینه اخذ پذیرش و ویزای تحصیلی آماده خدمت رسانی به علاقه مندان تحصیل در خارج از کشور می باشد. مشاورین موسسه همواره سعی بر آن دارند تا بهترین راهنمایی را به دانشجویان ارائه دهند. جهت مشاوره در زمینه های تحصیل در اروپا و کانادا مشاورین ما آماده ارائه بهترین مشاوره و خدمت رسانی به علاقه مندان می باشند.

امتیاز شما


امتیاز شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان
02145131
مشاوره رایگان واتس آپ
(کلیک کنید)