#

فوق لیسانس در آلمان

به دلیل تغییرات لحظه ای در قوانین کشورها، قبل از اقدام حتما با مشاوران موسسه هماهنگ کنید
  • 22 مهر 1398
  • مهاجرت تحصیلی
  • 571 بازدید
  • بدون نظر

فوق لیسانس در آلمان

آلمان از جمله کشورهایی است که اقتصاد آن در حال رشد است و افراد زیادی علاقه مندند تا در این رشته ها به تحصیل بپردازند. تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در آلمان بین یک تا دو سال طول می کشد. این کشور دارای دانشگاه های بسیار معتبری است که در میان کشورهای اروپایی شهرت بسیار زیادی دارد و به همین دلیل بسیاری از افراد برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در آلمان این کشور را انتخاب می کنند. این کار باعث می شود تا آن ها به راحتی و به صورت رایگان مدرک خود را از این کشورها دریافت کنند و بعد از این شانس آن ها برای بورسیه آلمان نیز بیش تر خواهد شد .
تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در آلمان به دو زبان انگلیسی و آلمانی صورت می گیرد و کسانی که متقاضی تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در آلمان هستند می توانند مدارک آلمانی و یا انگلیسی خود را برای تحصیل در این کشور ارائه کنند . اگر متقاضی بخواهد در زبان آلمانی به تحصیل خود ادامه دهد لازم است تا حداقل مدرک B2 را ارائه کند . اگر متقاضی زبان انگلیسی را انتخاب کند لازم است تا از آزمون آیتلش حداقل نمره شش و نیم را کسب کند .

مزایای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در آلمان

تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در آلمان مزایای بسیار زیادی دارد که چند مورد از آن ها عبارتند از :

۱-تحصیل در دانشگاه های دولتی به صورت رایگان است .
۲-تحصیل در دانشگاه های معتبر اروپا
۳-با تحصیل در دانشگاه های آلمان از امکانات آموزشی بسیار زیادی برخوردار می شوید .
۴-تحصیل در کشور آلمان این امکان را به شما خواهد داد تا در کشوری به فعالیت بپردازید که دارای امکانات رفاهی بسیار زیادی است .
۵-با تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در آلمان این امکان را خواهید داشت تا با محققین زیادی که در سطح بین المللی مطرح هستند همکاری داشته باشید.
۶-برای آن دسته از افرادی که در اتحادیه اروپا مشغول به تحصیل هستند پیدا کردن کار بسیار راحت است و در این زمینه برای آن ها محدودیتی وجود ندارد . البته در این میان آن دسته از افرادی که در کشورهای غیر از اتحادیه اروپا مشغول به تحصیل اند می توانند کار کنند و اما در این زمینه محدود هستند . ساعات کاری آن ها ۱۹۰ روز به صورت کامل و یا ۲۴۰ نصفه روز است .

مزایای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در آلمان

شرایط تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در آلمان

کسانی که متقاضی تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد هستند لازم است تا حتما از دانشگاه های سراسری کارشناسی خود را داشته باشند و البته اگر فرد مدرک لیسانس خود را از دانشگاه هایی غیر از سراسری دریافت کرده باشند برای این که بتواند در مقطع کارشناسی ارشد در آلمان تحصیل کند لازم است تا دارای سوابق عالی در این زمینه باشد .
البته با وجود همه این موارد این خود دانشگاه ها هستند که تصمیم نهایی را در مورد رد کردن و یا پذیرفتن دانشجوها می گیرند.
مدت زمان تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در آلمان
همان طور که قبلا گفته شد تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در آلمان بین دو تا چهار ترم طول می کشد و بعد از سپری شدن این دوره به افرادی که از رشته های مهندسی فارغ التحصیل می شوند مدرک M.Sc داده می شود و به کسانی که ازعلوم انسانی و اجتماعی فارغ التحصیل شده اند مدرک M.A داده می شود . در دوره کارشناسی ارشد متقاضی باید ۱۲۰ واحد را پاس کند و از این واحدها ۹۰ واحد مربوط به دوره های آموزشی است و بقیه به پایان نامه مربوط می شود .
در دانشگاه های آلمان و در مقطع کارشناسی ارشد حدود ۱۳۰۰ رشته وجود دارد و این رشته ها گرایش های بسیار زیادی هم دارد که دانشجو می تواند آن ها را انتخاب کند .
هر سال تحصیلی از ابتدای اکتبر شورع می شود و تا پایان سپتامبر ادامه می یابد. سیستم آموزشی آلمان دارای بالاتری کیفیت است و بسیار مقرون به صرفه است .

مدارک لازم برای پذیرش در مقطع کارشناسی ارشد در آلمان

مدارکی که برای پذیرش در مقطع کارشناسی ارشد لازم است به شرح زیر است که البته ممکن است بعضی از دانشگاه ها از دانشجو مدارک دیگری را نیز درخواست کنند که عبارتند از :
۱- کپی از صفحه اول پاسپورت که دارای اعتبار شش ماهه باشد.
۲- شش قطعه عکس ۶*۴
۳- مدارک زبان انگلیسی
۴- مدارک زبان آلمانی
۵- در صورت نیاز متقاضی می تواند دو عدد توصیه نامه را از اساتید قبلی خود نیز ارائه کند .
۶- دانشجو باید رزومه کاملی را از خود ارائه کند.
۷- دانشجو باید مدرک دیپلم ، پیش دانشگاهی وکارشناسی خود را ترجمه کرده و ارائه کند .
۸- دانشجو باید ریزنمرات دیپلم ، پیش دانشگاهی و کارشناسی خود را ارائه کند .
۹- ارائه انگیزه نامه
در دانشگاه های آلمان مصاحبه با دانشجو نیز صورت می گیرد این مصاحبه می تواند به صورت رسمی باشد . مصاحبه های رسمی بیش تر در مورد دانشگاه های رقابتی با پذیرش محدود صورت می گیرد . گاهی اوقات این مصاحبه ها ممکن است روی سیستم عامل های کنفرانس برای دانشجوهای بین المللی صورت گیرد.

مدارک لازم برای پذیرش در مقطع کارشناسی ارشد در آلمان

انواع دوره های کارشناسی ارشد در آلمان

تحصیل در کارشناسی ارشد در آلمان به دو صورت کارشناسی ارشد علوم و کارشناسی ارشد هنر ارائه می شوند . به صورت کلی دوره های کارشناسی ارشد در آلمان به دو دسته Consecutive و Non-consecutive ارائه می شوند. در ادامه به بررسی این دو می پردازیم:

Consecutive

این دوره در کارشناسی ارشد به دوره ای گفته می شود که در آن رشته ای که داوطلب در آن در مقطع لیسانس درس خوانده است با رشته ای که در مقطع فوق لیسانس تحصیل می کند هم خوانی و هماهنگی داشته باشد . برای مثال شما اگر بخواهید در رشته بیوشیمی ادامه تحصیل بدهید باید لیسانس خود را در رشته زیست شناسی گرفته باشید. تحصیل در این دوره ها رایگان است و بیش تر دوره هایی که وجود دارد از این نوع هستند.

Non-consecutive

این دوره مربوط به دوره هایی بوده است که تمرکز آن ها روی رشته های خاص بوده است . برای مثال آن دسته از رشته هایی که به سابقه علمی و تجربی نیازمندند. دانشجویانی که در این رشته ها به تحصیل می پردازند باید شهریه نیز پرداخت کنند.

انواع دوره های کارشناسی ارشد در آلمان

موسسه دانش گستر کوه نور با بیش از سالها سابقه درخشان در زمینه اخذ پذیرش و ویزای تحصیلی آماده خدمت رسانی به علاقه مندان تحصیل در اسپانیا می باشد. مشاورین موسسه همواره سعی بر آن دارند تا بهترین راهنمایی را به دانشجویان ارائه دهند. جهت مشاوره در زمینه های تحصیل در آلمان ، اسپانیا و اروپا و همچنین تحصیل در کانادا مشاورین ما آماده ارائه بهترین مشاوره و خدمت رسانی به علاقه مندان می باشند.

امتیاز شما


امتیاز شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان
02145131
مشاوره رایگان واتس آپ
(کلیک کنید)