#

فوق لیسانس در اتریش

به دلیل تغییرات لحظه ای در قوانین کشورها، قبل از اقدام حتما با مشاوران موسسه هماهنگ کنید
  • 30 مهر 1398
  • اتریش
  • 512 بازدید
  • بدون نظر

اتریش از جمله کشورهای برتر حوزه شینگن است که از نظر اقتصادی و اجتماعی در سطح بسیار بالایی قرار دارد. آموزش در این کشور به صورت رایگان است و به همین دلیل است که افراد بسیار زیادی خواهان این موضوع هستند تا در این کشور به تحصیل بپردازند. تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در اتریش از مواردی بوده است که بسیار مورد توجه متقاضیان بوده است . تحصیل در کارشناسی ارشد در اتریش باعث می شود تا در دانشگاه های بین المللی در شهرهای بسیار خوب در اروپا تحصیل کنید.

انواع دانشگاه های در اتریش

به صورت کلی سه نوع دانشگاه در اتریش وجود دارد که عبارتند از :

دانشگاه های دولتی : ۲۲ دانشگاه دولتی و یا عمومی در اتریش وجود دارد. در این دانشگاه ها پژوهش های علمی بسیار زیادی صورت می گیرد وبسیاری از برنامه های مربوط به تحصیلات تکمیلی را نیز ارائه می کنند.
دانشگاه خصوصی : ۱۲ دانشگاه خصوصی در اتریش وجود دارد . پذیرش در این دانشگاه ها به صورت آزادانه و با توجه به سیاست های خودشان است . البته همه برنامه هایی که دنبال می شود باید توسط شورای نمایندگی دولت اتریش به تایید برسد.
دانشگاه های علمی و کاربری : در اتریش ۲۱ دانشگاه علمی و کاربری وجود دارد .برنامه های این دانشگاه ها به صورت حرفه ای هدایت می شوند . دانشگاه های علمی و کاربری در اتریش دارای دوره های کارشناسی ارشد و سایر مدارک تکمیلی اند .
علاوه بر همه آن چه یاد شد اتریش دارای ۱۴ کالج تخصصی است که برای آموزش معلمان است و همان طور که بیان شد تنها آموزش های مختص معلمان را شامل می شود .

فوق لیسانس در اتریش

مدارک مورد نیاز جهت تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در اتریش

۱-دانشجو باید از وزارت علوم گواهی اشتغال به تحصیل را دریافت کرده و آن را به زبان آلمانی ترجمه کند و ارائه دهد
۲-دانشجو باید گواهی عدم منع به تحصیل در مقطع فوق لیسانس را نیز دریافت کند و آن را ترجمه کند . اگر این مدرک دارای مهر و لوگو انگلیسی باشد نیازی به ترجمه نخواهد داشت.
۳-مدرک لیسانس باید ترجمه شود و ریزنمرات آن نیز باید ارائه شود . ( ترجمه مدرک به زبان آلمانی)
۴-مدرک پیش دانشگاهی نیز باید ترجمه شده و ریزنمرات آن باید ارائه شود . ( ترجمه مدرک به زبان آلمانی)
۵-مدرک دیپلم باید ترجمه شود و ریز نمرات آن نیز ارائه شود . ( ترجمه مدرک به زبان آلمانی)
۶-کپی از صفحه اول پاسپورت
۷-دانشجو باید فرم اولیه که برای پذیرش نیاز است را نیز کامل کند.
۸-متقاضی باید رزومه کامل و مستندی از خود ارائه کند که قابلیت استعلام داشته باشد.
۹-از دو استاد دانشگاه نیز باید توصیه نامه را داشته باشد.
۱۰-متقاضی باید انگیزه نامه را تنظیم کند و هدف خود از انتخاب رشته را در آن بیان کند.
بعد از تهیه کردن این مدارک باید بدانید که ان دسته از متقاضیانی که عضو اتحادیه اروپا هستند برای تحصیل در اتریش نیاز به ویزا اتریش ندارند و نیاز است تا بعد از این که وارد این کشور شدند نزد مقامات ثبت نام کنند وامادانشجویان بین المللی قبل از این که وارد اتریش شوند باید برای دریافت ویزا اقدامات لازم را انجام دهند.
غیر از خود دانشجو همسر و فرزندان وی نیز می توانند در کنار او حضور داشته باشند و برای آن ها نیز کارت اقامت صادر می شود . برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در اتریش رشته های بسیار زیادی ارائه می شوند . پذیرش در این رشته ها به صورت مستقیم و قطعی است البته بعضی از رشته ها نیز وجود دارند که باید در آزمون های ورودی آن ها شرکت کرد. در این زمان باید متقاضی در ابتدا ویزا را دریافت کند و بعد به اتریش رفته و در آزمون های مربوطه آن شرکت کند. زمانی که این مراحل طی شد متقاضی می تواند ویزای دانشجویی اتریش را دریافت کند و به این کشور برای تحصیل سفر کند

مدارک مورد نیاز جهت تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در اتریش

شرایط پذیرش در دانشگاه های اتریش برای مقطع کارشناسی ارشد چیست ؟

همه آن دسته از متقاضیانی که کارشناسی خود را از دانشگاه های سراسری دریافت کرده اند می توانند برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در اتریش اقدام کنند. البته شرایط پذیرش متقاضی تحصیل در این دانشگاه ها به خود دانشگاه های اتریش بستگی دارد . به این دلیل که دانشگاه های آن ها یک سال از ایران جلوتر است و در این میان ممکن است بعضی از واحدها کارشناسی با واحدها آن ها تطبیق نداشته باشد و این باعث می شود تا داوطلب یک سال پایین تر بیاید و بعدها به صورت پیوسته به تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در اتریش پرداخته اند.
دربسیاری از موارد آن دستن از متقاضیانی که کارشناسی خود را از دانشگاه های آزاد دریافت کرده اند باید دوره هایی را به عنوان پیش نیاز بگذارنند و درنهایت نیز می توانند وارد مقطع کارشناسی ارشد شوند و اما آن دسته از کسانی که کارشناسی آن ها مربوط به دانشگاه های سراسری است مستقیما می توانند وارد کارشناسی ارشد شوند. زبان اصلی در این دانشگاه ها آلمانی است البته در بسیاری از موارد دیده شده است که کارشناسی ارشد با زبان انگلیسی هم تدریس شده است .

هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در اتریش

در دانشگاه های دولتی اتریش تحصیل رایگان است و تنها باید دانشجو هزینه ای برای ثبت نام را بپردازد این هزینه نیز بین ۳۵۰ تا ۷۰۰ یورو است . برای کار دانشجویی نیز به وی اجازه داده می شود تا هفته ای ۲۰ تا ۳۰ ساعت کار کند تا ا این طریق بتواند برخی از هزینه های خود را در تحصیل تامین کند.

مزایای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در اتریش

۱-تحصیل در دانشگاه های دولتی اتریش به صورت رایگان است .
۲-به دانشجو این اجازه داده می شود تا به صورت پاره وقت کار کند.
۳-بعد از این که دانشجو فارغ التحصیل شد یک سال به وی فرصت داده می شود تا به دنبال کار برود .
۴-برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در اتریش نیازی به مدرک زبان وجود ندارد.
۵-در دوران تحصیل دانشجو همسر و فرزندان وی می توانند در این کشور حضور داشته باشند.
۶-دانشجو به صورت رایگان از بیمه های درمانی اتریش می تواند استفاده کند.

هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در اتریش

جهت کسب اطلاعات بیشتر راجع به فوق لیسانس در اتریش با دفتر موسسه دانش گستر کوه نور تماس بگیرید و مشاوره اولیه رایگان را دریافت نمایید.

امتیاز شما


امتیاز شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان
02145131
مشاوره رایگان واتس آپ
(کلیک کنید)