#

فوق لیسانس در انگلستان

به دلیل تغییرات لحظه ای در قوانین کشورها، قبل از اقدام حتما با مشاوران موسسه هماهنگ کنید
  • 23 مهر 1398
  • مهاجرت تحصیلی
  • 512 بازدید
  • بدون نظر

فوق لیسانس در انگلستان

انگلیس تاریخچه بسیار طولانی را در آموزش عالی دارد . دانشگاه های بسیار زیادی در انگلیس وجود دارند که اعتبار بسیار بالایی را در بین دانشگاه های جهان دارند. این دانشگاه ها هر سال حدود نیم میلیون دانشجوی بین المللی را جذب می کند. از بهترین مواردی که بسیاری از افراد به دنبال آن هستند تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در انگلیس است.
با تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در انگلستان هم از تحصیلاتی برخوردار می شوید که کیفیت بسیار بالایی دارد و هم می توانید زبان و مهارت های زبان انگلیسی خودر ا تقویت کنید . انگلیس از جمله کشورهایی است که توریست های بسیار زیادی را به خود جذب می کند و جاذبه های بسیار زیادی دارد که با تحصیل در انگلستان می توانید از آن ها نیز بهره مند شوید.
دانشگاه های انگلستان دارای امکانات بسیار زیادی است و هم چنین در زمینه تحقیقات نیز کیفیت بسیار بالایی دارد . زمانی که به تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در انگلستان بپردازید می توانید از امکانات بسیار زیادی بهره مند شوید هم چنین امکان بهره مندی از فضای آکادمیک نیز وجود دارد .
دروه کارشناسی ارشد در انگلستان از سایر کشورها بسیار کوتاه تر است و این امکان نیز برای دانشجو وجود دارد که دانشجو در زمان تحصیل به کار دانشجویی نیز بپردازد. اگر کسی که مدرک خود را از دانشگاه های انگلیس دریافت کرده است در سایر نقاط جهان به تحصیل بپردازد اعتبار مدرک وی برای همگان محرز است و به این ترتیب پیدا کردن شغل و کار نیز برای ان ها راحت تر خواهد بود.
این کشور برای ایرانیان نیز بسیار مناسب است زیرا از نظر فرهنگی و آب و هوایی شباهت بسیار زیادی را با ایران دارد پس شرایط آن برای مردم ایران سازگارتر است . بریتانیا فاصله بسیار کمی را با ایران دارد به همین دلیل هم شرایط بازگشت برای ایرانیان بهتر است هم چنین هزینه ها در این کشور نسبت به سایر کشورها بسیار کم تر است.

انواع دوره های برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در انگلیس

دوره های کارشناسی ارشد در انگلیس به دو دسته تقسیم می شوند. دسته آموزشی و دسته پژوهشی که به بررسی این دو می پردازیم.
دوره های آموزشی : این دوره ها مانند همان دوره های کارشناسی است و از فعالیت و کارهای آموزشی ، سمینارها ، سخنرانی ها و … تشکیل می شود . در این دوره ها قابلیت های دانشجویان از طریق آزمون ها سنجیده می شود . این دوره ها بیش تر برای آن دسته از افرادی مناسب است که می خواهند توانایی های خود را گسترش دهند و کارو فعالیت های خود را توسعه دهند.
بیش تر افرادی که در این دوره ها شرکت می کنند دانشجوهای کارشناسی ارشد در رشته های هنر و علوم انسانی ، فوق لیسانس مدیریت و .. است .این دوره ها بین یک تا دو سال طول می کشد و به صورت تمام وقت است .
دوره های پژوهشی محور : اساس این دوره ها تحقیق و پژوهش است و بیش تر زمانی که دانشجویان سپری می کنند صرف تحقیق و پژوهش می شود . در این دوره ها دانشجو روی موضوع خاص پایان نامه خود کار می کند و پایان نامه خود را به پایان می رساند. در این دوره ها دانشجو می تواند زیر نظر استاد به تدریس بپردازد. اگر متقاضی تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در انگلیس هستید و می خواهید بعدها دکترای خود را دریافت کنید می توانید از این دوره ها استفاده کنید و این دوره ها برای شما مناسب خواهد بود .

انواع دوره های برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در انگلیس

برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در انگلیس چه شرایطی لازم است ؟

برای ورود به دانشگاه های انگلیس مقرارتی که هر دانشگاه دارد با هم متفاوت خواهد بود . دانشگاه هایی که رتبه های بالاتری دارند شرایط پذیرش در آن ها نیز سخت تر است . برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در انگلیس لازم است که مدرک کارشناسی شما معتبر باشد و همچنین ریز نمره های بسیار خوبی داشته باشید و به صورت کلی سوابق تحصیلی شما بسیار عالی باشد.
کسانی که در زمان تحصیل به زبان انگلیسی تحصیل نکرده اند و حال متقاضی تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در انگلیس هستند لازم است تا قبل از هر کاری مدرک بین المللی زبان انگلیسی خود را دریافت کنند. بسته به این که به کدام دانشگاه رفته اید و چه دوره ای را طی کرده اید این مدارک پذیرفته خواهند شد .
آن دسته از دانش اموزانی که به زبان انگلیسی تحصیل کرده اند نیز می توانند به جای این که مدرک زبان انگلیسی خود را ارائه کنند این مدارک را ارائه دهند.

مزایای تحصیل در انگلیس

دانشگاه های انگلیس دارای اعتبار بسیار زیادی هستند و بیش تر دانشگاه هایی که در این کشور وجود دارند مورد تایید وزارت علوم در ایران هستند.
هزینه های تحصیل در کشور انگلیس با توجه به جایگاه های بسیار خوب دانشگاه های آن نسبت به سایر کشورهایی مانند استرالیا و کره جنوبی بسیار پایین تر است .البته هزینه های تحصیل برای آن دسته از افرادی که در ایران تحصیل می کنند بسیار بیش تر است و البته در این جا منظور هزینه های تحصیل است که جدا از هزینه های زندگی است . هزینه های تحصیلی بسته به رشته و شهری که در آن به تحصیل می پردازند متفاوت است.
در انگلیس به دانشجویان اجازه داده می شود تا به همراه تحصیل به کار نیز بپردازند و اما برای کاردانشجویی در انگلیس محدودیت هایی معین شده است و بعد از این که از زمان تحصیل شش ماه بگذرد خدمات بیمه ای و بهداشتی را به صورت رایگان در اختیار فرد قرار می دهد. یک متقاضی خارجی این اجازه را دارد تا در زمان تحصیل در انگلیس ۲۰ ساعت به صورت پاره وقت کار کند . البته در زمان هایی غیر از تحصیل این اجازه را دارد تا به صورت تمام وقت کار خود را انجام دهد .
در دانشگاه های انگلیس امکان بورسیه شدن نیز وجود دارد اگر دانشجو در دو سال اول تحصیل خود نمره های بالایی داشته باشد . بورسیه هایی که برای متقاضیان تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در انگلیس درنظرگرفته می شود بسیار متفاوت است .

هزینه های تحصیل در کشور انگلیس

امتیاز شما


امتیاز شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان
02145131
مشاوره رایگان واتس آپ
(کلیک کنید)