#

فوق لیسانس در ایتالیا

به دلیل تغییرات لحظه ای در قوانین کشورها، قبل از اقدام حتما با مشاوران موسسه هماهنگ کنید
  • 23 مهر 1398
  • مهاجرت تحصیلی
  • 523 بازدید
  • بدون نظر

فوق لیسانس در ایتالیا

از جمله امتیازاتی که دانشجویانی که در ایتالیا تحصیل می کنند به دنبال آن هستند این است امتیاز تحصیل در دوره کارشناسی ارشد در ایتالیا را به دست آورند. اخذ تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در ایتالیا کار بسیار سختی است و در این میان اگر دانشجویان بین المللی بتوانند این امتیاز را کسب کنند به هدف خود که تحصیل در ایتالیا است می توانند نزدیک تر شوند. تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در ایتالیا کار بسیار سختی است و شرایط بسیار به خصوصی را هم دارد.
ایتالیا دارای دانشگاه های بسیار زیادی در جهان غرب است که این دانشگاه ها قدمت بسیار زیادی دارند . در هریک از مقاطع تحصیلی در ایتالیا که به تحصیل بپردازید تجربه بسیار جدیدی برای شما خواهد بود . ایتالیا از جمله کشورهای بسیار محبوب است که مورد توجه متقاضیان زیادی برای تحصیل از گذشته تا کنون بوده است.
دانشگاه های ایتالیا دارای رتبه های بین المللی اند که از بهترین دانشگاه های ایتالیا می توان به دانشگاه پلی تکنیک میلان اشاره کرد . این دانشگاه در رشته های مهندسی در رتبه ۳۱ قرار دارد و در رشته های عمران رتبه ۸۱ جهان را دارد. این دانشگاه به صورت متوسط در رتبه ۳۱ بین دانشگاه های فنی جهان قرار دارد.
تحصیل در دوره کارشناسی ارشد در ایتالیا به زبان انگلیسی است و افرادی که دارای مدرک زبان IELTS هستند می توانند برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در ایتالیا اقدام کنند. دوره کارشناسی ارشد دو ساله است و دانشجو باید ۱۲۰ واحد درسی را بگذارند. البته برای این دوره مدت زمان خاصی معین نشده است و گاها دانشجوهایی دیده شده اند که چندین سال هم این دوره را سپری می کنند و در کنار آن به کارهای دانشجویی در ایتالیا مشغول اند.

فوق لیسانس در ایتالیا

مزایای تحصیل در دوره کارشناسی ارشد در ایتالیا

از جمله دوره های تحصیلی بسیار پرطرفدار در ایتالیا می توان به دوره کارشناسی ارشد اشاره کرد . از این مقطع استقبال بسیار خوبی شده است زیرا دانشگاه های ایتالیا در رتبه بندی های جهانی در این دوره تحصیلی جایگاه بسیار خوبی را دارد .
۱-از شرایط بسیار خوبی که تحصیل در دوره کارشناسی ارشد در ایتالیا دارد امکان دریافت بورسیه تحصیلی ایتالیا است . بورسیه تحصیلی که شامل این دانشجویان می شود دارای کمک هزینه ای برابر ۲۲۰۰تا ۵۵۰۰یورو در هر سال ، اعمال تخفیف در شهریه دانشگاه ها ، تخفیف در خوابگاه ها و یک وعده غذای رایگان است . البته غیر از این بورسیه بورسیه های دیگری نیز وجود دارند که در آن ها به دانشجو ماهی ۱۰۴۰ یورو حقوق داده می شود البته برای دریافت کردن این بورسیه دانشجو باید رزومه بسیار قوی داشته باشد.
۲-دانشگاه های ایتالیا در بین دانشگاه های جهان دارای رتبه های بسیار خوبی هستند.
۳-تحصیل در دوره کارشناسی ارشد در ایتالیا دارای دوره های انگلیسی بسیار زیاد و متعددی است .
۴-در تحصیل در دوره کارشناسی ارشد برای اکثر رشته ها برای شروع شدن فرآیند پذیرش نیازی به مدارک زبان وجود ندارد.
۵-برای وارد شدن به دانشگاه های ایتالیا و تحصیل در دوره کارشناسی ارشد در ایتالیا همه لیسانس هایی که از دانشگاه های ایران گرفته شده است دارای اعتبار کافی خواهد بود و پذیرفته است .
۶-با تحصیل در دوره کارشناسی ارشد در ایتالیا دانشجو این امکان را خواهد داشت تا در دوره های مشترک با دانشگاه های معتبری شرکت کند. این دوره ها باعث می شود تا هم دانشجو تجربه زندگی در دو کشور را تجربه کند و هم دانشجو می تواند از دو و یا چند دانشگاه مدارک خود را دریافت کند که بدان معنی خواهد بود که فرد در این دانشگاه ها تحصیل کرده است.
۷-دانشجو می تواند در حین تحصیل ویزای شینگن را دریافت کند و حتی بعد از فارغ التحصیلی ویزای ایتالیا را نیز دریافت کند.
۸-دریافت ویزای تحصیلی ایتالیا به مراتب راحت تر خواهد بود.

کار دانشجویی در مقطع کارشناسی ارشد

کار دانشجویی در ایتالیا در مقطع کارشناسی ارشد به دو صورت رخ می دهد .اولین روش به این صورت است که دانشجویان با دانشگاه خودشان قراردادی می ببندند و برای مدت های مشخص که معمولا سه ماه است برای دانشگاه کار می کنند. حقوق آن ها نیز برای هر هشت ساعتی که کار می کنند برابر هشت تا ده یورو است .
روش دوم به این صورت است که دانشجو علاوه بر این که کار می کند در کنار آن درس هم می خواند و اما هماهنگ کردن این دو با هم سخت است . کلاس های مقطع فوق لیسانس در ایتالیا همه روزهای هفته را در بر می گیرد و این باعث می شود تا کارکردن برای دانشجو سخت باشد و وقتی برای این کار نداشته باشد . البته بعضی از کلاس ها هم وجود دارد که نیازی نیست تا دانشجو در آن حضور پیدا کند دانشجو می تواند به جای حضور در کلاس به کار و اشتغال بپردازد.

کار دانشجویی در مقطع کارشناسی ارشد

مدارک لازم برای پذیرش

آن دسته از افرادی که می خواهند در مقطع کارشناسی ارشد به تحصیل بپردازند باید در ابتدا مدرک لیسانس خود را ترجمه کنند . مدرک لیسانس باید به دو زبان ایتالیایی و انگلیسی ترجمه شود . سفارت ایتالیا ترجمه را به زبان ایتالیایی می پذیرد و اما برای پذیرش در دانشگاه باید مدارک به زبان انگلیسی ترجمه شوند.
برای گرفتن ویزا ایتالیا و پذیرش در ایتالیا لازم است تا متقاضی مدرک زبان انگلیسی داشته باشد. برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در ایتالیا لازم است تا متقاضی نمره شش را در امتحان IELTS اخذ کند . از سایر مدارکی که باید برای پذیرش ارائه شود ریز نمرات است .

هزینه های در ایتالیا به چه صورت است ؟

بسته به شرایط زندگی فرد هزینه های زندگی نیز با هم متفاوت است و اما به صورت میانگین می توان ۵۰۰ یورو درهر ماه آن را در نظرگرفت. این هزینه ها نیز شامل مسکن ، رفت و آمد و خورد و خوراک است . بسته به انتخابی که دانشجو در مورد محل سکونت خود دارد این هزینه ها نیز با هم متفاوت است برای مثال اگر دانشجو اتاق یک تخته اجاره کند و یا این که یک مسکن گروهی اجاره کند بسیار متفاوت است .
دانشگاه های ایتالیا به دانشجویان خود کارت غذا می دهند که به صورت معمول در هر روز برابر ۵ یورو است . دانشجویان می توانند از این کارت ها در اغلب رستوران ها استفاده کنند و با استفاده از آن می توانند هزینه های اغلب وعده ناهار خود را پرداخت کنند. صادر شدن این کارت ها روزانه است و اگر دانشجو از آن استفاده کند سوخت می شود و دوباره قابل استفاده نیست.

هزینه های در ایتالیا به چه صورت است ؟

جهت کسب اطلاعات بیشتر راجع به تحصیل در  ایتالیا با دفتر موسسه دانش گستر کوه نور تماس بگیرید و مشاوره اولیه رایگان را دریافت نمایید.

امتیاز شما


امتیاز شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان
02145131
مشاوره رایگان واتس آپ
(کلیک کنید)