#

فوق لیسانس در فنلاند

به دلیل تغییرات لحظه ای در قوانین کشورها، قبل از اقدام حتما با مشاوران موسسه هماهنگ کنید
  • 2 آبان 1398
  • فنلاند
  • 409 بازدید
  • بدون نظر

فوق لیسانس در فنلاند

از کشور های عضو شنگن می توان به کشور فنلاند اشاره کرد که به این دلیل که تحصیل در این کشور رایگان است افراد بسیار زیادی هر سال برای تحصیل در این کشور در مقاطع مختلف اقدام می کنند. این کشور در مقاطع مختلف پذیرای دانشجویان است . در این مطلب به بررسی تحصیل در مقطع فوق لیسانس در فنلاند می پردازیم .

در این کشور سرمایه گذاری های بسیار زیادی روی نیروی انسانی صورت گرفته است و نیروی کار برای دولت فنلاند اهمیت بسیار زیادی داشته است به همین دلیل هم تحصیل در کشور فنلاند به صورت رایگان بوده است . دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی که در این کشور وجود دارد دارای رتبه های بسیار خوبی هستند . در دانشگاه های این کشور از ملیت های گوناگون در کشورهای بزرگ در دنیا تحصیل می کنند . از جمله عواملی که باعث می شود تا افراد خارجی برای تحصیل در این کشور اقدام کنند این است که تحصیل در این کشور رایگان است ، زبان تحصیل در این کشور انگلیسی است و این که در این کشور نیاز به نیروی متخصص بسیار زیاد است .

آن دسته از افرادی که متقاضی تحصیل در مقطع فوق لیسانس در فنلاند هستند باید بدانند که باید مدرک لیسانس خود از دانشگاه های سراسری و آزاد دریافت کنند. البته از نکات بسیار مهمی که متقاضی تحصیل در مقطع فوق لیسانس باید آن را بداند این است که فاصله تحصیل بین این دو مقطع نباید بیش تر از پنج سال باشد .

فوق لیسانس در فنلاند

تحصیل در مقطع فوق لیسانس در فنلاند

همان طور که قبلا گفتیم فاصله بین تحصیل در مقطع لیسانس و فوق لیسانس نباید بیش تر از پنج سال باشد . متقاضی تحصیل در مقطع فوق لیسانس در فنلاند باید بداند که برای تحصیل در این مقطع نمره در آزمون آیتلس باید نمره ۵/۶ را بگیرد . برای تحصیل در این مقطع حداقل باید متقاضی معدل ۱۳ را دارا باشد.  برای این که متقاضی بتواند در مقطع دکترا به تحصیل بپردازد باید نمره آیتلس آکادمیک آن ۷ باشد و معدل برای دوره دکترا باید ۱۵ باشد .

شروع کلاس ها در آخر تابستان و فصل پاییز و اوایل مهر ماه است . دانشجویان در این کشور می توانند خوابگاه های دانشجویی را با هزینه ای بسیار کم برای مثلا ۲۵۰ یورو داشته باشند . در هر سال هزینه های زندگی و تحصیل برای دانشجو برابر ۷۰۰۰ یورو در هر سال بوده است . این هزینه در برابر هزینه هایی که فرد برای تحصیل در انگلیس و آلمان می کند بسیار کم تر است و هزینه های مربوط به آن نیز به صرفه تر خواهد بود . متقاضی تحصیل در مقطع فوق لیسانس در فنلاند باید در هر ماه برای خود بین ۷۰۰-۹۰۰ یورو را درنظر داشته باشد . متقاضی تحصیل در مقطع فوق لیسانس در فنلاند در زمان تحصیل در این کشور بیمه دانشجویی خواهند داشت .

در کشور فنلاند دانشجو نیازی ندارد تا زبان دیگری را غیر از زبان انگلیسی یاد بگیرند . دانشجویانی که در این کشور به تحصیل می پردازند می توانند بیست ساعت در هر هفته در این کشور درحالی که تحصیل می کنند کار می کنند.

دوره کارشناسی در این کشور سه و یا چهار سال طول می کشد . طول دوره کارشناسی ارشد در این کشور دو سال است و دوره دکترا بین سه تا پنج سال طول می کشد .

فوق لیسانس در فنلاند

متقاضیان تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در فنلاند باید بدانند که در این کشور تنها بورسیه برای تحصیل در مقطع دکترا خواهد بود و در این مقطع دولت همه هزینه های تحصیلی فرد را تامین می کند به این صورت که دانشجو کاملا به صورت رایگان تحصیل می کند . دریافت کردن بورسیه برای متقاضیان مقطع کارشناسی ارشد در فنلاند کار بسیار سختی است و باید متقاضی بتواند تمام هزینه های خود در این کشور را تامین و مدیریت کند و توانایی لازم راداشته باشد تا بتواند هزینه های پوشاک ، خوراک و مسکن را برای خود تامین کند . در این کشور قابلیت و ویژگی بورسیه برای post –doc نیز وجود ندارد . متقاضیان تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در فنلاند باید بدانند که در این کشور در همه رشته ها به جز رشته هنر و پزشکی می توانند به تحصیل بپردازند .

متقاضیان تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در فنلاند می تواند در هنگام تحصیل در این کشور به تحصیل در آن بپردازد . آن دسته از کسانی که به زبان سوئدی و یا فنلاندی اشراف ندارند کار بسیار سختی است به همین دلیل نمی توانید برای تامین کردن هزینه های زندگی در فنلاند با پیدا کردن کار در این کشور میسر نخواهد بود و فرد باید حتما پس اندازی را برای خود داشته باشد .

انواع دانشگاه های در کشور فنلاند

دانشگاه ها در کشور فنلاند به دو دسته تقسیم می شوند دسته اول دانشگاه های پلی تکنیک و دانشگاه های معمولی در فنلاند. منظور از دانشگاه های پلی تکنیک دانشگاه هایی هستند که در دوره لیسانس دانشجو می پذیرد و می تواند به تحصیل در زبان انگلیسی بپردازد . این دانشگاه ها بیش تر روی موارد عملی و فنی حرفه ای کار می کند و بیش تر دانشجویانی که در این دانشگاه ها به تحصیل می پردازند سن بالایی دارند . برای پیدا کردن کار در کشور فنلاند از مدارک این دانشگاه ها استفاده بسیار زیادی می شود .

مدارکی که دانشگاه های پلی تکنیک در فنلاند به دانشجویان می دهند برابر لیسانس است و وزارت علوم در ایران نیز آن ها را تایید کرده است .  البته متقاضی تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در فنلاند باید بداند که در دانشگاه های این کشور این مدارک مورد تایید نخواهد بود و باید برای این که بتوانید از این مدارک خود استفاده کنید باید واحدهای اضافی دیگری را پشت سر بگذرانید این واحدها تقریبا پنج درس هستند وباعث می شود تا بتوانید وارد دانشگاه های عادی در فنلاند شوید . البته باید بدانید که تحصیل در دانشگاه های معمولی در مقطع کارشناسی به زبان انگلیسی نخواهد بود .

دانشجویان بین المللی می توانند در این کشور به زبان انگلیسی به تحصیل رایگان بپردازند .بعد از این که تحصیل آن ها در این کشور به پایان رسید ویزای تحصیلی در فنلاند می تواند به ویزای کاری در این کشور تبدیل شود .

مدارک دانشگاه های در کشور فنلاند

جهت کسب اطلاعات بیشتر راجع به مهاجرت تحصیلی به کشور فنلاند با دفتر موسسه دانش گستر کوه نور تماس بگیرید و مشاوره اولیه رایگان را دریافت نمایید.

امتیاز شما


امتیاز شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان
02145131
مشاوره رایگان واتس آپ
(کلیک کنید)