#

مدارک مورد نیاز جهت اخذ ویزای تحصیلی اسپانیا

به دلیل تغییرات لحظه ای در قوانین کشورها، قبل از اقدام حتما با مشاوران موسسه هماهنگ کنید
  • 22 مرداد 1398
  • ویزای تحصیلی
  • 639 بازدید
  • ۲ نظر

مدارک مورد نیاز جهت اخذ ویزای تحصیلی اسپانیا

کشور اسپانیا که با نام رسمی پادشاهی اسپانیا شناخته می شود یکی از کشورهای قاره اروپا است که در جنوب غربی این قاره قرار دارد. کشور اسپانیا یکی از کشور های ایده آل برای زندگی به حساب می اید که با داشتن استانداردهای سطح بالا برای زندگی افراد و همچنین قرار گرفتن در میان کشورهای توسعه یافته جزو کشورهایی است که سالانه افراد زیادی به روش های گوناگون برای ویزا و اقامت این کشور درخواست می دهند.
یکی از راه هایی که افراد علاقه مند به زندگی در کشور اسپانیا می توانند اقامت کشور اسپانیا را بگیرند تحصیل در این کشور است اما نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که پس از گرفتن پذیرش از یکی از دانشگاه های اسپانیا باید ویزای تحصیلی اسپانیا را بگیرید، برای این که بتوانید ویزای تحصیلی اسپانیا را بگیرید باید مدارکی ارائه دهید که در ادامه مدارک مورد نیاز برای گرفتن ویزای تحصیلی اسپانیا را مورد بررسی قرار می دهیم.

مدارک مورد نیاز برای گرفتن ویزای تحصیلی اسپانیا

همان طور که گفتیم قبل از این که برای ویزای تحصیلی اسپانیا اقدام کنید باید به یکی از دانشگاه های اسپانیا درخواست دهید و در صورتی که درخواست شما از طرف دانشگاه مربوطه پذیرفته شد، باید برای ویزای تحصیلی درخواست دهید. برای این که بتوانید ویزای تحصیلی اسپانیا را بگیرید باید مدارکی را به سفارت اسپانیا ارائه دهید تا

ویزای تحصیلی برای تان صادر شود که این مدارک شامل موارد زیر می شوند:

• ارائه یک قطعه عکس ۴.۵*۳.۵ و رنگی
• داشتن بیمه مسافرتی که ۳۰ هزار یورو اعتبار داشته باشد و در ضمن این بیمه باید از یکی از شرکت های بیمه مورد تایید سفارت اسپانیا گرفته شده باشد
• تکمیل فرم درخواست ویزا که باید به صورت تایپ شده به سفارت ارائه شود
• همچنین فرد باید مدارک هویتی خود که شامل شناسنامه، پاسپورت و … را نیز ارائه دهد که همه این مدارک باید به صورت ترجمه شده باشند.
• ارائه گواهی که نشان دهنده پذیرش تحصیلی از سوی دانشگاه مورد نظر باشد که البته این گواهی باید دارای مهر دانشگاه مربوطه باشد
• ارائه مدارکی که نشان دهنده گردش حساب بانکی فرد در ایران باشد که این مدرک باید ثابت کند که توانایی تامین هزینه های زندگی و دانشجویی خود را در اسپانیا دارد
• مدارک تحصیلی متقاضی
نکته ای که در این باره باید به ان توجه داشته باشید این است که بسته به شرایط فرد ممکن است سفارت اسپانیا مدارک دیگری را نیز از فرد درخواست کند که البته این مدارک ثابت نیستند.
در ضمن در کنار تمام مدارک گفته، هزینه ای که نیز از فرد به خاطر رسیدگی به پرونده ویزای وی از او گرفته می شود که این مبلغ در صورتی که درخواست ویزای فرد متقاضی پذیرفته شود یا نه، به وی بازگردانده نمی شود.

مدارک مورد نیاز برای گرفتن ویزای تحصیلی اسپانیا

شرایط لازم برای گرفتن ویزای تحصیلی اسپانیا

برای این که بتوانید پذیرش یکی از دانشگاه های اسپانیا را بگیرید باید مدارکی را به دانشگاه های مورد نظر خود برای پذیرش تحصیلی ارائه دهید، این مدارک باید شامل مواردی همچون آخرین مدرک تحصیلی، مدرک زبان و سایر مدارک مورد نیاز برای پذیرش دانشگاه باشد و همان طور که گفتیم پس از این که پذیرش دانشگاه مورد نظر را کسب کنید می توانید برای گرفتن ویزای تحصیلی اسپانیا درخواست دهید.
توجه داشته باشید یکی از مواردی که در صدور ویزای تحصیلی اسپانیا برای تان بسیار موثر است سطح دانشگاهی است که توانسته اید پذیرش آن را بگیرید و همچنین لازم به ذکر است سفارت اسپانیا برای افرادی که مدرک زبان نداشته باشند ویزای تحصیلی صادر نمی کند و تنها در برخی از موارد که می توان بدون مدرک به دانشگاهی وارد شد برای افراد ویزای تحصیلی بدون مدرک زبان صادر می کند.
اما برای این که راحت تر بتوانید ویزای تحصیلی اسپانیا را دریافت کنید پیشنهاد می کنیم که مدرک زبان اسپانیایی یا انگلیسی خود را حتما دریافت کنید. یکی دیگر از مواردی که باید در مورد شرایط ویزای تحصیلی اسپانیا به آن اشاره کنیم این است که افرادی که ویزای تحصیلی اسپانیا را دریافت می کنند می توانند همسر و یا فرزندان زیر ۱۸ سال خود را همراه خود ببرند. دانشجویان پس از این که ویزای تحصیلی خود را دریافت کردند و در دانشگاه مورد نظر ثبت نام کردند به آن ها کارت اقامت دانشجویی داده می شود.

شرایط تحصیل در دانشگاه های اسپانیا

حال که با مدارک مورد نیاز برای گرفتن ویزای تحصیلی اسپانیا آشنا شدید و تا حدودی با کلیت روند دریافت ویزای تحصیلی آشنا شدید، آشنایی با شرایط تحصیلی دانشگاه های اسپانیا نیز خالی از لطف نخواهد بود.
به طور کلی دانشگاه های اسپانیا به دو دسته خصوصی و دولتی تقسیم می شوند، نکته ای که در مورد دانشگاه های خصوصی و دولتی اسپانیا باید به ان توجه داشته باشید این است که هزینه تحصیل در دانشگاه های دولتی اسپانیا نسبت به دانشگاه های خصوصی این کشور به مراتب کم تر است اما توجه داشته باشید که پذیرش در دانشگاه های دولتی اسپانیا نسبت به دانشگاه های خصوصی این کشور سخت تر است.
این مسئله به خصوص برای دانشجویان پزشکی و دندان پزشکی که طول دوره تحصیل آن ها نسبت به سایر رشته ها بیشتر است از اهمیت بیشتری برخوردار است، اگر قصد تحصیل در این کشور اروپایی را دارید باید بدانید که می توانید در مقطعی در این کشور از جمله کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا در این کشور تحصیل کنید.
یکی دیگر از شرایط تحصیل در اسپانیا که باید به آن اشاره کنیم زبان تدریس دانشگاه در مقاطع تحصیلی است، در دوره کارشناسی زبان تدریس دانشگاه به زبان اسپانیایی خواهد بود، اما در مقاطع بالاتر به دلیل این که تقاضای دانشجویان بین المللی برای این مقاطع زیاد است افراد می توانند به زبان انگلیسی نیز در این مقاطع تحصیل کنند.

در انتها باید به این نکته اشاره کنیم که تحصیل در هر کشوری مزایا و معایب خاص خود را دارد و افرادی که می خواهند در کشورهای مختلف از جمله کشورهای اروپایی تحصیل کنند باید به خوبی این مزایا و معایب را مورد بررسی قرار دهند تا بتوانند بهترین انتخاب را برای کشور محل تحصیل خود داشته باشند.

شرایط تحصیل در دانشگاه های اسپانیا

موسسه دانش گستر کوه نور با بیش از سالها سابقه درخشان در زمینه اخذ پذیرش و ویزای تحصیلی آماده خدمت رسانی به علاقه مندان تحصیل در خارج از کشور می باشد. مشاورین موسسه همواره سعی بر آن دارند تا بهترین راهنمایی را به دانشجویان ارائه دهند. جهت مشاوره در زمینه های تحصیل در اروپا و کانادا مشاورین ما آماده ارائه بهترین مشاوره و خدمت رسانی به علاقه مندان می باشند.

امتیاز شما


امتیاز شما

2 پاسخ به “مدارک مورد نیاز جهت اخذ ویزای تحصیلی اسپانیا”

  1. Zahrab گفت:

    سلام. اگر تمکن مالی مناسب باشه ارائه سند ملک لازم نیست؟

    • کارشناس کوه نور گفت:

      با سلام
      باید ماهیانه 2500 یورو درآمد داشته باشین بدون حضور در ایران بقیه شرایط رو توی جلسه تخصصی خدمتتون عرض میکنند.در صورت تمایل در طول ساعات اداری تماس بگیرید و وقت مشاوره حضوری و یا تلفنی آنلاین بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان
02145131
مشاوره رایگان واتس آپ
(کلیک کنید)