#

لیست مشاغل موردنیاز درکشور ایتالیا

به دلیل تغییرات لحظه ای در قوانین کشورها، قبل از اقدام حتما با مشاوران موسسه هماهنگ کنید
  • 4 اسفند 1398
  • مقالات تحلیلی
  • 616 بازدید
  • بدون نظر

لیست مشاغل موردنیاز درکشور ایتالیا

از جمله راه های مهاجرت به ایتالیا می توان به مهاجرت کار در ایتالیا به این کشور اشاره کرد . متقاضی می تواند از راه های بسیار زیادی شغل مناسبی را برای خود در این کشور برگزیند. این نکته بسیار حائز اهمیت است که با پیدا کردن شغل در این کشور می توانید از امتیازهای کشورهای اتحادیه اروپا نیز استفاده کنید . قوانین کاریابی و شغل برای همه کشورهایی که عضو اتحادیه اروپا هستند یکسان است . برای این که بتوانید شغل مناسبی را برای خود در این کشور انتخاب کنید که درآمد خوبی داشته باشد باید به بررسی لیست مشاغل موردنیاز در کشور ایتالیا بپردازید . این کار باعث می شود تا بتوانید  با توجه به مهارت و تخصصی که دارید بهترین شغل را انتخاب کنید .

ذکر این نکته بسیار ضروری است که پیدا کردن کار در این کشور کار بسیار سختی است و البته اگر بتوانید کار خوبی را برای خود پیدا کنید و پنج سال هم به صورت مداوم کار کنید و مالیات خود را بپردازید خواهید توانست اقامت دائم در ایتالیا را به دست آورید.

لیست مشاغل موردنیاز درکشور ایتالیا

از بهترین و بزرگ ترین فرصت های شغلی که برای متقاضیان کار در این کشور وجود دارد حوزه گردشگری و توریستی است. زیرا این کشور جاذبه های گردشگری بسیار زیادی را دارا است . به همین دلیل هم فعالیت های دیگری مثل هتل داری ،کمپ های توریستی ریالکافه ، لیدر تور ،فروش تجهیزات گردشی و … می تواند رونق بسیارزیادی را داشته باشد . سایر مشاغل موردنیاز در کشور ایتالیا عبارتند از :

  • آموزش زبان انگلیسی
  • آموزش در مدارس
  • آموزش در موسسه ها و دانشگاه ها
  • پرستاری
  • پزشکی
  • مهندسی
  • سرامیک
  • صنایع شیمیایی
  • ماشین آلات و تجهیزات صنعتی
  • فلزات
  • نساجی و پارچه
  • مد
  • صنایع غذایی
  • مهندسی فناوری اطلاعات و رایانه
  • مهندسی مدیریت و مکانیک

لیست مشاغل موردنیاز درکشور ایتالیا

از بین شغل هایی که در لیست مشاغل موردنیاز در کشور ایتالیا آمده است پزشکی ، مهندسی فناوری اطلاعات و رایانه و مهندسی مکانیک و مدیریت درآمد بسیار بیش تری را دارند . اگر می خواهید در کشور ایتالیا کار کنید بهتر است بسته به مهارت و تخصصی که دارید بهترین شغل را برای خود انتخاب کنید همین باعث می شود تا در آینده موفق شوید .

از جمله کشورهایی که مهاجران بسیار زیادی را هر ساله جذب می کند کشور ایتالیا است به همین دلیل هم آن دسته از افرادی که مدرک زبان را به صورت تخصصی دارند می توانند در این کشور فرصت های شغلی بسیار خوبی را برای خود رقم بزنند.

همان طور که در لیست مشاغل موردنیاز در کشور ایتالیا دیدیم فرصت های شغلی بسیار زیادی در حوزه آموزش در این کشور وجود دارد . دومین شغل های پرطرفداری که در این کشور وجود دارد بهداشت فردی و محیط زیست است . البته شغل های دیگری نیز در این کشور وجود دارند که فرصت های شغلی آن ها نسبت به سایرین کم تر است از جمله آن ها می توان به صنایع فلزی اشاره کرد .

دریافت ویزای کار در ایتالیا

همان طور که در ابتدا بیان شد بعد از این که لیست مشاغل موردنیاز در کشور ایتالیا را مورد بررسی قرار دادید و بهترین شغل را برای خود انتخاب کردید لازم است تا به دنبال دریافت ویزای کار در ایتالیا باشید . برای این که بتوانید ویزای کار ایتالیا را دریافت کنید باید در ابتدا برای خو یک کارفرما و یک شغل را انتخاب کنید .

نکته قابل توجه این است که برای دریافت ویزای کار در ایتالیا حداقل باید لیسانس داشته باشید . هم چنین باید کارفرمایی که پیدا کردید برای شما دعوت نامه ای را ارسال کند . کارفرما وظیفه دارد در کشور ایتالیا پرونده درخواست کار شما را تمکیل کند . این کار را در ابتدا باید از شورای مهاجرت محلی شروع کند وبعد هم درخواستی را برای دریافت مجوز ارائه دهد. یعنی باید کارفرما این موضوع را به اثبات برساند که هیچ فرد ایتالیایی و یا هیچ فردی در اتحادیه اروپا وجود ندارد که بتواند این شغل را داشته باشد و تنها این شغل را با کمک شما می تواند انجام دهد . برای این که این ادعای خود را به اثبات برساند لازم است تا به مدت شش ماه این شغل را در روزنامه آگهی کند . اگر در این مدت شخصی برای این شغل پیدا نشد باید بقیه کارهای دعوت شما را انجام دهد.

بعد از این که همه این موارد به پایان رسید پرونده شما به همراه همه مدارک به کنسولگری کشور ایتالیا در کشور شما ارسال می شود . درنهایت شما ویزای کاری در کشور ایتالیا را دریافت می کنید . دریافت کردن ویزای کار حدود یک ماه طول می کشد و تنها نود روز اعتبار دارد و بعدها می تواند برای شش ماه نیز تمدید شود .

دریافت ویزای کار در ایتالیا

کار کردن در ایتالیا از طریق ثبت شرکت

این روش برای آن دسته از افرادی است که دارای تمکن مالی هستند و می توانند به عنوان سرمایه گذار و یا سهام دار در این کشور کار کنند. در این روش برای فرد فرصت های سرمایه گذاری مورد بررسی قرار می گیرد و بعد از آن نیز مدیر شرکت باید درخواستی را برای تاسیس شرکت ارسال کند.

این روش مراحل اداری وقانونی بسیار زیادی دارد پس اگر این روش را برای کار در ایتالیا انتخاب کردید باید صبر بسیار زیادی داشته باشید .  البته برای بهره گیری از این روش باید احتیاط کنید زیرا باید سرمایه بسیار زیادی را صرف کنید .

کار کردن در کشور ایتالیا از طریق تحصیل

از روش های مهاجرت به کشور ایتالیا تحصیل است. در این روش در ابتدا متقاضی ویزای تحصیلی خود را دریافت می کند و در یکی از دانشگاه های این کشور مشغول تحصیل می شود . فرد در زمان تحصیل خود می تواند در کشور ایتالیا به صورت پاره وقت نیز کار کند. البته بعد از این که دانشجو وارد این کشور شد می تواند ویزای کار نیز دریافت کند . این نوع کار کردن نمی تواند به صورت دائمی باشد و تنها برای این است تا دانشجو بتواند هزینه های زندگی خود را پرداخت کند .

کار کردن در کشور ایتالیا از طریق تحصیل

امتیاز شما


امتیاز شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان
02145131
مشاوره رایگان واتس آپ
(کلیک کنید)