#

ویزای تحصیلی انگلیس

به دلیل تغییرات لحظه ای در قوانین کشورها، قبل از اقدام حتما با مشاوران موسسه هماهنگ کنید
  • 13 خرداد 1398
  • ویزای تحصیلی
  • 454 بازدید
  • بدون نظر

شرایط دریافت ویزای تحصیلی انگلیس

موسسات آموزشی که در انگلستان وجود دارند دارای رتبه های بسیار بالایی در سطح جهانی هستند، به همین دلیل بسیاری از  افراد آرزوی تحصیل در دانشگاه ها و موسسات آموزشی انگلستان را در سر می پرورانند. البته نکته ای که در مورد مهاجرت تحصیلی به انگلستان باید به آن توجه داشته باشید این است که سیستم ویزای تحصیلی انگلستان براساس سیستم امتیاز بندی است.

این سیستم امتیاز بندی برای دریافت ویزای تحصیلی انگلستان تا آن جا مهم است که بر نظر افسر سفارت ارجحیت دارد. برای این که افراد بتوانند ویزای تحصیلی انگلستان را دریافت کنند باید ۴۰ امتیاز کسب کنند که از این میزان ۳۰ امتیاز از طریق نامه ی پذیرشی که از سوی دانشگاه و یا کالج مورد نظر برای فرد ارسال می شود به دست می آید.

انواع ویزای تحصیلی انگلستان

یکی نکات مهمی که وجود دارد این است که ویزای تحصیلی انگلیس انواع مختلفی دارد که عبارتند از: ویزای تحصیلی کوتاه مدت، ویزای تحصیلی عمومی و ویزای تحصیلی کودکان. که در ادامه ویزاهای تحصیلی انگلستان را به تفضیل مورد بررسی قرار می دهیم.

ویزای تحصیلی کوتاه مدت

ویزای تحصیلی کوتاه مدت همان طور که از اسم آن پیداست برای دوره های تحصیلی کوتاه مدت به افراد اعطا می شود و این نوع ویزای تحصیلی انگلیس به افرادی داده می شود که دارای شرایط خاصی باشند که این شرایط شامل موارد زیر می شوند:

  • همان طور که گفتیم این ویزا به افرادی داده می شود که بخواهند یک دوره ی تحصیلی کوتاه مدت را در انگلستان سپری کنند.
  • فردی که می خواهد ویزای تحصیلی کوتاه مدت انگلستان را بگیرد نباید تبعه ی انگلستان باشد و یا این که دارای دو ملیت باشد.
  • متقاضی دریافت ویزای تحصیلی کوتاه مدت انگلیس جزو اتباع اتحادیه ی اروپا و یا سوئیس نیز نباید باشد.

نکته ی دیگری که در مورد این نوع ویزا باید به آن اشاره کنیم این است که دوره ای که فرد به خاطر ویزای تحصیلی کوتاه مدت انگلستان را دریافت می کند نباید باید یک دوره ی آموزشی یا یک دوره ی کوتاه مثل آموزش زبان انگلیسی باشد و یا این که یک دوره ی کوتاه تحقیقاتی باشد که به عنوان قسمتی از دوره ی تحصیلی فرد در نظر گرفته می شود.

ممنوعیت های ویزای تحصیلی کوتاه مدت انگلستان

ویزای تحصیلی کوتاه مدت انگلستان برای شما ممنوعیت هایی به همراه خواهد داشت که این ممنوعیت ها شامل موارد زیر می شوند:

  • شما نمی توانید ویزای تحصیلی کوتاه مدت خود را تمدید کنید.
  • با استفاده از ویزای تحصیلی کوتاه مدت انگلستان نمی توان در مدارس دولتی انگلستان تحصیل کرد.
  • انجام هر نوع کار و یا فعالیت تجاری با استفاده از ویزای کوتاه مدت تحصیلی انگلستان ممنوع است
  • مانند برخی از ویزاها که می توانید در سفر خود فردی را همراه خود ببرید و برای او نیز ویزا دریافت کنید، شما با استفاده از ویزای کوتاه مدت تحصیلی نمی توانید فردی را همراه خود ببرید.
  • در طی دوره ای که فرد با استفاده از ویزای کوتاه مدت تحصیلی به انگلیس سفر کرده است نمی توان کمک هزینه ی تحصیلی دریافت کرد.
  • و در نهایت اصلی ترین محدودیتی که این نوع ویزای تحصیلی انگلستان دارد و از اسم آن مشخص است این است که طول دوره ای که فرد می تواند با استفاده از آن در کشور انگلستان اقامت داشته باشد محدود است.

هزینه ی ویزای کوتاه مدت تحصیلی انگلستان

برای این که بتوانید ویزای کوتاه مدت تحصیلی انگلیس را دریافت کنید مانند هر ویزای دیگری باید هزینه ای پرداخت کنید. نکته ای که در این مورد باید به آن اشاره کنیم این است که بسته به اعتباری که ویزای کوتاه مدت تحصیلی شما دارد هزینه ای که برای در نظر گرفته می شود متفاوت است.

به طور کلی دو نوع ویزای کوتاه مدت تحصیلی برای گذراندن دوره های آموزشی کوتاه مدت در انگلستان وجود دارد که اولین نوع ویزا، ویزای ۶ ماهه است و دومین نوع آن، ویزای ۱۱ ماهه است. برای این که افراد بتوانند ویزای ۶ ماهه کوتاه مدت تحصیلی انگلستان را دریافت کنند باید ۸۹ پوند پرداخت کنند و برای این که بتوانند ویزای ۱۱ ماهه ی کوتاه مدت تحصیلی را دریافت کنند باید ۱۷۰ پوند به سفارت پرداخت کنند.

طول مدت دریافت ویزا

مسئله ی مهم دیگری که برای افرادی که می خواهند هر چه سریع تر ویزای کوتاه مدت تحصیلی خود را دریافت کنند این است که چه مدت زمانی طول می کشد که ویزای کوتاه مدت تحصیلی برای افراد صادر شود. در پاسخ به این سوال باید بگوییم که حداکثر ۳ ماه قبل از تاریخ سفر خود به انگلستان باید برای دریافت ویزای کوتاه مدت تحصیلی انگلیس اقدام کنید. زیرا سه هفته نیاز است که بررسی ها و تصمیم گیری ها بر روی ویزای تحصیلی شما انجام شود.

شرایط دریافت ویزای کوتاه مدت تحصیلی انگلستان

برای این که بتوانید ویزای تحصیلی انگلستان را دریافت کنید باید شرایطی داشته باشید که این شرایط شامل موارد زیر می شوند:

  • فرد متقاضی دریافت ویزای کوتاه مدت تحصیلی باید هزینه ی بازگشت به کشور خود را داشته باشد.
  • بدون این که فرد تسهیلات دولتی و یا عمومی دریافت کند بتواند در طی مدت تحصیل خود در انگلستان، هزینه های تحصیل و زندگی خود را تامین کند.
  • برای این که فرد بتواند ویزای کوتاه مدت تحصیلی انگلستان را دریافت کند باید از یک محل تایید شده، offer of a place بگیرد.
  • افرادی که زیر ۱۸ سال سن دارند نیز باید اجازه ی نامه ی کتبی و رسمی از والدین خود برای طول مدتی که می خواهد در انگلستان اقامت داشته باشند ارائه دهند.
  • تمام برنامه ریزی های سفر و اقامت نیز برای طول دوره ای که فرد می خواهد در انگلستان اقامت داشته باشد نیز انجام شده باشد.

ویزای تحصیلی انگلستان

نوعی دیگر از ویزای تحصیلی انگلستان، ویزای Tier4  یا همان ویزای دانشجویی است. نکته ای که در مورد ویزای Tier4 وجود دارد این است که بسته به شرایط سنی که فرد دارد، ویزای تحصیلی انگلستان که به او اعطا می شود نیز متفاوت است، به همین دلیل این نوع ویزای تحصیلی انگلستان به دو دسته ی Tier4 General و Tier4 child تقسیم می شود.

ویزای Tier4 General

ویزای تحصیل عمومی انگلستان به افرادی اعطا می شود که ۱۶ سال سن و یا بالاتر داشته باشند. این فرد باید مهارت های لازم در زبان انگلیسی را داشته باشد یعنی بتواند بخواند، بنویسد و به زبان انگلیسی مکالمه کند.

در نهایت این که فردی که می خواهد ویزای Tier4 General را دریافت کند باید بتواند در طی مدتی که در انگلستان تحصیل می کند هزینه های زندگی و همچنین شهریه ی خود را تامین کند.

ویزای Tier4 child

همان طور که از نام از این ویزا مشخص است، این نوع ویزا برای  افرادی صادر می شود که سن کم تری دارند. در واقع ویزای Tier4 child برای افرادی صادر می شود که بین ۴ تا ۱۷ سال سن دارند و برای این که این افراد بتوانند ویزای Tier4 child را دریافت کنند باید نامه ای که نشان دهنده ی پذیرش آن ها از یکی از مدارس انگلستان است ارائه دهد همچنین برای طول مدتی که فرد می خواهد در کشور انگلستان تحصیل کند باید اجازه ی نامه ی کتبی از سوی والدین این فرد ارائه شود.

در نهایت این که برای این که ثابت شود که فرد می تواند در طی مدتی که در انگلستان اقامت دارد هزینه های زندگی خود را تامین کند باید نامه ی تمکن مالی ارائه دهد.

شرایط لازم برای دریافت ویزای Tier4

افرادی که می خواهند ویزای Tier4 را دریافت کنند باید شرایطی داشته باشند تا بتوانند این نوع ویزای تحصیلی انگلستان را دریافت کنند، در غیر این صورت نمی توانند ویزای Tier4 انگلستان را دریافت کنند. شرایط دریافت ویزای Tier4 شامل موارد زیر می شوند:

  • متقاضی دریافت این نوع ویزای تحصیلی انگلستان نباید یکی از یکی از کشورهای اتحادیه ی اروپا و یا کشور سوئیس باشد.
  • برای این که افراد بتوانند ویزای Tier4 را دریافت کنند باید مدارکی ارائه دهند که این مدارک باید کامل و بدون نقص باشد.
  • مهم ترین شرطی که فرد باید برای دریافت ویزای تحصیلی Tier4 داشته باشد این است که ابتدا باید یک رشته ی تحصیلی انتخاب کند و سپس برای یکی از دانشگاه ها و یا کالج های معتبر انگلستان درخواست دهد و در صورتی که درخواست وی از سوی دانشگاه یا کالج مورد نظر پذیرفته شد، با دریافت دعوت نامه از سوی دانشگاه مربوطه می تواند روند دریافت ویزای تحصیلی خود را به صورت رسمی آغاز کند.
  • فرد متقاضی تحصیل در انگلستان باید مهارت های زبان انگلیسی را داشته باشد یعنی باید بتواند بنویسد، به زبان انگلیسی مکالمه کند و بخواند.

هزینه ی ویزای Tier4

برای این که شما بخواهید ویزای کشورهای مختلف را با اهداف مختلف دریافت کنید باید هزینه ای بپردازید که ویزای تحصیلی انگلستان یعنی ویزای Tier4 نیز از این امر مستثنی نیست و برای این که بتوانید این نوع ویزا را دریافت کنید باید هزینه ای پرداخت کنید که این هزینه برای نفر اصلی ۳۲۸ پوند است و به ازای هر نفر از افرادی که فرد می خواهد همراه خود ببرد ۳۲۸ پوند دیگر در کنار هزینه های بیمه باید پرداخت شود.

امتیاز شما


امتیاز شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان
02145131
مشاوره رایگان واتس آپ
(کلیک کنید)