#

ویزای تحصیلی پرتغال

به دلیل تغییرات لحظه ای در قوانین کشورها، قبل از اقدام حتما با مشاوران موسسه هماهنگ کنید
  • 15 خرداد 1398
  • ویزای تحصیلی
  • 541 بازدید
  • بدون نظر

طی سال های اخیر متقاضیان بسیاری با هدف ادامه تحصیل وارد پرتغال شده اند تا بتوانند از امکانات آموزشی ارائه شده در این کشور بهره مند گردند. هزینه تحصیل در پرتغال کمتر از دیگر کشورهای اروپایی بوده که این امر موجب شده افراد بسیاری متقاضی دریافت ویزای تحصیلی پرتغال باشند. پرتغال بیش از ۵۰ دانشگاه و موسسه آموزش عالی دارد که برای ادامه تحصیل به عنوان گزینه ای ایده آل شناخته می شوند. افرادی که این کشور را برای تحصیل انتخاب می کنند باید درنظر داشته باشند اخذ ویزای تحصیلی پرتغال به عنوان یک امر الزامی شناخته می شود.

متقاضیان دریافت ویزای تحصیلی پرتغال درصورتی که از دانشگاه و موسسه آموزشی موردنظر خود بورسیه تحصیلی دریافت کنند می توانند بدون پرداخت هزینه ای تحصیلات خود را به اتمام برسانند. سایر متقاضیان مهاجرت تحصیلی پرتغال برای ادامه تحصیلات خود باید هزینه لازم را پرداخت نموده و در این امر داشتن تمکن مالی به عنوان یکی از موارد الزامی و مهم شناخته می شود. هزینه زندگی و تحصیل در پرتغال نسبت به بسیاری از کشورهای اروپایی پائین تر بوده که این امر سبب شده پرتغال به عنوان مقصدی ایده آل برای مهاجرت و تحصیل معرفی شود.

علاقه مندان به دریافت ویزای تحصیلی پرتغال باید درنظر داشته باشند دروس مقطع کارشناسی در این کشور به زبان پرتغالی آموزش داده می شوند. البته رشته هایی نیز به زبان انگلیسی وجود دارند که دانشجویان باتوجه به نظر خود می توانند آن ها را برای ادامه تحصیل انتخاب نمایند. زبان تدریس در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا عمدتا به زبان انگلیسی بوده و دانشجویان متقاضی دریافت ویزای تحصیلی پرتغال درصورت تمایل برای تحصیل در این مقاطع باید مدارکی را ارائه دهند که نشان دهنده تسلط آن ها بر زبان انگلیسی است.

متقاضیان اخذ ویزای تحصیلی پرتغال باید در مقطع کارشناسی ارشد ۱۲۰ واحد درسی را گذرانده و در دوره دکترا ۱۴۰ واحد را پاس کنند. دوره فوق لیسانس در پرتغال حدود ۲ سال به طول انجامیده اما متقاضیان دریافت ویزای تحصیلی پرتغال برای تحصیل در مقطع دکترا باید ۳ سال را درنظر داشته باشند. دریافت ویزای تحصیلی پرتغال بیش از هرچیزی مستلزم آشنایی با دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی این کشور است.

شرایط دریافت ویزای تحصیلی پرتغال

علاقه مندان به دریافت ویزای تحصیلی پرتغال باید درنظر داشته باشند تحصیل در دانشگاه های دولتی این کشور رایگان بوده و دانشجویان تنها باید هزینه زندگی خود را پرداخت نمایند. در این کشور دانشگاه های خصوصی و دولتی بسیاری فعالیت دارند که اغلب متقاضیان دانشگاه های دولتی پرتغال را برای تحصیل در مقطع کارشناسی انتخاب می کنند. دانشگاه پورتو پرتغال جزو یکی از برترین دانشگاه های دولتی این کشور شناخته می شود که هرساله دانشجویان بسیاری را از کشورهای مختلف جذب می کند.

دانشجویانی که تمایل دارند در کشور پرتغال زندگی کنند باید ویزای تحصیلی پرتغال را دریافت کرده و با در اختیار داشتن نامه پذیرش از دانشگاه معتبری در این کشور تحصیلات خود را ادامه دهند. متقاضیان برای اینکه بتوانند ویزای تحصیلی پرتغال را دریافت کنند ابتدا باید دانشگاه مناسبی را در این کشور انتخاب کرده و نامه پذیرش از آن دریافت کنند. پس از آن که نامه پذیرش برای متقاضی صادر شد باید وقت مناسبی را جهت مصاحبه در سفارت پرتغال رزرو کرده و مدارک لازم را ارائه دهد.

مدارک لازم برای اخذ ویزای تحصیلی پرتغال

  • ارائه شناسنامه و گذرنامه معتبر که به زبان اسپانیولی و یا انگلیسی ترجمه شده است
  • ارائه مدارک مالی که نشان دهنده توانایی مالی متقاضی برای پرداخت هزینه های زندگی در پرتغال است.( متقاضیان می توانند سند مالکیت را نیز به عنوان یکی از مدارک مالی خود تحویل سفارت پرتغال دهند)
  • ارائه نامه پذیرش از دانشگاهی در پرتغال
  • ارائه عکس رنگی در اندازه های ۳ در۴ که هیچ گونه روتوشی در مورد آن انجام نشده و چهره متقاضی را به خوبی نشان می دهد
  • ارائه پاسپورت معتبری که بیشتر از ۶ ماه اعتبار داشته و مهر و امضا شده است
  • قراردادن کلیه ویزاهای شینگنی که پیش از این صادر شده است در پرونده درخواست ویزای تحصیلی پرتغال
  • ارائه ترجمه ای رسمی از دانشنامه تحصیلی که توسط دادگستری و وزارت خارجه ترجمه و تائید شده است( ترجمه این مدرک ترجیحا باید به زبان انگلیسی باشد)
  • ارائه نامه ای که نشان دهنده محل اقامت متقاضی در کشور پرتغال است
  • ارائه نامه عدم سوءسابقه که به زبان انگلیسی ترجمه شده و توسط وزارت دادگستری و وزارت خارجه مهر و تائید شده است
  • قرار دادن اصل و کپی بیمه مسافرتی در پرونده درخواست
  • قرار دادن نامه رزرو بلیت سفر به پرتغال در پرونده
  • ارائه مدارکی که نشان دهنده تسلط متقاضی بر زبان انگلیسی و یا پرتغالی است
  • پرداخت کلیه هزینه صدور ویزا( متقاضیان باید درنظر داشته باشند درصورت عدم موافقت با صدور ویزای تحصیلی پرتغال هزینه پرداخت شده بازگردانده نخواهد شد)

مدارک لازم برای اخذ ویزای تحصیلی پرتغال

دانشگاه های معتبر پرتغال

متقاضیان دریافت ویزای تحصیلی پرتغال برای اینکه بتوانند تحصیلات خود را در دانشگاه معتبری ادامه دهند باید ابتدا با لیستی از برترین دانشگاه های این کشور آشنا شده و سپس بهترین گزینه را برای ادامه تحصیلات خود درنظر بگیرند. در ادامه دانشگاه های معتبر پرتغال را معرفی خواهیم کرد:

دانشگاه پورتو یکی از برترین دانشگاه های دولتی پرتغال شناخته می شود که در بین دانشگاه های جهانی جایگاه ۲۹۳ را به خود اختصاص داده و به عنوان نخستین دانشگاه معتبر پرتغال شناخته می شود. دانشگاه لیسبون نیز جایگاه دوم را در بین دانشگاه های معتبر پرتغال به خود اختصاص داده و در شهر لیسبون واقع شده است. این دانشگاه نیز در سطح بین المللی جایگاه خوبی داشته و توانسته رتبه ۳۱۲ را در اختیار داشته باشد. هرساله دانشجویان بسیاری از کشورهای مختلف برای ادامه تحصیلات خود دانشگاه لیسبون را انتخاب می کنند.

دانشگاه کویمبرا نیز از دیگر دانشگاه های معتبر پرتغال بوده و جایگاه ۳۵۱ را در سطح بین المللی به خود اختصاص داده است. دانشگاه کویمبرا یکی از دانشگاه های قدیمی پرتغال است که مورد توجه دانشجویان بین المللی قرار داشته و امکانات آموزشی مختلفی را ارائه می دهد. دانشگاه مینهو نیز از دیگر دانشگاه های معتبر پرتغال است که اغلب متقاضیان تحصیل در آن دانشجویان ایرانی هستند. از آنجایی که هزینه زندگی در شهرهای براگ و کویمبرا بسیار کمتر از دیگر شهرهای پرتغال بوده که این امر موجب شده تحصیل در دانشکده های دانشگاه مینهو مورد توجه بسیاری قرار بگیرد. باتوجه به موارد فوق می توان درنظر گرفت که اخذ ویزای تحصیلی پرتغال به عنوان امری ضروری جهت تحصیل در این کشور شناخته می شود.

دانشگاه های معتبر پرتغال

جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره مهاجرت به پرتغال با دفتر موسسه دانش گستر کوه نور تماس بگیرید و مشاوره اولیه رایگان را دریافت نمایید.

امتیاز شما


امتیاز شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان
02145131
مشاوره رایگان واتس آپ
(کلیک کنید)