#

ویزای تحصیلی کانادا

به دلیل تغییرات لحظه ای در قوانین کشورها، قبل از اقدام حتما با مشاوران موسسه هماهنگ کنید
  • 11 خرداد 1398
  • ویزای تحصیلی
  • 590 بازدید
  • ۱۴ نظر

ویزای تحصیلی کانادا

کانادا و تحصیل در این کشور

یکی از روش های مهاجرت به کانادا که طرفداران بسیار زیادی دارد مهاجرت تحصیلی به این کشور است. دانشگاه های کانادا از لحاظ علمی در جایگاه بالایی قرار دارند که این امر موجب شده افراد بسیاری متقاضی دریافت ویزای تحصیلی کانادا باشند. کلیه متقاضیانی که موفق به دریافت این نوع از ویزای کانادا شده باشند می توانند پس از ورود به این کشور مدت اقامت خود را تمدید کرده و از امکانات رفاهی و اجتماعی موجود در این کشور بهره مند گردند.

تمام دانشجویانی که با دریافت ویزای تحصیلی کانادا در یکی از مراکز آموزش عالی و دانشگاه های این کشور به تحصیل اشتغال دارند می توانند کار نیمه وقتی برای خود یافته و کسب درآمدی داشته باشند. یکی دیگر از تحصیل در کانادا امکان اخذ اقامت دائم این کشور پس از فارغ التحصیلی برای دانشجویان بین المللی است. البته دانشجویانی که همزمان با تحصیل به کار در این کشور نیز مشغول هستند می توانند پس از اتمام تحصیلات این ویزا را به ویزای کاری کانادا تبدیل کرده و مدت زمان بیشتری را در این کشور زندگی کنند.

تحصیل در کشور کانادا

نحوه ی دریافت ویزای تحصیلی کانادا

متقاضیان می توانند درخواست خود را به شکل آنلاین مطرح کرده و یا وارد سایت شهروندی کانادا که تحت عنوان CIC شناخته می شود وارد شده و فرم کاغذی را به سفارت این کشور تحویل دهند. متقاضیان باید درنظر داشته باشند که درخواست کتبی مستلزم زمان بیشتری نسبت به روش آنلاین جهت بررسی بوده و متقاضیان باید زمان آغاز کلاس های دانشگاهی را نیز درنظر داشته و در زمان مناسبی نسبت به دریافت ویزای تحصیلی کانادا اقدام کنند.

افراد ابتدا باید دانشگاه مناسبی را در این کشور پیدا کرده و پس از آن با در اختیار داشتن مدرکی که نشان دهنده اخذ پذیرش است به سفارت این کشور مراجعه کرده و ویزا را دریافت کنند. متقاضیانی که شرایط لازم برای دریافت این نوع ویزا را داشته باشند می توانند کد چک لیستی را که دارای اعتبار ۶۰ روزه است دریافت کنند. زمانی که نام متقاضیان در سایت CIC ثبت شود می توانند کد دریافت شده را در حساب کاربری MyCIC وارد کرده و پس از آن لیست شخصی خود را در اختیار داشته باشند. این لیست قابل آپلود بوده و متقاضیان باید فرم مربوط به آن را چاپ نمایند.

زمانی که مدارک و فرم های لازم آماده شده و متقاضیان کلیه هزینه ها را پرداخت نمودند امکان ارسال درخواست به CIC را داشته و برای انجام سایر کارهای لازم اقدام نمایند. متقاضیانی که از کشورهای خاصی قصد دریافت ویزای تحصیلی کانادا را دارند باید بیومتریک که درواقع همان عکس و اثرانگشت است را تحویل دهند. گاهی نیز ممکن است از متقاضیان درخواست شود که پیش از ارسال درخواست خود یک سری معاینات پزشکی را انجام داده و مدارک قانونی ای را ارائه دهند. دانشجویانی که سابقه کیفری دارند شانس دریافت ویزای کانادا را از دست خواهند داد.

کلیه متقاضیان درصورتی که اقامت کشورهایی غیر از آمریکا و سنت پیر و میلکون را دارند باید پاسپورت معتبری را ارائه دهند که نشان می دهد فرد پس از اتمام تحصیلات قصد دارد به کشور خویش بازگردد. این دسته از متقاضیان باید دو قطعه عکس گذرنامه ای مناسب را به همراه سایر مدارک لازم جهت دریافت ویزای تحصیلی کانادا ارائه دهند. ارائه مدارک مالی که نشان دهنده توانایی مالی افراد برای اقامت در کانادا است از دیگر مدارک لازم شناخته می شود.

نحوه ی دریافت ویزای تحصیلی کانادا

مدت زمان صدور ویزای تحصیلی کانادا

اما مسئله ی مهمی که در مورد ویزای تحصیلی وجود دارد این  است که چه مدت زمانی طول می کشد که ویزای تحصیلی کانادا برای  افراد صادر شود. در پاسخ به این سوال باید به مطلبی که در وب سایت رسمی کانادا در این باره وجود دارد اشاره کنیم، در این سایت مدت زمان لازم برای صدور ویزای تحصیلی کانادا برای  ایرانیانی که متقاضی دریافت این ویزا هستند بدون در نظر گرفتن زمانی که برای انگشت نگاری لازم است، ۱۱ هفته است و حال اگر زمان لازم برای فرایند انگشت نگاری را نیز اضافه کنیم حدود سه ماه زمان لازم خواهد بود که شما بتوانید ویزای خود را در صورت داشتن شرایط لازم دریافت کنید.

به عبارتی شما در صورتی می توانید ویزای کانادا را در طی ۳ ماه دریافت کنید که نامه پذیرش تحصیلی خود از یکی از دانشگاه های کانادا به همراه تمامی مدارک ارائه دهید و پرونده یتان به دلیل ناقص بودن مدارک برگشت داده نشود، پس توصیه می کنیم برای این که روند دریافت این نوع ویزا برای تان کوتاه تر شود در تهیه ی مدارک  مورد نیاز برای دریافت ویزای تحصیلی کانادا وسواس بیشتری به خرج دهید.

اعتبار ویزای تحصیلی کانادا

پس  از این که به واسطه ی این ویزا به کشور کانادا سفر کردید تنها می توانید در مدت زمانی که ویزای تحصیلی تان اعتبار دارد در این کشور بمانید و در غیر این صورت حضورتان در کشور کانادا غیر قانونی خواهد بود. مسئله ای که باید به آن اشاره کنیم این  است که زمانی که اداره ی مهاجرت کانادا با درخواست فرد برای ویزای تحصیلی کانادا موافقت کند در ابتدا برای فرد ویزای موقت صادر می شود اما پس از این که فرد به خاک کانادا وارد می شود برای او ویزای تحصیلی صادر می شود که مدت زمانی که این ویزا اعتبار دارد بسته به  این که فرد در چه رشته ای و در چه مقطع تحصیلی مشغول به تحصیل باشد متفاوت است.

اما معمولا این نوع ویزا به این صورت است که تا پایان تحصیل فرد در کانادا اعتبار دارد. برای مثال اگر فرد پذیرش مقطع کارشناسی یکی از دانشگاه های کانادا را گرفته باشد مدت اعتبار ویزای او ۴ ساله خواهد بود.

مدت زمان صدور ویزای تحصیلی کانادا

مدارک لازم جهت اخذ ویزای تحصیلی کانادا

متقاضیان باید در روزی که به سفارت این کشور مراجعه می کنند مدارکی را ارائه دهند تا بررسی های لازم درخصوص آن ها انجام گرفته و بتوانند ویزای تحصیلی کانادا را دریافت کنند. در ادامه مهم ترین مدارک لازم جهت اخذ ویزای تحصیلی کانادا را عنوان خواهیم کرد:

  • ارائه مدارکی که نشان دهنده تمکن مالی فرد متقاضی برای پرداخت هزینه های زندگی در کانادا است( متقاضیان باید درنظر داشته باشند حداقل مبلغی که برای این منظور درنظر گرفته شده است حدود ۱۰ هزار دلار کانادا برای یک سال است. از سوی دیگر متقاضیان باید مدارکی را ارائه دهند که نشان می دهد هزینه لازم جهت بازگشت به کشور خود را داشته و می توانند بدون اخذ کمک از دولت کانادا در این کشور زندگی کنند)
  • ارائه نامه پذیرش که از سوی دانشگاه معتبری در کانادا صادر شده است
  • ارائه انگیزه نامه و یا نامه پذیرش CAQ باتوجه به پرونده درخواست متقاضیان استان کبک
  • داشتن حساب بانکی کانادایی که به نام شخص متقاضی بوده( این مورد درخصوص افرادی الزامی است که پول خود را به کشور کانادا انتقال داده اند)
  • ارائه گواهی سرمایه گذاری در کانادا که از سوی موسسه ملی کانادا مورد تائید قرار گرفته است
  • ارائه نامه گردش حساب که گردش مالی فرد را در طول ۴ ماه گذشته نشان می دهد
  • ارائه برنامه تحصیلی متقاضیان
  • ارائه اسکن از صفحات پاسپورت فعلی( متقاضیان در این مورد باید از صفحه اول و کلیه صفحاتی که مهر ویزا در آن ها زده شده اسکن تهیه کنند)
  • ارائه اسکن از صفحات پاسپورت قبلی( در این خصوص نیز متقاضیان باید از صفحه نخست و کلیه صفحاتی که دارای مهر و ویزا هستند اسکن تهیه کنند)
  • ارائه یک قطعه عکس در اندازه ۳.۵ در ۴.۵ که چهره فرد متقاضی به خوبی در آن دیده می شود
  • قراردادن نامه عدم سوسابقه کیفری در پرونده درخواست ویزا
  • ارائه فرم های درخواست ویزا
  • پرداخت کلیه هزینه های مربوط به صدور ویزا

مدارک لازم جهت اخذ ویزای تحصیلی کانادا

هزینه صدور ویزای تحصیلی کانادا

متقاضیان باید درنظر داشته باشند که هزینه صدور ویزای تحصیلی کانادا باتوجه به استان موردنظر و شرایط افراد ممکن است متفاوت باشد. متقاضیانی که علاقه مند به اخذ CAQ از استان کبک هستند باید مبلغ ۱۱۰ دلار را به عنوان هزینه صدور ویزا پرداخت نمایند. این درحالی است که سایر متقاضیان باید ۱۵۰ دلار را برای خود و ۱۵۵ دلار را جهت صدور ویزا برای همراهان خود پرداخت نمایند. هزینه قابل پرداخت برای انگشت نگاری متقاضیانی که سن آن ها بیشتر از ۱۴ سال بوده ۸۵ دلار است. متقاضیان باید درنظر داشته باشند هزینه های مذکور به وسیله اداره مهاجرت دریافت و درصورت عدم صدور ویزا بازگردانده نخواهند شد.

در نهایت این که به این مسئله توجه داشته باشید شما به طور کلی می توانید در سه موقعیت برای ویزای تحصیلی کانادا اقدام کنید: قبل از ورود به کانادا، لحظه ی ورود به کانادا و پس از ورود به خاک کانادا. نکته ی که در مورد این مسئله وجود دارد این است که اتباع کشورهای  ایران، تاجیکستان و افغانستان نمی توانند در هنگام ورود به خاک کانادا برای ویزای تحصیلی این کشور درخواست دهند، به همین دلیل توصیه می کنیم این روش را کلا نادیده بگیرید.

هزینه صدور ویزای تحصیلی کانادا

جهت کسب اطلاعات بیشتر راجع به ویزای تحصیلی کانادا و همچنین انواع ویزای کانادا با دفتر موسسه دانش گستر کوه نور تماس بگیرید و مشاوره اولیه رایگان را دریافت نمایید.

امتیاز شما


امتیاز شما

14 پاسخ به “ویزای تحصیلی کانادا”

  1. هومن گفت:

    سلام ارائه مدرک زبان برای سفارت الزامی هست یا نه؟

    • کارشناس کوه نور گفت:

      با سلام
      بله، ارائه مدرک زبان در غالب موارد الزامی است.در صورت تمایل در طول ساعات اداری تماس بگیرید و وقت مشاوره حضوری و یا تلفنی آنلاین بگیرید.

  2. آرش گفت:

    بعد از ریجکت شدن چند وقت دیگه می تونیم درخواست ویزا بدیم؟

    • کارشناس کوه نور گفت:

      با سلام
      بعد از ریجکت شدن معمولا مجاز هستید که درخواست اعتراض داشته باشید و در صورتی که نتیجه مطلوبی از اعتراض نگیرید، می تونید برای ترم بعد مجدد درخواست ویزا کنید.

  3. سهیل گفت:

    تفاوت اصلی میان دانشگاه‌ها و کالج‌های کانادا چیست؟سپاس

    • کارشناس کوه نور گفت:

      با سلام
      دانشگاه‌ها به طور مستقل با موضوعات آکادمیک از قبیل برنامه‌ی درسی، روش‌ها و استراتژی‌های آموزشی برخورد می‌کنند. دانشگاه‌ها از اختیار تنظیم سیاست‌ها و استانداردهای تحصیلی، پذیرش و فارغ‌التحصیلی، انتصاب کارکنان و تقبل برنامه‌ریزی تحصیلی برخوردار هستند.این دانشگاه‌ها عبارتند از مؤسساتی که پس از اینکه از فرآیند ارزیابی کیفی دقیق سربلند بیرون آمدند، دولت کانادا مجوز برگزاری دوره‌های معینی را به آن‌ها خواهد داد.

  4. سینا گفت:

    سلام ممنون میشم جواب بدین.برای اخذ پذیرش از یکی از دانشگاه‌ها یا کالج‌های کانادا به چه مدارکی نیاز خواهیم داشت؟

    • کارشناس کوه نور گفت:

      با سلام
      برای اخذ پذیرش دانشگاه کانادا در هر کدام از مقاطع، لازم است مدارک مورد نیاز برای اخذ پذیرش در دانشگاه مورد نظر را ارائه دهید.

  5. محمد گفت:

    سلام چقدر هزینه رفتن ازاینجا؟و اینکه مدرک زبان میخواد؟

    • کارشناس کوه نور گفت:

      با سلام
      هزینه ها متفاوت هستش با توجه به شرایط و مدارک شما و اینکه در کدام شهر و دانشگاه تحصیل کنید.

  6. عاطفه گفت:

    هزینه زندگی در کانادا ماهیانه چقدر هست حدوداً؟ممنون از شما

  7. مهدیه گفت:

    سلام رشته حسابداری دارد که اقدام کنم؟؟

    • کارشناس کوه نور گفت:

      با سلام
      رشته حسابداری دارد ولی برای اقدام باید معدل بالای 15 و مدرک زبان آیلتس بالای 6.5 داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان
02145131
مشاوره رایگان واتس آپ
(کلیک کنید)