#

ویزای توریستی آلمان

به دلیل تغییرات لحظه ای در قوانین کشورها، قبل از اقدام حتما با مشاوران موسسه هماهنگ کنید
  • 1 بهمن 1398
  • کشورها
  • 548 بازدید
  • بدون نظر

ویزای توریستی آلمان

آلمان

کشور آلمان، کشوری در قاره ی اروپا که عضو سازمان ملل متحد، ناتو، اتحادیه ی اروپا و همچنین کشورهای گروه هشت و گروه پنج به علاوه یک است. این کشور هفتمین کشور جهان از نظر تعداد بازدید کننده است به طوری که در سال ۲۰۱۲ مجموعا ۴۰۷ میلیون نفر از این کشور بازدید کرده اند.

آلمان با مسیر جاده رمانتیک، جاده دژها و مسیر شراب خود شناخته می شود. به همین دلیل سالانه افراد زیادی به این کشور سفر می کنند تا از این جاذبه های توریستی بازدید کنند. اما برای این که بتوان به منظور سفر توریستی به کشور آلمان سفر کرد باید ویزای توریستی آلمان را تهیه کرد.

مراحل دریافت ویزای توریستی المان

همان طور که اسم ویزای توریستی مشخص است افرادی که می خواهند به منظور بازدید از جاذبه های توریستی و تفریح به کشور آلمان سفر کنند باید ویزای توریستی تهیه کنند، این ویزا برای مدت اقامت معینی به افراد داده می شود، معمولا ویزای توریستی تا سه ماه پس از تاریخ صدور آن قابل استفاده است و سپس افراد باید قبل از اتمام زمان ویزای توریستی خود به کشور مبدا بازگردند.

برای این که افراد بتوانند ویزای توریستی آلمان را دریافت کنند باید از سفارت آلمان وقت بگیرند، نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که وقت سفارت آلمان به صورت تلفنی به افراد داده نمی شود، پس از این که افراد از سفارت آلمان وقت گرفتند باید فرم تقاضای ویزای توریستی المان را از سفارت کشور آلمان دریافت کنند و در نهایت در وقت تعیین شده به همراه پرینت فرم اینترنتی درخواست ویزا و مدارک مورد نیاز برای انجام مصاحبه به سفارت آلمان مراجعه کنند.

مراحل دریافت ویزای توریستی المان

مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای توریستی آلمان

مدارکی که نیاز است افراد در روز وقت سفارت به سفارت ارائه دهند عبارتند از:

  • سه قطعه عکس رنگی ۶*۴ با پس زمینه ی سفید که کمتر از سه ماه پیش گرفته شده باشد، توجه داشته باشید اگر فرد همراهانی دارد که اسامی آن ها در گذرنامه ی وی ذکر شده است، برای هر کدام از همراهان نیز باید دو قطعه عکس رنگی ارائه شود.
  • ارائه ی گذرنامه ای که تاریخ اعتبار آن حداقل شش ماه بیشتر از تاریخ انقضای ویزای درخواستی باشد، نکته ی دیگری که باید در مورد گذرنامه به آن اشاره کنیم این است که از صفحات یک تا پنج گذرنامه و همچنین سایر صفحاتی که مهر خورده اند نیز باید کپی تهیه کنید.
  • ارائه ی شناسنامه ی ایرانی
  • ارائه ی دعوت نامه: اگر فرد خانواده یا دوستانی در آلمان دارد که برای او دعوت نامه ارسال کرده اند فرد باید اصل فرم دعوت نامه را ارائه دهد. اما در صورتی که فرد دعوت نامه ندارد باید مدارکی که نشان دهنده ی رزرو هتل در مدت اقامت فرد در آلمان است را ارائه دهد.
  • کودکانی که می خواهند به تنهایی یا به همراه شخص ثالثی سفر کنند باید اجازه ی کتبی و رسمی از پدر و مادر و یا سرپرست قانونی خود را ارائه دهند.
  • ارائه ی اسناد رسمی شغلی و اسنادی که نشان دهنده ی تمکن مالی فرد باشد.
  • اگر فرد دارای شغل آزاد است، باید کارت صنفی خود به همراه مشروح عملیات ماه اخر حساب بانکی خود و یا دفترچه ی حساب بانکی به همراه تاریخ گشایش حساب خود را نیز ارائه دهد.
  • اگر فرد جزو افراد تحت تکفل مانند فرزندان و یا زنان خانه دار باشد باید مشروح عملیات بانکی حساب خود و یا دفترچه حساب فرد متکفل به همراه تاریخ گشایش حساب و گواهی کار نیز ارائه دهد.
  • دانش آموزان دبستانی، دبیرستانی و دانشجویان باید گواهی اشتغال به تحصیل ارائه دهند.
  • تاجران، صاحبان صنایع و صاحبان صنوف باید مشروح عملیات بانکی ماه اخر حساب خود و یا دفترچه حساب بانکی به همراه تاریخ افتتاح حساب و سند قانونی ثبت موسسه ی خود را نیز ارائه دهند.
  • برای افرادی که در شغل های دولتی مشغول به کار هستند باید فیش حقوقی ماه قبل و مشروح عملیات حساب بانکی خود در ماه اخر و یا دفترچه حساب پس انداز به همراه تاریخ افتتاح حساب و گواهی اشتغال به کار خود را نیز ارائه دهند.
  • ارائه ی مدارکی همچون بلیط هواپیما و یا رزرو پرواز که سفر فرد را تایید کنند
  • ارائه ی بیمه نامه ی سلامت که ۳۰ هزار یورو را پوشش دهد و در کشورهای شینگن معتبر باشد

در کنار ارائه ی این مدارک باید چند نکته را به خاطر داشته باشید: اول این که تمام مدارک فارسی باید به انگلیسی ترجمه شوند، دوم این که به دلیل این که اصل تمام مدارک به فرد بازگردانده می شود باید از تمام مدارک کپی تهیه شود تا کپی این مدارک در پرونده ی فرد قرار گیرد.

مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای توریستی آلمان

زمان و هزینه های مورد نیاز برای دریافت ویزای توریستی آلمان

بررسی اولیه مدارک برای اعطای ویزای توریستی به فرد معمولا دو هفته طول می کشد، در طی این مدت گذرنامه نزد سفارت باقی می ماند. نکته ی دیگری که در این مورد باید به آن اشاره کنیم این است که سفارت پس از این که مدارک افراد را دریافت می کند به آن ها رسید می دهد، در این رسید تاریخ و زمان مراجعه به سفارت ذکر شده است که افراد باید در تاریخ مشخص شده همراه با رسید به سفارت مراجعه کنند.

اما برای این که افراد بتوانند ویزای توریستی آلمان را دریافت کنند باید هزینه ای را پرداخت کنند این هزینه به صورت نقدی و برای بررسی درخواست و مدارک از فرد گرفته می شود، این هزینه ۶۰ یورو است که به هیچ عنوان به فرد بازگردانده نمی شود.

نکاتی در مورد ویزای توریستی المان

نکاتی در مورد ویزای توریستی آلمان به ان اشاره می کنیم از جمله نکاتی است که می توان گفت جزو اشتباهات رایج افراد در دریافت ویزای توریستی آلمان است یعنی همیشه افرادی هستند که این نکات را نادیده می گیرند. این نکات عبارتند از:

  • بیمه مسافرتی باید مطابق با بازه زمانی سفر باشد.
  • فرم درخواست ویزا نباید قدیمی باشد و باید کاملا پر شده باشد.
  • تاریخ سفر باید با بازه زمانی دعوت نامه، تاریخ بیمه مسافرتی و تاریخ رزرو بلیط هماهنگ باشد.
  • گردش مالی حساب بانکی نباید با کلمات لاتین و ارقام فارسی باشد.
  • گذرنامه ارائه شده باید توسط صاحب آن امضا شده باشد.

در نهایت باید به این مسئله اشاره کنیم که سفر به هر کشوری فرایند خاص خود را دارد که نمی توان بدون طی این فرایند به این کشور سفر کرد پس توصیه می کنیم با در نظر گرفتن این فرایند به خوبی برای تاریخ سفر خود برنامه ریزی کنید.

نکاتی در مورد ویزای توریستی المان

۴/۵ - (۱ امتیاز)


4/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان
02145131
مشاوره رایگان واتس آپ
(کلیک کنید)