#

ویزای شینگن کشور آلمان

به دلیل تغییرات لحظه ای در قوانین کشورها، قبل از اقدام حتما با مشاوران موسسه هماهنگ کنید
  • 13 شهریور 1398
  • ویزای شینگن
  • 642 بازدید
  • بدون نظر

ویزای شینگن کشور آلمان

آلمان یکی از کشورهای عضو اتحادیه شینگن است. شما با دریافت ویزای آلمان انگار ویزای شینگن این کشور را دریافت کرده اید و با در دست داشتن ویزای شینگن آلمان می توانید از این کشور به سایر کشورهای عضو اتحادیه شینگن سفر کنید و باقی مدت اقامت خود را در این کشورها سپری کنید.
ویزای شنگن با اعتبار ۹۰ روزه صادر می شود یعنی فرد متقاضی با در دست داشتن این ویزا تنها تا ۹۰ روز مجاز به ورود و خروج و اقامت در کشورهای عضو اتحادیه شینگن خواهد بود. همچنین بعد از اتمام اعتبار این ویزا تا سه ماه متوالی فرد دیگر نمی تواند این نوع ویزا را دریافت کند.

چرا کشور آلمان؟

آلمان یکی از بزرگ ترین کشورهای قاره اروپاست. این کشور عمدتا صنعتی دارای نمایشگاه های بین المللی فراوانی است که هر ساله متقاضیان زیادی برای بازدید از این نمایشگاه ها به کشور آلمان سفر می کنند. همچنین کشور آلمان سالیانه دارای تعداد زیادی دانشجوی بین المللی است که برای ادامه تحصیل به این کشور مهاجرت می کنند.

انواع ویزای های آلمان

متقاضیان برای مقاصد و اهداف مختلفی به کشور آلمان سفر می کنند که برای هر هدف خاصی باید ویزای مخصوص به آن را دریافت کرد. از نمونه ویزاهای آلمان که سفارت این کشور صادر می کند میتوان به ویزای تحصیلی، ویزای کار آلمان، ویزای توریستی و… اشاره کرد.
اما به طور کلی ویزای شینگن آلمان را می توان به چهار دسته تقسیم بندی کرد:
• ویزای نوع A که متقاضیان این نوع ویزا آن دسته از کسانی هستند که برای به سفر به کشورهای شینگن هدف خاصی ندارند و تنها در فرودگاه های این کشورها پرواز خود را تعویض می کنند و به کشوری غیر از کشورهای شینگن سفر میکنند که این دسته از مسافران حق خروج از فرودگاه را به هیچ عنوان ندارند.
• ویزای نوع B که برای متقضیانی صادر می شود که قصد دارند از کشورهای شینگن به صورت زمینی به کشورهای غیر شینگن سفر کنند. این دسته از مسافران نیز حق اقامت طولانی در این کشورهای شینگن را نخواهند داشت.
• ویزای نوع C که به ویزای توریستی معروف است و مورد توجه بسیاری از گردشگران می باشد.
• ویزای نوع D که دارای انواع تجاری و تحصیلی است و افراد متقاضی تحصیل از این ویزا برای اقامت طولانی مدت خود برای تحصیل در کشورهای شینگن استفاده می کنند. و همچنین متقاضیان این نوع ویزا اکثر تاجران و آن دسته از افرادی هستند که برای مقاصد کاری و تجاری به کشورهای شینگن سفر می کنند.

مراحل دریافت ویزای شینگن کشور آلمان

• تعیین وقت مصاحبه با مراجعه به سایت سفارت
• حاضر شدن خود فرد متقاضی در وقت تعیین شده در سفارت آلمان با همراه داشتن کلیه مدارک لازم برای صدور ویزای این کشور
• دریافت پاسخ سفارت برای صدور ویزا بعد از حدود ۲۰ روز تا یک ماه (در صورتی موجود بودن برچسب ویزا در دفترچه پاسپورت درخواست فرد برای صدور ویزای کشور آلمان تایید شده است و ویزای شینگن این کشور را دریافت کرده است. اما اگر این برچسب در دفترچه پاسپورت نبود به معنی در درخواست صدور ویزا است. که سفارت دلیل رد درخواست فرد را طی نامه ای همراه با پاسپورت فرد برای او ارسال خواهد کرد.)

انواع ویزای های آلمان

مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای شینگن کشور آلمان

این مدارک باید روز مصاحبه به طور کامل به افسر کنسولگری مصاحبه سفارت تحویل داده شود.
۱. تکمیل فرم درخواست صدور ویزای آلمان که می تواند به صورت حضوری یا اینترنتی باشد اما در روز مصاحبه فرد متقاضی باید حتما این فرم را به همراه داشته باشد.
۲. اصل شناسنامه فرد متقاضی به همراه یک نسخه کپی از تمام صفحات آن
۳. ترجمه معتبر و رسمی شناسنامه فرد متقاضی به زبان آلمانی همراه با یک نسخه کپی از تمام صفحات آن
۴. اصل پاسپورت فرد متقاضی که باید از تاریخ اتمام اعتبار ویزا حداقل ۶ ماه اعتبار داشته باشد.
۵. کپی صفحاتی که از گذرنامه به به دلیل سفرهای قبلی شخص به کشورهای اتحادیه شینگن مهر ویزا خورده است.
۶. سه قطعه عکس رنگی بدون روتوش با ابعاد ۴.۵ * ۳.۵ که روی ویزای فرد متقاضی الحاق خواهد شد.
۷. همراه داشتن اصل یک سند ملکی که باید به نام فرد متقاضی باشد و یک نسخه کپی از تمام صفحات آن به زبان رسمی آلمانی و یا انگلیسی ترجمه شده باشد. اصل سند پس از بررسی توسط افسر به شخص بازگردانده خواهد شد.
۸. ارائه مدارک شغلی فرد متقاضی ویزا
۹. همراه داشتن پرینت گردش سه ماهه آخر حساب جاری به همراه مانده حساب فرد متقاضی که باید به زبان انگلیسی باشد و مهر و امضای رسمی بانک را داشته باشد.
۱۰. در صورت موجود بودن اصل مدارک بیمه تامین اجتماعی همراه با ترجمه رسمی آن ها به زبان آلمانی یا انگلیسی
۱۱. رزرو بلیط کشور آلمان (اعتبار ویزای فرد از تاریخ رزرو بلیط آغاز خواهد شد.)
۱۲. بیمه مسافرتی کشور آلمان که این بیمه نامه مسافرتی باید تا پایان مدت اقامت فرد در کشور آلمان معتبر باشد و دارای حداقل ۳۰۰۰۰ یورو اعتبار باشد. (در صورتی که بیمه نامه به صورت جمعی باشد این بیمه نامه برای هر نفر جداگانه باید مبلغ ۳۰۰۰۰ یورو اعتبار داشته باشد.) این بیمه نامه باید کلیه هزینه های درمانی و سلامتی فرد را پاسخگو باشد. همچنین شرکت صادر کننده این بیمه باید یک نماینده رسمی و معتبر در کشور آلمان داشته باشد.
۱۳. نامه تایید کننده رزرو هتل به مدت اقامت فرد متقاضی در کشور آلمان (فرد تنها ملزم به ارائه مبلغ جزئی رزرو هتل خواهد شد و پس از تایید سفارت فرد می تواند رزرو خود را لغو کند. (رزروهای سایت بوکینگ برای بسیاری از سفارت ها اعتباری ندارند.)
۱۴. در صورت موجود بودن اصل دعوتنامه که حتما باید یک شهروند آلمانی این دعوتنامه را برای فرد متقاضی فرستاده باشد. ( در این صورت نیازی به نامه تایید کننده رزرو هتل در کشور آلمان نخواهید داشت.)
۱۵. ارائه گواهی تمکن فرد متقاضی که این گواهی باید ثابت کند فرد متقاضی توانایی پرداخت هرگونه هزینه ای را برای خود و در صورت موجود بودن برای افراد همراه خود نیز، در طول اقامت خود در کشور آلمان، دارد.
۱۶. برای متقضیان کارمند ارائه فیش حقوقی، گواهی اشتغال به کار و نامه مرخصی با مهر و امضای معتبر مدیر اداره مربوطه الزامی است.
۱۷. برای متقضیانی که دارای شغل آزاد هستند ارائه کارت صنفی مربوطه الزامی است.
۱۸. همچنین برای دانش آموزان و دانشجویان ارائه گواهی اشتغال به تحصیل ضروری است.
تمام مدارک بالا باید توسط دارالترجمه به زبان آلمانی و یا انگلیسی ترجمه شده باشند و همچنین مهر وزارت امور خارجه و دادگستری را داشته باشند.
در صورتی که شما نیز یکی از متقاضیان دریافت ویزای شینگن آلمان هستید می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر و جامع تر درباره سفر به این کشور با موسسات مربوطه در ارتباط باشید و یا از وکلای معتبر در این زمینه کمک بخواهید.

مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای شینگن کشور آلمان

موسسه دانش گستر کوه نور با بیش از سالها سابقه درخشان در زمینه اخذ پذیرش و ویزای تحصیلی آماده خدمت رسانی به علاقه مندان تحصیل در اسپانیا می باشد. مشاورین موسسه همواره سعی بر آن دارند تا بهترین راهنمایی را به دانشجویان ارائه دهند. جهت مشاوره در زمینه های تحصیل در آلمان ، اسپانیا و اروپا و همچنین تحصیل در کانادا مشاورین ما آماده ارائه بهترین مشاوره و خدمت رسانی به علاقه مندان می باشند.

امتیاز شما


امتیاز شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان
02145131
مشاوره رایگان واتس آپ
(کلیک کنید)