#

ویزای شینگن کشور فنلاند

به دلیل تغییرات لحظه ای در قوانین کشورها، قبل از اقدام حتما با مشاوران موسسه هماهنگ کنید
  • 17 مرداد 1398
  • ویزای شینگن
  • 510 بازدید
  • بدون نظر

ویزای شینگن کشور فنلاند

شینگن یک اتحادیه است که برخی کشورهای بین المللی عضو این اتحادیه می باشند. متقاضی سفر به کشور فنلاند برای ورود به این کشور باید ویزا دریافت کند در واقع وقتی متقاضی، ویزای فنلاند را دریافت کند ویزای شینگن فنلاند را دریافت کرده است زیرا فنلاند از کشورهای عضو این اتحادیه است. متقاضی با در دست داشتن این ویزا می تواند به کلیه کشورهای عضو این اتحادیه سفر کند و یا بعد از اتمام سفرش در کشور فنلاند باقی مدت اقامت خود را در یکی از کشورهای عضو اتحادیه شینگن سپری کند.

انواع ویزای شینگن کشور فنلاند

  • ویزای توریسی: برای آن دسته از متقاضیانی صادر می شود که برای تفریح و گردش به این کشور سفر می کنند. معمولا برای این افراد ویزای نوع C اتحادیه شینگن صادر می شود.
  • ویزای تجاری: برای آن دسته از متقاضیانی صادر می شود که برای انجام کارهای تجاری و بازرگانی به این کشور سفر می کنند. برای این نوع از افراد ویزای نوع D اتحادیه شینگن صادر می شود که با در دست داشتن این ویزا فرد می تواند در طی یک سال بارها به کشورهای اتحادیه شینگن وارد و یا از آن ها خارج شود.
  • ویزای ملاقات با اقوام و دوستان: برای آن دسته از متقاضیانی صادر می شود که برای دیدار با اقوام و دوستان خود (که شهروند کشور فنلاند هستند.) به این کشور سفر می کنند.
  • ویزای شرکت در کنفرانس های علمی یا ویزای تحصیلی: برای آن دسته از متقاضیانی صادر می شود که برای شرکت در کنفرانس ها یا روادید های علمی به این کشور سفر می کنند و یا قصد ادامه تحصیل در این کشور را دارند.

همچنین ویزاهای اتحادیه شینگن دو نوع A و B هم دارند که ویزای نوع A که برای آن دسته از افرادی صادر می شود که قصد ماندن در کشور مورد نظر (کشوهای عضو اتحادیه شینگن) را ندارند و فقط در فرورگاه های شینگن پرواز خود را تعویض می کنند و به کشوری غیر از کشورهای عضو اتحادیه شینگن سفر میکنند. فرد با در دست داشتن این نوع ویزا حق خروج از فرودگاه را نخواهد داشت و تنها قادر به تعویض پرواز خواهد بود.

و همچنین ویزای نوع B که مانند ویزای نوع A فرد قصد ماندن در کشور مورد نظر را ندارد اما در این نوع ویزا فرد حق خروج از فرودگاه را خواهد داشت و می تواند به صورت زمینی به کشوری غیر از کشورهای عضو اتحادیه شینگن سفر کند.

*در صورتی که فرد قصد اقامت بیش از ۹۰ روز را در کشورهای عضو اتحادیه شینگن داشته باشد دیگر نیازی به اخذ ویزا نخواهد داشت و تنها باید مجوز اقامت خود را برای این کشورها دریافت کند.

ویزای شینگن کشور فنلاند بر اساس شرایط سفر فرد متقاضی به چهار نوع مختلف تقسیم میشود

مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای شینگن کشور فنلاند

  1. تکمیل و امضای فرم درخواست روادید در حضور متصدی امور روادید سفارت کشور فنلاند
  2. در صورتی که در پاسپورت شخص متقاضی نام تعدادی از اعضای خانواده اش به عنوان همراه آورده شده باشد هر کدام ازین اعضا باید به صورت جداگانه فرم درخواست روادید را در حضور متصدی تکمیل و امضا کنند.
  3. برای اتباع ایرانی ارائه اصل شناسنامه به همراه ترجمه انگلیسی تمام صفحات آن الزامی است.
  4. برای اتباع خارجی مقیم ایران اصل اقامت معتبر یا همراه داشتن روادید معتبر الزامی است.
  5. ارائه پاسپورت شخص متقاضی سفر به فنلاند (پاسپورت فرد باید تا سه ماه بعد از تاریخ برگشتش از مسافرت اعتبار داشته باشد. همچنین باید حداقل ۲ صفحه خالی داشته باشد.
  6. در زمان تکمیل درخواست روادید فرد متقاضی باید حداقل یک نسخه کپی از صفحات پرشده گذرنامه شامل کلیه روادیدهای قبلی ارائه دهد.
  7. همراه داشتن گذرنامه های قبلی الزامی است زیرا ممکن است توسط سفارت چک شود. (گذرنامه اصلی فرد توسط سفارت مهر زده می شود و به او بازپس داده خواهد شد.)
  8. ۶ قطعه عکس ۴ * ۶ بدون روتوش با زمینه سفید
  9. ارائه گواهی حساب ارزی با حداقل ۶۰۰۰ یورو اعتبار
  10. گردش شش ماه اخیر حساب جاری فرد متقاضی یا گواهی موجودی حساب بانکی جاری
  11. ارائه گواهی حساب سپرده همراه با تاییدیه مهر بین المللی (به ازای هر فرد متقاضی سفر به فنلاند باید مبلغ ۵۰ میلیون توامان در این حساب سپرده شده باشد که این مبلغ تا پایان سفر و بازگشت به کشور قابل برداشت نخواهد بود.)
  12. ارائه اجازه نامه محضری والدین یا سرپرست قانونی فرد برای متقاضیانی که هنوز ۱۸ سال آن ها کامل نشده است الزامی است.
  13. در صورت موجود بودن ارائه دعوتنامه یکی از شهروندان فنلاندی یا شهروندان ایرانی مقیم فنلاند با ارائه کلیه اطلاعات فرد دعوت کننده و مدارک مربوطه
  14. ارائه اصل کلیه مدارک شغلی فرد متقاضی (مانند پروانه کسب، حکم کارگزینی، حکم بازنشستگی، گواهی تاسیس شرکت، گواهی اشتغال به کار، همچنین برای دانش آموزان و دانشجویان گواهی اشتغال به تحصیل فرد متقاضی)
  15. بیمه درمانی کشور فنلاند با حداقل اعتبار ۳۰۰۰۰ یورو (در صورتی که فرد دچار بیماری ناگهانی و یا تصادف شد این بیمه باید پاسخگوی تمام هزینه های درمانی فرد باشد.)
  16. پرداخت مبلغ ۶۰ یورو هزینه صدور ویزا. برای متقاضیان ۶ تا ۱۲ سال هزینه صدور ویزا مبلغ ۳۵ یورو است و همچنین برای کودکان زیر ۶ سال صدور ویزا هزینه ای نخواهد داشت. علاوه بر این هزینه ها متقاضی باید مبلغ ۳۰ یورو نیز جهت بررسی مدارک درخواست ویزا به سفارت پرداخت کند.
  17. ارائه فتوکپی کلیه مدارک بالا با سایز استاندارد A4
  18. داشتن مدارک معتبر زبان انگلیسی الزامی نیست ولی امتیاز محسوب خواهد شد.

در صورت داشتن این شرایط صدور ویزای فنلاند پاسخ داد نخواهد شد و یا در مواردی درخواست فرد متقاضی رد می شوند:

  • جعلی بودن مدارک فرد متقاضی
  • وارد کردن اطلاعات غلط در فرم درخواست صدور ویزا
  • دلیل نامشخص و یا نداشتن هیچ هدف خاصی برای ورود به کشور فنلاند
  • داشتن سوء پیشینه کیفری و یا جنایی
  • عدم پشتوانه مالی و یا عدم داشتن وضع مالی مناسب برای سفد به این کشور

در صورت نیاز به مشاوره و راهنمایی بیشتر برای ورود به خاک فنلاند و یا صدور ویزای شینگن فنلاند می توانید با موسسات مربوطه در تماس باشید و یا وکلای معتبر در این زمینه کمک بخواهید.

مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای شینگن کشور فنلاند

موسسه دانش گستر کوه نور با بیش از سالها سابقه درخشان در زمینه اخذ پذیرش و ویزای تحصیلی آماده خدمت رسانی به علاقه مندان تحصیل در خارج از کشور می باشد. مشاورین موسسه همواره سعی بر آن دارند تا بهترین راهنمایی را به دانشجویان ارائه دهند. جهت مشاوره در زمینه های تحصیل در اروپا و کانادا مشاورین ما آماده ارائه بهترین مشاوره و خدمت رسانی به علاقه مندان می باشند.

امتیاز شما


امتیاز شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان
02145131
مشاوره رایگان واتس آپ
(کلیک کنید)