#

چگونه ویزای طلایی اسپانیا را دریافت کنیم + صفر تا صد مراحل آن

به دلیل تغییرات لحظه ای در قوانین کشورها، قبل از اقدام حتما با مشاوران موسسه هماهنگ کنید
  • 26 تیر 1402
  • اسپانیا
  • 224 بازدید
  • بدون نظر

ویزای طلایی اسپانیا برای افرادی درنظر گرفته شده که می‌خواهند از طریق سرمایه‌گذاری در اسپانیا ویزا گرفته و در آن‌جا اقامت کنند. همراه ما باشید تا شما را با مراحل اخذ این ویزا، مزایا و معایب آن آشنا کنیم. اسپانیا یکی از کشورهای اروپایی است که به منظور جذب سرمایه‌گذاران به کشور خود، برنامه ویزای طلایی را در دستور کار قرار داده است؛ شما با سرمایه‌گذاری در املاک و مستغلات، ویزای طلایی اسپانیا را دریافت کرده و پس از ۵ سال می‌توانید اقامت دائم و شهروندی آن کشور را بگیرید.

مزایای دریافت ویزای طلایی اسپانیا

اخذ ویزای طلایی اسپانیا مزیت هایی دارد که میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

  • اجازه کار و تحصیل برای شما
  • اخذ اقامت برای خانواده و امکان کار و تحصیل برای آن‌ها
  • امکان دریافت اقامت دائم کشور اسپانیا
  • امکان افتتاح حساب در همه بانک های اروپایی
  • برخورداری از تمام امکانات عمومی مانند مراقبت‌های بهداشتی برای خود و خانواده
  • کوتاه شدن مسیر اخذ ویزای سایر کشورها

راحت‌ترین راه برای دریافت اقامت اسپانیا

ویزای طلایی اسپانیا

اسپانیا کشوری با جاذبه‌های گردشگری بسیار است که می‌توان به خیابان لارامبلا بارسلونا، سواحل خورشید، پلازا مایور شهر مادرید، کلیسای جامع سانتیاگو د کامپوستلا، موزه گوگنهایم بیلبائو، کاخ ال اسکوریال، مسجد بزرگ قرطبه، کاخ الحمرا گرانادا، جاده مرگ اسپانیا، بنای آتلانتیس ایبیزا، خانه اپرا تنریف اشاره کرد. جالب است بدانید که سالانه بیش‌از ۶۰ میلیون توریست به اسپانیا می‌آیند.

اسپانیا یکی از کشورهای اروپایی است که اقتصاد مناسبی داشته و چهاردهمین قدرت اقتصادی جهان است. از نظر کیفیت زندگی جزو ۱۰ کشور برتر دنیا است.

هزینه زندگی در اسپانیا برای هر فرد مجرد در ماه معادل ۶۴۵ یورو بدون درنظر گرفتن اجاره‌بها است. میانگین حقوق ماهانه هر فرد شاغل در اسپانیا ۱۶۸۰ یورو در ماه بوده که مالیات از آن کسر شده است. لیست مشاغل پردرآمد در جدول زیر آمده است.

نام شغل جراح و پزشک مدیرعامل مدیریت بازاریابی متخصص پوست
درآمد ماهانه به یورو ۵۰۰۰ تا ۱۲۵۰۰ ۲۵۰۰۰ ۴۶۰۰ تا ۱۰۰۰۰ ۶۰۰۰ به بالا

اسپانیا ۷۶ دانشگاه دارد که ۴۵ مورد از آن‌ها دولتی بوده و با هزینه دولت اداره می‌شوند و بقیه خصوصی بوده و افراد می‌توانند با پرداخت شهریه به آن‌ها وارد شوند. جالب است بدانید که ۲۵ دانشگاه از همه دانشگاه‌های کشور، در لیست بهترین دانشگاه‌های دنیا قرار دارند.

سرمایه‌گذاری، ساده‌ترین راه دریافت اقامت اسپانیا است. شما با تامین شرایط مالی موردنیاز با توجه به روش انتخابی‌تان، می‌توانید به سادگی اجازه اقامت اسپانیا را دریافت کنید و در کمتر از یک ماه، همراه اعضای خانواده درجه یک خود، ساکن اسپانیا شوید تا زندگی جدیدتان را در آن آغاز نمایید.

انواع روش‌های سرمایه‌گذاری در اسپانیا

همان‌طور که گفتیم، ویزای طلایی اسپانیا برای سرمایه‌گذاری درنظر گرفته شده است و بهتر است با انواع روش‌های سرمایه‌گذاری جهت گرفتن این ویزا آشنا شوید.

  • خرید حداقل دو میلیون یورو از اوراق قرضه دولتی
  • سرمایه‌گذاری در سهام شرکت‌های اسپانیایی به ارزش بیش‌از یک میلیون یورو
  • داشتن حساب بانکی در اسپانیا با موجودی بیش‌از یک میلیون یورو
  • ثبت شرکت در اسپانیا و راه‌اندازی یک کسب‌وکار همراه با سرمایه‌گذاری در آن
  • خرید ملک اسپانیا (سرمایه‌گذاری در املاک و مستغلات)

بعد از گرفتن ویزای طلایی اسپانیا، یک سال وقت دارید تا برای دریافت اقامت موقت اسپانیا کرده و آن را دریافت کنید.

گرفتن مشاوره قبل از اقدام

سرمایه‌گذاری امری است که درصورت انجام درست کارها، می‌تواند دارایی شما را افزایش داده و برای شما کار کند. ولی اگر صرف موارد اشتباه شود، می‌تواند ضرر و زیان سنگینی را به همراه داشته باشد. می‌دانید که دروس دانشگاهی و افراد سرشناس در این زمینه تخصص دارند که عمر خود را برای کسب این تخصص صرف کرده‌اند و شما نمی‌توانید در مدت زمان کوتاهی متخصص سرمایه‌گذاری شوید؛ بنابراین باید برای سرمایه‌گذاری مناسب، از افراد متخصص کمک بگیرید. مشاوره مالی، هزینه اندک برای کسب سود زیاد در آینده است.

شما با تکمیل فرم زیر می‌توانید از متخصص کوه نور برای سرمایه‌گذاری درست و مناسب در اسپانیا کمک بگیرید تا ضمن دریافت ویزای طلایی اسپانیا، از مزایای سرمایه خود برای داشتن یک زندگی خوب بهره‌مند شوید.

فرآیند دریافت اقامت اسپانیا از طریق ویزای طلایی

پیشنهاد می‌شود که قبل از مسافرت، اطلاعات معتبری را از کشور اسپانیا و نوع سرمایه‌گذاری مناسب در آن‌جا به دست آورید سپس با گرفتن یک ویزای توریستی سه ماهه، به اسپانیا سفر کنید تا از نزدیک شرایط را بسنجید. سه ماه زندگی در اسپانیا به شما اطلاعات بسیاری می‌دهد و فرصت مناسبی برای سنجیدن شرایط و یافتن یک مکان ایده‌آل برای زندگی در اسپانیا است.

بعد از خرید ملک و نوشتن قرارداد، باید از یک دفتر اسناد رسمی نوبت بگیرید و در طول مدت انتظار، استعلام‌های ضروری مثل استعلام دارایی، شهرداری، اداره‌های آب، برق، گاز و… را بگیرید تا هنگام مراجعه به دفتر اسناد رسمی، آن‌ها را همراه خود داشته باشید. مسئول دفتر با بررسی قرارداد و بقیه موارد، اقدام به انتقال سند مالکیت زمین به نام شما می‌کند.

اکنون شما باید سند ملک خریداری شده را همراه با بقیه مدارک ضروری، به سفارت اسپانیا در ایران ببرید تا در بازه زمانی ۳ الی ۶ ماه، ویزای یک ساله دریافت کنید. سپس می‌توانید با این ویزا در اسپانیا زندگی کنید.

با گذشت یک سال، شما می‌توانید درخواست تمدید ویزای خود را همراه با خانواده بدهید؛ از آن‌جایی‌که شما ویزای طلایی اسپانیا دارید، می‌توانید برای همسر و فرزندان خود ویزا گرفته تا همراه شما در اسپانیا اقامت کنند.

نحوه تمدید ویزای طلایی اسپانیا

پس از دریافت ویزای طلایی اسپانیا، یک سال فرصت دارید تا آن را تمدید کنید زیرا مدت اعتبار اولیه آن یک سال است. دو شرط برای تمدید آن وجود دارد:

  • حفظ ملک خریداری شده (حفظ دارایی‌هایی که به کمک آن ویزای طلایی گرفته‌اید)
  • یک سفر در سال به اسپانیا

با رعایت این دو شرط، شما می‌توانید به صورت نامحدود اقدام به تمدید ویزا نمایید. ویزای تمدید شده، با نام ویزای اقامت موقت شناخته می‌شود که اعتبار دو ساله دارد. البته شما می‌توانید درصورت داشتن شرایط زیر، آن را به اقامت دائم تبدیل نمایید:

  • پس از دریافت ویزای طلایی اسپانیا، در سال اول اقامت، بیش‌از نصف سال را در اسپانیا سپری کنید.
  • البته شرط دیگر آن، مدت زمانی است که شما خارج از اسپانیا طی می‌کنید؛ این زمان نباید بیشتر از ۹۰ روز باشد یعنی فاصله هر ورود و خروج شما به اسپانیا باید کمتر از ۹۰ روز باشد.

اگر این شرایط را به مدت ۵ سال تکرار کردید، می‌توانید برای گرفتن اقامت دائم اقدام کنید.

نحوه دریافت پاسپورت اسپانیا از طریق ویزای طلایی

دریافت ویزای طلایی اسپانیا

در طول ۵ سال و گرفتن اقامت دائم، باید سعی کنید به زبان اسپانیایی مسلط شوید و کشور اسپانیا را بیشتر بشناسید تا واجد شرایط دریافت پاسپورت شوید. ما در مقاله تابعیت اسپانیا به تشریح شرایط و فرایند گرفتن تابعیت پرداخته‌ایم؛ توصیه می‌کنیم که آن مطلب را کامل بخوانید.

اگر با درخواست شما برای گرفتن پاسپورت موافقت نشد، می‌توانید آن را بارها و بارها تکرار کنید تا درنهایت پاسپورت را بگیرید. توجه داشته باشید که معمولا پس از ده سال اقامت می‌توانید تابعیت کشور اسپانیا را بگیرید.

چه مدارکی برای گرفتن ویزای سرمایه‌گذاری در اسپانیا لازم است؟

قبل از مراجعه به سفارت اسپانیا در ایران برای درخواست ویزای طلایی اسپانیا، شما باید مدارکی را همراه خود داشته باشید؛ در ادامه لیست مدارک ضروری را آورده‌ایم:

  • پاسپورت معتبر با اعتبار بیش‌از ۱۸ ماه و دارای حداقل دو صفحه خالی (بهتر است از آن یک کپی نیز داشته باشید.)
  • تکمیل فرم درخواست ویزای اقامت بلندمدت در اسپانیا
  • چند قطعه عکس مناسب پاسپورت
  • مدرک شناسایی کشوری که در آن ساکن هستید.
  • از واسطه‌های مجاز در اسپانیا اقدام به خریدن حق بیمه پزشکی و سلامت نمایید.
  • گواهی تمکن مالی که نشان از داشتن اعتبار نیم میلیون یورویی در بانک ایران
  • گواهی عدم سوء پیشینه (باید حداکثر مربوط به سه ماه قبل باشد.)
  • دریافت کد شناسایی NIE برای انجام تمام مراحل اداری و مالی خود که شامل افتتاح حساب بانکی، ثبت نام در تامین اجتماعی، دریافت حقوق، پرداخت مالیات، خرید ملک و درخواست گواهینامه رانندگی است.
  • سند ملک یا دارایی خریداری شده در اسپانیا؛ گواهی‌هایی که میزان و نوع سرمایه‌گذاری شما در اسپانیا را نشان دهند. همچنین شما باید اطلاعات مربوط به اداره املاک و مالیات را برای ملک خود دریافت کرده باشید.
  • اگر سرمایه‌گذاری شما در بورس، سهام، سپرده بانکی یا اوراق قرضه دولتی است؛ باید گواهی آن را از موسسه مربوطه دریافت کرده و همراه خود داشته باشید.
  • گواهی مربوط به سلامت جسمی که در طی آزمایشات پزشکی دریافت می‌شود. برای اثبات امنیت سلامت عمومی مردم اسپانیا پس از حضور شما در آن کشور
  • در گذشته شما سابقه رد شدن درخواست ویزای شنگن را نداشته باشید زیرا در این حالت احتمال پذیرش شما بسیار کم می‌شود اما به صفر نمی‎‌رسد.
  • گواهی پرداخت هزینه ویزا که حدود ۶۰ تا ۸۰ یورو است.

دقت کنید که همه مدارک باید به زبان اسپانیایی و در یک مرکز رسمی ترجمه شوند و تاییدیه سفارت اسپانیا در ایران را داشته باشند.

معمولا اولین تلاش برای دریافت ویزای طلایی اسپانیا مهم است زیرا با رد شدن آن، شانس گرفتن مجدد ویزا کمتر می‌شود بنابراین توصیه می‌کنیم که فرایند دریافت ویزای طلایی اسپانیا را زیرنظر متخصصین ما در کوه نور پیش ببرید تا با اولین درخواست شما موافقت شود. برای این کار می‌توانید فرم زیر را تکمیل کرده و منتظر تماس کارشناسان ما باشید.

آیا می‌توان با سرمایه کم ویزای طلایی اسپانیا را گرفت؟

طبق قانون شما باید حداقل نیم میلیون یورو برای خرید ملک و مستغلات هزینه کرده باشید اما با خرید ملکی که آن را از همان ابتدا به یک شرکت زنجیره‌ای اجاره می‌دهید، می‌توانید با او قرارداد ببندید و بخشی از هزینه ملک را شما و بخشی را شرکت پرداخت کند.

اگرچه این روش محدودیت‌هایی برای شما دارد زیرا باید ملک خریداری شده مطابق نیاز شرکت اجاره گیرنده باشد اما از سوی دیگر، به شما فرصت گرفتن ویزای طلایی اسپانیا را بدون داشتن سرمایه اولیه کافی می‌دهد.

معمولا این قرارداد به صورت ده ساله نوشته می‌شود یعنی تا ده سال آینده، ملک در اختیار شرکت زنجیره‌ای خواهد بود و شما نمی‌توانید آن را بفروشید یا به شخص دیگری اجاره دهید اما پس از آن، ملک به صورت کامل در اختیار شماست.

البته به راه‌اندازی یک استارت‌آپ نیز می‌توانید با سرمایه کم راه خود را برای گرفتن ویزای طلایی اسپانیا باز کنید اما این مسیر برای افراد ریسک‌پذیر مناسب است زیرا شرکت‌های نوپا احتمال ورشکستی بالایی دارند و اگر نتوانید آن را در مدت ۱۰ سال سرپا نگه دارید، سرمایه و هزینه خود را از دست داده‌اید و نمی‌توانید برای گرفتن پاسپورت اسپانیا از آن استفاده کنید.

جمع‌بندی

اگر می‌خواهید به کشور اسپانیا بروید و سرمایه کافی برای انجام این کار را دارید، می‌توانید اقدام به گرفتن ویزای طلایی اسپانیا نمایید. ساده‌ترین و کوتاه‌ترین راه برای گرفتن اقامت اسپانیا و مسافرت همراه با خانواده است. این ویزا به شما مزایای بسیاری مثل اجازه کار، سکونت و مسافرت به کشورهای حوزه شنگن و… را می‌دهد. در پایان نیز با اقامت ۵ ساله در این کشور اقامت دائم را می‌گیرید و می‌توانید پس از گذر زمان نیز حق شهروندی اسپانیا را دریافت کنید.

ما در این مقاله مراحل دریافت ویزای طلایی اسپانیا را شرح دادیم و نکات مهم مرتبط با آن را بیان کردیم. حال اگر سوالی در ذهن شما بدون جواب مانده، کارشناسان ما در کوه نور پاسخگوی آن‌ها خواهند بود. با ما در تماس باشید.

سوالات متداول

  1. آیا با داشتن ویزای طلایی اسپانیا می‌توان حق شهروندی گرفت؟

بله، شما ۱۰ سال پس از دریافت اقامت طلایی اسپانیا و زندگی در این کشور، می‌توانید برای گرفتن حق شهروندی اقدام کرده و درنهایت شهروند اسپانیا شوید.

  1. مدت زمان اعتبار ویزای طلایی اسپانیا چقدر است؟

ویزای طلایی فقط یک سال اعتبار دارد که در طول آن، می‌توانید برای دریافت مجوز اقامت موقت اقدام کرده و آن را تمدید نمایید.

  1. با ویزای طلایی اسپانیا می‌توان اعضای خانواده را با خود به اسپانیا برد؟

بله، شما هنگامی‌که درخواست ویزای طلایی خود را به سفارت تحویل می‌دهید، می‌توانید نام اعضای خانواده خود را نیز ذکر کرده تا همراه آن‌ها به اسپانیا بروید.

امتیاز شما


امتیاز شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان
02145131
مشاوره رایگان واتس آپ
(کلیک کنید)