#

ویزای کار آلمان

به دلیل تغییرات لحظه ای در قوانین کشورها، قبل از اقدام حتما با مشاوران موسسه هماهنگ کنید
  • 4 خرداد 1398
  • مهاجرت کاری
  • 588 بازدید
  • ۲ نظر

ویزای کار آلمان

پیشرفته و صنعتی بودن آلمان موجب شده به عنوان یکی از مقاصد مهاجرت شناخته شود. افراد بسیاری برای اینکه شغل مناسبی را در آلمان پیدا کنند متقاضی دریافت ویزای کار آلمان هستند. اخذ ویزای کار آلمان به افراد این امکان را می دهد که حدود سه تا شش ماه را در کشور آلمان اقامت داشته و کار مناسبی را برای خود پیدا کنند. پس از این مدت به کشور خود بازمی گردد و چنانچه شغل مناسبی را پیدا کند ملزم به دریافت ویزای سه ماهه خواهد بود که براساس آن اجازه ورود به آلمان جهت کار صادر می شود.

متقاضیان اخذ ویزای کار آلمان پس از اینکه وارد خاک این کشور شوند باید درخواست کارت آبی آلمان را دهند که حدود یک ماه برای دریافت آن زمان لازم خواهد بود. پرداخت به موقع مالیات به افراد متقاضی دریافت ویزای کار این امکان را می دهد که واجد شرایط دریافت اقامت دائم آلمان باشد. متقاضیان باید به این مساله توجه داشته باشند شغل موردنظر ابتدا به مدت سه ماه در کشور آلمان انتشار یافته و درصورت نبود فرد واجد شرایط به مدت سه ماه نیز در سایت کاریابی اتحادیه اروپا منتشر خواهد شد و چنانچه فرد واجد شرایطی پیدا نشود متقاضی می تواند با در دست داشتن دعوتنامه کاری جهت اخذ ویزای کار آلمان اقدام نماید.

اخذ کارت آبی یا Blue Card آلمان

متقاضیان دریافت Blue Card آلمان باید درنظر داشته باشند که این کارت به افراد اجازه می دهد در کلیه کشورهای عضو اتحادیه اروپا به کار مشغول شوند. کشور آلمان نیز Blue Card را در اختیار متقاضیان مجرب و متخصصی که قصد دارند با دریافت ویزای کار آلمان وارد این کشور شوند قرار می دهد. کلیه متقاضیان کار در آلمان چنانچه تابعیت کشورهای اتحادیه اروپا را داشته باشند بدون نیاز به ویزا می توانند وارد این کشور شده و شغل مناسبی را برای خود پیدا کنند.

این درحالی است که سایر متقاضیان اخذ ویزای کار آلمان درصورتی که اقامت کشورهایی غیر از اتحادیه اروپا را داشته باشند باید Blue Card آلمان را دریافت کنند تا اجازه کار و اشتغال در این کشور برای آن ها صادر شود. در واقع این نوع ویزا برای جذب نیروی کار متخصص در اتحادیه اروپا بوده و به عنوان یک مدرک معتبر بین المللی شناخته می شود. یکی از مهم ترین مدارک لازم جهت دریافت Blue Card آلمان ارائه مدرک دانشگاهی معتبری است که توسط سازمان ارشیابی مدارک آلمان تائید شده باشد. از سوی دیگر متقاضیان باید قرارداد کاری را ارائه دهند که حداقل درآمد سالانه آن ۴۹۶۰۰ یورو باشد.

البته اشخاصی که به عنوان متخصص در لیست مشاغل ویژه و مورد نیاز آلمان باشند چنانچه قراردادی با درآمد سالانه ۳۸۶۸۸ یورو نیز داشته باشند می توانند Blue Card آلمان را دریافت کنند. متقاضیانی که مدرک تحصیلی آن ها از اعتبار لازم برخوردار باشد چنانچه بتوانند کار ایده آل خود را با درآمد مذکور پیدا کنند قادر خواهند بود علاوه بر دریافت Blue Card آلمان جهت دریافت ویزای کار آلمان نیز اقدام کنند.

علاقه مندان باید درنظر داشته باشند چنانچه از طریق Blue Card وارد این کشور شده و شغل مناسبی برای خود پیدا کنند تنها ۳۳ ماه اجازه اقامت در آلمان به آن ها داده خواهد شد. پس از این مدت چنانچه فرد شاغل باشد می تواند اقامت موقت خود را به اقامت دائمی آلمان تبدیل کرده و چنانچه فردی همزمان با کار مدرک زبان آلمانی B1 را نیز ارائه دهد مدت زمان لازم جهت اخذ اقامت دائم آلمان به ۲۱ ماه کاهش پیدا خواهد کرد.

مدت اعتبار Blue Card آلمان

متقاضیان باید توجه داشته باشند چنانچه قرارداد کاری آن ها بیشتر از ۴ سال بوده و یا مدت زمان مشخصی برای آن درنظر گرفته نشده باشد و حالت نامحدود داشته باشد Blue Card آلمان با اعتبار ۴ ساله برای آن ها صادر خواهد شد. اگر چنین نباشد اعتبار آن تنها به اندازه مدت زمان قرارداد کاری به اضافه سه ماه بوده و پس از اتمام اعتبار متقاضیان باید نسبت به تمدید مجدد کارت اقدام نمایند. افرادی که Blue Card آلمان را دریافت کرده اند درصورتی که کارفرمای خود را بنابر هر دلیلی تعویض کنند باید درخواست صدور Blue Card جدید را بدهند.

مدارک لازم جهت اخذ ویزای کار آلمان

  • ارائه فرم تقاضای کامل شده
  • ارائه دو قطعه عکس با اندازه ۴ در ۶
  • ارائه کپی از صفحات دوم و سوم گذرنامه فرد متقاضی
  • ارائه شناسنامه فرد متقاضی به همراه کپی
  • قراردادن بیمه نامه در پرونده درخواست ویزای کار آلمان
  • ارائه ترجمه مدارک به زبان انگلیسی و یا آلمانی
  • قراردادن مدارک تحصیلی به همراه یک نسخه از ترجمه آن ها که به زبان انگلیسی و یا آلمانی است
  • ارائه سوابق کار( البته این مورد درصورتی که وجود داشته باشد باید ارائه گردد و هیچ نیازی به سابقه کار طولانی مدت نخواهد بود)
  • ارائه رزومه کامل شخص متقاضی
  • ارائه پرینت از موجودی حساب شخص متقاضی

مدارک لازم جهت اخذ ویزای کار آلمان

ویزای جستجوی کار آلمان

ویزای جستجوی کار در آلمان این امکان را به متقاضیان می دهد که به مدت شش ماه در کشور آلمان اقامت داشته و درجستجوی شغل مناسبی باشند. اگر در طول مدت شش ماه فرد متقاضی شغل مناسبی برای خود پیدا کرده باشد می تواند ویزای کار آلمان را دریافت کرده و به عنوان یکی از افراد شاغل در کشور آلمان زندگی کند. البته باید به این نکته نیز توجه داشت که دریافت ویزای جستجوی کار در آلمان به معنای این نیست که فرد بلافاصله می تواند به کار مشغول شود. تنها به این معنی بوده که فرد می تواند در طول مدت شش ماه از این کشور بازدید کرده و شغل مناسبی را برای خود پیدا کند.

متقاضیان دریافت این نوع ویزا باید از شرایط لازم جهت یافتن شغل مناسب در آلمان برخوردار بوده و یک نسخه کپی از تمامی مدارک و اسناد در اختیار داشته باشند. متقاضیان باید فرم درخواست ویزای جستجوی کار آلمان را کامل کرده و روزی را جهت مصاحبه در سفارت رزرو نمایند. توجه به این موارد موجب می شود متقاضیان دریافت ویزای جستجوی کار آلمان در مدت زمان کوتاهی روند اخذ ویزا را طی کرده و درصورت دریافت پاسخ مثبت از سوی سفارت آلمان اجازه ورود به این کشور را دریافت کنند.

ویزای جستجوی کار آلمان

موسسه دانش گستر کوه نور با بیش از سالها سابقه درخشان در زمینه اخذ پذیرش و ویزای تحصیلی آماده خدمت رسانی به علاقه مندان تحصیل در اسپانیا می باشد. مشاورین موسسه همواره سعی بر آن دارند تا بهترین راهنمایی را به دانشجویان ارائه دهند. جهت مشاوره در زمینه های تحصیل در آلمان ، اسپانیا و اروپا و همچنین تحصیل در کانادا مشاورین ما آماده ارائه بهترین مشاوره و خدمت رسانی به علاقه مندان می باشند.

امتیاز شما


امتیاز شما

2 پاسخ به “ویزای کار آلمان”

  1. مسعود گفت:

    سلام ممنون از سایت خوبتون و اطلاعت مفیدی ک در اختیارمون گذاشتید.خسته نباشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان
02145131
مشاوره رایگان واتس آپ
(کلیک کنید)