#

ویزای کار ایتالیا

به دلیل تغییرات لحظه ای در قوانین کشورها، قبل از اقدام حتما با مشاوران موسسه هماهنگ کنید
  • 5 خرداد 1398
  • مهاجرت کاری
  • 780 بازدید
  • بدون نظر

ویزای کار ایتالیا

یکی از روش هایی که به افراد امکان مهاجرت به کشور ایتالیا را می دهد دریافت ویزای کار ایتالیا است. ایتالیا به عنوان یکی از کشورهای جنوبی اروپا بوده و از نظر جمعیتی در جایگاه بیست و سومین کشور پرجمعیت بین المللی معرفی می شود. کار در ایتالیا یکی از روش هایی است که متقاضیان بسیاری داشته و افراد درصورت اخذ اقامت ایتالیا از طریق کار می توانند تابعیت این کشور را نیز دریافت کنند. علاقه مندان به دریافت ویزای کار ایتالیا ابتدا باید با شرایط کار و درآمد در این کشور آشنایی کافی داشته و باتوجه به مهارت و تخصص خود اقدام به اخذ ویزا کنند.

شرایط دریافت ویزای کار ایتالیا

کلیه کشورهایی که در اتحادیه اروپا و پیمان شینگن عضویت دارند از لحاظ اقتصادی دارای شرایط یکسانی هستند. براساس این قانون کلیه متقاضیان دریافت ویزای کار ایتالیا ابتدا باید یک پیشنهاد کاری از سوی کارفرما و یا کمپانی های ایتالیایی دریافت کرده باشند. متقاضیان باید حداقل مدرک تحصیلی کارشناسی را در اختیار داشته باشند. البته متقاضیان باید توجه داشته باشند برای اخذ این ویزا تنها داشتن پیشنهاد شغلی کافی نبوده و متقاضیان نیازمند دعوتنامه کاری نیز خواهند بود.

باتوجه به قانون جذب نیروی کاری که در بین کشورهای اتحادیه اروپا یکسان است آگهی استخدام ابتدا باید به مدت ۳ ماه در کشور ایتالیا منتشر شده و درصورت نبود نیروی لازم این آگهی به مدت سه ماه دیگر در کشورهای اتحادیه اروپا انتشار یابد. چنانچه بازهم نیروی لازم پیدا نشود کارفرما و شرکت ایتالیایی می توانند دعوتنامه کاری را برای متقاضیان خارج از اتحادیه اروپا ارسال نمایند.

کلیه افرادی که در کشورهای اروپایی اقامت دارند و یا پناهندگانی که مجوز کاری ایتالیا را دارند و همچنین دانشجویانی که تحصیلات خود را در دانشگاه های ایتالیا به اتمام رسانده و اجازه کار ایتالیا را دارند می توانند با استفاده از پیشنهاد شغلی وارد کشور ایتالیا شده و در این کشور به کار بپردازند. از آنجایی که طی سال های اخیر رکود اقتصادی در بسیاری از کشورهای اروپایی نیز وجود داشته روند دریافت ویزای کار ایتالیا با سختی های بسیاری همراه است و متقاضیان به راحتی امکان دریافت ویزای کار ایتالیا را نخواهند داشت.

آن دسته از متقاضیانی که تحصیلات خود را در دانشگاه های اروپایی به اتمام رسانده اند از شانس بیشتری در مقایسه با سایر افراد جهت اخذ کار در ایتالیا برخوردار هستند. یکی دیگر از عواملی که موجب شده ایتالیا به عنوان مقصد ایده آلی جهت کار و تحصیل شناخته شود ارائه بروسیه های تحصیلی متعدد در مقاطع تحصیلی مختلف است. متقاضیان پس از این که شغل مناسبی را در این کشور پیدا کرده و به مدت ۴ تا ۵ سال مالیات خود را به موقع پرداخت کنند می توانند اقدامات لازم جهت دریافت اقامت دائم ایتالیا را نیز انجام دهند. دانشجویانی که در دانشگاه های ایتالیا به تحصیل اشتغال دارند در مقطع کارشناسی اجازه ۱۰ ساعت کار هفتگی را داشته اما دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد حدود ۲۰ ساعت در طول هفته می توانند کار دانشجویی انجام دهند.

ویزای کار ایتالیا

متقاضیان دریافت ویزای کار ایتالیا می توانند از طریق روش های قانونی دیگر همچون مهاجرت تحصیلی وارد ایتالیا شده و شغل مناسبی را برای خود پیدا کنند. تحصیل در ایتالیا یکی از مهم ترین روش هایی است که به افراد این امکان را می دهد در کشور ایتالیا زندگی و کار کرده و چنانچه شخص متقاضی شغل مناسبی پیدا کند می تواند ویزای دانشجویی خود را به ویزای کار ایتالیا تغییر داده و پس از مدت ۵ سال زندگی در این کشور و پرداخت به موقع مالیات اقامت دائم ایتالیا را نیز دریافت نماید.

از جمله مهم ترین مواردی که باید درنظر داشت تسلط کافی بر زبان ایتالیایی است. کلیه افرادی که در کشور ایتالیا تحصیل می کنند پس از یادگیری زبان ایتالیایی می توانند کار مناسبی پیدا کنند. این دسته از افراد شانس بیشتری برای یافتن کار مناسبی در کشور ایتالیا خواهند داشت. متقاضیان بین المللی پس از دریافت ویزای کار ایتالیا می توانند پس از یک سال اجازه اقامت خود را تمدید کنند.

افرادی که ویزای کاری ایتالیا را دریافت کرده و پس از یک سال قصد تمدید اعتبار آن را دارند باید به دولت این کشور اعلام کنند که قصد یادگیری زبان ایتالیایی را داشته و در یکی از موسسات آموزش زبان ایتالیایی ثبت نام کرده اند. ویزای کاری ایتالیا که برای کارهای فصلی صادر می شود دارای اعتبار شش ماهه بوده و متقاضیان می توانند آن را به مدت سه ماه دیگر تمدید کنند. سایر ویزاهای کاری مانند ویزای خوداشتغالی، سرمایه گذاری و ثبت شرکت و یا ویزای دیدار با بستگان دارای اعتبار دو ساله بوده و متقاضیان در صورت تمایل می توانند آن را تمدید کنند.

افرادی که ویزای کار ایتالیا را دریافت کرده اند درصورتی که تغییری در وضعیت کاری آن ها ایجاد شده باشد باید این تغییرات را به اداره امور مهاجرتی اطلاع دهند. اشخاصی که پس از مدتی کار خود را از دست می دهند نیازی به ترک ایتالیا نداشته و این امکان برای آن ها درنظر گرفته شده که تحت عنوان یک فرد بیکار اجازه کار در ایتالیا را دریافت کرده و تا اتمام اعتبار ویزای کار ایتالیا در این کشور مانده و درجستجوی شغل جدیدی باشند. اساتید و دانشگاهیان و افراد ماهر و متخصص و یا هنرمندان و ورزشکاران جزو افرادی هستند که می توانند به راحتی ویزای کار ایتالیا را دریافت کرده و وارد این کشور شوند. اقامت کاری ایتالیا برای این افراد به سادگی امکان پذیر بوده و بدون هیچ مشکلی و تنها با دانش کافی در زمینه زبان ایتالیایی می توانند تا مدت زمان مشخصی در این کشور اروپایی اقامت داشته باشند.

شرایط دریافت ویزای کار ایتالیا

مزایای دریافت ویزای کار ایتالیا

دریافت ویزای کار ایتالیا به افراد این امکان را می دهد که درصورت تمایل اقامت دائم این کشور را دریافت کنند و براساس قوانینی که در بین کشورهای اتحادیه اروپا به صورت یکسانی وجود دارد کلیه متقاضیان دریافت ویزای کار ایتالیا و یا کشورهای اروپایی دیگر چنانچه شغل مناسبی را پیدا کنند پس از مدت ۵ سال که به کار در کشور فوق مشغول بوده و مالیات خود را در زمان مشخصی پرداخت نمایند می توانند اقامت دائم آن کشور را نیز دریافت کنند.

متقاضیان دریافت ویزای کار ایتالیا چنانچه شغل مناسبی را در این کشور پیدا کرده و شرایط لازم را داشته و به زبان ایتالیایی تسلط کافی داشته باشند می توانند گذرنامه ایتالیایی دریافت کرده و به عنوان یکی از شهروندان این کشور شناخته خواهند شد.

مدارک مورد نیاز ویزای کار ایتالیا

ویزای کار ایتالیا پس از ارائه مدارک زیر صادر می گردد. متقضیالن باید در نظز داشته باشند که مدارک بدون هیچ نقصی تحویل اداره مهاجرت شود، دز غیز اینصورت صدور ویزا ملقی خواهد بود:
  • پاسپورت معتبر
  • قرارداد کاری شما در ایتالیا که حتماً بایستی امضاء کرده باشید
  • نامه کارفرما
  • عکس پاسپورتی
  • آخرین مدرک تحصیلی
  • نامه عدم سوء پیشینه
  • نامه تمکن مالی از بانک
  • رزومه کاری دقیق
  • تکمیل فرم های مربوطه
  • واریز هزینه های ویزا
  • گواهی پزشکی
  • اثبات محل اقامت در ایتالیا
  • گواهی ازدواج در صورت متأهل بودن و ترجمه با ایتالیایی

مدارک مورد نیاز ویزای کار ایتالیا

هزینه صدور ویزا ۱۱۶ یورو می باشد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر راجع به مهاجرت تحصیلی به کشور ایتالیا با دفتر موسسه دانش گستر کوه نور تماس بگیرید و مشاوره اولیه رایگان را دریافت نمایید.

امتیاز شما


امتیاز شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان
02145131
مشاوره رایگان واتس آپ
(کلیک کنید)