#

ویزای تحصیلی ایتالیا

به دلیل تغییرات لحظه ای در قوانین کشورها، قبل از اقدام حتما با مشاوران موسسه هماهنگ کنید
  • 12 خرداد 1398
  • ویزای تحصیلی
  • 884 بازدید
  • ۴ نظر

کشور ایتالیا و تحصیل در این کشور

کلیه علاقه مندانی که قصد دارند وارد کشور ایتالیا شوند باید ویزای این کشور را نیز دریافت کنند. متقاضیان تحصیل در ایتالیا نیز ابتدا باید ویزای تحصیلی ایتالیا را دریافت کنند تا اجازه ورود به خاک این کشور برای آن ها فراهم گردد. دانشگاه هایی که در کشور ایتالیا فعالیت می کنند از لحاظ علمی توانسته اند به جایگاه بالایی دست پیدا کنند که این موضوع افراد بسیاری را متقاضی اخذ ویزای تحصیلی ایتالیا نموده است. عدم دریافت ویزای تحصیلی ایتالیا مانع از ادامه تحصیل دانشجویان متقاضی در دانشگاه های این کشور خواهد بود.

در سیستم آموزشی ایتالیا حدود ۸۹ دانشگاه وجود دارد که به همراه سایر مراکز علمی و پلی تکنیک نقش مهمی در پیشرفت علمی این کشور داشته اند. علاقه مندان به دریافت ویزای تحصیلی ایتالیا باید درنظر داشته باشند رشته های مختلفی برای تحصیل بعد از مقطع لیسانس در این کشور ارائه می شود. البته باید به این نکته نیز توجه داشت که اغلب رشته ها به زبان انگلیسی آموزش داده می شود و یکی از الزامات دریافت ویزای تحصیلی ایتالیا ارائه مدرک زبان با نمره تعیین شده از سوی دانشگاه است.

درحال حاضر حدود ۳۲۰۰۰ دانشجو در ایتالیا به تحصیل اشتغال دارند و متقاضیان بسیاری جهت تحصیل در دانشگاه های این کشور اقدام به دریافت ویزای تحصیلی ایتالیا نموده اند. دانشگاه پلی تکنیک ایتالیا یکی از مهم ترین مراکز آموزشی این کشور به شمار می رود که بیشتر رشته های تحصیلی خود را به زبان انگلیسی آموزش می دهد و توانسته دانشجویان بسیاری را از کشورهای مختلف جذب کند.

یکی دیگر از دانشگاه های معروف ایتالیا که نقش بسزایی در پیشرفت علمی این کشور داشته دانشگاه بولونیا است. دانشجویانی که قصد دارند در دانشگاه بولونیا به تحصیلات خود ادامه دهند ابتدا باید از این دانشگاه پذیرش دریافت کرده و سپس با دردست داشتن نامه پذیرش نسبت به اخذ ویزای تحصیلی ایتالیا اقدام نمایند. پس از دانشگاه بولونیا می توان نام دانشگاه ساپنزا رم را به عنوان یکی دیگر از بهترین دانشگاه های علمی ایتالیا معرفی کرد. کلیه دانشگاه های ایتالیا دولتی بوده و متقاضیان تحصیل در این دانشگاه ها ملزم به پرداخت هیچ هزینه ای نیستند اما اخذ ویزای تحصیلی ایتالیا به عنوان یکی از الزامات شناخته می شود.

هزینه تحصیل در ایتالیا

متقاضیان دریافت ویزای تحصیلی ایتالیا پیش از هر اقدامی ابتدا باید با هزینه تحصیل در ایتالیا آشنا شوند. هرکدام از دانشگاه های ایتالیا باتوجه به قوانین داخلی که وجود دارد از دانشجویان شهریه دریافت می کنند. البته متقاضیان باید به این مساله توجه داشته باشند که هزینه تحصیل در ایتالیا چندان زیاد نبوده و براساس مقطع تحصیلی دریافت خواهد شد. براساس قوانین تعیین شده از سوی دولت ایتالیا هزینه تحصیل در دانشگاه های این کشور برای کلیه دانشجویان بومی و بین المللی یکسان بوده و باتوجه به درآمدی که خانوارها دارند شهریه تحصیل مشخص شده است.

هزینه تحصیل در ایتالیا مبلغی در حدود ۴۰۰ تا ۶۰۰۰ یورو خواهد بود و میانگین شهریه ای که دانشجویان برای تحصیل در مقاطع مختلف تحصیلی در دانشگاه های این کشور باید بپردازند حدود ۲۰۰۰ یورو به صورت سالیانه است. قوانینی که در این کشور به تصویب رسیده موجب شده تا دانشجویان امکان استفاده از خدمات تحصیلی مانند بورسیه های تحصیلی باشند. دانشجویانی که با هدف تحصیل در مقطع دکترا قصد دریافت ویزای تحصیلی ایتالیا را دارند باید توجه داشته باشند در صورت عدم دریافت بورسیه تحصیلی باید هزینه تحصیل در ایتالیا را پرداخت کنند.

هزینه زندگی در ایتالیا

متقاضیان دریافت ویزای تحصیلی ایتالیا باید نسبت به هزینه زندگی در ایتالیا نیز اطلاع کافی داشته باشند. هزینه زندگی در ایتالیا باتوجه به سبک زندگی افراد متفاوت بوده که این امر موجب می شود امکان اعلام آمار دقیقی در اینخصوص وجود نداشته باشد. دانشجویانی که تمایل دارند در خوابگاه های دانشجویی زندگی کنند باید مبلغ ۱۵۰ تا ۲۵۰ یورو را به عنوان هزینه زندگی در ایتالیا به صورت ماهیانه درنظر داشته باشند. در ایتالیا سوئیت هایی نیز وجود دارد که زندگی دانشجویی در آن ها مستلزم پرداخت ۲۵۰ تا ۵۰۰ یورو به صورت ماهیانه است.

بخش دیگری از هزینه زندگی در ایتالیا به خوراک و تغذیه افراد اختصاص دارد و دانشجویان متقاضی دریافت ویزای تحصیلی ایتالیا باید باید به این بخش نیز توجه ویژه ای داشته باشند. هزینه تامین خوراک و تغذیه در ایتالیا ماهیانه به مبلغ ۱۵۰ تا ۳۰۰ یورو است. دانشجویان برای رفت و آمد خود نیز باید مبلغ ۵۰ یورو را روزانه پرداخت نمایند که این مساله نشان دهنده پائین بودن هزینه زندگی در ایتالیا است.

هزینه تحصیل در ایتالیا

مدارک موردنیاز جهت دریافت ویزای تحصیلی ایتالیا

متقاضیان دریافت ویزای ایتالیا باید درنظر داشته باشند اخذ این نوع ویزا مستلزم ارائه مدارکی است که باید کامل و همراه با ترجمه به سفارت ایتالیا تحویل داده شود. در ادامه مدارک مورد نیاز جهت دریافت ویزای تحصیلی ایتالیا را عنوان خواهیم کرد که متقاضیان در کامل بودن آن ها باید توجه کافی داشته باشند.

  • ارائه اصل آخرین مدرک تحصیلی ( متقاضیان باتوجه به مقطعی که برای ادامه تحصیل در ایتالیا انتخاب کرده اند باید مدرک تحصیلی دوره قبل خود را ارائه دهند)
  • ارائه ریزنمرات مقطع تحصیلی پیشین
  • ارائه ترجمه رسمی از کلیه مدارک که توسط وزارت امور خارجه و دادگستری تائید و مهر شده است
  • ارائه کپی از تمام مدارک ارائه شده
  • قرار دادن ترجمه رسمی به زبان ایتالیایی از شناسنامه در پرونده درخواست ویزای تحصیلی ایتالیا
  • ارائه گذرنامه معتبر به همراه یک نسخه کپی از آن
  • قرار دادن فرم تکمیل شده تقاضای ویزای تحصیلی ایتالیا در پرونده که هیچ مشکلی نداشته و صحیح تکمیل شده است
  • ارائه ۳ قطعه عکس که براساس قوانین ویزای شینگن اطلاعات لازم در پشت آن ها نوشته شده است
  • ارائه مدارکی که نشان دهنده تمکن مالی فرد متقاضی بوده و هزینه های زندگی در ایتالیا را تامین می کند.
  • ارائه مدارکی که نشان دهنده تسلط متقاضی دریافت ویزای تحصیلی ایتالیا به زبان انگلیسی است
  • قرار دادن نامه پذیرش دانشگاه معتبری در کشور ایتالیا در پرونده درخواست ویزای تحصیلی
  • ارائه بلیط ایتالیا

متقاضیان مهاجرت تحصیلی به ایتالیا باید مدارک لازم را به طور کامل و بدون هیچ نقصی آماده کرده و مراحل اخذ ویزا را در سفارت ایتالیا طی کنند. پیش از حضور در سفارت ایتالیا متقاضیان باید به یکی از آژانس های سفری مراجعه کرده و وقت مناسبی را برای مصاحبه دریافت کنند. عدم حضور در زمان مقرر و یا وجود هرگونه مشکل در مدارک ارائه شده موجب می شود فرایند بررسی و صدور ویزای تحصیلی ایتالیا به تعویق افتاده و متقاضیان باید زمان دیگری را برای این کار درنظر بگیرند.

مدارک موردنیاز جهت دریافت ویزای تحصیلی ایتالیا

کامل کردن نقص مدارک

گاهی اوقات علی رغم تمام وسواس هایی که فرد برای تهیه ی مدارک مورد نیاز برای ویزای تحصیلی خود به خرج می دهد باز هم امکان این وجود که نقصی در مدارک وجود داشته باشد، برای مثال اگر فرد در زمان تعیین شده برای وقت سفارت حاضر نشود و یا این که اگر در اطلاعاتی که وارد می کند نقصی وجود داشته باشد، تا ۶۰ روز نمی توان وقت سفارت گرفت و همین مسئله دریافت ویزای تحصیلی ایتالیا را با مشکل روبرو می کند.

اما از امسال دانشجویانی که می خواهند ویزای تحصیلی ایتالیا را دریافت کنند می توانند به شرکت برون سپاری کوکس اند کینگز گلوبال سریس مراجعه کنند و اطلاعات خود را کامل کنند تا بدین وسیله از مشکلاتی همچون تاخیر دانشگاه ها در ارائه ی اصل دانشنامه ها جلوگیری کنند.

حال افرادی که می خواهند مدارک خود را برای ویزای تحصیلی ایتالیا کامل کنند می توانند بر اساس تقویم زیر عمل کنند:

  • اگر مدارک فرد بین ۷ آپریل تا ۳۰ آپریل ارسال شده است، متقاضی می تواند برای تکمیل مدارک خود تا تاریخ ۳۰ می اقدام کند.
  • مدارکی که بین ۱ می تا ۱۵ ژوئن ارسال می شوند، تنها تا ۳۰ ژوئن می توان آن ها را تکمیل نمود.
  • و در نهایت مدارکی که از ۱۶ ژوئن تا ۲۲ جولای ارسال می شود، زمانی برای تکمیل مدارک ندارند و این مدارک باید در زمانی که ارسال می شوند کامل باشند.

مدارک مورد نیاز برای پرونده ی تحصیلی

در کنار مدارکی که  افراد برای تهیه ی ویزای تحصیلی ایتالیا باید ارائه دهند، باید مدارکی را جهت تکمیل پرونده ی تحصیلی خود ارائه دهند که برخی این مدارک شامل موارد زیر می شوند:

  • ارائه ی تاییدیه ی دیپلم و پیش دانشگاهی به زبان فارسی
  • ارائه ی ترجمه ی مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی به زبان ایتالیایی، به همراه ریز نمراتی که فرد در طی ۴ سال دبیرستان کسب کرده است
  • در صورتی که فرد متقاضی مقطع کارشناسی ارشد باشد باید اصل و ترجمه ی مدرک کارشناسی خود به زبان ایتالیایی به همراه ریز نمراتی که کسب کرده است را ارائه دهد
  • در صورتی که متقاضی بخواهد در مقطع دکترا تحصیل کند باید اصل و ترجمه ی مدرک کارشناسی ارشد به زبان ایتالیایی به همراه ریز نمراتی که کسب نموده است را ارائه دهد.
  • ارائه ی پرینت برگه ی انتخاب رشته
  • افرادی که می خواهند در مقطع کارشناسی ارشد در ایتالیا تحصیل کنند باید شرح کاملی که از تمام امتحاناتی که در دوران کارشناسی گذرانده اند را به زبان ایتالیایی و انگلیسی ارائه دهند.

نکته ی که در مورد ارائه ی مدارک برای پرونده ی تحصیلی خود باید به آن توجه داشته باشید این است که ترجمه ای که از مدارک تحصیلی خود ارائه می دهید باید به وزارت امور خارجه و دادگستری رسیده باشد و همچنین باید در کنار اصل مدرک مورد نظر، باید کپی آن نیز ارائه شود.

مدارک مورد نیاز برای پرونده ی تحصیلی

جهت کسب اطلاعات بیشتر راجع به مهاجرت تحصیلی به کشور ایتالیا با دفتر موسسه دانش گستر کوه نور تماس بگیرید و مشاوره اولیه رایگان را دریافت نمایید.

امتیاز شما


امتیاز شما

4 پاسخ به “ویزای تحصیلی ایتالیا”

  1. پارسا گفت:

    سلام عذرمیخوام ایا کشور ایتالیا دانشگاه هوانوردی داره؟

  2. آرمان گفت:

    هزینه های و شهریه های دانشگاه های ایتالیا از چه مبلغی شروع میشه؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان
02145131
مشاوره رایگان واتس آپ
(کلیک کنید)