#

ویزای تحصیلی فنلاند

به دلیل تغییرات لحظه ای در قوانین کشورها، قبل از اقدام حتما با مشاوران موسسه هماهنگ کنید
  • 12 خرداد 1398
  • ویزای تحصیلی
  • 704 بازدید
  • بدون نظر

ویزای تحصیلی فنلاند

کشور فنلاند و تحصیل در این کشور

هرساله افراد بسیاری با استفاده از روش های متعدد قصد ورود به کشور فنلاند را دارند که تحصیل در این کشور به عنوان یکی از دلایل اصلی مهاجرت افراد شناخته می شود. اخذ ویزای تحصیلی فنلاند شرایط ویژه ای دارد که متقاضیان باید نسبت به آن توجه داشته و شرایط لازم را دارا باشند. با مهاجرت تحصیلی به فنلاند متقاضیان می توانند تحصیلات خود را در این کشور ادامه داده و به شرایط شغلی و زندگی باکیفیتی دست پیدا کنند.

فنلاند به عنوان یکی از کشورهای زیبا شناخته می شود که هرساله افراد بسیاری با هدف تحصیل و یا زندگی وارد این کشور می شوند. پائین بودن هزینه تحصیل در فنلاند موجب شده افراد بسیاری متقاضی دریافت ویزای تحصیلی فنلاند باشند. علاقه مندان باید درنظر داشته باشند که به دوصورت بورسیه و یا تحصیل عادی در این کشور قادر به اخذ ویزای تحصیلی بوده و می توانند به صورت قانونی وارد فنلاند شده و از امکانات تحصیلی ارائه شده بهره مند گردند.

متقاضیان چنانچه تمایل داشته باشند تحصیلات خود را از طریق اخذ بورس تحصیلی ادامه دهند باید به رده های مختلف آن نیز توجه کنند. آن دسته از دانشجویانی که بتوانند از شرایط موجود نمره کاملی را کسب کنند امکان دریافت بورسیه کامل را نیز خواهند داشت. در این حالت متقاضیان دریافت ویزای تحصیلی فنلاند باید رزومه قوی ارائه کرده و معدل بالایی داشته باشند. در بورسیه تحصیلی فنلاند متقاضیان هیچ هزینه ای را پرداخت نکرده و به صورت ماهیانه و یا ترمی می توانند مبلغی را از دانشگاه محل تحصیل خود دریافت کنند.

براساس قوانینی که در کشور فنلاند وجود دارد علاقه مندان می توانند با شرکت و قبولی در آزمون ورودی تحصیلات خود را در دانشگاه موردنظر خود ادامه دهند. در این حالت متقاضیان پس از قبولی در آزمون ورودی باید هزینه تحصیلات خود را نیز پرداخت نمایند. البته قانون عنوان شده برای تمامی مقاطع تحصیلی در فنلاند یکسان نبوده و متقاضیان دریافت ویزای تحصیلی فنلاند باید به این مساله توجه ویژه ای داشته باشند. به عنوان مثال برخی از دانشگاه های فنلاند اهمیت چندانی به ارائه مدرک زبان نمی دهند اما برای ورود به برخی دیگر از دانشگاه های این کشور ارائه مدرک زبان به عنوان امری الزامی تلقی می شود.

شرایط تحصیل در کشور فنلاند

مدارک لازم جهت اخذ ویزای تحصیلی فنلاند

متقاضیان باید مدارکی را آماده کرده و به سفارت این کشور تحویل دهند. در ادامه مهم ترین مدارک لازم جهت اخذ ویزای تحصیلی فنلاند را عنوان خواهیم کرد که باید کامل بوده و در زمان تعیین شده بدون هیچگونه نقص و مشکلی به سفارت فنلاند تحویل داده شود. متقاضیان باید درنظر داشته باشند وجود هرگونه مشکل و نقص در مدارک اخذ ویزای فنلاند را به تعویق خواهد انداخت.

  • ارائه گذرنامه ای که دارای اعتباری بیشتر از ۷ ماه باشد( متقاضیان باید توجه داشته باشند پاسپورت آن ها حداقل دو صفحه سفید جهت مهر و امضا نیز داشته باشد)
  • ارائه کپی از شناسنامه فرد متقاضی
  • ارائه اسکن از کارت ملی
  • ارائه ترجمه رسمی از کلیه مدارک
  • ارائه ۲ قطعه عکس با اندازه ۳ در ۴ که طبیعی و از روبه رو بوده و روتوش در مورد آن ها انجام نشده است.
  • برای این که بتوانید ویزای تحصیلی فنلاند را دریافت کنید در کنار مدارکی که باید برای دریافت ویزا ارائه دهید باید مبلغ ۳۳۰ یورو نیز برای دریافت ویزا پرداخت کنید.
  • تکمیل فرم درخواست ویزا به صورت کامل و واضح
  • ارائه ی مدارکی برای بیمه درمانی
  • فرد متقاضی باید ثابت کند که می تواند هزینه های زندگی خود را در کشور فنلاند تامین کند برای این که منظور فرد باید نامه ای از حساب بانکی خود ارائه دهد فرد برای زندگی در فنلاند برای یک سال ۶۷۲۰ یورو پول دارد، که این هزینه برای هر ماه ۵۶۰ یورو است.
  • ارائه ی نامه پذیرش از دانشگاه مورد نظر در فنلاند از دیگر مدارک لازمی است که فرد باید ارائه دهد.
  • فرد متقاضی باید ثابت کند که پس از پایان دوره ی اقامت در فنلاند، این کشور را ترک خواهد کرد.
  • ارائه مدارکی که نشان دهنده ی عدم سوء سابقه ی فرد متقاضی باشد.
  • ارائه ی گواهی پزشکی که نشان دهنده ی سلامت جسمی و روحی فرد متقاضی باشد و نشان دهد که فرد متقاضی بیماری مسری ندارد

مدارک لازم جهت اخذ ویزای تحصیلی فنلاند

مدارک تکمیلی لازم جهت دریافت ویزای تحصیلی فنلاند

متقاضیان باید درنظر داشته باشند ارائه یک سری مدارک تکمیلی نیز برای اخذ ویزای تحصیلی این کشور لازم بوده و متقاضیان باید آن ها را نیز بدون هیچ کم و کاستی به سفارت فنلاند تحویل دهند. دولت فنلاند از ایده های جدید و پولساز حمایت کرده و متقاضیان دریافت ویزای تحصیلی فنلاند باید به این مساله توجه داشته باشند. در ادامه مدارک تکمیلی لازم جهت دریافت ویزای تحصیلی فنلاند را عنوان خواهیم کرد:

  • ارائه ریزنمرات دوره های تحصیلی قبل
  • ارائه رزومه قوی برای تحصیل در دوره دکترا( متقاضیان تحصیل در مقطع دکترا باید رزومه ای را که تکراری نبوده و قابل قبول است ارائه دهند)
  • براساس قوانینی که در کشور فنلاند وجود دارد دانشجویان باید پایان نامه قابل قبولی را که در دوره کارشناسی ارشد داشته اند ارائه دهند.

شرایط پذیرش در مقاطع تحصیلی مختلف در دانشگاه های فنلاند

اگر می خواهید در مقطع کارشناسی در دانشگاه های فنلاند پذیرش بگیرید باید بتوانید در ازمون ورودی که برای مقطع کارشناسی برگزار می شود پذیرفته شوید و در ضمن توجه داشته باشید تنها برخی از رشته ها در مقطع کارشناسی به زبان انگلیسی تدریس می شوند.

اما اگر می خواهید در مقطع کارشناسی ارشد پذیرش دانشگاه های فنلاند را بگیرید باید مدرک زبان معتبری داشته باشید که این مدرک همان داشتن نمره ی ۶.۵ در آزمون آیلتس است و در ضمن در نظر داشته باشید که برای این که بتوانید پذیرش دانشگاه های فنلاند را بگیرید باید معدل بالایی داشته باشید.

شرایط پذیرش در مقاطع تحصیلی مختلف در دانشگاه های فنلاند

هزینه دریافت ویزای تحصیلی فنلاند

متقاضیان باید مبلغی را به عنوان هزینه دریافت ویزای تحصیلی فنلاند پرداخت نمایند. این مبلغ در هنگام تکمیل فرم درخواست باید پرداخته شود و متقاضیان باید درنظر داشته باشند در صورت عدم صدور ویزای تحصیلی فنلاند نیز مبلغ فوق غیر قابل برگشت خواهد بود. در تعیین میزان هزینه دریافت ویزای تحصیلی فنلاند مبلغ مشخصی نمی توان عنوان کرد اما متقاضیان درصورتی که تمایل داشته باشند تحصیلات خود را به صورت نیمه بورسیه و یا آزاد ادامه دهند باید حساب مالی قابل توجهی داشته باشند.

متقاضیان ابتدا باید توجه داشته باشند تمایل دارند تحصیلات خود را به چه صورتی در این کشور ادامه دهند. پس از تعیین شرایط تحصیلی متقاضیان باید فرم درخواست ویزای تحصیلی را بدون هیچ مشکل و ایرادی تکمیل نمایند. البته باید به این نکته نیز توجه داشت که فرم مربوطه حدود ۱۴ روز زمان برای بررسی دقیق به زمان نیاز خواهد داشت پس از آن متقاضیان می توانند زمان مناسبی را برای مصاحبه در سفارت فنلاند رزرو کنند.

تعیین وقت سفارت این امکان را به متقاضیان می دهد که درخصوص هدف خود از سفر به فنلاند توضیحاتی دهند. مدارکی که برای دریافت ویزای تحصیلی فنلاند مورد نیاز است در روز مصاحبه بررسی شده و پس از مدت زمان مشخصی ماموران سفارت فنلاند نتیجه را به اطلاع متقاضیان خواهند رساند. براساس اطلاعات موجود مشخص است مامورین سفارت فنلاند در مورد ویزای تحصیلی این کشور دقت بسیار بالایی داشته و افراد متقاضی برای دریافت ویزای تحصیلی فنلاند باید تمامی شرایط را دارا باشند.

متقاضیان باید به کلیه شرایط تعیین شده از سوی سفارت فنلاند دقت کرده و مدارک خود را بدون مشکل تحویل دهند. وجود هرگونه مشکل روند صدور ویزای تحصیلی فنلاند را با تاخیر مواجه کرده و متقاضیان باید زمان دیگری را برای انجام کارهای خود تعیین کنند. متقاضیان باید نسبت به زمان آغاز کلاس های درسی در فنلاند نیز توجه داشته و هنگام رزرو وقت سفارت این مساله را نیز درنظر بگیرند.

هزینه دریافت ویزای تحصیلی فنلاند

مسئله ی مهم دیگری که در مورد ویزای تحصیلی فنلاند وجود دارد و برای بسیاری از افراد سوال است این است که چه مدت زمانی طول می کشد که ویزای تحصیلی فنلاند آماده شود. در پاسخ باید بگوییم که از زمانی که شما برای ویزای تحصیلی درخواست می دهید و تا زمانی که ویزای تحصیلی فنلاند برای تان صادر می شود دو تا سه هفته زمان نیاز است.

البته توجه داشته باشید که این زمان در صورتی ۲ تا ۳ هفته خواهد بود که مدارک شما کامل باشد و پرونده ی شما بازگشت داده نشود، برای مثال اگر بین اطلاعاتی که در فرم تقاضای ویزا وارد می کنید و اسناد و مدارکی که به سفارت فنلاند ارائه می دهید مغایرتی وجود داشته باشد درخواست شما برای ویزای تحصیلی پذیرفته نمی شود و برای این که درخواست شما برای ویزای تحصیلی فنلاند مجددا مورد بررسی قرار گیرد و توسط سفارت خانه بررسی شود تقریبا ۶۰ روز طول می کشد که این مسئله می تواند روند دریافت ویزای تحصیلی شما را طولانی تر کند و شما را با مشکل مواجه کند.

در نهایت این که پس  از این ویزای تحصیلی خود را دریافت کردید می توانید برای ویزای همراه برای همسر، نامزد، فرزند، شریک ثبت شده و مراقب کودک زیر ۱۸ سال درخواست دهید.

مدت زمان صدور ویزای تحصیلی فنلاند

جهت کسب اطلاعات بیشتر راجع به مهاجرت تحصیلی به کشور فنلاند با دفتر موسسه دانش گستر کوه نور تماس بگیرید و مشاوره اولیه رایگان را دریافت نمایید.

امتیاز شما


امتیاز شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان
02145131
مشاوره رایگان واتس آپ
(کلیک کنید)