#

ویزای شینگن اتریش

به دلیل تغییرات لحظه ای در قوانین کشورها، قبل از اقدام حتما با مشاوران موسسه هماهنگ کنید
  • 22 مرداد 1398
  • ویزای شینگن
  • 545 بازدید
  • بدون نظر

ویزای شینگن اتریش

اتریش یکی از ۲۶ کشور عضو حوزه شینگن است و مانند سایر کشورهای این اتحادیه فردی که ویزای شینگن کشور اتریش را در دست دارد می توانند به سایر کشورهای عضو این اتحادیه نیز با همان ویزا در طول مدت اقامت خود ،سفر کند.

برای دریافت ویزای این کشور ابتدا باید مدارک خود را کامل کنید و سپس با مراجعه به سیستم آنلاین مربوطه وقت مصاحبه سفارت را برای خود رزرو کنید. پس از تعیین وقت در همان تاریخ خود شخص باید به سفارت مراجعه کرده و مدارک خود را تحویل دهد.

برای صدور ویزای کشور اتریش عملیات درخواست صدور ویزا و همچنین تعیین وقت مصاحبه از طریق سیستم مرکز VAC انجام می گیرد.

برای اتباع ایرانی که متقاضی سفر به کشور اتریش هستند، اخذ روادید از الزامات است و همچنین در هر ۶ ماه سال این روادید حداکثر می تواند ۹۰ روز باشد.

انواع ویزای شینگن

  • نوع A که فرد حق ورود از فرودگاه کشور عضو شینگن را نخواهد داشت و فقط می تواند پرواز خود را تعویض کند و به کشوری غیر از کشورهای عضو اتحادیه شینگن سفر کند.
  • نوع B که فرد با در دست داشتن این ویزا تنها می تواند از طریق کشور عضو شینگن به صورت زمینی به کشوری غیر از کشورهای عضو اتحادیه شینگن سفر کند و نمی تواند به صورت بلند مدت در کشور عضو شینگن اقامت داشته باشد.
  • ویزای نوع C که ویزای محبوب ایرانیان محسوب می شود و به ویزای توریستی معروف است.
  • ویزای نوع D که افراد با در دست داشتن این ویزا می توانند در طول اعتبار ویزا بارها به کشورهای عضو اتحادیه شینگن سفر کنند. این نوع ویزا، ویزای مورد توجه تاجران و بازرگانان می باشد.

مدارک لازم جهت صدور ویزای شینگن کشور اتریش

  1. تکمیل فرم درخواست صدور ویزای این کشور به زبان آلمانی (حروف لاتین) و به صورت کامل و خوانا و با اطلاعات درست
  2. ۴ قطع عکس ۶*۴ رنگی که روتوش نشده باشد (حداکثر ۶ ماه قبل این عکس باید گرفته شده باشند.)
  3. ارائه پاسپورت معتبر فرد متقاضی (از تاریخ صدور پاسپورت شخص نباید بیشتر از ۱۰ سال گذشته باشد، پاسپورت باید دارای حداقل دو صفحه خالی باشد و اعتبار آن حداقل ۳ ماه بیشتر از اعتبار ویزایی که شخص درخواست کرده باشد.)
  4. در صورت سفر قبلی به کشورهای حوزه شینگن ارائه پاسپورت های قبلی فرد متقاضی
  5. اصل و ترجمه آلمانی گواهی اشتغال همراه با گواهی درآمد فرد متقاضی
  6. بیمه نامه مسافرتی کشور اتریش با حداقل ۳۰۰۰۰ یورو اعتبار که تمام هزینه های درمانی و مانند آن را برای فرد متقاضی در دوران اقامت پاسخ دهد.
  7. گواهی رزرو هتل که باید مستقیما توسط هتل تایید شود.
  8. رزرو بلیط سفر به ایتالیا و تعیین زمان رفت و برگشت
  9. گردش سه ماه اخیر حساب جاری فرد متقاضی یا گواهی موجودی حساب بانکی جاری
  10. داشتن حساب ارزی به نام فرد متقاضی با موجودی حداقل ۶۰۰۰ یورو
  11. نامه تمکن مالی فرد متقاضی و یا ارائه گواهی حساب سپرده همراه با تاییدیه مهر بین المللی (به ازای هر فرد متقاضی باید مبلغ ۵۰ میلیون تومان در این حساب سپرده شده باشد که این مبلغ تا پایان سفر و بازگشت به کشور قابل برداشت نخواهد بود.)
  12. متقاضیانی که به سن قانونی ۱۸ سال نرسیده باشند باید رضایت نامه محضری معتبر ارائه دهند در غیر اینصورت به آن ها مجوز خروج از کشور داده نخواهد شد.
  13. پرداخت مبلغ ۶۰ یورو جهت بررسی مدارک و صدور ویزای کشور اتریش (این مبلغ برای افراد ۶ تا ۱۲ سال ۳۵ یورو برای افراد زیر ۶ سال رایگان خواهد بود.) که باید در روز مصاحبه به صورت نقدی و کامل به یورو پرداخت شود. همچنین در صورتی که درخواست ویزای فرد به هر دلیلی رد شود و یا خود فرد متقاضی از دریافت ویزای کشور اتریش منصرف شود این مبلغ قبل برگشت نخواهد بود.

تمام مدارک ذکر شده در بالا باید یک نسخه کپی ترجمه شده به زبان آلمانی دارای مهر دارالترجمه، داشته باشند.

مدارک لازم جهت صدور ویزای شینگن کشور اتریش

در برخی شرایط خاص سفارت علاوه بر مدارک ذکر شده در بالا مدارک دیگری را نیز درخواست می کند که فرد متقاضی باید آن ها را در اسرع وقت به سفارت ارائه دهد.

تمام مدارک حتما باید توسط خود فرد متقاضی درخواست کننده ویزا به سفارت تحویل داده شوند.

درخواست صدور ویزای کشور اتریش باید حداقل یک ماه قبل از سفر شخص به این کشور ارائه شود.

بیمه مسافرتی متقاضیان ورود به کشور اتریش می تواند به صورت جمعی یا فردی باشد. شرکت صادر کننده این بیمه باید برای کشور اتریش معتبر و یا در این کشور دارای نماینده معتبر باشد. همچنین این بیمه باید تا پایان مدت اقامت در کشور اتریش و یا اقامت در محدوده شینگن اعتبار داشته باشد. این نوع بیمه باید تمام هزینه های احتمالی را پاسخ دهد از جمله هزینه هایی مانند:

اگر فرد در کشور اتریش تصادف کند و مجروح شود در حالی که نیاز به بازگشت به کشور خود را داشته باشد این بیمه باید هزینه بازگشت به کشور را تحت مراقبت های درمانی و پزشکی پوشش دهد.

اگر فرد در کشور اتریش دارای هر نوع بیماری اعم از بیماری های خاص، حساسیت های آب و هوایی و همچنین غذایی و امثال این ها شود، این بیمه باید تمام هزینه های پزشکی و درمانی را برای این دسته از افراد پوشش دهد.

در دست داشتن ویزای شینگن اتریش هیچ تضمینی برای ورود به این کشور ندارد در واقع اگر شما این ویزا را داشته باشید باز هم مامورهای مرزی این کشور می توانند از ورود شما جلوگیری کنند که این امر کاملا قانونی است و همچنین می توانند شما را به کشوری غیر از کشورهای عضو حوزه شینگن اخراج کنند. در نتیجه شما باید برای هرگونه سوال احتمالی از قبیل هدف شما از ورود به کشور اتریش و همچنین آدرس دقیق محل اسکان در مدت اقامت و از این قبیل آماده باشید.

در صورت داشتن این شرایط درخواست فرد برای درخواست خواهد شد:

  • ارائه مدارک جعلی و غیر قانونی به سفارت مربوطه
  • پرکردن فرم درخواست ویزا با اطلاعات نادرست و یا ناخوانا بودن فرم
  • فعالیت های کیفری و جنایی فرد متقاضی که جرم محسوب میشود چه در گذشته انجام شده باشد چه در حال حاضر.
  • پاسپورت ناخوانا و آسیب دیده
  • پاسپورت با اعتبار کمتر از ۳ ماه
  • ارائه ندادن دلیل مشخص برای دریافت ویزای شینگن کشور اتریش و یا سفر به این کشور
  • عدم اثبات توانایی مالی فرد متقاضی در پرداخت هزینه ها
  • در صورتی که فرد قبلا درخواست ویزای شینگن و یا هر کشوری را داده باشد و این درخواست نیز رد شده باشد.

ویزا رد

جهت کسب اطلاعات بیشتر راجع به ویزای شینگن اتریش با دفتر موسسه دانش گستر کوه نور تماس بگیرید و یا فرم ارزیابی رایگان را پر نمایید.

امتیاز شما


امتیاز شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان
02145131
مشاوره رایگان واتس آپ
(کلیک کنید)