#

ویزای شینگن اسپانیا

به دلیل تغییرات لحظه ای در قوانین کشورها، قبل از اقدام حتما با مشاوران موسسه هماهنگ کنید
  • 17 مرداد 1398
  • ویزای شینگن
  • 618 بازدید
  • بدون نظر

ویزای شینگن اسپانیا

کشور اسپانیا یکی از کشورهای عضو پیمان شینگن است یعنی اگر فردی بخواهد به این کشور سفر کند باید ویزای شینگن اسپانیا را تهیه کند. این نوع وبزا یکی از پرطرفدارترین ویزاهای محبوب بین آسیایی هاست.
اما ممکن است برخی از افراد که قصد تهیه ویزای اسپانیا را دارند از روند انجام این کار آگاهی نداشته باشند و سوالات زیادی در این باره داشته باشند، اگر شما هم جزو این افراد هستید تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید تا پاسخ بخشی از سوالات خود را بگیرید.

ویزای شینگن چیست؟

کشور اسپانیا یکی از کشورهای قاره سبز است که طی چند سال اخیر توانسته به یکی از مهم ترین مقاصد گردشگری و مقصدی برای ادامه تحصیل دانشجویان تبدیل شود. علاوه بر این، اسپانیا یکی از مهم ترین مقاصد برای کار است، به همین دلیل سالانه افراد زیادی از کشورهای توسعه نیافته و کشورهای آسیایی به این کشور سفر می کنند. اما با همه ی این ها، هر فردی با هر هدفی که بخواهد به کشور اسپانیا سفر کند باید این نوع ویزای اسپانیا را دریافت کند، البته اگر فرد متقاضی جزو شهروندان منطقه شینگن باشد نیازی نیست که این نوع ویزا را تهیه کند.
اما برای این که بتوانید ویزای شینگن اسپانیا را دریافت کنید باید با انواع آن آشنا داشته باشید و بدانید موارد استفاده هر ویزا برای چه منظوری است.
این نوع ویزای اسپانیا در چهار نوع متفاوت A، B، C و D ارائه می شود که هر کدام از این چهار نوع به منظور خاصی ارائه می شوند و فرد بر اساس این که از کدام نوع استفاده می کند محدودیت هایی را نیز خواهد داشت.
• ویزای شینگن نوع A: اولین نوع این دست از ویزا که به آن ویزای نوع A یا ویزای ترانزیت گفته می شود، ویزایی است که فرد دارای آن می توانند از طریق هوایی وارد اسپانیا شود و سپس بدون این که از فرودگاه خارج شود، مجددا از طریق هواپیما اسپانیا را به مقصد کشوری خارج از محدوده ی شینگن ترک کند. توجه داشته باشید که اعتبار این نوع ویزا، ۹۰ روز است.
• ویزای شینگن نوع B: دومین نوع که با عنوان ویزای شینگن نوع B یا ویزای عبوری شناخته می شود، ویزایی که به فرد این امکان را می دهد که از طریق هوایی وارد خاک اسپانیا شوید، از فرودگاه خارج شوید و طی مدتی محدود اسپانیا را به مقصد کشوری خارج از محدوده ی شینگن ترک کنید. این نوع ویزا نیز مانند ویزای ترانزیت ۹۰ روز اعتبار دارد و با استفاده از ویزا نیز نمی توان در اسپانیا اقامت داشت.
• ویزای شینگن نوع C: ویزای شینگن نوع C که با عنوان ویزای توریستی شناخته می شود به افرادی داده می شود که می خواهند برای تفریح و یا بازدید از جاذبه های گردشگری اسپانیا به این کشور سفر کنند. این نوع ویزا پر کاربردترین نوع ویزای شینگن است و مانند دو نوع ویزای قبلی ۹۰ روز اعتبار دارد.
• ویزای شینگن نوع D: ویزای ملی یا ویزای بلند مدت اسپانیا یا ویزای شینگن نوع D ویزایی دارای اعتبار طولانی مدت است و به تجار، بازرگانان، دانشجویان و یا افرادی داده می شود که می خواهند مدت طولانی در اسپانیا اقامت داشته باشند. با استفاد از این نوع ویزا افراد می توانند بارها از مرز اسپانیا رفت و آمد داشته باشند.

ویزای شینگن چیست؟

فرایند دریافت ویزای شینگن اسپانیا

اما مانند هر کار رسمی دیگری که نیازمند فرایندی است، دریافت ویزای شینگن نیز فرایندی دارد که افراد با طی آن می توانند نائل به دریافت آن شوند. برای این که افراد بتوانند ویزای اسپانیا را دریافت کنند باید ابتدا از سفارت این کشور وقت بگیرند، برای این که از سفارت اسپانیا وقت بگیرید باید به سایت سفارت اسپانیا مراجعه کنید و حساب کاربری بسازید و فرم درخواست ویزای شینگن اسپانیا را پر کنید، البته توجه داشته باشید که باید اطلاعات خود را با دقت وارد کنید چون اگر اشتباهی در اطلاعاتتان وجود داشته باشد ممکن است صلاحیت شما تایید نشود و در نتیجه نتوانید ویزای شینگن را دریافت کنید.
پس از این که فرم درخواست را پر کردید لیست وقت های آزاد سفارت را چک کنید و وقت مناسب را برای خود انتخاب کنید، در نهایت در روز مصاحبه همراه با مدارک مورد نیاز به سفارت مراجعه کنید و هزینه لازم برای دریافت ویزای شینگن اسپانیا را پرداخت کنید.
تقریبا دو هفته پس از مصاحبه نتیجه مصاحبه به شما اعلام خواهد شد البته در ایام شلوغ ممکن است این زمان به شش هفته هم برسد.

مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای شینگن اسپانیا

همان طور که گفتیم در روز مصاحبه ی سفارت باید مدارک لازم را ارائه دهید، مدارک مورد نیاز عبارتند از:
• اگر فرد دعوت نامه دارد، باید دعوت نامه ی خود را ارائه دهد
• ارائه ی اصل و تصویر شناسنامه ی ایرانی
• رسید بلیط رفت و برگشت هواپیما به مقصد اسپانیا
• ارائه ی گذرنامه، این گذرنامه باید تا ۶ ماه پس از ویزای شینگن اعتبار داشته باشد و همچنین فرد باید در کنار ویزا کپی از صفحات اول و دوم و صفحاتی که مهر ویزا خورده است نیز ارائه دهد.
• ارائه ی دو قطعه عکس ۴*۳ که دارای پس زمینه ی سفید باشد و در سال جاری گرفته شده باشد.
• ارائه ی سند مالکیت خانه، زمین، اتومبیل و …
• ارائه ی گردش حساب بانکی در چند ماه گذشته
• ارائه ی مدارکی که نشان دهنده ی رزرو هتل در اسپانیا باشد
• ارائه ی معرفی نامه شغلی
 اگر فرد دارای شرکت خصوصی است باید روزنامه ی شرکت را ارائه دهد
 اگر فرد متقاضی دانشجو است باید کارت دانشجویی بین المللی ارائه دهد
 کارمندان بخش دولتی باید تصویر اخرین حکم کارگزینی خود را ارائه دهند
 کارمندان بخش های خصوصی باید تصویر اخرین فیش حقوقی خود را ارائه دهند.

در نهایت باید به این مسئله اشاره کنیم که شما با داشتن این نوع ویزای اسپانیا نه تنها می توانید به کشور اسپانیا سفر کنید بلکه می توانید به خاک تقریبا ۴۰ کشور دنیا که جزو کشورهای اروپایی هستند سفر کنید.

مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای شینگن اسپانیا

موسسه دانش گستر کوه نور با بیش از سالها سابقه درخشان در زمینه اخذ پذیرش و ویزای تحصیلی آماده خدمت رسانی به علاقه مندان تحصیل در خارج از کشور می باشد. مشاورین موسسه همواره سعی بر آن دارند تا بهترین راهنمایی را به دانشجویان ارائه دهند. جهت مشاوره در زمینه های تحصیل در اروپا و کانادا مشاورین ما آماده ارائه بهترین مشاوره و خدمت رسانی به علاقه مندان می باشند.

امتیاز شما


امتیاز شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *