#

ویزای شینگن ایتالیا

به دلیل تغییرات لحظه ای در قوانین کشورها، قبل از اقدام حتما با مشاوران موسسه هماهنگ کنید
  • 19 مرداد 1398
  • ویزای شینگن
  • 843 بازدید
  • بدون نظر

ویزای شینگن ایتالیا

ایتالیا یکی از کشورهای عضو اتحادیه شینگن است. فرد متقاضی برای ورود به ایتالیا باید ویزای شینگن ایتالیا را دریافت کند. با در دست داشتن این ویزا شما می توانید به یکی از کشورهای عضو اتحادیه شینگن سفر کنید و یا باقیمانده اقامت خود از سفر به یکی از این کشورها را در کشور دیگری در حوزه شینگن سپری کنید.

ایتالیا دارای انواع مختلفی ویزا است که به عنوان نمونه می توان به ویزای ملی ایتالیا، ویزای توریستی، ویزای تحصیلی، ویزای تجاری، ویزای ازدواج با یک شهروند ایتالیایی و … اشاره کرد.
با در دست داشتن ویزای ملی ایتالیا در بازه زمانی مشخص شده فقط می توانید به کشور ایتالیا سفر کنید و نمی توانید وارد سایر کشورهای عضو اتحادیه شینگن شوید.

مراحلی که باید انجام دهید تا بتوانید ویزای شینگن ایتالیا را دریافت کنید:

• فرم تقاضای صدور ویزای شینگن ایتالیا را تکمیل کنید.
• وقت مصاحبه خود را برای سفارت ایتالیا تعیین کنید. (افراد زیر ۱۲ سال نیاز به مصاحبه ندارند ولی در روز تحویل مدارک خودشان باید حضور داشته باشند.)
• با استفاده از مرکز CKGS مدارک خود را به سفارت ایتالیا ارجاع دهید و برای مصاحبه به سفارت مراجعه کنید.
• ویزای خود را از سفارت ایتالیا دریافت کنید.
در روز مصاحبه حتما باید هدف خود را از سفر به کشور ایتالیا برای افسر سفارت به طور کامل بیان کنید. افسر باید این نکته را درک کند که شما هدف مشخصی برای ورود به این کشور دارید و به هیچ وجه قصد اقامت دائم ندارید.

۱. تکمیل دقیق و بدون ابهام فرم درخواست ویزا (تمام همراهان فرد به جز افراد زیر ۱۱ سال باید این فرم را پرکرده و در مرکز CKGS انگشت نگاری کنند.)
۲. اصل پاسپورت شخص متقاضی که دارای حداقل ۶ ماه اعتبار و حداقل دوصفحه خالی باشد.
۳. اصل پاسپورت ها و یا ویزاهای قبلی فرد متقاضی ( در صورتی که فرد حداکثر از ۳ سال قبل به حوزه شینگن سفر کرده است و یا ویزای یکی از کشورهای انگلستان، آمریکا، کانادا و یا استرالیا را دریافت کرده است باید پاسپورت های قبلی را به همراه کپی تمام ویزاهای قبلی ارائه دهد.)
۴. برای همراهان فرد متقاضی باید به صورت جداگانه برای هر نفر پاسپورت ارائه شود
۵. ۴ قطعه عکس ۴*۳ رنگی بدون روتوش با زمینه سفید که حداکثر ۶ ماه قبل گرفته شده باشد. (این عکس ها باید عکس های گذرنامه های قبلی فرق داشته باشد.)
۶. اصل شناسنامه فرد متقاضی به همراه ترجمه معتبر تمام صفحات آن
۷. ارائه پرینت گردش سه ماه آخر حساب جاری فرد متقاضی که حداکثر ۱۰ روز قبل از تاریخ تحویل مدارک به سفارت از سوی بانک مربوطه صادر شده باشد.
۸. نامه تمکن مالی فرد متقاضی (گردش سه ماه آخر سود حساب سپرده فرد متقاضی به همراه مهر شعبه و امضا بانک برای هر نفر متقاضی ویزا حداقل مبلغ ۵۰ میلیون تومان باید سپرده گذاری شده باشد و یا در حساب موجود باشد.)
۹. در صورت موجود بودن اصل سند مالکیت به همراه ترجمه آن به زبان انگلیسی که الزامی نیست؛ اما می تواند در دریافت ویزا بسیار تاثیرگذار باشد.
۱۰. در صورت موجود بودن اصل مدارک شغلی و یا سوابق کاری فرد متقاضی (بسته به نوع شغل فرد این مدرک می تواند پروانه مطب، حکم کارگزینی، حکم بازنشستگی، آخرین فیش حقوقی، سابقه بیمه درمانی تامین اجتماعی، پروانه کسب، گواهی اشتغال به کار و همچنین برای دانشجویان و دانشجویان گواهی اشتغال به تحصیل باشد.)
۱۱. در صورتی که فرد متقاضی زیر ۱۸ سال سن دارد ارائه رضایت نامه محضری الزامی است که این مورد علاوه ترجمه رسمی انگلیسی نیاز به تایید وزارت امور خارجه و دادگستری دارد.
۱۲. در صورتی که یکی از والدین همراه با فرزندان خود قصد سفر به ایتالیا را داشته باشد ارائه رضایت نامه محضری الزامی است.
۱۳. برای متقاضیانی که مطلقه هستند و طلاق در شناسنامه آن ها ثبت نشده است ارئه اصل سند طلاق الزامی است.
۱۴. ارائه مدارک مربوط به رزرو هتل حداقل برای سفر اول فرد به حوزه شینگن
۱۵. ارائه مدارک مربوط به رزرو بلیط هواپیما
۱۶. ارائه بیمه نامه معتبر مسافرتی با حداقل اعتبار ۳۰۰۰۰ یورو
۱۷. در صورت موجود بودن ارائه دعوتنامه توریستی و یا دعوتنامه تجاری کشور ایتالیا و همچنین دعوتنامه یکی از اقوام درجه یک فرد متقاضی که شهروند ایتالیا است.
۱۸. ارائه چک به مبلغ ۵۰ میلیون تومان جهت ضمانت اجرای تعهدات الزامی است. در صورت نیاز به تعهدات بیشتر این مبلغ نیز بالاتر خواهد رفت.
۱۹. پرداخت مبلغ ۱۴۰ تا ۱۹۰ یورو که مجموع مبلغ صدور ویزای شینگن و مبلغ دریافتی توسط شرکت واسطه است که بسته به نوع شرکت (عادی یا VIP) این مبلغ متغیر است. فرد متقاضی این مبلغ را در روز مصاحبه باید نقدا پرداخت کند.

مدارک مورد نیاز برای صدور ویزای شینگن ایتالیا
همه مدارک بالا باید دارای یک نسخه ترجمه رسمی به زبان انگلیسی باشند غیر از مدارک بانکی به زبان انگلیسی صادر می شوند و همچنین رزرو بلیط هواپیما و مدارک مربوط به بیمه مسافرتی نیاز به ترجمه ندارند.
همچنین تاریخ بلیط هواپیما که در مدارک سفارت است باید حداقل ۲۰ روز بعد از تاریخ مصاحبه باشد زیرا بررسی مدارک و پرونده شخص توسط سفارت حداقل ۱۴ روز طول می کشد.

همچنین با داشتن این شرایط درخواست ویزای فرد متقاضی رد خواهد شد:

• داشتن سابقه کیفری و یا جنایی
• ارائه مدارک جعلی و غیرقابل قبول به سفارت ایتالیا
• نداشتن بیمه مسافرتی یا بیمه با اعتبار کمتر از ۳۰۰۰۰ یورو
• نداشتن هدف مشخص از دریافت ویزای شینگن ایتالیا و در نتیجه نداشتن هدف از سفر به این کشور
• اعتبار کم پاسپورت و یا اینکه پاسپورت کلا اعتبار نداشته باشد.
• نداشتن مدارک مربوط به محل اسکان در طول مدت اقامت
• عدم داشتن مدارک شغلی (شغل آزاد برای اکثر کشورها ناشناخته است و ویزا در اکثر موارد به افرادی با داشتن اینگونه مشاغل تعلق نمی گیرد.)
• نداشتن وضعیت مالی مناسب فرد متقاضی
• مدارک شناسایی غیر قابل قبول
• در صورتی که فرد گذشته نیز درخواست ویزا داده باشد و رد شده باشد به احتمال ۸۰ درصد این درخواست نیز رد خواهد شد.

رد ویزا

امتیاز شما


امتیاز شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان
02145131
مشاوره رایگان واتس آپ
(کلیک کنید)