#

پزشکی در فنلاند

به دلیل تغییرات لحظه ای در قوانین کشورها، قبل از اقدام حتما با مشاوران موسسه هماهنگ کنید
  • 6 آبان 1398
  • مهاجرت تحصیلی
  • 662 بازدید
  • بدون نظر

پزشکی در فنلاند

آشنایی با کشور فنلاند

کشور فنلاند عضو اتحادیه اروپا می باشد و از شرق با روسیه، از شمال با نروژ، از جنوب با استونی و از غرب با سوئد همسایه است، سرزمینی است با جمعیت پنج ‌و نیم میلیونی که کم‌ تراکم ‌ترین سرزمین اروپاست. پایتخت این کشور هلسینکی و بزرگترین شهر فنلاند می باشد موقعیت جغرافیایی کشور فنلاند، در شمال روسیه و در شرق سوئد است. زبان اصلی ۹۰ درصد مردم فنلاندی و در بعضی مناطق سوئدی است. از نظر اقتصادی فنلاند جزء کشورهای توسعه یافته است و مردم این کشور دغدغه ای در فضای معیشتی احساس نمی کنند. همچنین سال های زیادی به عنوان کشور نمونه که کمترین فساد اقتصادی را داشته، معرفی شده است.
از مزیت های دیگر این کشور می توان گفت که کشوری دانش‌بنیان و صادرات‌محور با سطح بالای رفاه و استانداردهای زندگی و آموزشی است که همچون کشور سوئد، الگوی کشورداری مدرن در قرن بیست‌و‌یکم را بدست آورده است.
کشور فنلاند از سال ۲۰۱۷ میلادی، تحصیل رایگان در رشته ‌های انگلیسی ‌زبان را برای دانشجویان خارج از اتحادیه‌ ی اروپا ازجمله ایرانیان ممنوع کرده است. اکنون تنها می‌توان در رشته‌هایی که به زبان فنلاندی یا سوئدی تدریس می‌شوند به رایگان تحصیل کرد و تسلط به این زبان‌ها نیز اجباری است. اما این قانون برای دانشجویان رشته‌های پزشکی کمی فرق می‌کند.
به دلیل آنکه تحصیل در گروه رشته های پزشکی فقط به زبان فنلاندی و سوئدی امکان پذیر است، برخلاف سایر کشورها امکان گذراندن دوره های زبان در این کشور وجود ندارد و اگر شخصی بخواهد در این رشته تحصیل کند باید به زبان فنلاندی یا سوئدی تسلط داشته باشد.
تحصیل به زبان سوئدی و فنلاندی در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد کلیه ی رشته‌ ها در بسیاری از دانشگاه ‌های فنلاند رایگان است. مگر برخی از دانشگاه های این کشور که حتما قبل از کاری به سایت دانشگاه مورد نظر بروید زیراچنین مواردی توسط دانشگاه در سایت اعلام می شود. همچنین تحصیل در کلیه ی رشته‌ها در مقطع دکترا و پسا دکترا در کلیه ی دانشگاه‌ های فنلاند برای دانشجویان خارجی رایگان است و به آنها بورسیه تحصیلی و کمک ‌هزینه نیز تعلق می‌گیرد.

پزشکی در فنلاند

تحصیل در رشته ی پزشکی در فنلاند

در چندین سال اخیر به علت اینکه تعداد متقاضیان و دانشجویان پزشکی برای رشته های پزشکی وهمینطور رشته ی دندان پزشکی وهمچنین افزایش حقوق پزشکان عمومی شاغل در فنلاند افزایش بسیار زیادی داشته است، تعداد پزشکان عمومی برای مراقبت های بهداشتی در فنلاند به طور کامل پوشش داده شده است.
نکته ای که در اینجا مطرح می شود این است که ابتدا برای مهاجرت به فنلاند باید تمامی قوانین مهاجرتی فنلاند را به صورت کامل اطلاع کافی داشته باشید و از اطلاعات کافی در این باره بهره مند شوید. علاوه بر این دانستن اطلاعاتی از قبیل ظرفیت دانشگاه در پذیرش دانشجویان رشته‌های تحصیلی پزشکی در دانشگاه های مختلف پزشکی حائز اهمیت است.
به علت اینکه بسیاری از دانشجویان متقاضی تحصیل پزشکی در فنلاند، بدون آگاهی از جزئیات تحصیل در رشته های پزشکی در فنلاند در دانشگاه مورد نظرشان ویا دیگر دانشگاه های کشور فنلاند اقدام به مهاجرت می‌نمایند. در این صورت علاوه بر این که هزینه‌های زیادی چه هزینه های زندگی در فنلاند چه شهریه ی دانشگاه های پزشکی برای دانشجویان خارج که تابعیت کشور های عضو اتحادیه ی اروپا نیستند را متحمل می‌شوند، این دانشجویان علاوه بر این هزینه های گزاف، زمان را هم از دست می‌دهند. و متاسفانه گاهی در این اقدام، در نهایت امر برای دریافت کردن ویزای کشور فنلاند و ادامه تحصیل در رشته های پزشکی، موفق نمی‌شوند و این امر در نهایت منجر به شکست می شود.

مدارک وشرایط مورد نیاز برای تحصیل در رشته های پزشکی در فنلاند:

• ارائه ی مدرک ۱۲ ساله ی دبیرستان
• داشتن یک CV (رزومه)
• داشتن توصیه نامه
• قبولی در آزمون ورودی: یک بار در سال برگزار می شود (استثنا هایی نیز دارد بستگی به دستور المعل های سال جاری می تواند متفاوت باشد) و به زبان فنلاندی است و مصاحبه ی آنلاین الزامی است.

مدارک وشرایط مورد نیاز برای تحصیل در رشته های پزشکی در فنلاند:

مدت زمان تحصیل در رشته های پزشکی در فنلاند:

مدت زمان تحصیل برای رشته ی پزشکی یک دوره ی ۵ تا ۶ ساله است و هر دانشجو بایستی که فارغ التحصیل از رشته ی پزشکی می شود تحت نظارت پزشکان دیگری مشغول به کار در فنلاند شوند. به این دوره کار آموزی پزشکی می گویند.
آموزش کارآموزی دانشگاه های رشته های پزشکی در فنلاند، این امکان را به دانشجویان می دهد که با دانش و مهارت های لازم برای ارزیابی و ارزیابی انتقادی از اطلاعات علمی، واجد شرایط بودن برای تحصیلات تکمیلی را برای خود رقم بزنند. همینطور باید گفت که برنامه های تحصیلی ارائه شده توسط دانشگاه های رشته ی پزشکی برای دانشجویان حرفه ای، به عنوان متخصصین پزشکی قانونی در پزشکی، دندانپزشکی، روانشناسی و گفتار درمانی فراهم است که در صورت تمایل برای ادامه تحصیل می توانند برای آن اقدام کنند.
همچنین دانشجویان از همان ابتدای تحصیل می توانند با بیماران ارتباط بر قرار کنند و وارد این دوره های عملی نیز شوند که خود مزیت بزرگی است که شامل این دانشجویان پزشکی می شود. همچنین دانشجویان رشته های پزشکی در فنلاند می توانند در دوره های بالینی خود به کار در مراکز بهداشتی و درمانی و بیمارستان های فنلاند مشغول شود که این خود اهمیت ومزیت بسیاری دارد در جهت اینکه بستر مناسب است برای بدست آوردن مهارت های مورد نیاز در رشته های پزشکی.

مدت زمان تحصیل در رشته های پزشکی در فنلاند:

ادامه تحصیل پزشکی در فنلاند:

اگر به تحصیل در مقاطع بالاتر پزشکی در فنلاند فکر می کنید بهترین کاری که می توانید انجام دهید این است که ابتدا در یک کشور دیگر مثلا در کشور های مجارستان، اسلواکی، اتریش، آلمان و جمهوری چک (هر کدام از این کشور ها و بقیه ی کشور های عضو اتحادیه ی اروپا که شرایط گاها آسان تری نسبت به کشور فنلاند دارند و حتی این شانس را به شما می دهد که می توانید در این رشته های پزشکی به زبان انگلیسی تحصیل کنید) آغاز نمایید و ادامه تحصیل دهید و سپس اقدام به اخذ ویزا کشور مربوطه کنید.
سپس دوره‌های عمومی در رشته پزشکی طی کنید، و بعد از فارغ التحصیل شدن، بالافاصله درخواست پذیرش پزشکی جهت اخذ تخصص و فوق تخصص به کشور فلاند ارائه کنید. این روش به این دلیل بسیار توصیه می شود که دانشجویان متقاضی در اتحادیه ی اروپا، شانس تحصیل رایگان رشته های پزشکی در فنلاند را دارند وشما توانسته اید مدرک خود را از یک کشور عضو اتحادیه اروپا دریافت کنید و می توانید به تحصیل رایگان در پزشکی فنلاند مشغول شوید.
همینطور می توانید به خاطر داشتن هزینه های بالا و شرایط ورودی سخت دانشگاه های فنلاند وهمینطور دانشگاه های پزشکی در فنلاند علاوه بر توصیه ای که ذکر شد متقاضیان همچنین می توانند از طرق مهاجرتی دیگر همچون تحصیل کار در فنلاند، سرمایه گذاری در فنلاند، ثبت شرکت در فنلاند، ازدواج در فنلاند، تولد فرزند در فنلاند و پناهندگی در فنلاند و … به این کشور وارد شوند و یا حتی هر کشور دیگر عضو اتحادیه ی اروپا اقدام نمایید. پس اگر شرایط فعلی شما برای تحصیل در رشته های پزشکی فنلاند دشوار است بهتر است از طریق دیگر کشور ها عمل نمایید، کشور هایی فکر می کنید توانایی اخذ اقامت آن را دارید وشرایط آن کشور مربوطه کمی آسان تر از کشور فنلاند است.

تحصیل پزشکی در فنلاند

هزینه تحصیل پزشکی در فنلاند

هزینه ی تحصیل پزشکی برای دانشجویان فنلاندی و دانشجویان بین المللی عضو اتحادیه ی اروپا رایگان است، اما دانشجویان و متقاضیان خارج از اتحادیه اروپا برای تحصیل پزشکی در دانشگاه های این کشور باید هزینه پرداخت کنند که این هزینه نیز بستگی به دانشگاه منتخب شما دارد که چه شهریه ای را در سایت اعلام کرده است. در اینجا نیز باید ذکر کرد که به نوعی این هزینه‌ ها به سطح تحصیلی متقاضی، ملیت و برنامه‌های مدنظر او و … نیز بستگی دارد.

تحصیل پزشکی در فنلاند هزینه ‌هایی را برای دانشجویانی که خارج از اتحادیه ی اروپا هستند دارد که عبارت است از:

هزینه تحصیلی در بعضی دانشگاه‌های فنلاند به صورت سالیانه از مبلغ ۲۵۰۰ الی ۱۵۰۰۰ یورو است. در مقطع فوق لیسانس، کمترین هزینه پرداختی و به مبلغ ۱۵۰۰ یورو در سال است.
مخارج تحصیلی زبان‌ انگلیسی به انگلیسی مبلغی بین ۱۰۰۰۰ تا ۱۶۰۰۰ یورو در سال است.
بیشترین هزینه تحصیلی در دانشگاه هلسینکی است که فرد متقاضی بایستی مبلغی بین ۱۰۰۰۰ تا ۲۵۰۰۰ یورو در سال پرداخت کند.
کمترین هزینه پرداخت از سوی متقاضی در دانشگاه لاپینرانتا است که سالیانه به طور میانگین مبلغ ۱۰۰۰۰ یورو می‌باشد.
شهریه ی دیگر دانشگاه های پزشکی کشور فنلاند به این صورت است که تحصیل در دانشگاه آلتو به طور میانگین هزینه‌ای به مبلغ ۱۵۰۰۰ یورو در سال می‌باشد. تحصیل در دانشگاه اوولو به طور میانگین هزینه‌ای به مبلغ ۱۲۰۰۰ یورو در سال دارد. تحصیل در دانشگاه تامر به طور میانگین هزینه‌ای به مبلغ ۱۰۰۰۰ یورو در سال را شامل می‌گردد.
مجددا عنوان می گردد که این هزینه ها ممکن است تغییر کند و همه ی این تغییرات به دانشگاه مربوطه بستگی دارد که قبل از اقدام به پذیرش به سایت دانشگاه مورد نظر مراجعه کنید.

هزینه تحصیل پزشکی در فنلاند

معرفی دانشگاه های پزشکی در فنلاند

• دانشگاه هلسینکی: یکی از بهترین و قدیمی ترین دانشگاه های کشور فنلاند در زمینه ی پزشکی است. دانشکده پزشکی دانشگاه هلسینکی همزمان با تاسیس دانشگاه در سال ۱۶۴۰ تاسیس شد. دانشکده پزشکی این دانشگاه پژوهش هایی با کیفیت و چند رشته ای انجام می دهد، پزشکان و دندانپزشکانی ماهر پرورش می دهد، بر دانشجویان در روند پژوهش هایشان نظارت می کند و به محققان و دانشجویان در برقراری ارتباط بین المللی کمک می کند. در حال حاضر دانشجو های بسیاری در دوره های تحصیلی کارشناسی، ارشد و دکتری پژوهش محور یا تخصص محور در حال تحصیل هستند. مزیت وقابلیت بسیار عالی این دانشکده این است که تنها دانشگاه در زمینه ی پزشکی است که دوره های دو زبانه برگزار می کند و در روند آموزشی خود از هر دو زبان سوئدی و فنلاندی به یک میزان استفاده می کند.
• دانشگاه تامپر: در سال ۱۹۲۵، همزمان با تاسیس مدرسه علوم اجتماعی هلسینکی، تاسیس شد. دانشگاه تامپر یکی دیگر از بهترین دانشکده های کشور فنلاند در زمینه ی پزشکی است. این موسسه رابطه ای بین دیگر دانشکده های فنلاند و همچنین موسسات بین المللی شکل داد و پژوهش در زمینه های مختلف همچون زیست شناسی سرطان و بیماری های گوش و حلق و بینی اطفال، را ترویج داد.
• دانشگاه اوسلو: دانشکده پزشکی دانشگاه اوسلو یکی دیگر از دانشکده های پزشکی است. این دانشکده دوره های دندانپزشکی، پرستاری، علوم بهداشتی و علوم آزمایشگاهی بالینی در هر دو مقطع کارشناسی و ارشد برگزار می کند. از آنجایی که زبان تدریس دوره ها فنلاندی هست، دانشجویان مجبور هستند که در این زبان مهارت کسب کنند. با این حال دوره های آموزشی مکملی نیز در این دانشکده وجود دارند که به زبان انگلیسی تدریس می شوند.
• دانشگاه یوآشکیل
• دانشگاه علوم پزشکی متروپولیا
• دانشگاه ایسترن فنلاند
• دانشگاه تمپر
• دانشگاه شرقی فنلاند
• دانشگاه تورکو: دانشکده پزشکی دانشگاه تورکو در سال ۱۹۴۳ شکل گرفت و در حالی که دانشگاه در سال ۱۹۲۰ تاسیس شد.این دانشکده دوره های مختلف لیسانس و ارشد ارائه می دهد. اما نکته ی قابل توجه آن است که زبان دوره های آموزشی فنلاندی می باشد دانشجویان باید به خوبی زبان محلی را یاد بگیرند.
• دانشگاه اولو
• دانشکده اقتصاد هانکن
• دانشگاه‌های پزشکی فنلاند
• دانشکده کوپیو: در سال ۱۹۷۲ تاسیس شد و دانشکده پزشکی آن یکی از ۵ دانشکده پزشکی در کشور فنلاند می باشد. این موسسه از سال تاسیسش تاکنون دانشجویان را در زمینه پزشکی آموزش می دهد.

پزشکی در فنلاند

بورسیه تحصیلی رشته های پزشکی در فنلاند:

در ابتدا باید ذکر کرد که اگر افراد متقاضی رشته های پزشکی کشور فنلاند بتوانند به زبان بومی کشور فنلاند (فنلاندی و برخی دانشگاه ها نیز سوئدی) در دانشگاه های دولتی تحصیل نمایند امکان اخذ بورسیه یا کمک هزینه های دولتی و نیمه دولتی برای آن ها وجود دارد به نوعی است که انگار تحصیل رشته های پزشکی در کشور فنلاند برای این گونه افراد نیمه رایگان یا در برخی از بورسیه ها وامکانات آن می تواند برای دانشویان رایگان لحاظ شود همینطور می توانند از امکانات خوب آموزشی این کشور نیز بهره ببرند.

در اینجا نیز ذکر این نکته اهمیت دارد که:

• دانشجویان بین‌المللی تنها در صورتی که عملکرد تحصیلی در سطح عالی داشته باشند، در پرداخت هزینه‌ها مشمول معافیت هایی می شوند.
• به دانشجویان که مقطع کارشناسی خود را در همان دانشگاه‌ گذرانده باشند، بورسیه تعلق نمی‌گیرد (به قوانین همان دانشگاه نیز بستگی دارد).
• بورسیه هایی هم وجود دارند که از سوی دولت فنلاند به دانشجو ارائه می‌گردد، بورسیه هایی از قبیل تامین مبالغ مربوط به مخارج زندگی در فنلاند.
• جوایزی که به دانشجویان طی هر سال تحصیلی داده می شود، به ۵۰۰۰ دلار در سال هم می‌رسد.

فهرستی از دانشگاه‌هایی را که بورسیه تحصیلی به دانشجویان ارائه می کنند:

دانشگاه آلتو (Aalto University)
دانشگاه تورکو (University of Turku)
دانشگاه اولو (University of Oulu)
دانشگاه فنلاند شرقی University of Eastern Finland)
دانشگاه ییواسکیلا (University of JYVASKYLA)
دانشگاه تامپر (University of Tampere)
دانشگاه فنی تامپر (Tampere University of Technology)

مزیت های تحصیل پزشکی در فنلاند:

از مزیت های مهم وپر اهمیت دیگر تحصیل در رشته های پزشکی در فنلاند می توان به ترنسفر اشاره کرد. به صورتی که که اگر فردی بتواند در کشور های عضو اتحادیه اروپا شاغل به تحصیل در رشته پزشکی باشد این امکان را دارد که اگر واحد های پاس شده بعد از حداقل دو سال تحصیل مطابق با نظام تحصیل پزشکی در کشور مورد نیاز و مقصد او باشد پس از درخواست و مکاتبه کردن و همچنی مذاکره با دانشگاه مبداء و مقصد امکان تطبیق دادن واحد ها و ترنسفر به کشور دیگری را داشته باشد که در این حالت دانشجوی متقاضی ترنسفر،بایستی واحد های اخذ شده را با نمرات خوب و بسیار بالا پاس کند تا دانشگاه مقصد اجازه داشته باشد پذیرای این دانشجو باشد.
همچنین در خصوص مزیت های تحصیل در کشور فنلاند و یا رشته های پزشکی در فنلاند، به دانشجویان غیر اروپایی اجازه کار پاره وقت در حین تحصیلات داده می شود علاوه بر آن در زمان تعطیلات کریسمس و یا تعطیلات تابستانی اجازه کار تمام وقت را دارند.

بورسیه تحصیلی رشته های پزشکی در فنلاند:

این دانشجویان محصل در دانشگاه های فنلاند که امکان تحصیل در با کیفیت ترین دانشگاه های اروپا که مورد تایید وزارت علوم هستند را دریافت کرده اند، با اخذ ویزا و یا تابعیت کشور فنلاند موفق شده اند که ویزای شینگن دریافت کنند و امکان سفر به کشورهای اروپایی را نیز دارا می باشند، یعنی فرصت تردد ۹۰ روزه را در ۲۶ کشور مختلف دنیا.
همچنین می توانند پس از پایان تحصیلات خود وفارغ التحصیل شدن از رشته های پزشکی در فنلاند، نسبت به اخذ اقامت خود در کشور فنلاند اقدام نمایند.
امکان دریافت سهیمه ارز دانشجویی به صورت ۲ بار در سال به نرخ دولتی مزیتی که با توجه به نرخ ارز در حاضر مشمول دانشجویان محصل در کشور های مختلف و همینطور کشور فنلاند می شود.
امکان تحصیل ۱ ترم در خارج از فنلاند به عنوان دانشجوی تبادلی (exchange student)یا همان ترنسفر شدن دانشجویان هم وجود دارد.
تحصیل در فنلاند به جز در مقطع کارشناسی، هیچ الزامی برای شما مبنی بر یادگیری زبان فنلاندی ایجاد نمی کند و می توانید حتی به عنوان دانشجوی دکترا و حتی استاد در این کشور مشغول به کار شده بدون آنکه نیازی به یادگیری زبان فنلاندی داشته باشید. اما باید متذکر شد که پیدا کردن فرصت های کاری متنوع در صورت تسلط به زبان فنلاندی یا سوئدی نیز برای دانشجویان فراهم است. به طوریکه دسترسی به بازار کار حرفه ای در حال گسترش کشور فنلاند که تا ۱ دهه آینده به افراد متخصص در زمینه های مختلف والبته رشته های پزشکی نیاز خواهد داشت.

مزیت های تحصیل پزشکی در فنلاند:

جهت کسب اطلاعات بیشتر راجع به مهاجرت تحصیلی به کشور فنلاند با دفتر موسسه دانش گستر کوه نور تماس بگیرید و مشاوره اولیه رایگان را دریافت نمایید.

امتیاز شما


امتیاز شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان
02145131
مشاوره رایگان واتس آپ
(کلیک کنید)