#

کالج های پزشکی اسپانیا

به دلیل تغییرات لحظه ای در قوانین کشورها، قبل از اقدام حتما با مشاوران موسسه هماهنگ کنید
  • 6 آبان 1398
  • اسپانیا
  • 1371 بازدید
  • بدون نظر

کالج های پزشکی اسپانیا

امروزه تحصیل در کالج های اسپانیا به خصوص کالج ها پزشکی این کشور رویای متقاضیان تحصیل در کشور های پیشرفته جهان است. افراد زیادی در سرتاسر بین الملل وجو دارند که می خواهند در یکی دانشگاه های بهترین کشورهای اروپایی و جهان که دارای بهترین امکانات پیشرفته آموزشی و تحصیلی هستند، تحصیل کنند. کشور اسپانیا از برترین کشورهای جهان است که دارای برترین دانشگاه ها و کالج ها در اروپا و در جهان است و از برترین مقاصد برای متقاضیان تحصیلی به شمار می رود.
کالج های پزشکی اسپانیا در کنار امکانات متنوعی که دارند، تنوع رشته گسترده ای دارند و هر ساله متقاضیان زیادی را از سرتاسر بین الملل پذیرش می کنند. به همین علت متقاضیان زیادی از همه جای جهان مشتاق تحصیل در کالج های پزشکی کشور اسپانیا هستند.
یکی دیگر از ویژگی های فوق العاده کالج های پزشکی اسپانیا این است که متقاضیان بدون ارائه مدرک رسمی زبان می توانند در رشته های اصلی گروه پزشکی مانند پزشکی، دندان پزشکی، داروسازی، دامپزشکی و پرستاری تحصیل کنند. در کالج های دولتی پزشکی کشور اسپانیا اکثر رشته ها و دروس به زان اسپانیایی تدریس می شوند اما در بیشتر دانشگاه های خصوصی این کشور تحصیل به زبان انگلیسی به خصوص در رشته های پزشکی و دندان پزشکی امکان پذیر خواهد بود.
اینکه فرد متقاضی قبل از ورود به این کشور با زبان اسپانیایی آشنایی داشته باشد و کلاس ها و دوره های آموزشی این زبان را گذرانده باشند به طوری که بتواند سطح تسلط به زبان اسپانیایی را برای خود به حداقل برساند و مدرک معتبری در این زمینه داشته باشد راحت تر می تواند پذیرش خود را از کالج ها و دانشگاه های کشور اسپانیا دریافت کند و زودتر موفق به اخذ ویزای تحصیلی این کشور خواهند شد. همچنین تنوع بیشتری در کالج های این کشور برای انتخاب خواهد داشت و در هنگام تحصیل نیز نیاز به گذراندن دوره های زبان اسپانیایی نخواهد داشت در نتیجه در وقت فرد دانشجو نیز صرفه جویی خواهد شد.
ذکر این نکته نیز ضروری است که برای ورود به دانشگاه های خصوصی کشور اسپانیا نیاز به گذراندن دوره های کالج در این کشور نخواهد بود و فرد می تواند بدون اینکه مدتی را در کالج های اسپانیا تحصیل کند در دانشگاه های خصوصی این کشور به تحصیل بپردازد. همچنین لازم به ذکر است که تحصیل در دانشگاه های خصوصی اسپانیا مانند همه جای جهان، هزینه های بسیاری را در پی خواهد داشت.

کالج های پزشکی اسپانیا

مزایای تحصیل در کشور اسپانیا

با توجه به اینکه کشور اسپانیا در کنار دریای مدیترانه واقع شده است آب هوای کشور اسپانیا یک آب و هوای معتدل و مناسب مدیترانه ای است. آب و هوای این کشور همواره باعث جذب گردشگران متعدد از سراسر جهان شده است و دانشجویان نیز با تحصیل در کشور اسپانیا می توانند از زیبایی ها و مناظر طبیعی این کشور بهره ببرند.
کشور اسپانیا دارای کیفیت بالای درمان و بهداشت است و از برترین کشورهای اروپایی است که دارای بالاترین شاخص های استاندارد مراقبتی و درمانی است.
کشور اسپانیا کشوری است که مردم آن زندگی بسیار با کیفیتی دارند و مردم با زندگی در این کشور از امکانات رفاهی زیادی در هر زمینه برخوردار می شوند. همچنین در کنار امکانات رفاهی متعدد از تفریحات متنوع و هیجان انگیز زیادی برخوردارند که می توانند در هر زمان از سال از این تفریحات متعدد استفاده ببرند.
کشور اسپانیا به شب های زیبای آن معروف است و مردمی خونگرم و صمیمی دارد که به تفریح و خوشگذرانی معروف اند و مردم این کشور از فعال ترین و سرزنده ترین مردم جهان محسوب می شوند. دانشجویان در کنار تحصیل در کشور اسپانیا با زندگی در کنار مردم این کشور به تجربه ای فراموش نشدنی دست پیدا می کنند به گونه ای که هیچ گاه تحصیل در این کشور را فراموش نخواهند کرد.همه دانش آموزان اسپانیایی و بین المللی در صورتی که مدرک دیپلم خود را دریافت کرده باشند می توانند در کالج های اسپانیا و کالج های پزشکی این کشور تحصیل کنند. در کالج های اسپانیا دانشجویان دوره های آموزش زبان اسپانیایی را می گذرانند و سعی می کنند تسلط خود بر زبان انگلیسی را به حداکثر برسانند. همچنین در کالج های این کشور به دانشجویان دوره های مبتدی آموزشی و اموزش های اولیه داده می شود تا فرد بتواند برای آزمون های ورودی دانشگاه ها و ورود به دانشگاه های این کشور آماده شود. در صورتی که فرد دوره کالج خود را با موفقیت پشت سر بگذارد می تواند به سادگی در رشته مورد نظر خود در یکی از دانشگاه های کشور اسپانیا پذیرش خود را دریافت کند.
همچنین در صورتی که فرد دانشجو در کالج های پزشکی کشور اسپانیا تحصیل خود را به اتمام برساند می تواند در رشته های مختلف پزشکی مانند دندان پزشکی، داروسازی، پزشکی، دامپزشکی، پرستاری و… در دانشگاه های دولتی این کشور تحصیلات خود را در مقاطع بالاتر ادامه دهد.

تحصیل در کالج های پزشکی کشور اسپانیا

تحصیل در دانشگاه های دولتی کشور اسپانیا برای همه رشته و ها و همچنین رشته های پزشکی کم هزینه خواهد بود به طوری که تحصیل در دانشگاه های کشور اسپانیا از برخی از سایر کشورهای اروپا بسیار پایین تر خواهد بود. این امر برای کسانی که می خواهند در این کشور تحصیلات خود را ادامه دهند یک مزیت محسوب می شود زیرا دانشجو بدون دغدغه مالی می تواند به تحصیل در این کشور بپردازد.
زبان اسپانیایی از لحاظ تکلم دومین زبان پرتکلم جهان است. فرد متقاضی با تحصیل در کالج های پزشکی کشور اسپانیا با توجه به اینکه این کالج ها اکثر رشته ها را به زبان اسپانیایی ارائه می دهند و دروس در این رشته ها به زبان اسپانیایی تدریس می شوند، می تواند سطح تسلط زبان اسپانیایی خود را بالا ببرد. دانشجو با تسلط به زبان اسپانیایی علاوه بر اینکه یک زبان جهانی را آموخته است می تواند در آینده شغلی خودش از این زبان بسیار بهره ببرد و با استفاده از این زبان می تواند روزمه ی قوی ای در زمینه تحصیل و کار دریافت کند.
با توجه به اینکه اسپانیا با داشتن امکانات رفاهی آموزشی متعدد و سیستم پیشرفته تحصیلی در کالج ها و دانشگاه های خود سالیانه متقاضیان زیادی را از سراسر جهان جهت تحصیل در موسسات آموزشی مختلف خود پذیرش می کند، فرد دانشجو با تحصیل در کالج های پزشکی کشور اسپانیا می تواند با فرهنگ و آداب و رسوم سایر اقوام و ملت های گوناگون آشنا شود و تجربه های ارزشمند بسیاری را از هم نشینی با سایر دانشجویان کشورهای مختلف به دست آورد. که این مورد نیز از مزیت های تحصیل در دانشگاه ها و کالج های کشور اسپانیا به شمار می رود.

مزایای تحصیل در کشور اسپانیا

از مزیت های دیگر تحصیل در کالج های پزشکی کشور اسپانیا می توان به این موارد اشاره کرد:

• این مزیت را نمی توان نادیده گرفت که کشور اسپانیا یک کشور پیشرفته اروپایی عضو اتحادیه شینگن است و فرد با تحصیل در کالج ها و دانشگاه های این کشور و با در دست داشتن ویزای تحصیلی کشور اسپانیا می تواند به سایر کشور های اروپایی عضو اتحادیه شینگن سفر کند.
• با توجه به اینکه کالج ها و دانشگاه های کشور اسپانیا از معتبرترین و برترین دانشگاه ها و کالج های جهان به شمار می روند می توان گفت که دانشجو با تحصیل در کالج های پزشکی کشور اسپانیا توانسته است در یکی از برترین کالج های پزشکی و دانشگاه های معتبر که دارای رتبه های عالی در سطح بین الملل هستند، تحصیل کند.
• فرد دانشجو با دریافت مدرک پزشکی از کالج های پزشکی کشور اسپانیا و دانشگاه های این کشور می توانند برای تحصیل تخصص خود در هر دانشگاهی از کشورهای مختلف جهان ثبت نام کند و برای این کار محدودیت نخواهد داشت زیرا مدرک پزشکی کشور اسپانیا برای همه کشور های جهان معتبر است.
• امکان دریافت بورسیه برای افرادی که روزمه تحصیلی و کاری قوی ارائه دهند وجود دارد و اکثر بورسیه های کشور اسپانیا تمام هزینه های تحصیلی فرد دانشجو را در طول دوران تحصیل او در این کشور پوشش می دهد.
• اکثر کالج های پزشکی کشور اسپانیا بدون آزمون ورودی متقاضیان را از سراسر جهان پذیرش می کنند.
• فرد دانشجو با تحصیل در برخی از کالج های پزشکی خاص این کشور توانسته است امکان تحصیل به زبان انگلیسی را در کالج های پزشکی کشور اسپانیا برای خود فراهم کند.
• هم چنین با توجه به دوره های آموزشی زبان اسپانیایی که در اکثر کالج های این کشور برگزار می شود فرد می تواند امکان یادگیری زبان اسپانیایی را در خود کشور اسپانیا برای خود فراهم کند.
• تمام دانشجویانی که در دانشگاه ها و کالج های کشور اسپانیا به خصوص در کالج های پزشکی این کشور در حال تحصیل هستند می توانند در تمام مقاطع تحصیلی به صورت نیمه وقت به کار مشغول شوند و مجوز کار از سوی دولت اسپانیا برای ان ها صادر خواهد شد.
• اکثر مدارک تحصیلی ای که از دانشگاه های کشور اسپانیا صادر می شوند توسط وزارت علوم و وزارت بهداشت کشور ایران قطعا مورد تایید قرار می گیرند.
• همچنین اکثر کالج های پزشکی کشور اسپانیا نیز مورد تایید وزارت علوم و وزارت بهداشت کشور ایران می باشند در نتیجه دانشجو با تحصیل در برخی کالج های پزشکی این کشور می تواند از معتبر بودن مدرک خود مطمئن باشد.

از مزیت های دیگر تحصیل در کالج های پزشکی کشور اسپانیا می توان به این موارد اشاره کرد:

تحصیل در دانشگاه های پزشکی کشور اسپانیا

مانند همه کشور ها، کالج های کشور اسپانیا نیز برای آن دسته از افرادی است که مدرک متوسطه و پیش دانشگاهی آن ها برای دانشگاهی که می خواهند پذیرش خود را از آن دریافت کنند، معتبر نیست و یا دانشجویانی که کمتر از دو ترم تحصیلی در یکی از دانشگاه های کشور ایران تحصیل کرده اند باید برای ورود به دانشگاه های کشور اسپانیا ابدا در ک دوره مشخص به تحصیل در کالج های این کشور بپردازند سپس وارد دانشگاه شوند.
برای ورود به دانشگاه های پزشکی کشور اسپانیا آزمون ورودی گرفته خواهد شد. این آزمون از همه دانشجویانی که متقاضی تحصیل در رشته های پزشکی در دانشگاه های کشور اسپانیا هستند گرفته خواهد شد و افراد برای ورود به دانشگاه مورد نظرشان باید حداقل نمره قبولی را در آزمون ورودی کسب کنند و پذیرفته شوند.

آزمون هایی که برای ورود به دانشگاه های پزشکی کشور اسپانیا برگزار می شود شامل ۴ بخش مختلف است:

• بخش اول تسلط فرد به زبان اسپانیایی را با استفاده از تجزیه و تحلیل متن محک می زند.
• بخش دوم تسلط و اطلاعات دانشجو را در مورد تاریخ و فلسفه کشور اسپانیا با پرسش هایی در این زمینه محک می زند.
• بخش سوم شامل سوالات زبان های خارجه است که به انتخاب فرد دانشجو این قسمت می تواند شامل هر زبانی باشد.
• بخش چهارم نیز که باز هم به انتخاب دانشجو بستگی دارد سطح تسلط او را بر یکی از مفاهیم هنر و علم و فناوری بررسی می کند.

آزمون هایی که برای ورود به دانشگاه های پزشکی کشور اسپانیا برگزار می شود شامل 4 بخش مختلف است:

مدارک مورد نیاز جهت صدور ویزای تحصیلی کشور اسپانیا برای تحصیل در کالج های پزشکی این کشور

• تکمیل فرم درخواست ویزای تحصیلی کشور اسپانیا
• ارائه نامه تاییدیه پذیرش یکی از دانشگاه های یا کالج های پزشکی کشور اسپانیا
• ارائه اصل شناسنامه معتبر فرد متقاضی تحصیل
• ارائه اصل گذرنامه که باید برای مدت اقامت فرد در کشور اسپانیا اعتبار داشته باشد، به همراه دو نسخه کپی از تمام صفحات آن
• ارائه تمام مدارک تحصیلی مقاطع قبلی تحصیلی فرد دانشجو به همراه ریز نمرات دروس
• ارائه ترجمه رسمی و معتبر تمام مدارک تحصیلی مقاطع قبلی تحصیلی فرد دانشجو به همراه ریز نمرات دروس
• ارائه بیمه نامه معتبر درمانی کشور اسپانیا که باید در طول مدت اقامت فرد در این کشور اعتبار داشته باشد و حداقل مبلغ ۳۰ هزار یورو را جهت همه هزینه های درمانی و سلامتی او در طول مدت تحصیل پوشش دهد.
• ارائه مدارک مربوط به اثبات تمکن مالی فرد متقاضی و توانایی پرداخت هزینه های تحصیلی و زندگی فرد در طول دوران تحصیل در کشور اسپانیا (فرد می تواند برای این مورد یک ساپورتر مالی را با ارائه مدارک مربوطه، به سفارت معرفی کند.)
• پرینت گردش سه ماهه آخر حساب بانکی فرد متقاضی
• ارائه اصل مدارک مربوط به اثبات عدم سوء پیشینه کیفری و جنایی فرد متقاضی همراه با ترجمه معتبر این مدارک به زبان رسمی ایتالیایی
• پرداخت مبلغ هزینه بررسی مدارک فرد متقاضی و هزینه صدوری ویزای کشور اسپانیا

هزینه های تحصیل در دانشگاه ها و کالج های پزشکی کشور اسپانیا

هزینه های تحصیل تعدادی از رشته های پرطرفدار دانشگاه ها و کالج های پزشکی کشور اسپانیا به این ترتیب است:
• رشته پزشکی: تحصیل دانشجو در این رشته به مدت ۶ سال به طول خواهد انجامید و فرد متقاضی باید حداقل هزینه تحصیلی ۲۱ هزار یورو در هر سال تحصیلی را در نظر داشته باشد و این مقدار هزینه را از قبل پیش بینی کرده باشد.
• رشته دندان پزشکی: تحصیل دانشجو در این رشته به مدت ۵ سال به طول خواهد انجامید و فرد متقاضی باید حداقل هزینه ۲۳ هزار یورو در هر سال تحصیلی را در نظر داشته باشد و این مقدار هزینه را از قبل پیش بینی کرده باشد.
• رشته دام پزشکی: تحصیل دانشجو در این رشته به مدت ۵ سال به طول خواهد انجامید و فرد متقاضی باید حداقل هزینه ۱۶ هزار یورو در هر سال تحصیلی را در نظر داشته باشد و این مقدار هزینه را از قبل پیش بینی کرده باشد.
• رشته دارو سازی: تحصیل دانشجو در این دوره به مدت ۵ سال به طول خواهد انجامید و فرد متقاضی باید حداقل هزینه ۱۴ هزار یورو در هر سال تحصیلی را در نظر داشته باشد و این مقدار هزینه را از قبل پیش بینی کرده باشد.
• رشته پرستاری: تحصیل دانشجو در این دوره به مدت ۴ سال به طول خواهد انجامید و فرد متقاضی باید حداقل هزینه ۱۲ هزار یورو در هر سال تحصیلی را در نظر داشته باشد و این مقدار هزینه را از قبل پیش بینی کرده باشد.
• همچنین ذکر این نکته نیز ضروری است که طول دوره هر رشته تحصیلی بسته به عملکرد تحصیلی فرد دانشجو می تواند متفاوت باشد و بیشتر طول بکشد که در این صورت دانشجو باید هزینه های سال های بعدی را هم پیش بینی کند.

مدارک مورد نیاز جهت صدور ویزای تحصیلی کشور اسپانیا برای تحصیل در کالج های پزشکی این کشور

دوره هایی که در طول تحصیل فرد در رشته های پزشکی در دانشگاه ها و کالج های پزشکی کشور اسپانیا برگذار می شوند:

• دوره های آموزش فیزیولوژی: که رفتار افراد را بررسی می کند و همچنین به بررسی تاثیر محیط های مختلف بر سلامت انسان های می پردازد. نحوه عملکرد پزشکی در رابطه با این نوع انسان های در این دوره آموزش داده می شود.
• دوره های آموزشی دهان و دندان: که ساختار و عملکرد دهان، فک، دندان و بافت های متصل در این دوره بررسی می شود. بررسی سلامت و بیماری های دندان و بهداشت های ضخصی و جسمانی نیز در این دوره انجام می گیرد.
• دوره های عملی و تکنیکی: روش های بالینی و عملکردی در این دوره به دانشجویان آموزش داده می شوند به طوری که بعد از اتمام دوران تحصیلات خود بتوانند هر نوع بیماری ناهنجار را در دهان، دندان ، فک و بافت های متصل بتوانند شناسایی کنند و در در مان این نوع بیماری ها نیز ماهر شوند. این نوع روش های بالینی تحت نظر دانشگاه و اساتید مربوطه انجام خواهد شد.

با توجه به همه مواردی که گفته شد فرد متقاضی تحصیل در رشته های پزشکی دانشگاه های بین المللی می تواند دانشگاه ها و کالج های پزشکی کشور اسپانیا را به عنوان یک کشور پیشرفته و با کیفیت انتخاب کند و با تحصیل در این کشور و رندگی در کنار مردم آن به تجربه ای متفاوت دست پیدا کند.

دوره هایی که در طول تحصیل فرد در رشته های پزشکی در دانشگاه ها و کالج های پزشکی کشور اسپانیا برگذار می شوند:

موسسه دانش گستر کوه نور با بیش از سالها سابقه درخشان در زمینه اخذ پذیرش و ویزای تحصیلی آماده خدمت رسانی به علاقه مندان تحصیل در خارج از کشور می باشد. مشاورین موسسه همواره سعی بر آن دارند تا بهترین راهنمایی را به دانشجویان ارائه دهند. جهت مشاوره در زمینه های تحصیل در اروپا و کانادا مشاورین ما آماده ارائه بهترین مشاوره و خدمت رسانی به علاقه مندان می باشند.

امتیاز شما


امتیاز شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان
02145131
مشاوره رایگان واتس آپ
(کلیک کنید)