#

کالج های پزشکی کشور انگلستان

به دلیل تغییرات لحظه ای در قوانین کشورها، قبل از اقدام حتما با مشاوران موسسه هماهنگ کنید
  • 6 آبان 1398
  • کشورها
  • 307 بازدید
  • بدون نظر

کالج های پزشکی کشور انگلستان

رشته پزشکی از بهترین رشته های جهان است که پرطرفدارترین آن ها نیز محسوب می شود. در آمد پزشکان در کشور ایران خیلی بیشتر از پزشکان اتحادیه اروپا و همچنین آمریکا است به طوری که اگر پزشکان فوق تخصص در اکثر کشور جهان ۱۰۰ کار کار کنند توانسته اند درآمد یک ساعت کار پزشکان ایرانی را در بخش های خصوصی داشته باشند. اما تحصیل پزشکی در کشورهای پیشرفته بین المللی همواره متقاضیان زیادی داشته است.

تحصیل پزشکی در کشور انگلستان شرایط ایده آلی را برای دانشجو مهیا خواهد کرد و تجربه ای فراموش نشدنی را برای او رقم خواهد زد. کالج های پزشکی کشور انگلستان به دانشجویان خود یک فرصت استثنایی می دهند تا بتوانید به اهداف خود و داشتن آینده ای زیبا با تحصیل در رشته های پزشکی دست پیدا کنید. همچنین دانشجویانی که در کشور ایران موفق نشده اند که رتبه و نمره لازم را برای قبولی در رشته های تاپ پزشکی که همان دندان پزشکی و پزشکی هستند، کسب کند می تواند در کالج های پزشکی کشور انگلستان به تحصیل در این رشته ها بپردازد.

برای تحصیل پزشکی در کشور انگلستان مانند سایر کشور ها دانشجو ابتدا باید پذیرش خود را از یکی از دانشگاه ها یا کالج های پزشکی کشور انگلستان دریافت کند و نامه تاییدیه یکی از این موسسات آموزشی پزشکی را داشته باشد. سپس با در دست داشتن این نامه تاییدیه پذیرش، فرد می تواند نسبت به دریافت ویزای تحصیلی کشور انگلستان اقدام کند. همچنین دانشجو پس از اتمام تحصیلات خود در کشور انگلستان می تواند ویزای تحصیلی خود را به انواع دیگر ویزا که از سوی دولت این کشور ارائه می شود تبدیل کند و در نهایت اقامت کشور انگلستان را بعد از تحصیلات خود نیز داشته باشد.

درباره کشور انگلستان

پایتخت کشور انگلستان شهر زیبا و معروف لندن است. زبان اکثر مردم این کشور زبان بین المللی انگلیسی است و واحد پولی رایج این کشور پوند است. حدود ۹۵ درصد مردم کشور انگلستان مردم سفید پوست هستند.

کشور انگلستان در بریتانیایی کبیر واقع شده است. بریتانیایی کبیر علاوه بر ایالت انگلستان شامل ایالت های ویلز، اسکاتلند و ایرلند شمالی نیز می شود که شهرهای زیبای کاردین، ادینبورگ و بلفا نیز به ترتیب پایتخت های این ایالت ها شناخته می شوند.

کشور انگلستان دارای آب و هوایی معتدل و ملایم است و در اکثر روزهای سال مردم این کشور شاهد بارش باران های زیبا هستند. این کشور از برترین کشورهای جهان در زمینه سیست و اقتصاد به شمار می رود. فرصت های شغلی این کشور در همه حوزه های شغلی همواره برای افراد مختلف بخصوص دانشجویانی که از دانشگاه های این کشور مدرک تحصیلی خود را دریافت می کنند، فراهم است.

کالج های پزشکی کشور انگلستان

از تهران تا لندن به واسطه پرواز با هواپیما در حدود ۶ ساعت راه است. با توجه به فاصله کم کشور ایران با کشور انگلستان و همچنین با توجه به پیشرفته بودن و امکاتات متعدد رفاهی ای که این کشور برای زندگی و تحصیل ارائه می دهد، همواره متقاضیان زیادی از کشور ایران به این کشور جهت مقاصد گوناگون مهاجرت می کنند و همچنین دریافت تابعیت انگلستان برای متقاضیان ایرانی همواره وجود داشته است.

از دیگر شهرهای زیبا و اصلی کشور انگلستان می توان به شهرهای لدز، منچستر، کمبریج، برایتون و بیرمنگام اشاره کرد که سالیانه متقاضیان زیادی در این شهرها نیز اقامت خود را دریافت می کنند.

افرادی که با دریافت ویزای تحصیلی کشور انگلستان و به واسطه تحصیل در دانشگاه های این کشور وارد انگلستان می شوند پس از تحصیلات خود با دریافت ویزای کاری این کشور خیلی سریع می توانند اقامت انگلستان را دریافت کنند که این ویزا نز پس از مدتی به اقامت دائم کشور انگلستان و در بعضی موارد به دریافت تابعیت این کشور منجر می شود.

افرادی که می خواهند در دانشگاه های و کالج های پزشکی کشور انگلستان تحصیل خود را ادامه دهند باید این نکته را در نظر داشته باشند که ظرفیت دانشگاه های این کشور برای رشته های تاپ پزشکی محدود است و دانشگاه های کشور انگلستان سالیانه تعداد محدودی از افراد بین المللی را پذیرش می کنند. در نتیجه دانشجویان متقاضی این گونه از رشته ها باید با آمادگی کامل و با ارائه مدارک معتبر و روزمه قوی نسبت به دریافت پذیرش دانشگاه های معتبر پزشکی کشور انگلستان اقدام کنند تا شانس آن ها بالاتر برود.

همچنین انتقال تحصیلی برای دانشجویانی که در حال حاضر مشغول به تحصیل در در رشته های پزشکی دانشگاه های کشورهای دیگر می باشند، به دانشگاه ها و کالج های پزشکی کشور انگلستان به هیچ وجه امکان پذیر نمی باشد.

درباره کشور انگلستان

شرایط تحصیل در رشته پزشکی در دانشگاه های و کالج های پزشکی کشور انگلستان

قطعا انتخاب یک کشور مناسب و یکی از دانشگاه های معتبر این کشور برای ادامه تحصیل ارتباط مستقیمی با آینده درخشان کاری، با درآمد های بالا و با ساختن یک زندگی عالی و با کیفیت، خواهد داشت.

  • تحصیل رشته پزشکی در دانشگاه ها و کالج های پزشکی کشور انگلستان ۵ سال است یعنی این مدت کوتاهتر از تحصیل پزشکی در سایر کشورها خواهد بود.
  • پذیرش از دانشگاه ها و کالج های پزشکی کشور انگلستان بسیار راحت تر از پذیرش از دانشگاه ها و کالج های سایر کشورها مانند آمریکا خواهد بود.
  • دانشجو با داشتن روزمه قوی تحصیلی و رتبه برتر در بین دانشجویان می تواند برای دریافت بورسیه تحصیلی کشور انگلستان اقدام کند که این بورسیه اکثر هزینه های تحصیلی و زندگی او را در طول دوران تحصیل او پوشش خواهد داد.
  • تمامی دانشگاه ها و کالج های پزشکی کشور انگلستان مورد تایید وزارت بهداشت کشور ایران است و در نتیجه فرد می تواند از معتبر بودن درک خود اطمینان پیدا کند.
  • کشور انگلستان پیشرفته ترین تجهیزات پزشکی را دارد و دانشگاه ها و کالج های پزشکی این کشور از بهترین استانداردهای آموزشی برخوردارند و از بروزترین روش های آموزشی دنیا جهت آموزش به دانشجویان خود استفاده می کنند. در نتیجه در این مورد نیز فرد دانشجو می تواند مطمئن باشد که وقت خود را بیهوده صرف نکرده است.
  • در کنار امکانات پیشرفته آموزشی، کشور انگلستان امکانات ورزشی پیشرفته ای را نیز مانند باشگاه ها و سالن های ورزشی برای دانشجویان خود فراهم کرده است تا در کنار تحصیل خود به ورزش نیز بپردازند و سلامتی خود را تضمین کنند.
  • به دلیل نزدیکی کشور انگلستان با کشور ایران فرد می تواند با تحصیل در دانشگاه ها و کالج های پزشکی این کشور در هزینه های خود نیز صرفه جویی کند.
  • دانشجویان دانشگاه ها و کالج های پزشکی کشور انگلستان پس از گذشت یک دوره ۶ ماهه از تحصیل آن ها در این کشور می توانند از خدمات بیمه ای و درمانی این کشور به صورت رایگان بهره ببرند.
  • در صورتی که فرد شهروند یکی از کشور های استرالیا، سنگاپور، هنگ کنگ، آفریقای جنوبی، ژاپن، مالزی، کره ی جنوبی، آمریکا، نیوزیلند، ژاپن و کانادا باشد می تواند بدون دریافت ویزا وارد کشور انگلستان شود و به تحصیل در دانشگاه های و کالج های پزشکی این کشور بپردازد.

شرایط تحصیل در رشته پزشکی در دانشگاه های و کالج های پزشکی کشور انگلستان

کالج های پزشکی کشور انگلستان

تمام افراد متقاضی تحصیل در دانشگاه های پزشکی کشور انگلستان باید دوره های کالج این کشور را بگذرانند تا  آمادگی لازم را جهت ورود به دانشگاه و تحصیل در رشته های پزشکی داشته باشند.

دوره های مختلف کالج های پزشکی کشور انگلستان

دانشجو قبل از تحصیل در رشته های پزشکی دانشگاه های کشور انگلستان باید یکی از این دوره ها را در کالج های پزشکی این کشور بگذراند سپس وارد دانشگاه شود:

  1. دوره A-Level دانشگاه های کشور انگلستان: متقاضیانی که مدرک دیپلم و متوسطه مدارس کشور ایران را داشته باشند می توانند وارد این دوره شوند. دانشجو در طی تحصیل در این دوره درس های مختلفی را آموزش می بیند که این درس ها بسته به رشته ای برای فرد ارائه می شوند، که فرد دانشجو قصد دارد در آن رشته تحصیلات خود را ادامه دهد. در این دوره، که معمولا یک دوره دوساله است، فرد دانشجو در اغلب موارد ۴ درس را آموزش می بیند. از حروف A تا D به دانشجو در دروس این دوره نمره داده خواهد شد. هر چه نمرات نهایی فرد در درس های این دوره بیشتر باشد دانشجو شانس بیشتری برای ورود به دانشگاه های معتبر و برتر کشور انگلستان خواهد داشت.
  2. دوره GCSE (General Certificate Secondary) دانشگاه های کشور انگلستان: اگر افراد متقاضی ورود به دانشگاه های پزشکی کشور انگلستان کمتر از ۱۷ سال سن داشته باشند باید ابتدا در این دوره تحصیل کنند. دوره GCSE معادل سال های تحصیلی اول و دوم دبیرستان مدارس کشور ایران می باشد. همچنین تنها افرادی می توانند در این دوره ها تحصیل کنند که قصد داشته باشند در دانشگاه های کشور انگلستان به تحصیل رشته های پزشکی بپردازند. دروسی شامال زبان، ریاضی، زیست شناسی، شیمی و مانند این ها ر این دوره تدریس می شوند که فرد دانشجو با نمره قبولی این دروس را دریافت کند. در امتحان های پایانی این دروس نمراتی از A تا G به دانشجویان داده می شود که اگر دانشجو بتواند برای ۵ عدد از دروس این دوره نمره های A تا C را کسب کند می تواند وارد مرحله بعدی شود که شامل دوره های A-Level، AS-Level، Level Vocational A خواهد بود و حدود دو سال طول خواهد کشید. دانشجو در تمام این دوره ها می تواند دروس پزشکی پایه را آموزش ببیند که باعث زیاد شدن سطح دانش او در دروس پزشکی خواهد شد و آمادگی بیشتری برای ورود به دانشگاه های پزشکی کشور انگلستان دریافت خواهد کرد.
  3. دوره Foundation دانشگاه های کشور انگلستان: در صورتی که فرد متقاضی در دوره Foundation تحصیل کند می تواند اکثر رشته های دانشگاه های کشور انگستان را برای ادامه تحصیل انتخاب کند. این دوره که یک دوره یک ساله است، دروس ساده تری نسبت به دیگر دوره ها دارد و همچنین این دوره کم هزینه تر است. در صورتی که دانشجو بتواند در دروس این دوره نمرات قبولی را کسب کند و این دوره را به صورت عالی پشت سر بگذارند می تواند وارد دانشگاه های کشور انگلستان شود و شانس موفقیت او برای ورود به دانشگاه مورد نظرش با گذراندن این دوره نسبت به دوره A-Level بیشتر خواهد بود.

کالج های پزشکی کشور انگلستان

دانشجو پس از تحصیل در این دوره ها و دریافت نمره قبولی درس ها می تواند علاوه بر ثبت نام در رشته پزشکی دانشگاه های انگلستان در رشته هایی مانند دندان پزشکی، ژنتیک، علوم آزمایشگاهی و مانند این ها نیز ثبت نام کند. با توجه به دنیای پیشرفته امروزی و اینکه فقط آموزش های بالینی ملاک نیست و دنیای پزشکی به سمت علوم مولکولی نیز پیش می رود، دانشجو باید در انتخاب رشته خود دقت کند تا آینده ای پیشرفته و درخشان را برای خود رقم بزند.

همچنین پس از اتمام این دوره ها دانشجو باید پذیرش خود را از دانشگاه مورد نظرش دریافت کند. دانشگاه های پزشکی کشور انگلستان برای پذیرش دانشجویان خود آزمون Ukat و یا BMAT را برگذار می کنند که دانشجو باید برای دریافت پذیرش دانشگاه مورد نظر خود نمره قبولی یکی از این آزمون ها را دریافت کند. همچنین ممکن است دانشگاه مورد نظر فرد شرایط دیگری را نیز برای انتخاب دانشجویانش ارائه دهد که فرد متقاضی باید بر روی این شرایط نیز تمرکز کند.

تعدادی از برترین دانشگاه ها و کالج های پزشکی کشور انگلستان

دانشگاه آکسفورد: یک دانشگاه کاملا انگلیسی زبان است که از قدیمی ترین دانشگاه های کشور انگلستان شناخته می شود. ویژگی مورد توجه این دانشگاه برای دانشجویان این است که در آن دانشجویان رشته پزشکی هر هفته تعداد ساعت مشخصی را به صورت عملی با یکی از متخصصان کشور انگلستان در بیمارستان های این کشور آموزش می بینند.

دانشگاه کمبریج: یکی از پنج دانشگاه برتر جهان است که بیشترین جایزه نوبل را از بین دانشگاه های جهانی در زمینه ای پزشکی دریافت کرده است.

کالج امپریال لندن: که این کالج عضو گروه راسل است و از زمان تاسیس خود تا کنون همواره در پیشرفت بوده است به طوری که در چند دهه اخیر به طور ثابت در میان کالج های برتر جهان قرار گرفته است و از بهترین کالج های جهان و انگلستان شناخته می شود.

کالج کینگ لندن: این کالج دارای شش مرکز تحقیقات در زمینه پزشکی است و دانشجویان و اساتید این کالج توانسته اند ۱۲ جایزه نوبل را در زمینه پزشکی کسب کنند. این کالج پیشرفت های زیادی در زمینه تحقیقات دارد به طوری که ساختار DNA برای اولین بار توسط این کالج شناسایی و بررسی شد.

دانشگاه ادینبورگ: این دانشگاه از دانشگاه هایی است که بیشترین متقاضی خارجی را در بین دانشگاه های کشور انگلستان دارند و از معتبرترین دانشگاه های جهان در زمینه پزشکی شناخته می شود. همچنین داروی پنی سیلین و داروهای بیهوشی برای اولین بار در این دانشگاه کشف و بررسی شده اند.

تعدادی از برترین دانشگاه ها و کالج های پزشکی کشور انگلستان

شرایط صدور ویزای تحصیلی کشور انگلستان برای تحصیل در کالج ها و دانشگاه های این کشور

متقاضیان زیر ۱۸ سال سن برای دریافت ویزای تحصیلی کشور انگلستان نیاز به ارائه مدرک زبان نخواهند داشت ولی متقاضیانی که بالای ۱۸ سال سن دارند برای اینکه بتوانند پذیرش رشته های پزشکی را در دانشگاه های کشور انگلستان به دست آورند و برای دریافت ویزای تحصیلی این کشور باید مدرک معتبر زبان آیلتس یا تافل را ارائه دهند.

مدارک لازم جهت دریافت پذیرش دانشگاه ها و کالج های پزشکی کشور انگلستان و صدور ویزای تحصیلی این کشور

  • تکمیل فرم درخواست صدور ویزای تحصیلی کشور انگلستان
  • تکمیل فرم پذیرش در رشته مورد نظر در یکی از دانشگاه ها و کالج های پزشکی کشور انگلستان
  • ارائه نامه تاییدیه پذیرش دانشگاه مورد نظر
  • ارائه اصل پاسپورت فرد متقاضی که باید برای مدت تحصیل او در کشور انگلستان اعتبار داشته باشد.
  • ارائه اصل و ترجمه معتبر مدارک تحصیلی دوره متوسطه و پیش دانشگاهی فرد متقاضی
  • ارائه اصل و ترجمه مدارک مربوط به ریزنمرات تمامی دروس دوره های تحصیلی متوسطه و پیش دانشگاهی فرد متقاضی
  • ارائه مدرک معتبر زبان انگلیسی
  • ارائه مدارک مربطو به اثبات تمکن مالی فرد متقاضی و توانایی پرداخت هزینه های تحصیل و زندگی در کشور انگلستان درطول دوران تحصیل
  • در صورت موجود بودن مدارک مربوط به ساپورتر مالی فرد که از لحاظ پرداخت هزینه ها در کشور انگلستان فرد دانشجو را حمایت کند.
  • ارائه گواهی نامه سلامت جسمی و روحی فرد متقاضی تحصیل
  • ارائه مدارک مربوط به عدم سوء پیشینه کیفری و جنایی فرد متقاضی

در صورتی که تمامی مدارک فرد تکمیل باشد و همچنین فرد به تمامی سوالات افسر به دقت و کامل پاسخ داده باشد ویزای تحصیلی کشور او بعد از ۵ ماه صادر خواهد شد و می تواند با در دست داشتن این ویزا به کشور انگلستان جهت تحصیل سفر کند.

هزینه های تحصیل و زندگی در کشور انگلستان

هزینه تحصیل در رشته پزشکی دانشگاه ها و کالج های پزشکی کشور انگلستان در هر ترم تحصیلی حدود ۱۸ هزار پوند خواهد بود.

 هزینه های زندگی در کشور انگلستان بسته به شهری که فرد دانشجو در آن اقامت دارد متفاوت است. مثلا هزینه های زندگی در شهر لندن که پایتخت کشور انگلستان است قاعدتا از سایر شهرهای این کشور بالاتر خواهد بود و برای زندگی در این شهر فرد دانشجو باید ماهیانه حدود مبلغ ۱۰۰۰ پوند را هزینه کند. به همین علت است که دانشجویان قبل از ورود به کشور انگلستان باید توانایی مالی خود را برای پرداخت همه هزینه های زندگی و تحصیلی در کشور انگلستان اثبات کنند.

با همه مواردی که گفته شد تحصیل در دانشگاه ها و کالج های پزشکی کشور انگلستان می تواند برای دانشجو به دورانی شیرین تبدیل شود و در کنار تحصیل دانشجو می تواند تجریه های زیادی را به عنوان یک کشور پیشرفته در زمینه پزشکی و در کنار مردم این کشور دریافت کند.

هزینه های تحصیل و زندگی در کشور انگلستان

امتیاز شما


امتیاز شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان
02145131
مشاوره رایگان واتس آپ
(کلیک کنید)