#

کالج های پزشکی کشور ایتالیا

به دلیل تغییرات لحظه ای در قوانین کشورها، قبل از اقدام حتما با مشاوران موسسه هماهنگ کنید
  • 8 آبان 1398
  • مهاجرت تحصیلی
  • 1089 بازدید
  • بدون نظر

کالج های پزشکی کشور ایتالیا

تحصیل در رشته های پزشکی دانشگاه ها و کالج های پزشکی کشور ایتالیا همواره متقاضیان بسیاری داشته است به طوری که متقاضیان از کشورهایی مانند کانادا و آمریکا نیز برای تحصیل پزشکی پذیرش خود را از دانشگاه های کشور ایتالیا دریافت می کنند علت این امر این است که هزینه های تحصیل در رشته های پزشکی این کشور بسیار ارزان تر از سایر کشورهای بین الملل بخصوص کانادا و آمریکا می باشد.

تا سال ۲۰۰۹ دانشگاه های کشور ایتالیا رشته های پزشکی را به زبان ایتالیایی ارائه می دهند اما از این سال به بعد دانشجویان می توانند در رشته های پزشکی به زبان انگلیسی تحصیل کنند. اولین دانشگاه های ایتالیا که رشته های پزشکی را به زبان انگلیسی ارائه دادند دانشگاه های پاویا و میلان بودند و پس از این دو اکثر دانشگاه های ایتالیا رشته های مختلف پزشکی را به زبان انگلیسی ارائه می دهند.

کالج های پزشکی کشور ایتالیا

مزیت های تحصیل در کشور ایتالیا و تحصیل پزشکی در دانشگاه ها و کالج های پزشکی این کشور

  • فرهنگ مردم ایتالیا زبانزد مردم همه کشورهای بین المللی است. همچنین غذاهای متنوع و طبیعت زیبای این کشور در کنار آب و هوای معتدل آن باعث شده است متقاضیان زیادی جهت مقاصد مختلف از جمله تحصیل در دانشگاه های این کشور به کشور ایتالیا مهاجرت کنند.
  • تعدادی از دانشگاه ها و کالج هایی که رشته های پزشکی را ارائه می دهند در کشور ایتالیا قدمت ۵۰۰ ساله دارند و از معتبرترین و پیشرفته ترین دانشگاه ها و کالج های این کشور نیز محسوب می شوند.
  • تحصیل در رشته های پزشکی در دانشگاه ها و کالج های پزشکی کشور اسپانیا بسیار ارزان خواهد بود.
  • علاوه بر اینکه شهریه های تحصیلی رشته های پزشکی کشور ایتالیا بسیار پایین است، دولت ایتالیا بورسیه هایی را نیز به دانشجویان ممتاز و برتر ارائه می دهد تا بتوانند هزینه های زندگی خود در کشور ایتالیا را به راحتی بپردازند و دغدغه مالی برای تحصیل در این کشور نداشته باشند.
  • دوره های پزشکی و دروس رشته های مختلف پزشکی در دانشگاه ها و کالج های پزشکی کشور ایتالیا به زبان انگلیسی ارائه می شوند. همچنین در طی تحصیل دانشجو در رشته های پزشکی زبان ایتالیایی نیز به دانشجویان آموزش داده می شوند تا برای آیده کاری آن ها مفید باشد.
  • مدرک پزشکی دانشگاه ها و کالج های پزشکی کشور ایتالیا برای تمام کشورهای جهان و همچنین کشور ایران مورد تایید است و فرد دانشجو بدون گذراندن هیچ گونه آزمونی بلافاصله بعد از اتمام تحصیلات خود می تواند در کشور ایتالیا و یا کشورهای اروپایی به کار مشغول شود.
  • تعدادی از دوره هایی که در دانشگاه ها و کالج های پزشکی کشور ایتالیا ارائه می شوند با دانشگاه های آمریکا و کانادا مشترک هستند. برای مثال دانشگاه پاویا در کشور ایتالیا دوره پزشکی مشترکی را با دانشگاه آمریکا ارائه می دهد.
  • در دانشگاه ها و کالج های پزشکی کشور ایتالیا سهمیه دانشجویان بین المللی مشخص شده است. به این منظور که هر دانشگاه در کشور ایتالیا یک ظرفیت مشخصی برای رشته های پزشکی دارد که آن ظرفیت فقط مخصوص متقاضیان بین المللی است در نتیجه شانس دانشجویان بین المللی برای پذیرش در دانشگاه ها و کالج های پزشکی کشور ایتالیا از این طریق افزایش پیدا می کند.

مزیت های تحصیل در کشور ایتالیا و تحصیل پزشکی در دانشگاه ها و کالج های پزشکی این کشور

تحصیل در دانشگاه های و کالج های پزشکی کشور ایتالیا

فرد متقاضی تحصیل در دانشگاه ها و کالج های پزشکی کشور ایتالیا باید نمره قبولی آزمون IMAT را دریافت کند. آزمون آی مت که یک آزمون ورودی است علاوه بر شهرهای کشور ایتالیا در ۲۵ شهر کشورهای دیگر بین الملل نیز برگذار می شود. این آزمون به زبان انگلیسی برگذار می شود و دانشجو تنها هزینه ی کمی را برای شرکت در این آزمون پرداخت خواهد کرد. همچنین برای ورود به کالج ها و دانشگاه های کشور ایتالیا این آزمون تنها راه پذیرش است و آزمون و یا مصاحبه دیگری وجود نخواهد داشت در نتیجه دانشجو باید در این آزمون نهایت تلاشش را بکند تا بتواند نمره قبولی را دریافت کند.

آزمون IMAT دانشگاه های ایتالیا

آزمون IMAT یا همان The International Medical Admissions Test آزمون ورودی دانشگاه های پزشکی کشور ایتالیا است که هرساله توسط دانشگاه کمبریج برگذار می شود. این آزمون برای متقاضیانی برگذار می شود که می خواهند در دوره های پزشکی و یا دوره های جراحی دانشگاه های پزشکی کشور ایتالیا تحصیل کنند. آزمون ها دیگری نیز برای ورود به سایر رشته های پزشکی مانند آزمون های BMAT و OET وجود دارد و IMAT تنها یکی از سه آزمونی است که برای ورود به رشته های پزشکی و جراحی دانشگاه های پزشکی کشور ایتالیا طراحی شده است.

بخش اول این آزمون شامل ۲۲ سوال است که دانش عمومی و تحلیل منطقی دانشجو را مورد بررسی قرار می دهد و بخش های بعدی این آزمون شامل ۳۸ سوال است مربوط به دانش علمی دانشجو و در رابطه علوم بیولوژی، شیمی، فیزیک و ریاضی مطرح شده است.

آزمون IMAT دانشگاه های ایتالیا

شرایط آزمون IMAT

  • این آزمون تنها ۶۰ سوال دارد، هر سوال در این آزمون ۵ گزینه خواهد داشت که در صورتی که دانشجو به هر یک از سوالات به درستی پاسخ دهد ۱.۵ امتیاز مثبت دریافت خواهد کرد در صورتی که به هر یک از سوالات پاسخ غلط بدهد ۰.۴ امتیاز منفی کسب می کند..
  • آزمون آی مت مخصوص متقاضیان تحصیل در دوره های پزشکی ای که به زبان انگلیسی در این کشور ارائه می شوند، برگذار می شود.
  • این آزمون برای پذیرش دانشجویان در ۱۳ عدد از دانشگاه های پزشکی کشور ایتالیا طراحی شده است و هرساله برای پذیرش دانشجویان مختلف این دانشگاه ها برگذار می شود.
  • این آزمون سوالات بسیار دشواری ندارد و تنها برای یافتن سلطح تسلط دانشجویان درباره دانش آن ها در دروس دوره دبیرستان مورد استفاده قرار می گیرد.
  • مدت آزمون ۱۰۰ دقیقه خواهد بود.
  • دانشجویان در این آزمون می توانند حداکثر نمره ۹۰ را کسب کنند که بالاترین نمره این آزمون است و اگر کمتر از نمره ۲۰ را دریافت کنند قبولی هیچ یک از دانشگاه های پزشکی کشور ایتالیا را به دست نمی آورند.
  • این آزمون اکثرا در ماه سپتامبر میلادی از متقاضیان گرفته می شود اما می تواند تاریخ آن تغییر کند.
  • هزینه ی ثبت نام در این آزمون حدود ۱۰۰ یورو خواهد بود که دانشجو ملزم به پرداخت آن است.
  • همچنین ظرفیت این آزمون برای دانشجویان بین المللی ۱۰۰ نفر می باشد در نتیجه دانشجو باید در اسرع وقت برای ثبت نام در این آزمون اقدام کند.
  • علاوه بر کشور ایتالیا این کشور ها نیز در شهرهای مختلف خود آزمون IMAT را تحت نظر دولت ایتالیا برگزار می کنند: برزیل، قبرس، یونان، چین، آرژانتین، فرانسه، قطر، عربستان، امارت، انگلستان، اسپانیا، پرتغال، لهستان، هند، آلمان و آمریکا.

آزمون BMAT: همانند آزمون IMAT آزمون طراحی شده برای پذیرش دانشجویان رشته های پزشکی است که بازهم توسط دانشگاه کمبریج طراحی شده است و بیشتر توسط دانشگاه های پزشکی کشور انگلستان و برخی از دانشگاه های پزشکی سایر کشورهای بین المللی استفاده می شود.

آزمون OET: این آزمون که یک آزمون حرفه ای زبان انگلیسی است برای پزشکانی طراحی شده است که می خواهند حرفه خود را در یک کشور انگلیسی زبان ثبت کنند. این دسته از پزشکان توسط این آزمون در زمینه های پزشکی و سلامتی مورد سنجش قرار میگیرند.

همچنین یک کشور ایتالیایی د حال حاضر دو کتاب تمرینی طراحی کرده است که متقاضیان شرکت کننده در آزمون های IMAT و BMAT می توانند این کتاب ها را به عنوام منبع آموزشی خود قرار دهند و در دانشگاه پزشکی مورد نظرشان  پذیرش خود را دریافت کنند.

شرایط آزمون IMAT

تعدادی از برترین و معتبرترین دانشگاه ها و کالج های انگلیسی زبان پزشکی کشور ایتالیا

  1. تحصیل در رشته های پزشکی دانشگاه ساپینزا رم: این دانشگاه یکی از بزرگ ترین دانشگاه های کشور ایتالیا است که از معتبرترین آن ها در زمینه پزشکی شناخته می شود. دانشجویان در این دانشگاه در یک سطح بالایی آموزش می بینند تا به طور حرفه ای برای انجام وظیفه پزشکی خود آماده شوند. این دانشگاه برای متقاضیان بین الملل و متقاضیان ایتالیایی یک دانشگاه رقابتی است. ظرفیت رشته پزشکی این دانشگاه هرسال ۴۵ عدد است که ۱۰ عدد از این افراد از بین متقاضیان خارجی و عضو اتحادیه اروپا انتخاب می شوند.
  2. تحصیل در دانشکده پزشکی دانشگاه کاتولیک قلب مقدس در رم: این دانشگاه یک دانشگاه خصوصی است و همچنین وابسته به کلیسای کاتولیگ این کشور می باشد. این دانشگاه از برترین دانشگاه های ایتالیا و اروپا شناخته می شود و از معتبرترین آن ها در زمینه پزشکی است. ۴۳ عدد از اعضا و اساتید این دانشگاه دانشمندان برجسته ایتالیایی هستند که در این دانشگاه مشغول به کار هستند. همچنین این دانشگاه وابسته به بیمارستان دانشگاه پلی تکنیک جملی است که برترین بیمارستان انکولوژیک ایتالیاست و دانشجویان این دانشگاه می توانند در این بیمارستان به صورت تخصصی زیر نظر متخصصان حرفه ای ایتالیا و اساتید خود آموزش ببینند.
  3. تحصیل در دانشکده پزشکی دانشگاه دولتی بولونیا: این دانشکده از دانشکده هایی است کهآموزش های عملی را مبنای کار خودش قرار داده است و تمرکز این دانشکده بر روی آموزش های تعاملی، آموزش های آزمایشگاهی و آرآموزی های پزشکی در بیمارستان ها است. همچنین این دانشگاه فرصت کار در پروژه های تحقیقاتی بین المللی و ایتالیایی را برای دانشجویان خود فراهم می کند. در واقع این دانشگاه دانشجویانش را برای مقابله با چالش ها و مشکلات متعدد پیش رو در آینده ی پزشکی فرد آماده می کند و بر ارتباطات فرد و توانایی های حرفه ای او در زمینه پزشکی تمرکز دارد.

از دیگر دانشگاه های پزشکی کشور ایتالیا که مورد تایید وزارت بهداشت کشور ایران نیز هستند و هرکدام ویژگی خاص خود را دارند می تواند به این موارد اشاره کرد:

  • دانشکده پزشکی دانشگاه باری
  • دانشکده پزشکی دانشگاه پلی تکنیک میلان
  • دانشگاه هومنیتاس میلان
  • دانشکده پزشکی دانشگاه سالرنو
  • دانشکده پزشکی دانشگاه پلی تکنیک تورینو دی
  • دانشکده پزشکی دانشگاه ناپل
  • دانشکده پزشکی دانشگاه برگامو
  • دانشکده پزشکی دانشگاه پاویا
  • دانشکده پزشکی دانشگاه تورین

دریافت کار پس از تحصیل در رشته های پزشکی دانشگاه ها و کالج های پزشکی کشور ایتالیا

از کشورهایی که بیشترین تعداد پزشک را نسبت به جمعیت خود دارند می توان ایتالیا را معرفی کرد. پزشک های کشور ایتالیا اکثرا آموزش های پیشرفته ای دیده اند و در زمینه تخصصشان بسیار حرفه ای هستند.

شرایط لازم برای صدور مجوز پزشکی کشور ایتالیا پس از تحصیل در این کشور

  • مهارت های زبان و ارائه مدارک و گواهینامه های متفاوت در زمینه های مختلف پزشکی مثلا حضور و ارائه مقاله در سمینارهای بین المللی پزشکی و نشر مقاله های پزشکی در مجلات معتبر بین المللی می تواند در دریافت صدور مجوز پزشکی کشور ایتالیا بسیار موثر باشد.
  • داشتن بیمه نامه مسافرتی کشور ایتالیا و وضعیت مهاجرتی فرد نیز یکی از شرایط دریافت مجوز پزشکی ایتالیا پس از تحصیل محسوب می شود.
  • شرکت در دوره های مختلف پزشکی در زمینه های متفاوت
  • اثبات صلاحیت پزشک بودن و اثبات حرفه ای بودن در زمینه های مختلف پزشکی
  • عدم سوء پیشینه جنایی فرد متقاضی و عدم وجود پرونده های کیفری در حین تحصیل او در کشور ایتالیا و همچنین در کشور مبدا فرد متقاضی

روال دریافت مجوز پزشکی کشور ایتالیا پس از تحصیل در این کشور

درخواست ابتدا توسط وزارت بهداشت بررسی و تایید می شوند و سپس ثبت نام پزشکی فرد متقاضی در استان مورد نظر صورت می گیرد. برای افرادی که اتباع و یا شهروند کشور ایتالیا هستند و یا پس از اتمام تحصیلات خود به عنوان شهروند این کشور اقامت دائم و تابعیت این کشور را دریافت کرده اند.

این مدارک برای تایید مجوز پزشکی توسط وزارت بهداشت کشور ایتالیا مورد بررسی قرار می گیرد:

  1. مدارک مربوط به اثبات اینکه فرد پس از تحصیل خود با تصمیم به انجام حرفه پزشکی در کشور ایتالیا، توانسته است اقامت دائم و تابعیت کشور ایتالیا را به عنوان شهروند این کشور دریافت کند یا همان مدرک شهروند ایتالیایی
  2. مدارک مربوط به اثبات حرفه ای بودن شخص در زمینه تخصصش و یا در زمینه پزشک عمومی
  3. مدارک تحصیلی فرد در دانشگاه ها و کالج های پزشکی کشور ایتالیا
  4. مدارک مربوط به امتحانات و آزمون های دولتی پزشکی کشور ایتالیا
  5. مدارک دوره کارآموزی فرد متقاضی
  6. تاییدیه گواهی های پزشکی فرد متقاضی
  7. مدارک مربوط به محل اقامت فرد در استانی که می خواهد در آن جا به وظیفه پزشکی خود عمل کند در منطقه مورد نظر این استان

روال دریافت مجوز پزشکی کشور ایتالیا پس از تحصیل در این کشور

مجوزی که در نهایت برای فردی که تحصیلات پزشکی خود را در دانشگاه های و کالج های پزشکی کشور ایتالیا صادر خواهد شد به صورت دائمی خواهد بود و هیچ گونه محدودیت زمانی نخواهد داشت. همچنین این مجوز برای تمام استان های کشور ایتالیا معتبر خواهد بود و تنها برای استانی که فرد در آن استان مدارک و مجوز خود را به ثبت رسانده است، نخواهد بود.

همچنین افرادی که در سایر کشورهای اروپایی تحصیلات پزشکی خود را به اتمام رسانده اند و مدرک پزشکی این کشورها را دارند می توانند برای دریافت مجوز پزشکی خود در کشور ایتالیا اقدام کنند و وظیفه پزشکی خود را در این کشور انجام دهند. همچنین این مدارک را برای دریافت مجوز پزشکی خود علاوه بر مدارک بالا، باید ارائه دهند:

  • گواهی تولد فرد متقاضی در یکی از کشورهای بین الملل
  • گواهی ملیت فرد متقاضی به عنوان یک فرد غیر ایتالیایی
  • گزارش های حقوقی فرد متقاضی
  • مدارک مربوط به دوره های تحصیلی پزشکی و مدارک حرفه ای فرد
  • همچنین گزارشات مربوط به وضعیت مدنی فرد متقاضی

مدارک برای تایید مجوز پزشکی توسط وزارت بهداشت کشور ایتالیا

هزینه های تحصیل در دانشگاه ها و کالج های پزشکی کشور ایتالیا

همانطر که تاکنون نیز گفته شد هزینه های تحصیل پزشکی در کشور ایتالیا بسیار پایین تر از سایر کشورهای اروپایی و همچنین کم تر از سایر کشورهای بین الملل است.

هزینه تحصیل در دانشگاه و کالج های دولتی پزشکی کشور ایتالیا، بسته به رشته فرد و دانشگاه انتخابی، هر سال تحصیلی حدود ۵۰۰ تا ۴۵۰۰ یورو خواهد بود در حالی هزینه ی تحصیل در سایر کشورهای پیشرفته اروپایی و بین الملل به ۱۲ هزار یورو در سال نیز می رسد.

دولت ایتالیا نیز بورسیه های متعددی را به تعداد زیادی از دانشجویان برتر رشته های پزشکی دانشگاه های مختلف که روزمه قوی تری داشته باشند ارائه می دهد که می توانند هزینه های تحصیل و زندگی دانشجو را تا حد رایگان برای او پایین ببرد.

هزینه ی زندگی در کشور ایتالیا برای تحصیل در دانشگاه ها و کالج های این کشور

هزینه ی زندگی شامل اجره مسکن، هزینه خورد و خوراک، هزینه های رفت و آمد و دانشجو و مانند این ها خواهد بود. این هزینه ها برای شهرهای مختلف کشور ایتالیا متفاوت است و شهرهای اصلی و بزرگ تر کشور ایتالیا هزینه های زندگی بالاتری دارند اما به طور معمول دانشجو برای زندگی در کشور ایتالیا باید در ماه حدود ۵۰۰ یورو تا نهایتا ۱۵۰۰ یورو هزینه کند.

همچنین دانشجو می تواند در کشور ایتالیا در کنار تحصیل پزشکی خود در دانشگاه های این کشور به کار نیز مشغول شود و مجوز کار برای ۲۰ ساعت در هفته برای او صادر خواهد شد که دانشجو با دریافت حقوق ناشی از این کارها می تواند در پرداخت هزینه های زندگی خود راحت تر باشد و زندگی بهتری را در این کشور برای خود فراهم کند.

 با همه مواردی که گفته شد کشور ایتالیا می تواند یکی از مقاصد تحصیلی برای ان دسته از دانشجویانی باشد که متقاضی تحصیل در برترین و معتبرترین دانشگاه ها و کالج های پزشکی بین المللی هستند و با تحصیل در دانشگاه ها و کالج های پزشکی کشور ایتالیا می توانند در کنار اینکه به آروزی خود رسیده اند از تجربه زندگی در کشور پیشرفته ایتالیا و در کنار مردم این کشور با بهترین امکانات رفاهی زندگی بهره مند شوند.

هزینه های تحصیل در دانشگاه ها و کالج های پزشکی کشور ایتالیا

موسسه دانش گستر کوه نور با بیش از سالها سابقه درخشان در زمینه اخذ پذیرش و ویزای تحصیلی آماده خدمت رسانی به علاقه مندان تحصیل در خارج از کشور می باشد. مشاورین موسسه همواره سعی بر آن دارند تا بهترین راهنمایی را به دانشجویان ارائه دهند. جهت مشاوره در زمینه های تحصیل در اروپا و کانادا مشاورین ما آماده ارائه بهترین مشاوره و خدمت رسانی به علاقه مندان می باشند.

۲/۵ - (۱ امتیاز)


2/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان
02145131
مشاوره رایگان واتس آپ
(کلیک کنید)