#

کالج های پزشکی کشور فنلاند

به دلیل تغییرات لحظه ای در قوانین کشورها، قبل از اقدام حتما با مشاوران موسسه هماهنگ کنید
  • 14 آبان 1398
  • فنلاند
  • 445 بازدید
  • بدون نظر

کالج های پزشکی کشور فنلاند

کشور فنلاند در شمال کشور روسیه واقع شده است. سیستم آموزشی آکادمیک فنلاند زبانزد همه کشور های اروپایی وبین المللی است به طوی که سالیانه متقاضیان زیادی برای تحصیل در این کشور به علت بالابودن سطح سیستم آموزشی آن، وارد کشور فنلاند می شوند.

کشور فنلاند به سرزمین یخی و افق های خیره کننده معروف است. این کشور مردمان سخت کوشی دارد که روزانه برای رفاه زندگی خود تلاش بسیار می کنند. کشور فنلاند از کشورهای پیشرفته برای تحصیل دانشجویان بین المللی محسوب می شود و تحصیل در این کشور همواره متقاضیان زیادی داشته است. همچنین کشور فنلاند یکی از کشور های عضو اتحادیه شینگن است در نتیجه افراد متقاضی با استفاده از روش های مختلف مهاجرت به این کشور می توانند به سادگی در کشورهای این اتحادیه رفت و آمد داشته باشند و همچنین می توانند با استفاده از ویزاهای مختلف برای ورود به این کشور اقامت دائم خود را در فنلاند و یا یکی از کشورهای اتحادیه اروپا و شینگن به دست آورند.

از مزایای دیگر کشور فنلاند که باعث شده است سالیانه مهاجران زیادی به این کشور وارد شوند ثبت اقتصاد کشور فنلاند و پایین یودن هزینه های زندگی در کنار زندگی مدرنیته شهروندان این کشور است.

سیستم آموزشی پیشرفته کشور فنلاند تا سال ۲۰۱۷ میلادی برای اکثر کشورهای بین المللی از جمله ایران، رایگان بوده است اما از سال ۲۰۱۷ بعد تحصیل رایگان در این کشور تنها برای متقاضیانی که در کشورهای اتحادیه اروپا زندگی می کنند، در رشته هایی که به زبان انگلیسی ارائه می شوند، امکان پذیر است. در نتیجه در حال حاضر این کشور شرایط تحصیل رایگان را برای دانشجویان بین المللی تنها در رشته هایی که به یکی از زبان های فنلاندی یا سوئدی ارائه می شوند، فراهم کرده است و برای پذیرش در این گونه دانشگاه ها فرد دانشجو باید اثبات کند که حداقل سطح تسلط به این زبان ها را برای حضور در کلاس های دانشگاه دارد. اما تحصیل در رشته های پزشکی در دانشگاه ها و کالج های پزشکی کشور فنلاند کمی متفاوت خواهند بود.

کالج های پزشکی کشور فنلاند

تحصیل پزشکی دانشگاه ها و کالج های پزشکی کشور فنلاند

طول دوره ی تحصیل پزشکی در کشور فنلاند ۶ سال است اما این دوره بسته به عملکرد تحصیلی دانشجو می تواند متفاوت باشد. این مدت ۶ ساله، برای تدریس دوره های پزشکی عمومی است و در کنار آموزش های تئوری مختلف آموزش های درمانی عملی نیز برای دانشجو تدریس خواهد شد که در نهایت دانشجو پس از اتمام این دوره تحصیلی بتواند به عنوان یک پزشک ماهر مشغول به کار شود.

برای اینکه فرد بتواند وارد دانشگاه های پزشکی کشور فنلاند شود باید ابتدا در دوره های کالج های پزشکی این کشور تحصیل کند. در این کالج ها دانشجو خواهد توانست آمادگی لازم را برای ورود به دانشگاه های پزشکی کشور فنلاند پیدا کند. طول دوره های کالج های پزشکی کشور فنلاند معمولا یک ساله است که پس از اتمام دوره های آموزشی این یک سال دانشجو باید در آزمون های ورودی دانشگاه ها شرکت کند و وارد یکی از دانشگاه های پزشکی این کشور شود.

برای ورود به دانشگاه های پزشکی کشور فنلاند، فرد باید حتما مدارک دوره دبیرستان یا همان دیپلم و  پیش دانشگاهی خود را ارائه دهد. از آن جا که رشته های پزشکی در دانشگاه ها و کالج های پزشکی کشور فنلاند به یکی از زبان های سوئدی و یا فنلاندی ارائه می شوند فرد باید حتما در هنگام ارائه مدارک خود مدرک معتبر زبان فنلاندی و یا سوئدی داشته باشد و بتواند سطح تسلط خود را بر یکی از این دور زبان برای شرکت در دوره های پزشکی کشور فنلاند به اثبات برساند.

کشور فنلاند یکی از کشورهای بزرگ در زمینه تولید تجهیزات پزشکی است به طوری که از کشورهای برتر در این زمینه محسوب می شود. به همین علت دانشجویان این کشور به خصوص دانشجویان پزشکی و دندان پزشکی از امکانات و تجهیزات دستگاهی بسیار پیشرفته ای برخوردار خواهند شد که در آموزش های عملی کمک بسیاری در همه زمینه های اموزشی به فرد دانشجو خواهد بود و دانشجو بهتر مطالب درسی خود را با کار با این دستگاه ها درک خواهد کرد.

هدف کشور فنلاند نیز آموزش پزشکان حرفه ای است که در نهایت بتوانند به بهترین و باکیفیت ترین شکل ممکن به کشور فنلاند و یا سایر کشورها خدمت کنند و در کنار آموزش های حرفه ای اخلاق مناسب برای یک پزشک ماهر را داشته باشند تا در نهایت حقوق بیماران از این طریق رعایت شود و کشور فنلاند برای رسیدن به این هدفش از استانداردهای بسیار بالایی بهره می برد و در کنار برخورد حرفه ای با دانشجویان خود در این زمینه ها بسیار سختگیرانه عمل می کند.

تحصیل پزشکی دانشگاه ها و کالج های پزشکی کشور فنلاند

شرایط تحصیل در رشته پزشکی دانشگاه ها و کالج های پزشکی کشور فنلاند

  • همانطور که گفته شد، طول دوره ی تحصیل رشته پزشکی در کشور فنلاند ۶ سال است.
  • دانشجویانی که در دانشگاه ها و کالج های پزشکی کشور فنلاند به یکی از دو زبان فنلاندی و یا سوئدی تحصیل می کنند می توانند بورسیه های تحصیلی دولت فنلاند را بسته به دیگر شرایط، به صورت دولتی و یا نیمه دولتی دریافت کنند. با دریافت این بورسیه ها، تحصیل پزشکی در کشور فنلاند برای فرد دانشجو تقریبا به صورت رایگان خواهد بود و فرد می تواند با دریافت این بورسیه ها از دولت فنلاند تا حد زیادی از هزینه های تحصیلی و زندگی خود را پرداخت کند.
  • فرد متقاضی با تحصیل در دانشگاه ها و کالج های پزشکی کشور فنلاند از امکانات و تجهیزات پزشکی مناسبی برخوردار خواهد بود که می تواند در یادگیری دوره های آموزشی او بسیار موثر باشد.
  • معمولا به افرادی که می خواهند تخصص و فوق تخصص خود را نیز در دانشگاه های کشور فنلاند اخذ کنند، توصیه می شود برای تحصیل دوره ی پزشکی عمومی خود به سایر کشورهای اتحادیه اروپا مهاجرت کنند و سپس بعد از دریافت مدرک پزشکی عمومی خود از سایر کشورهای اروپایی، برای اخذ مدرک تخصص و فوق تخصص خود وارد کشور فنلاند شوند زیرا در این صورت شرایط آسان تری برای آن ها مهیا خواهد شد.
  • امکان انتقالی برای دانشگاه ها و کالج های پزشکی کشور فنلاند از دانشگاه های سایر کشورهای اتحادیه اروپا وجود دارد به این صورت که، دانشجویانی که در حال حاضر در یکی از دانشگاه های پزشکی سایر کشورهای اروپایی مشغول به تحصیل پزشکی هستند می توانند بعد از گذراندن یک تعداد واحد درسی  مشخصی، بسته به نظام تحصیلی دانشگاهی که در حال حاضر در آن تحصیل می کنند، بعد از حداقل دوسال تحصیلی و کسب نمرات بالای این واحد های درسی، برای تحصیل در دانشگاه های و کالج های پزشکی کشور فنلاند درخواست بدهند و در صورتی که تمام شرایطی که گفته شد، رعایت شده باشد فرد دانشجو انتقالی خود را کشور فنلاند دریافت خواهد کرد.

شرایط تحصیل در رشته پزشکی دانشگاه ها و کالج های پزشکی کشور فنلاند

شرایط دانشکده پزشکی دانشگاه هلسینکی کشور فنلاند

دانشگاه هلسینکی برترین و معتبرترین دانشگاه کشور فنلاند به شمار می رود و دانشکده پزشکی این دانشگاه با ارائه با کیفیت ترین آموزش های تئوری و عملی به عنوان یکی از قوی ترین و معتبرترین دانشکده های آموزش پزشکی کشور فنلاند محسوب می شود.

رشته های پزشکی این دانشکده در ۴ گروه مختلف دسته بندی می شوند:

  • گروهی از دانشجویان در این دانشکده برای دوره های پزشکی عمومی و دوره های متخصص و دریافت مدرک این دوره ها آموزش می بینند
  • گروهی از دانشجویان برای دریافت مدرک دندانپزشکی و دوره های مربوط به دندانپزشکی آموزش میبینند.
  • گروهی از دانشجویان روانشناسان آینده کشور فنلاند هیتند که برای حرفه روانشناسی و دریافت مدرک دوره های این رشته آموزش می بینند.
  • گروهی از دانشجویان نیز همان گفتاردرمان ها هستند که مدرک دریافتی آن ها گفتار درمانی خواهد بود و دوره های این رشته را آموزش می بینند.

برای تمام این رشته ها دانشجویان ابتدا در کالج های پزشکی این دانشگاه آمادگی های لازم را دریافت می کنند سپس در این دانشکده پزشکی مشغول به تحصیل در دروه های کارشناسی می شوند. همچنین برای تمام این رشته ها مقطع کارشناسی ارشد نیز در این انشکده ارائه می شود.

این دانشکده تنها دانشکده پزشکی در کل کشور فنلاند است که دروس در رشته های پزشکی و دندان پزشکی به زبان سوئدی نیز تدریس می شوند. همچنین این رشته ها در این دانشکده به زبان فنلاندی نیز ارائه می شوند و دانشجو با توجه به سطح تسلط خود بر یکی از این دو زبان می تواند رشته مورد نظر خود را انتخاب کند. در هنگام ارائه مدارک برای پذیرش دانشگاه هلسینکی در این دو رشته ارائه مدرک معتبر یکی از دو زبان فنلاندی و یا سوئدی بسته به انتخاب دانشجو، الزامی خواهد بود.

دو رشته روان شناسی و گفتار درمانی علاوه بر زبان های فنلاندی و سوئدی به زبان انگلیسی نیز تدریس می شوند و در این مورد دانشجو باید مدرک معتبر مربوط به یکی از این زبان ها را برای پذیرش دانشگاه حتما ارائه دهد.

مرکز پزشکی هلسینکی با نام فنلاندی AMCH بزرگ ترین مرکز پزشکی کشور فنلاند است و دانشکده پزشکی دانشگاه هلسینکی از اعضای این مرکز معتبر می باشد. از سر تا سر بین الملل متخصصان و پزشکان زیادی برای شرکت در کنفرانس ها و سمینارهای این دانشکده به فنلاند مهاجرت می کنند و با این دانشکده ارتباط آموزشی و علمی بسیاری دارند که این موارد باعث می شود دانشکده پزشکی دانشگاه هلسینکی به عنوان یکی از معتبرترین مراکز آموزش پزشکی جهان معرفی شود.

شرایط دانشکده پزشکی

تمام متقاضیانی که می خواهند برای دوره های پزشکی و دندان پزشکی دانشکده پزشکی دانشگاه هلسینکی ثبت نام کنند باید در سایت این دانشگاه مدارک خود را آپلود و ارسال کنند و مراحل ثبت نام این دانشجویان از طریق سایت دانشگاه انجام خواهد گرفت. در صورت که متقاضیان مدارک خود به ایمیل دانشکده پزشکی ارسال کنند و یا به صورت مستقیم مدارک خود را به این دانشکده بفرستند درخواست آن ها برای پذیرش بررسی نخواهد شد.

دانشکده پزشکی دانشگاه تامپر فنلاند

از دیگر مراکز معتبر و باکیفیت آموزش پزشکی کشور فنلاند، دانشکده پزشکی دانشگاه تامپر است. این دانشگاه علاوه برا اینکه امکانت و تجهیزات پزشکی بسیاری برای دوره های آموزشی مختلف پزشکی دارد، مورد تایید وزارت بهداشت و درمان کشور ایران است. با همه این مزایا، این دانشکده پزشکی سالیانه مورد توجه متقاضیان زیادی از سر تا سر کشور قرار می گیرد که می خواهند در رشته های پزشکی در یک کشور پیشرفته اروپایی با امکانات عالی تحصیل کنند.

تمام متقاضیان بین المللی که می خواهند وارد این دوره های آموزشی این دانشکده شوند باید ابتدا دوره های آموزشی کالج های پزشکی کشور فنلاند را پشت سربگذارند و نمره قبولی دروس را در واحدهای درسی دوره های مختلف کالج ها اخذ کنند. سپس پس از گذشت دوره حدودا یک ساله کالج های پزشکی کشور فنلاند و دریافت آمادگی برای حضور در کلاس های پزشکی دانشگاه ها می توانند وارد این دانشکده شوند.

برای تعیین سطح دانشجویان متقاضی این دانشکده و رتبه بندی آن ها برای پذیرش، آزمونی برای ورود به این دانشکده برگذار می شود و بسته به ظرفیت قبولی دانشکده در رشته های مختلف دانشجویان با رتبه بالاتر در این آزمون، پذیرفته خواهند شد. این آزمون به زبان فنلاندی برگزار می شود و فرد متقاضی باید حداقل سطح تسلط به زبان فنلاندی را برای شرکت در این آزمون داشته باشد در غیر این صورت شانس او برای قبولی  تقریبا غیرممکن خواهد بود.

رشته دندان پزشکی در این دانشکده ارائه نمی شود و تنها دوره های پزشکی و بیوفناوری از دوره های معتبر تحصیلی در این دانشکده هستند. درجه Licentiate in Medicine بالاترین سطح پزشکی کشور فنلاند است و دانشکده پزشکی دانشگاه تامپر فنلاند از معدود دانشگاه های این کشور است که دوره های آموزشی این سطح را ارائه می دهد. رشته بیو فناوری در این دانشکده با همکاری و نظارت دانشگاه تکنولوژی تامپره برگزار می شود که فرد متقاضی می تواند در این رشته در مقطع کارشناسی و یا کارشناسی ارشد تحصیل کند. دروس اصلی این رشته مانند سلول های بنیادی، بیولوژی و ژنتیک به صورت تخصصی و در سطحی بالاتر از سایر دانشگاه های فنلاند که این رشته را ارائه می دهند، تدریس خواهد شد که این مورد به نفع دانشجوی متقاضی است و می تواند به سرعت در این رشته در مقاطع بالاتر پیشرفت کند.

شرایط دانشکده پزشکی

کارشناسی ارشد رشه بیوانفورماتیک نیز از دیگر رشته هایی است که در این دانشکده تدریس و ارائه می شود.

برای دریافت جزئیات بیشتر درباره ارائه رشته ها در این دانشکده و شرایط ثبت نام دوره های مختلف فرد متقاضی می تواند به سایت دانشگاه تامپره مراجعه کرده و اطلاعات مورد نظرش را کسب کند.

دانشکده پزشکی دانشگاه کوپیو فنلاند

معمولا به متقاضیان ایرانی که قصد تحصیل در دانشگاه ها و کالج های پزشکی کشور فنلاند را دارند، دانشکده پزشکی کوپیو معرفی می شود. این دانشگاه که باز هم مورد تایید وزارت بهداشت و درمان کشور ایران است و از مقاضد معتبر تحصیلی در کشور فنلاند برای رشته پزشکی به شمار می رود.

رشته هایی که این در این دانشکده ارائه می شوند در گروه های پزشکی متعددی قرار دارند و دانشجو می تواند در یکی از این رشته ها در این دانشکده مشغول به تحصیل شود:

پزشکی، دندان پزشکی، تغذیه، بهداشت و توسعه بهداشت، کارشناسی ارشد رشته زیست پزشکی و کارشناسی ارشد رشته بهداشت عمومی.

فرد متقاضی برای تحصیل در تمامی رشته های بالا در دانشکده پزشکی دانشگاه کوپیو فنلاند باید ابتدا در دوره های کالج های پزشکی این دانشکده تحصیل کند. دوره های کالج های پزشکی کشور فنلاند معمولا یک ساله است و در طری این یک سال تحصیل فرد برای تحصیل در رشته های مختلف پزشکی بسته به انتخاب خودش، آماده می شود تا بتواند وارد دانشگاه های پزشکی این کشور شود.

سیستم نمره دهی رشته های پزشکی و دندان پزشکی در این دانشکده بر اساس سیستم ECTS کشور فنلاند است. فرد متقاضی برای دریافت مدرک پزشکی خود از دانشکده کوپیا باید نمره قبولی تعداد ۳۶۰ واحد را در این سیستم دریافت کند. همچنین فرد دانشجوی دندان پزشکی نیز باید موفق به دریافت نمره قبولی ۳۳۰ واحد در این سیستم شود، تا بتواند مدرک خود را دریافت کند. در این دانشکده دوره های تخصصی پزشکی و دندان پزشکی نیز ارائه می شود که فرد پس از اتمام تحصیلات خود در دوره های عمومی می توانند در دوره های تخصصی این رشته ها تحصیل کند.

شرایط دانشکده پزشکی

فرد متقاضی برای ورود به دوره های عمومی پزشکی و دندان پزشکی باید در آزمون ورودی این دانشکده شرکت کرده و نمره قبولی را در این آزمون کسب کند. این آزمون یک بار در سال برگزار خواهد شد و سوالات آن به زبان فنلاندی خواهد بود در نتیجه فرد متقاضی باید آمادگی لازم را در این زمینه داشته باشد.

تمامی دروس در تمامی رشته های این دانشکده نیز به زبان فنلاندی ارائه می شوند که باز هم فرد برای شرکت در کلاس ها و دوره های مختلف این رشته باید مدرک معتبر زبان فنلاندی را ارائه دهد و به این زبان تسلط کافی داشته باشد. در این دانشکده هیچ دوره آموزشی زبان فنلاندی برگزار نخواهد شد و فرد باید از قبل به زبان فنلاندی تسلط داشته باشد تا بتواند در کلاس های این رشته ها در دانشکده کوپیو شرکت کند.

در نتیجه همه این موارد، با توجه به هزینه های پایین تحصیل و زندگی در کشور فنلاند نسبت به سایر کشورهای اروپایی، سطح امکانات و تجهیزات آموزشی این کشور و همچنین داشتن دانشگاه های معتبر در سطح جهانی، کشور فنلاند می تواند به عنوان مقصد متقاضیانی باشد که قصد ادامه تحصیل در دانشگاه ها و کشورهای پیشرفته اروپایی را دارند.

شرایط دانشکده پزشکی

جهت کسب اطلاعات بیشتر راجع به مهاجرت تحصیلی به کشور فنلاند با دفتر موسسه دانش گستر کوه نور تماس بگیرید و مشاوره اولیه رایگان را دریافت نمایید.

امتیاز شما


امتیاز شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان
02145131
مشاوره رایگان واتس آپ
(کلیک کنید)