#

خرید ملک در اسپانیا جهت دریافت اقامت

به دلیل تغییرات لحظه ای در قوانین کشورها، قبل از اقدام حتما با مشاوران موسسه هماهنگ کنید
  • 20 خرداد 1398
  • مقالات تحلیلی
  • 708 بازدید
  • بدون نظر

اگر به فکر مهاجرت و زندگی در اسپانیا هستید؛ ساده‌ترین راه، خرید ملک در اسپانیا است زیرا فرایند دریافت ویزا و اقامت کوتاه می‌شود. محلی را برای زندگی یا کسب درآمد در اسپانیا دارید. در ضمن، اسپانیا یک کشور اروپایی، زیبا و با امکانات رفاهی متعدد است که می‌توانید در آن زندگی خود را از نو شروع کنید. همراه ما باشید تا شما را با شیوه دریافت اقامت از طریق خرید ملک در اسپانیا آشنا کنیم و اطلاعات شما را در این زمینه افزایش دهیم.

اقامت اسپانیا با خرید ملک چگونه است؟

مطابق قانون اسپانیا، هر شخص خارجی که اقدام به خرید ملک در خاک اسپانیا نماید، می‌تواند اقامت این کشور را بگیرد. البته باید ارزش ملک خریداری شده، بیش‌از ۵۰۰ هزار یورو باشد. شما می‌توانید با خرید ملک در اسپانیا، خانواده خود را نیز همراه با خود به اسپانیا ببرید؛ در این حالت، بهتر است که ملک خریداری شده متراژ مناسبی را برای زندگی خانواده شما داشته باشد و ما به شما توصیه می‎‌کنیم که محل خرید را همراه با امکانات محله قبل از خرید در نظر بگیرید.

فرایند خرید ملک در اسپانیا چگونه است؟

ابتدا باید ویزای توریستی سه ماه اسپانیا را دریافت کرده و به اسپانیا بروید تا یک ملک مناسب را برای خرید انتخاب کنید. بهتر است از کارشناسان املاک جهت خرید یک ملک خوب راهنمایی و مشاوره بگیرید. سپس اقدام به بستن قرارداد خرید ملک کرده و برای رسمی کردن آن، از یک دفتر اسناد رسمی، نوبت بگیرید.

در طول مدت زمان انتظار برای رسیدن نوبت‌تان، اگر کد شناسایی NIE را دریافت نکرده‌اید، جهت گرفتن آن اقدام کنید و همچنین، اقدام به دریافت استعلام از ادارات مربوطه مثل شهرداری، دارایی، آب، برق، گاز و… نمایید. سپس با همه مدارک، به دفتر اسناد رسمی بروید تا فرایند انتقال سند انجام شود.

اکنون سند ملک خریداری شده را همراه با اسناد و مدارک ضروری دیگر به سفارت اسپانیا در ایران ببرید تا درخواست ویزای اقامت شما صادر شود. معمولا فرایند درخواست ویزا اندکی زمان خواهد برد و در نهایت، یک ویزای یک ساله به شما داده می‌شود.

آیا می‌توان اقامت دریافت شده از طریق خرید ملک در اسپانیا را به اقامت دائم یا حق شهروندی تبدیل کرد؟

بله؛ شما پس از دریافت اقامت یک ساله، می‌توانید آن را تمدید کرده و اقامت موقت بگیرید. با گذر ۵ سال از اقامت شما در اسپانیا، می‌توانید برای گرفتن اقامت دائم درخواست دهید و پنج سال پس از آن، اجازه درخواست برای دریافت حق شهروندی را دارید.

جالب است بدانید که در طول مدت زمان اقامت موقت، یعنی پنج سال ابتدایی سکونت در اسپانیا، شما می‌توانید به همه کشورهای حوزه شنگن سفر کنید؛ اما توجه داشته باشید که طول سفر شما باید کمتر از نصف مدت زمان اقامت‌تان در اسپانیا باشد.

با خرید ملک در اسپانیا، می‌توانید در آن‌جا مشغول به کار شوید؟

در آغاز دریافت اقامت در اسپانیا، یعنی سال اول اقامت، اجازه فعالیت اقتصادی ندارید اما پس از آن، با ثبت شرکت، می‌توانید مشغول به فعالیت اقتصادی شوید.

شما با گرفتن اقامت از طریق خرید ملک در اسپانیا، مجبور به فعالیت نیستید و از طرفی نیز، مانع از انجام فعالیت اقتصادی شما نمی‌شوند.

مزایای خرید ملک در اسپانیا

شما با خرید ملک در اسپانیا از مزایای زیر بهره‎‌مند می‌شوید:

  • اجازه سکونت در اسپانیا به شما داده می‌شود.
  • می‌توانید بدون هیچ محدودیتی به کشورهای حوزه شنگن مسافرت کنید.
  • حق اقامت به خانواده شما داده می‌شود.
  • نیازی به انجام کار و فعالیت اقتصادی در اسپانیا ندارید
  • به شما اقامت موقت و سپس اقامت دائم داده می‌شود.
  • از پرداخت مالیات سالیانه معاف هستید.
  • می‌توانید در بانک‌های اروپایی افتتاح حساب کنید.
  • اجازه تحصیل به فرزندان شما داده می‌شود.
  • در آینده، ساده‌تر می‌توانید ویزای کشورهای دیگر را دریافت کنید.

مدارک لازم برای گرفتن اقامت از راه خرید ملک در اسپانیا

ملک در اسپانیا

برای اخذ اقامت اسپانیا باید مدارک زیر را همراه خود به سفارت اسپانیا در کشور ایران ببرید و پس از تحویل آن‌ها، منتظر اعلام نتیجه باشید.

  • پاسپورت معتبر با اعتبار بیش‌از ۶ ماه و داشتن حداقل ۲ برگه سفید
  • گواهی عدم سوء پیشینه
  • گواهی موجودی حساب بانکی بیش‌از ۵۰۰ هزار یورو
  • ویزای توریستی ۳ ماهه اسپانیا
  • گواهی آزمایش‌های پزشکی برای تایید سلامتی جسمانی شما
  • سند ملک خریداری شده در اسپانیا

همه فرایند خرید ملک در اسپانیا و اخذ ویزا می‌تواند ۱۰ تا ۱۵ ماه زمان ببرد پس بهتر است که کارهای خود را به تاخیر نیندازید.

معمولا اولین تلاش برای دریافت ویزای اسپانیا مهم است زیرا با رد شدن آن، شانس گرفتن مجدد ویزا کمتر می‌شود بنابراین توصیه می‌کنیم که فرایند دریافت ویزای اسپانیا را زیرنظر متخصصین ما در کوه نور پیش ببرید تا با اولین درخواست شما موافقت شود. برای این کار می‌توانید فرم زیر را تکمیل کرده و منتظر تماس کارشناسان ما باشید.

شرایط تمدید اقامت اسپانیا از طریق خرید ملک چگونه است؟

برای تمدید اقامت اسپانیا، دو شرط وجود دارد:

  • طی مدت زمان اقامت موقت، باید مالکیت ملک خریداری شده را حفظ کرده باشید.
  • بیشتر زمان خود را در اسپانیا سپری کرده باشید.

جالب است بدانید که تمدید ویزا به صورت سالانه با اعتبار یک سال صورت می‌گیرد اما اقامت موقت می‌تواند یک یا دو سال اعتبار داشته باشد.

قیمت ملک در اسپانیا

قیمت ملک در اسپانیا وابسته به موقعیت مکانی ملک است. ابتدا شما باید شهر مدنظر خود را انتخاب کنید. بیشتر ایرانیان، تمایل دارند در شهرهای مادرید،ماربیا، بارسلونا، والنسیا، مایورکا، جزایر اسپانیا ملک بخرند که قیمت پایه ملک در هر کدام از آن‌ها متفاوت است. در مرحله بعد، موقعیت مکانی ملک در شهر و میزان تقاضا اهمیت دارد. هر اندازه که دسترسی ملک به مترو، فروشگاه‌ها، بیمارستان و امکانات رفاهی مثل سرویس حمل‌ونقل بهتر باشد، هزینه تمام شده آن ملک بالاتر خواهد بود. از طرفی، همه می‌دانیم که متراژ ملک و سال ساخت آن در قیمت نهایی بسیار موثر است. در جدول زیر قیمت هر متر ملک در اسپانیا آورده شده است.

شهر مادرید آراگون باسلونا پایس باسکو والنسیا جزایر قناری
میانگین قیمت هر مترمربع ملک ۳۶۰۰ یورو ۱۸۰۰ یورو ۴۰۰۰ یورو ۲۷۰۰ یورو ۱۷۰۰ یورو ۱۷۰۰ یورو

بودجه ۱۰۰ تا ۳۰۰ هزار یورو

برای گرفتن اقامت باید قیمت ملک بیش از ۵۰۰ هزار یورو باشد اما شما می‌توانید با قیمت‌های ۱۰۰ هزار یورو نیز صاحب ملک شوید.

در شهرهای ماربیا، مالاگا و مناطق اطراف بارسلونا، می‌توانید با سرمایه بیش از ۱۰۰ هزار یورو ملک مناسبی را تهیه کنید. برای خرید آپارتمان در شهرهای بزرگ مثل بارسلونا و مادرید به سرمایه بالاتر از ۲۰۰ هزار یورو احتیاج خواهید داشت. اگر قصد خرید خانه‌های ویلایی را در مناطق ساحلی اطراف بارسلونا دارید، به سرمایه بیش از ۲۵۰ هزار یورو احتیاج خواهید داشت.

بودجه ۳۰۰ تا ۵۰۰ هزار یورویی

هر اندازه که مبلغ بودجه شما برای خرید ملک در اسپانیا بیشتر باشد، می‌توانید خانه بهتری را تهیه کنید که سطح دسترسی بهتری به امکانات رفاهی داشته باشد و کیفیت زندگی بهتری را در آن تجربه نمایید.

در منطقه‌های خوب مادرید یا بارسلونا، با ۳۰۰ هزار یورو می‌توانید یک آپارتمان ۹۰ تا ۱۵۰ متری تهیه کنید.

در شهرهای ساحلی اسپانیا با ۳۰۰ هزار یورو می‌توانید ملکی با متراژ ۱۰۰ تا ۲۰۰ متری بخرید؛ مبلغ نهایی با توجه به پارامترهای مهم در خرید خانه متفاوت خواهد بود.

یک نکته مهم در خرید ملک در اسپانیا

شما با خرید ملک به ارزش ۱۰۰ هزار یورو می‌توانید اقامت موقت را برای خود و خانواده به مدت یک تا پنج سال دریافت کنید اما برای گرفتن اقامت دائم باید مبلغ سرمایه‌گذاری شما بیش از ۵۰۰ هزار یورو باشد.

الزامی به خرید یک ملک با ارزش بیش از ۵۰۰ هزار یورو نیست؛ بلکه شما می‌توانید چند ملک را بخرید که مجموع ارزش آن‌ها به ۵۰۰ هزار یورو برسد.

کدام منطقه اسپانیا برای خرید ملک بهتر است؟

این موضوع بیشتر به شما بستگی دارد که هدف اصلی شما از خرید ملک در اسپانیا چیست؟

اگر قصد شما داشتن مکانی برای استراحت و تفریح است، خرید ملک در شهرهای ساحلی و جزیره‌های اسپانیا انتخاب ایده‌آلی خواهد بود و می‌توانید شهرهای بارسلونا، والنسیا، مایورکا، مالاگا، جزایر قناری و ایبیزا را انتخاب کنید.

اگر قصد شما انجام فعالیت‌های تجاری همراه با داشتن مکانی برای تحصیل فرزندان خود و زندگی خانوادگی است، شهرهای بزرگ و بین‌المللی مثل مادرید و بارسلونا انتخاب بهتری خواهند بود.

اجاره خانه در اسپانیا

گاهی هدف از خرید خانه، اجاره دادن آن است بنابراین توصیه می‌شود با متوسط بازده اجاره خانه و قیمت اجاره در شهرهای مختلف آشنا باشید تا بتوانید تصمیم بهتری را بگیرید.

در اسپانیا متوسط بازدهی اجاره خانه ۵ الی ۶ درصد در سال است؛ البته که آپارتمان‌های کوچک بازدهی بیشتری دارند. بنابراین خرید چند آپارتمان کوچک برای کسب درآمد از طریق اجاره انتخاب بهتری خواهد بود. در جدول زیر متوسط قیمت اجاره در چند شهر اسپانیا آورده شده است.

شهر مادرید آراگون باسلونا ناوارا جزایر بالئارس جزایر قناری
میانگین اجاره بها هر مترمربع ملک ۱۷ یورو ۸ یورو ۱۶ یورو ۱۰ یورو ۱۳ یورو ۱۰ یورو

گرفتن مشاوره املاک پیش از خرید ملک در اسپانیا

چگونگی خرید ملک در اسپانیا

افرادی هستند که کار تخصصی آن‌ها، خرید ملک و دادن مشاوره به دیگران برای انتخاب بهترین ملک با توجه به شرایط زندگی و بودجه آن‌ها است. شما می‌توانید از دانش و تخصص این افراد برای خرید بهتر ملک و انجام یک سرمایه‌گذاری اصولی و درست بهره ببرید. این افراد دارای مدرک دانشگاهی مرتبط و تجربه کافی در خرید و فروش دارند بنابراین بهترین انتخاب برای شما در هنگام خرید خواهند بود.

موسسه ما در کوه نور تعدادی افراد متخصص را در زمینه خرید و فروش استخدام کرده تا به شما در هنگام خرید ملک در اسپانیا کمک کنند؛ بنابراین شما می‌توانید با ما تماس بگیرید یا اطلاعات موردنظر خود را در فرم زیر پر نمایید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند و شما را در خرید ملک راهنمایی کنند.

اگرچه شما می‌توانید با استفاده از وکالت نامه نیز کارهای خرید ملک را به شخص دیگری بسپارید تا با سرمایه شما اقدام به خرید ملک نماید اما ما به شما توصیه می‌کنیم که پیش از خرید، حتما ملک را از نزدیک ببینید و از طریق تصویر و ویدیو اقدام به خرید نکنید.

هزینه‌های جانبی خرید ملک در اسپانیا

بهتر است بدانید تنها مبلغی که برای خرید ملک در اسپانیا پرداخت می‌کنید، قیمت ملک نخواهد بود بلکه هزینه‌هایی مانند مالیات انتقال ملک، هزینه‌های دفتری، حق کمیسیون آژانس معاملاتی و… نیز بر قیمت نهایی افزوده می‌شود که مجموع آن‌ها، ۱۰ تا ۱۵ درصد ارزش ملک خواهد بود. شما می‌توانید از طریق جدول زیر با این هزینه‌های جانبی بیشتر آشنا شوید.

مالیات انتقال سند ملک برای خانه‌های قدیمی مالیات انتقال سند ملک برای خانه‌های جدید هزینه‌های دفتر اسناد رسمی کمیسیون آژانس معاملاتی
 ۶ تا ۱۰ درصد ارزش ملک ۰.۴ تا ۱.۵ درصد ارزش ملک ۰.۳ تا ۰.۷۵ درصد ارزش ملک ۲ تا ۳ درصد ارزش ملک (بستگی به آژآنس معاملاتی دارد)

جمع‌بندی

اگر می‌خواهید به کشور اسپانیا بروید و سرمایه کافی برای انجام این کار را دارید، می‌توانید اقدام به خرید ملک در اسپانیا نمایید که ساده‌ترین و کوتاه‌ترین راه برای گرفتن اقامت اسپانیا و مسافرت همراه با خانواده است. این ویزا به شما مزایای بسیاری مثل اجازه کار، سکونت و مسافرت به کشورهای حوزه شنگن و… را می‌دهد. در پایان نیز با اقامت ۵ ساله در این کشور، می‌توانید اقامت دائم بگیرید و پس از گذر زمان نیز حق شهروندی اسپانیا را دریافت کنید.

ما در این مقاله مراحل دریافت ویزای اسپانیا را از طریق خرید ملک در اسپانیا شرح دادیم و نکات مهم مرتبط با آن را بیان کردیم. حال اگر سوالی در ذهن شما بدون جواب مانده، کارشناسان ما در کوه نور پاسخگوی آن‌ها خواهند بود. با ما در تماس باشید.

سوالات متداول

  1. برای تمدید مجوز اقامت باید به کجا مراجعه کنم؟

بهتر است دو تا سه ماه قبل از اتمام مهلت اقامت، به اداره مهاجرت مراجعه کنید تا فرایند درخواست تمدید اقامت آغاز شود زیرا معمولا ۱ تا ۳ ماه طول می‌کشد.

  1. برای دریافت اقامت باید چه مقدار سرمایه داشته باشم؟

اگر به فکر اقامت کوتاه مدت هستید؛ یعنی یک سال تا پنج سال اقامت،  می‌توانید ملکی با ارزش ۱۰۰ هزار یورو تهیه کنید اما برای گرفتن اقامت دائم و درنهایت حق شهروندی، باید ارزش خرید ملک خریداری شده شما، بیش از ۵۰۰ هزار یورو باشد.

  1. آیا می‌توانم پس از خرید ملک در اسپانیا، اقدام به فروش آن نمایم؟

بله شما اجازه فروش ملک را در هر زمان و به هر شخصی دارید اما برای تمدید اقامت خود تا ۵ سال پس از خرید اولیه، به آن ملک نیاز دارید یا اینکه باید دوباره اقدام به خرید ملک دیگری با ارزش مشابه نمایید.

امتیاز شما


امتیاز شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان
02145131
مشاوره رایگان واتس آپ
(کلیک کنید)