#

پزشکی در اسپانیا

به دلیل تغییرات لحظه ای در قوانین کشورها، قبل از اقدام حتما با مشاوران موسسه هماهنگ کنید
  • 17 آبان 1398
  • مهاجرت تحصیلی
  • 1113 بازدید
  • بدون نظر

تحصیل پزشکی در اسپانیا

اسپانیا دارای دانشگاه های معتبر در سطح جهان است که در لیست QS جایگاه مناسبی دارند البته همه این دانشگاه مورد تائید وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی نیست. دانشگاه های این کشور در زمینه رشته های اقتصاد، پزشکی و دندانپزشکی شهرت خاصی در جهان دارد.

مزیت های رشته های پزشکی در اسپانیا:

یکی از مهم‌ترین مزایای تحصیل در اسپانیا داشتن دانشگاه‌های دولتی با رتبه‌بندی‌های جهانی است، والبته پزشکی و دندانپزشکی در اسپانیا با بهره مندی از تجهیزات و آموزش پیشرفته و کیفت عالی آموزشی برای دانشجویان بین المللی می توان بهترین انتخاب باشد.
ورود به دانشگاه‌های خصوصی اسپانیا بسیار آسان است و نیازی به گذراندن دوره کالج ندارید، اما هزینه‌های بیشتر و زبان تدریس دروس به زبان انگلیسی است.
از دیگر مزایا هزینه پایین زندگی در کشور اسپانیا است که نسبت به دیگر کشورهای اروپایی هزینه کمتری دارد.
این امکان وجود دارد که افراد متقاضی دانشگاه های اسپانیا می توانند با داشتن رزومه قوی، از بورسیه تحصیلی بهره مند شوند.
اکثر دانشگاه های اسپانیا برای دانشجویان متقاضی از کشور ایران، دانشگاه های معتبر از نظر وزارت بهداشت نیز هستند، و برای کسانی که قصد ادامه تحصیل در این کشور را دارند نیز مزیت مهمی به شمار می رود.
امکان کار دانشجویی در حین گذراندن دوره های دندانپزشکی و پزشکی در اسپانیا نیز وجود دارد که به دانشجو اجازه می دهد در شرایط سختی که برای وی اتفاق می افتد، مشغول به کار شود. اما نکته ای باید مطرح این است که این متقاضیان نیازمند تسلط کامل به زبان اسپانیایی هستند و معمولا به افراد خارجی کمتر اجازه کار در مشاغل را می دهند، بنا بر این توصیه ای باید ذکر شود این است که متقاضیان روی حقوق حاصل از کار در اسپانیا برای تامین مخارج زندگی و شهریه دانشگاه هیچ حسابی باز نکند.
همچنین امکان کار دانشجویی بعد از اتمام پزشکی در اسپانیا و بعد از دریافت اقامت اسپانیا نیز برای دانشجویان فارغ التحصیل از این دانشگاه ها فراهم می شود.

مزیت های تحصیل در رشته های پزشکی در اسپانیا

مدارک و شرایط اخذ ویزای تحصیلی کشور اسپانیا:

  1. نامه پذیرش به عنوان یک دانشجوی تمام وقت از دانشگاه یا دانشکده ی خاصی (برای رشته ی خاصی) از کشور اسپانیا
  2. گواهی عدم سوی پیشینه و ترجمه رسمی آن به زبان اسپانیایی
  3. ترجمه رسمی ریز نمرات و مدارک تحصیلی
  4. پرداخت هزینه های صدور ویزا به سفارت
  5. فرم تکمیل شده درخواست ویزا
  6. دو کپی از کل صفحات گذرنامه
  7. گذرنامه ملی و یک کپی از آن
  8. گذرنامه باید برای مدت اقامت مورد نظر در اسپانیا معتبر باشد و حداقل یک برگ سفید برای تایید ویزا داشته باشد.
  9. ارائه دو فرم درخواست شینگن که به طور کامل پر و امضا شده است .
  10. ارائه تمام هزینه های تحصیل، مدت زمان برنامه، موضوع مطالعه و ساعت مطالعه در هر هفته، که نباید کمتر از ۲۰ ساعت در هفته باشد
  11. ارائه بیمه درمانی برای سلامت و حوادث با حداقل پوشش ۳۰۰۰۰ یورو در طول مدت حضور در اسپانیا
  12. ارائه گواهی تمکن مالی برای مدت زمان اقامت و پرینت حساب

مدارک لازم جهت اخذ پذیرش برای در رشته های پزشکی در اسپانیا:

  • ترجمه رسمی مدارک دیپلم و پیش دانشگاهی (افراد متقاضی باید مدارک معتبری در رشته های ریاضی یا تجربی داشته باشند)
  • ریز نمرات دیپلم و پیش دانشگاهی
  • گواهی سلامت پزشکی
  • گواهی عدم سوء پیشینه
  • تمکن مالی (اثبات این مورد باید همراه با پرینت حساب بانکی با گردش مالی خاص باشد)
  • رزومه ی شخص متقاضی (آن دسته از افرادی که رزومه ای قوی دارند می توانند شانس این را داشته باشندکه بورسیه ی تحصیلی دریافت کنند. و مزیت بسیار مهم این بورسیه این است که می تواند به صورت کاملا رایگان در یکی از دانشگاه های دولتی اسپانیا تحصیل کنند.

شرایط لازم برای پذیرش در رشته های پزشکی در اسپانیا:

متقاضیان پزشکی در اسپانیا بایستی حداکثر تا سن ۲۲ سالگی اقدام به اخذ پذیرش از دانشگاه های اسپانیا کنند.
نکته ی قابل توجه ی دیگر این است که زبان دوره های پزشکی در اسپانیا در دانشگاه های دولتی، اسپانیایی و در برخی دانشگاه های خصوصی انگلیسی است. این دسته از افراد که متقاضیان پزشکی در اسپانیا به زبان اسپانیایی هستند باید در آزمون dele نمره قابل قبولی کسب کنند. این آزمون در بیشتر کشور های اروپایی نیز برگزار می شود که هدف از برگزاری آن سنجیدن سطح دانش متقاضی از زبان اسپانیایی است
البته این در حالی است که برخی از دانشگاه های خصوصی که رشته های پزشکی را به زبان انگلیسی برگزار می کنند، کل دوره را به زبان انگلیسی برگزار نمی کنند یعنی ۳ یا ۴ سال اول، این دروس به زبان انگلیسی و در سال های باقی مانده به زبان اسپانیایی تدریس و ارائه می شوند.
پذیرش در رشته پزشکی در دانشگاه های خصوصی اسپانیا بسیار راحت تر از دانشگاه های دولتی است و البته دانشگاه های خصوصی در رشته های پزشکی اسپانیا نیز از شهرت بیشتر و اعتبار بالایی برخوردار است.

مدارک لازم جهت اخذ پذیرش برای تحصیل در رشته های پزشکی در اسپانیا

آزمون ورودی سراسری کشور اسپانیا برای دانشگاه های دارای دانشکده ی پزشکی:

متقاضیان پزشکی در اسپانیا بایستی در آزمون ورودی دانشگاه های اسپانیا شرکت کنند و در این آزمون قبول شوند تا اجازه ی ورود به دانشگاه های پزشکی در اسپانیا را داشته باشد. مواد این آزمون سراسری از چهار بخش متفاوت تشکیل می شود که به شرح زیر است:
تجزیه و تحلیل متن ( به زبان اسپانیایی است )
پرسش هایی در مورد تاریخ و فلسفه اسپانیا ( به زبان اسپانیایی است )
آزمون زبان های خارجی که به انتخاب شما به زبان فرانسوی، انگلیسی، آلمانی، پرتغالی و یا ایتالیایی است .
انتخاب شما: این بخش براساس انتخاب شما به یکی از موضوعات هنر، علم و فناوری اختصاص دارد .
آزمون های ورودی برای دانشگاه های اسپانیا، معمولا از دروس زیست شناسی، شیمی، فیزیک و ریاضی هستند این آزمون در تاریخ ۱۱ می و در دانشگاه سنت کوگات برگزار می شود و ۴ ساعت زمان می برد. برای ثبت نام در آزمون ورودی دانشجو باید فرم درخواست آنلاین مربوط به آن را پر کند و برای دانشگاه ارسال کند.
سوالات امتحان شامل ارزیابی قدرت استدلال، ارزیابی زبان انگلیسی و دروس علوم خواهد بود. برخی از دانشگاه ها جزییات منابع آزمون و مواردی که باید مطالعه کنند در اختیار دانشجویان می گذارند.
بعد ۱۵ روز نیز نتایج برای فرد ارسال می شود. نتایج این آزمون به این شکل است که:
۱- پذیرفته شده اید و می توانید برای شرکت در رشته پزشکی اقدام کنید.
۲- در لیست انتظار هستید. این نتیجه به این معناست که شما پذیرفته نشده اید اما اگردر ماه های جولای یا سپتامبر فضایی خالی شود ممکن است با پذیرش شما موافقت شود.
۳- پذیرفته نشده اید. این نتیجه نیز به این معنا است که از روند پذیرش به کل خارج شده اید.

آزمون ورودی سراسری کشور اسپانیا

دانشگاه های پزشکی در اسپانیا:

دانشگاه مادرید – والنسیا: این دانشگاه در مادرید (والنسیا) قرار دارد، رشته دندانپزشکی در این دانشگاه تدریس شده و زبان تدریس انگلیسی و اسپانیایی است. رویه پذیرش در این دانشگاه براساس آزمون و آزمون نیز به زبان انگلیسی برگزار می شود.
ورودی است.
این دانشگاه در سال ۱۴۹۹ تاسیس شد و در سال ۱۹۷۹ میلادی، به یک سازمان غیرانتفاعی تبدیل شد. دوره های آموزشی گوناگون را در سطح آموزش عالی و دوره های کارشناسی، کارشناسی ارشد، دکتری در زمینه های مختلف ارائه می دهد.
دانشگاه کاردنال هررا: این دانشگاه در والنسیا قرار دارد. رشته های پزشکی، دندان پزشکی، دامپزشکی، فیزیوتراپی، پرستاری و داروسازی در این دانشگاه تدریس می شود. زبان تحصیل در این دانشگاه انگلیسی است. نحوه پذیرش در این دانشگاه بر اساس آزمون
دانشگاه سن پابلو: این دانشگاه در شهر مادرید قرار دارد. رشته دندانپزشکی در این دانشگاه ارائه می گردد. زبان تحصیل در این دانشگاه انگلیسی است. نحوه پذیرش در این دانشگاه آزمون ورودی است .
دانشگاه بین المللی کاتالونیا: این دانشگاه در شهر سانت کوگات دل بایس در استان بارسلونا قرار دارد. دروس در این دانشگاه به زبان انگلیسی تدریس می شوند و نحوه پذیرش در این دانشگاه آزمون ورودی است .
دانشگاه کامپلاتنس مادرید: موسسه آموزشی کامپلاتنس مادرید در سال ۱۲۹۳ تاسیس شده است، یک موسسه غیرانتفاعی عمومی است که در شهر بزرگ مادرید واقع شده است. این موسسه دوره های آموزشی در درجه های تحصیلات عالی مانند کارشناسی در زمینه های مختلف ارائه می دهد.
دانشگاه بارسلونا: دانشگاه بارسلونا در سال ۱۹۶۸ تاسیس شد، این دانشگاه در شهر مادرید واقع شده است. این دانشگاه به طور رسمی توسط وزارت آموزش و پرورش، فرهنگ و ورزش، اسپانیا معتبر و شناخته شده است. این موسسه آموزش عالی ۵۰ ساله دارای سیاست پذیرش انتخابی مبتنی بر آزمون ورودی است.
دانشگاه مستقل مادرید: دانشگاه مستقل مادرید یک دانشگاه دولتی در اسپانیا است که در سال ۱۹۶۸ تاسیس شده است. این دانشگاه در شمال مادرید واقع شده است. در این دانشگاه رشته های مختلفی از جمله پزشکی و دندانپزشکی تدریس می گردد.
دانشگاه مستقل بارسلونا: دانشگاه مستقل بارسلونا که به نام UAB نیز شناخته می شود یک دانشگاه عمومی است که در نزدیکی شهر بارسلونا در کاتالونیا اسپانیا واقع شده است. در سال ۲۰۱۲، این دانشگاه شامل ۵۷ دانشکده بود.
دانشگاه ناوارا: دانشگاه ناوارا در سال ۱۹۵۲ تاسیس شده است، یک موسسه غیرانتفاعی خصوصی است که در شهر بزرگ پامپلونا واقع شده است. این مؤسسه دارای مدارس شاخه ای در مکان های زیر است: بارسلونا، مادرید، سان سباستین. این موسسه ۶۶ ساله تحصیلات عالی دارای یک سیاست پذیرش انتخابی است که بر اساس آزمون های ورودی و رکوردهای تحصیلی و تحصیلی گذشته دانش آموزان آنها را پذیرش می کند.

دانشگاه ناوارا

دانشگاه گرانادا: دانشگاه ایالتی گرانادا که در سال ۱۵۳۱ تاسیس شده است، در شهر بزرگ گرانادا واقع شده است. یبش از ۴۵،۰۰۰ دانشجو به طور سالانه در این موسسه آموزش عالی تحصیل می کنند. دانشگاه ایالتی گرانادا (UGR) دوره های آموزشی را در سطح کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتر در رشته های مختلف ارائه میکند. ورود به این دانشگاه مبتنی بر پذیرش در آزمون است.
دانشگاه سلمانس: دانشگاه سلمانس در سال ۱۲۵۵ تاسیس شده است یک نهاد شهری غیرانتفاعی است که در شهر بزرگ سالامانکا واقع شده است. این موسسه همچنین دارای دانشکده هایی در در مکان های زامورا، آویلا، بیجار، ویلامایور است.
این موسسه آموزش عالی ۷۶۳ ساله دارای یک سیاست پذیرش انتخابی است که بر اساس آزمون های ورودی و سابقه تحصیلی دانش آموزان آنها را پذیرش می نماید.
دانشگاه پومپه فرا: دانشگاه پومپه فرا در سال ۱۹۹۰ تاسیس شد و یک موسسه غیرانتفاعی است که در شهر بارسلونا واقع شده است. ورود به این دانشگاه نیز نیازمند شرکت در یک آزمون است.
دانشگاه رویرا و ویرجیل: دانشگاه دانشگاه رویرا و ویرجیل یک دانشگاه ایالتی است که در سال ۱۹۹۱ در شهر تارگرونا تاسیس شد، این دانشگاه در رشته های گوناگون به تدریس می پردازد و دوره های مختلف را در مقاطع گوناگون کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا ارائه می دهد.
دانشگاه باسک: دانشگاه باسک، یک دانشگاه عمومی وابسته به انجمن مستقل باسک است. نام این دانشگاه در ابتدا بیلبائو بود، ابتدا تنها رشته های علوم اقتصادی و تجاری در آن تدریس می شده، اما امروزه یکی از رشته های اصلی این دانشگاه پزشکی می باشد.
دانشگاه زاراگوزا: دانشگاه زاراگوزا یا (دانشگاه سارافوسا) در سال ۱۵۴۲ تاسیس شد، این دانشگاه یک موسسه غیرانتفاعی است که در شهر زاراگوزا واقع شده است. این مؤسسه همچنین در دارای دانشکده و شعبه های مختلف در مکان های مانند هوسا، تروئل لا آلمونیا دونا گودینا. در این دانشگاه امکان تحصیل تا مقطع دکتری در رشته های گوناگون وجود دارد.
دانشگاه آلکالا: دانشگاه آلکالا در سال ۱۴۹۹ به عنوان یک موسسه غیرانتفاعی در شهر بزرگ آلکالا د هانارس تاسیس شد. این مؤسسه همچنین دارای دفاتر دانشکده های گوناگونی در در مکان های مختلف است. دانشکده گوادالاخارا به عنوان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی اسپانیا شناخته می شود وابسته به دانشگاه آلکالا است. این موسسه آموزش عالی ۵۱۹ ساله دارای سیاست پذیرش انتخابی است که بر اساس آزمون های ورودی و سابقه تحصیلی گذشته دانش آموزان آنها را پذیرش می کند.
دانشگاه کاستیله لامنچا: دانشگاه کاستیله لامنچا یک دانشگاه اسپانیایی است. شعبه های دیگر این دانشگاه در شهرهای آلباست، سیوداد رئال، کوئنکا، تولدو، آلدمین و تلورا دلارینا هستند. این دانشگاه در تاریخ ۳۰ ژوئن ۱۹۸۲ به رسمیت شناخته شد و سه سال بعد شروع به کار کرد.
دانشگاه شاه جان کارلوس: دانشگاه شاه جان کارلوس یک دانشگاه تحقیقاتی اسپانیایی واقع در منطقه جنوبی مادرید است که دارای چهار شعبه دانشگاهی است. نام این دانشگاه از نام پادشاه سابق خوان کارلوس اول اسپانیا نامگذاری شده است.
دانشگاه لا لاگونا: دانشگاه لا لاگونا (Universidad de La Laguna) در سال ۱۹۲۷ در شهر بزرگ لا لاگونا تاسیس شده است، این موسسه همچنین دارای شعبه های مختلفی در اسپانیا است. این دانشگاه برای تحصیلات در مقاطع مختلف نظیر کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری دانشجو می پذیرد.
دانشگاه ماریا: دانشگاه مورسیا (یا دانشگاه ماریا) در سال ۱۲۷۲ تأسیس شد و یک موسسه غیر دولتی است که در شهر کوچک مورسیا قرار دارد. این مؤسسه دارای مدارس دانشگاهی در مکان های اسپیناردو، سان جویور، المالدر، لورکا است. پذیرش در این دانشگاه بر اساس آزمون های ورودی است.
دانشگاه اوهایو: دانشگاه اوهایو یا اوویدو یک دانشگاه دولتی در آستوریاس است. این دانشگاه تنها دانشگاه موجود در این در منطقه است. این دانشگاه دارای سه مرکز آموزشی و پژوهشی در اویدو، گجون و میرس استو است.
دانشگاه سانتیاگو کامپوستلا: دانشگاه سانتیاگو کامپوستلا در سال ۱۴۹۵ در شهر بزرگ سانتیاگو کامپوستلا تاسیس شده است، این موسسه آموزش عالی ۵۲۳ ساله دارای بر اساس آزمون های ورودی و سابقه تحصیلی دانشجویان آنها را پذیرش می کند.
دانشگاه سویل: دانشگاه سویل در سال ۱۵۰۵ تاسیس شده است، این دانشگاه دارای مدرک تحصیلی بسیار با ارزشی استو سالانه بیش از ۴۵،۰۰۰ دانشجو پذیرش می نماید.

دانشگاه آلکالا

مدت زمان رشته های پزشکی در اسپانیا:

این مدت تحصیل برای دانشجویان رشته های پزشکی در دانشگاه های اسپانیا به طول ۶ سال است.
مدت دوره های پزشکی در اسپانیا به صورت شش سال است به این صورت که دو سال از این ۶ سال به صورت مطالعه پیش بالینی با تمرکز بر مطالعه علوم پایه پزشکی در زیست شناسی، فیزیک و آناتومی پایه است. پس از اتمام این آموزش اولیه، دانشجویان می توانند به مطالعه بالینی در بیمارستان های آموزشی تحت نظارت پزشکان حرفه ای هدایت می شوید و در نهایت پس از اتمام برنامه شش سال دانشجویان فارغ التحصیل می توانند به عنوان یک پزشک به کار مشغول گردند.

هزینه دوره در رشته های پزشکی در اسپانیا:

هزینه ها با توجه به هر دانشگاه متفاوت است، شهریه ی هر دانشگاه متفاوت است این تفاوت ممکن است برای هر مقطع تحصیلی و یا حتی هر رشته ای توسط دانشگاه ها تدوین شود. اما قابل توجه است که هزینه دانشگاه های دولتی بسیار کمتر است و حدود ۵۰۰ تا ۱۵۰۰ یورو برای هر سال است. برای دانشگاه های خصوصی باید گفت که این دانشگاه ها شهریه ی بیشتری نسبت به دانشگاه های دولتی دارند.
بنابراین دارای هزینه بالاتری نیز هستند. هزینه تحصیل در این دانشگاه ها نیز حدود ۵۰۰۰ تا ۱۵۰۰۰ یورو برای هر سال است. نکته ای باید مورد توجه قرار گیرد این است که برای دانشجویانی که از کشور های به غیر از اعضای اتحادیه اروپا هستند شهریه پرداختی در رشته پزشکی در اسپانیا بیشتر از این مبلغ خواهد بود.
هزینه های زندگی در کشور اسپانیا نیز به شهر های این کشور بستگی دارد. این در حالی است که شهر هایی مانند مادرید و بارسلونا گران ترین شهرهای اسپانیا هستند و هزینه زندگی یعنی هزینه مسکن، غذا، حمل و نقل، مراقبت پزشکی و غیره در این شهرها حدود ۱۳۰۰ یورو برای هر ماه می باشد، اما در شهرهایی نظیر والنسیا، سویا یا کادیز دانشجویان بین المللی می توانند زندگی ارزان تری را تجربه کنند، هزینه زندگی در این شهر ها حدود ۸۵۰ یورو برای هر ماه می باشد .

هزینه تحصیل در رشته های پزشکی در اسپانیا

موسسه دانش گستر کوه نور با بیش از سالها سابقه درخشان در زمینه اخذ پذیرش و ویزای تحصیلی آماده خدمت رسانی به علاقه مندان تحصیل در خارج از کشور می باشد. مشاورین موسسه همواره سعی بر آن دارند تا بهترین راهنمایی را به دانشجویان ارائه دهند. جهت مشاوره در زمینه های تحصیل در اروپا و کانادا مشاورین ما آماده ارائه بهترین مشاوره و خدمت رسانی به علاقه مندان می باشند.

۲/۵ - (۱ امتیاز)


2/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان
02145131
مشاوره رایگان واتس آپ
(کلیک کنید)