#

دوره های زبان در آلمان

به دلیل تغییرات لحظه ای در قوانین کشورها، قبل از اقدام حتما با مشاوران موسسه هماهنگ کنید
  • 29 اسفند 1398
  • مقالات تحلیلی
  • 657 بازدید
  • بدون نظر

دوره های زبان در آلمان

زبانی که مردم آلمان با آن صحبت می کنند زبان آلمانی است به همین دلیل نیز آن دسته از افرادی که می خواهند در این کشور پذیرش دریافت کنند باید دوره های زبان در آلمان را پشت سر بگذارند . زمانی که فرد این دوره ها را می گذارند بعدها در پیدا کردن شغل در این کشور موفق خواهد بود .

به صورت کلی اگر فردی به دنبال پذیرش از دانشگاه ها و موسسه های کشور آلمان باشد باید بداند که حتما باید مدرک زبان را در این کشور دریافت کند . سطوح بسیار زیادی برای دوره های زبان در آلمان وجود دارد و برای افراد تدریس می شود . البته اگر اهل ایران هستید و می خواهید ویزا آلمان را دریافت کنید باید بدانید که حداقل باید مدرک زبان B1 را داشته باشید.

دوره های زبان در آلمان

همان طور که قبلا بیان شد دوره ها زبان در آلمان دارای تنوع بسیار زیادی است و به همین دلیل هم آن دسته از افرادی که می خواهند در این کشور پذیرش دریافت کنند باید در ابتدا دوره زبان موردنظر خود را از بین سطح های ابتدایی تا پیشرفته انتخاب کنند. در بسیاری از دانشگاه های این کشور نیز برای آموزش زبان آلمانی برنامه هایی را به صورت تمام وقت به دانش آموزان ارائه می دهند .

هر ساله افراد بسیار زیادی برای تحصیل در دوره های زبان در آلمان به این کشور سفر می کنند . دوره های زبانی که در این کشور ارائه می شود تنها برای این است که فرد برای تحصیل در آلمان مقطع لیسانس ، فوق لیسانس و دکترا آمادگی لازم را پیدا کند .

البته در ابتدا باید متقاضی به دنبال یک موسسه زبان مناسب برای خود باشد البته قبل از آن باید چک  کند که آیا دانشگاهی که قصد تحصیل در آن را دارد این دوره ها را برگزار می کند یا خیر . بعد از انتخاب موسسه موردنظر معین می شود که فرد رد چه سطحی از زبان قرار دارد. هم چنین زمانی که کلاس ها برگزار می شود نیز مورد بررسی قرار می گیرد تا زمان مناسب برای فرد تعیین شود .

در مورد انتخاب دوره های زبان در آلمان نکته بسیار مهمی دیگری که می توان به آن اشاره کرد قیمت این دوره ها است . متقاضی باید به دنبال دوره ای باشد تا بتواند از پس هزینه های مربوط به آن برآید.

انواع دوره های زبان در آلمان

در کشور آلمان موسسه های بسیار زیادی وجود دارند که دوره های زبان را به صورت ترمی برای متقاضیان برگزار می کنند . این دوره ها انواع بسیار زیادی دارد که عبارتند از :

A1, A2 (A2.1, A2.2), B1 (B1.1, B1.2), B2, C1, C2

سطوح A  جز سطح های ابتدایی است و سطوح B  سطوح میانی زبان است . سطوح C  سطح پیشرفته زبان است . آن دسته از افرادی که قصد دارند در این کشور به تحصیل بپردازند باید مدرک DSH   و یا TestDAF را داشته باشد . برای این که هر فرد بتواند در این آزمون ها شرکت کند تا بتواند این مدارک را دریافت کند باید در سطح B2  و یا C1 زبان آلمانی قرار داشته باشد .

طول دوره های زبان در آلمان بین چهار و یا هشت هفته است . بسته به سطح زبانی که انتخاب می کنید هزینه این دوره ها متفاوت است . حال زمانی که شما به یک میزان از زبان آلمانی پیش زمینه داشته باشید می توانید این دوره ها را در مدت زمان بسایر کم تری پشت سربگذارید .

هزینه ای که این دوره های زبان در آلمان برای هر فرد دارد بسته به عوامل بسیار زیادی است . باید بدانید که اگر در دوره های زبان دانشگاهی شرکت کردید و در آن ها پذیرفته شدید نیازی نخواهد بود تا هزینه ای را بابت آن ها پرداخت کنید . البته اگر بخواهید در دوره های آموزش زبان شرکت کنید که توسط موسسه های خصوصی ارائه می شوند باید هزینه هایی را پرداخت کنید .

دوره های زبان در آلمان

هزینه ای که برای این دوره ها پرداخت می کنید بسته به این که متقاضی چه دوره ای هستید و در چه موسسه ای می خواهید به تحصیل بپردازید متفاوت خواهد بود . برای این که دوره های زبان مخصوص به خود را انتخاب کنید می توانید از مشاوره های بسیار زیادی بهره بگیرید .

بعد از این که دوره زبان خود را انتخاب کردید باید درخواست خود را ارسال کنید . درخواست هایی که برای شرکت کردن در موسسه ها و دوره های زبان ارسال می شود همگی به صورت آنلاین خواهد بود .

ویزای دوره زبان آلمانی چیست ؟

این ویزا مخصوص آن دسته از افرادی است که می خواهند در دوره های زبان آلمانی شرکت کنند . متقاضی باید هجده ساعت در هر هفته در کلاس های حضور یابند . زمانی که فرد این ویزا را دریافت کند می تواند در دوره های زبان آلمانی شرکت کنند. این ویزا ها بین سه ماه تا یک سال اعتبار دارد البته باید بدانید که این دوره ها تمدید نمی شود .

این ویزا را نمی توانید به ویزای تحصیلی در آلمان تبدیل کنید . با استفاده از این ویزا نمی توانید اجازه کار در این کشور را دریافت کنید . پس باید بدانید که اجازه کار در این کشور را نخواهید داشت . در دانشگاه های این کشور نیز اجازه تحصیل نخواهید داشت .

برای ویزای کار چه مدارکی لازم است ؟

  1. در ابتدا باید فرد فرم درخواست ویزا دوره زبان آلمانی را تکمیل کند.
  2. متقاضی باید پاسپورت معتبری را داشته باشد .
  3. برای ثبت نام دوره باید تاییدیه ای از ثبت نام این دوره ارائه شود .
  4. متقاضی باید انگیزه نامه را نیز ارائه دهد.
  5. متقاضی باید هزینه های بررسی درخواست را نیز پرداخت کند . این هزینه ۶۰ یورو است .
  6. فرد باید بیمه درمانی داشته باشد .
  7. ارائه دو قطعه عکس پاسپورتی
  8. ویزای شنگن قبلی که فرد دارد نیز باید ارائه شود .
  9. فرد باید گواهی را ارائه کند که معین کند در این کشور اسکان دارد .
  10. فرد باید سه فتوکپی از پاسپورت خود را نیز ارائه دهد .

دوره های زبان در آلمان

امتیاز شما


امتیاز شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان
02145131
مشاوره رایگان واتس آپ
(کلیک کنید)