#

شرایط زندگی در کشور کانادا

به دلیل تغییرات لحظه ای در قوانین کشورها، قبل از اقدام حتما با مشاوران موسسه هماهنگ کنید
  • 26 فروردین 1399
  • هزینه زندگی
  • 836 بازدید
  • ۲ نظر

شرایط زندگی در کشور کانادا

شرایط زندگی در کشور کانادا

کانادا کشوری پهناور و ملیت های مختلفی در خود جای داده است. این کشور بزرگ و پیشرفته ای در شمالی ترین نقطه قاره آمریکای شمالی و دومین کشور پهناور جهان و یکی از ثروتمند ترین کشورهای جهان است. در ادامه به بررسی شرایط زندگی در کشور کانادا می پردازیم.

هزینه ها و شرایط زندگی در کشور کانادا

یکی از شرایط زندگی در کشور کانادا و همچنین هزینه‌ های زندگی آپارتمان اشتراکی است که چیزی در حدود ۷۰۰ تا ۱۱۰۰ دلار در ماه هزینه دارد. به این صورت که برای آپارتمان نرمال در طبقات همکف و بالا تر این مبلغ به ۱۰۰۰ تا ۲۲۰۰ دلار در ماه نیز می‌رسد. خانه بزرگ، مستقل و ویلایی( Detached HOUSE ) هم گران ترین گزینه این بخش است که نیازمند پرداخت ۲۰۰۰ تا ۳۵۰۰ دلار اجاره بها است.

این هزینه های مربوط به اجاره بهای ماهانه در کشور کانادا به عنوان یکی از اساسی ‌ترین هزینه ‌های زندگی در کانادا به شمار می ‌رود بر اساس تجهیزات خانه، نزدیکی به مترو و منطقه زندگی و همین طور شهر محل سکونت این هزینه ها و قیمت های حدودی افزایش پیدا می‌کند.

میانگین قیمت ‌ها که به آنها اشاره می شود، شامل شهر تورنتو نمی شود، زیرا مرکز شهر تورنتو یا به اصطلاح Downtown Totonto  جزو گران ‌ترین مناطق کانادا به شمار می‌ رود و تمامی هزینه‌ ها به دلار کانادا محاسبه می شود.

از دیگر هزینه‌ های زندگی در کانادا می توان به هزینه حمل و نقل اشاره کرد. انواع حمل و نقل عمومی نظیر قطار، اتوبوس، مترو و هر چیز دیگری تحت پوشش سامانه حمل و نقل کانادا ( TTC ) است. به این صورت که برای خرید یک بلیط یک نفره ۳ دلار و ۲۵ سنت بایستی پرداخت نمود که البته این هزینه و مبلغ برای دانشجویان و دانش آموزان ۲ دلار و ۱۰ سنت است.

یکی از مهم ترین هزینه هایی که اجتناب نا پذیر است، هزینه خدمات سرویس موبایل در کانادا است. این هزینه ها نیز همچون دیگر کشور ها به نسبت اپراتور سرویس دهنده متفاوت است. در این خصوص می توان گفت که ارزان ترین اپراتور سرویس دهنده در شهر تورنتو موجود است و اپراتور Chatr  نام دارد که برای اینترنت نیز می توان با پرداخت ماهانه ۳۵ دلار، از ۱ گیگابایت حجم اینترنت و مکالمه نا محدود بهره مند شوند.

برای هزینه های خوراک نیز باید گفت برای آن دسته از افرادی که نسبتا کم غذا هستند و تقریبا شش روز هفته غذای خانگی درست می کنند ، این هزینه مبلغی در حدود بین ۵۰ تا ۶۰ دلار در هفته خواهد بود.

معایب و مشکلات پیش رو در زندگی در کشور کانادا

می توان معایب و مشکلات شرایط زندگی در کشور کانادا را موارد زیر نام برد:

در کشور کانادا در صورتی که تخصص لازم کاری را نداشته باشند و یا تسلط کافی به یکی از زبان ‌های انگلیسی و یا فرانسه را نداشته باشند قطعا به مشکل بزرگی بر می خورند به این صورت که این موارد جزء شروط استخدام است. این در صورتی است که یافتن شغل مناسب در کشور کانادا نیز مشکل است.

هزینه های زندگی در کانادا به نسبت هزینه های بالایی هستند. مسافت طولانی بین ایران و کانادا نیز برای برخی از افراد می توان یکی دیگر از دشواری های شرایط زندگی در کشور کانادا محسوب شود که از لحاظ احساس غربت مشکل به حساب می آید.

یکی دیگر از مشکلات و دشواری های زندگی در کشور کانادا بروکراسی پیچیده و دشواری اخذ ویزای این کشور است.

مالیات نسبتا بالا نیز یکی از هزینه هایی است که می توان گفت دشواری و مشکل برای زندگی در کشور کانادا به حساب بیاید.

شرایط زندگی در کشور کانادا

مزیت ها و شرایط زندگی در کشور کانادا

علاوه بر مشکلات در زندگی در کشور کانادا باید از مزیت های آن نیز نام برد، که در ادامه به چند مورد اشاره می شود:

آرامش و امنیت حاکم در این کشور که مزیت مهمی محسوب می شود.

اجازه دارند نسبت به اقامت قانونی اقدام نمایند و علاوه بر این اجازه کار در کشور کانادا را نیز دارند. این کشور با داشتن یک اقتصاد پویا توانسته به بسیاری از موفقیت ها و رتبه های جهانی دست یابد.

علاوه بر این مزیت ها، حمایت دولت از شهروندان به این صورت که احترام به حقوق شهروندی منطبق بر استاندارهای جهانی مزیت بزرگی است که در این کشور برقرار است. این در حالی است که احترام به مهاجران را نیز به خوبی رعایت می کنند و برای این دسته از افراد فرصت های اقامتی در کانادا و پاسپورت کانادایی فراهم می آورند.

این کشور علاوه بر این که نظام آموزشی پیشرفته ای در تمامی سطوح و مقاطع تحصیلی دارد توانسته به سطح بالای بهداشت و درمان برسد. به این صورت که با مراکز آموزشی که علاوه بر اینکه دارای استاندارد های جهانی هستند نه تنها در این کشور بلکه در بین مراکز آموزشی دنیا دارای رتبه و رنک جهانی است. می توان یکی از دلایل جذب دانشجواز سراسر دنیا را همین کیفیت آموزشی دانست، علاوه بر آن تحصیل در دانشگاه های این کشور دارای اعتبار جهانی است و برای فارغ التحصیلان تمامی رشته ها از دانشگاه های این کشور فرصت های شغلی بسیاری را فراهم می آورد.

بسیاری از افراد به جهت مهاجرت از طریق تحصیل در کانادا اقدام می کنند تا بتوانند پس از تحصیل و دریافت اقامت در این کشور، برای گرفتن تابعیت و حق شهروندی اقدام نمایند.

شهر های اصلی این کشور

شهر آتاوا (استان آنتاریو) پایتخت کشور کانادا است. شهری با ملیت های گوناگون است که بیشترین تعداد اقلیت ها در این شهر هستند. به دلیل فرصت های شغلی فراوانی که دارد حتی برای مهاجرانی که به این شهر می روند ایجاد شغل می کند. می توان یک علت این موضوع را وجود شرکت های عظیم تکنولوژی در این منطقه اشاره کرد. این شهر بالاترین رتبه ی درآمد خانوارها را از آن خود کرده است.

زبان مردم این شهر غالبا انگلیسی است. آب و هوای این شهر سرسبز در ماه های بهار و پاییز نوسانات شدید دما دارد اما با زمستان های سرد و برفی همراه است، به عبارتی اتاوا تابستان های شرجی و زمستان های بسیار سرد و طولانی آن دارد. ولی می توان گفت در تابستان هوا بسیار گرم و آفتابی است و در زمستان به نسبت روزهای آفتابی کمتری دارد.

شهرگاتینو در استانی قرار دارد که به کبک مشهور است به معنای زیبا، زیرا این شهر وسیع و تمامی شهرهای این استان کشور کانادا پوشیده از جنگل ها و تپه ها و آبراه های بسیار زیادی دارد. این شهر وهمچنین این استان به کبک معروف است و گاها به آن اروپای شمال آمریکا می گویند. (کلمه ی کبک در زبان فرانسوی به معنی زیبا است.)

این شهر زیبا هم مثل بیشتر شهرهای کانادا مهاجران بسیار زیادی دارد؛ بیشترین مهاجرین از مناطقی مثل چین، جنوب آسیا، خاورمیانه و آفریقا هستند. زبان اصلی مردم این شهر فرانسوی است. نزدیکی بسیار زیاد شهرهای اتاوا وهمچنین شهر گاتینو باعث شده است مردم این شهر محل زندگی آنها است اما برای کار به شهر آتاوا می روند. مالیات بر درآمد در کبک پایین تر است، به همین خاطر این افراد ترجیح می دهند در گاتینو زندگی کنند.

شرایط زندگی در کشور کانادا

امتیاز شما


امتیاز شما

2 پاسخ به “شرایط زندگی در کشور کانادا”

  1. سامان گفت:

    سلام بتونم کاری اقدام کنم اونجا با کار معمولی میشه از پس هزینه زندگی برامد؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان
02145131
مشاوره رایگان واتس آپ
(کلیک کنید)