#

کالج های پزشکی کشور اتریش

به دلیل تغییرات لحظه ای در قوانین کشورها، قبل از اقدام حتما با مشاوران موسسه هماهنگ کنید
  • 14 آبان 1398
  • شرایط تحصیل درخارج از کشور
  • 834 بازدید
  • بدون نظر

کالج های پزشکی کشور اتریشاتریش کشوری اروپایی است که در مرکز قاره زیبای اروپا قرار دارد و با کشورهای ایتالیا و آلمان و سوئیس همسایه است. پایتخت اتریش شهر زیبای وین است و کل این کشور حدود ۱۰ میلیون جمعیت دارد و زبان اکثر مردم آن زبان آلمانی است. کشور اتریش از ۹ ایالت تشکیل شده است و از شهرهای اصلی این ایالت ها می توان گراتس، اینسبورگ و زالتسبورگ را نام برد.

کشور اتریش با داشتن دانشگاه ها معتبر و پیشرفته در سطح جهانی و هزینه پایین تحصیل در دانشگاه های آن نسبت به سایر کشورهای اروپایی، از کشورهایی محسوب می شود که سالیانه متقاضیان زیادی جهت مقاضد مختلف به این کشور مهاجرت می کنند. این کشور علاوه بر اینکه مردم آن زبان مشترکی با کشور آلمان دارند، همچنین در مقایسه با کشور آلمان شباهت های بسیار دیگری نیز دارد که از جمله آن ها می توان به هزینه پایین زندگی در این کشورها نسبت به کشورهای همسایه آن ها اشاره کرد.

در حال حاضر، بیشتر افراد در سرتاسر بین الملل متقاضی مهاجرت به کشورهای مدرن اروپایی هستند و برای مقاصد مختلف به این کشورها مهاجرت می کنند. اما راحت ترین راه مهاجرت به هر کشوری مهاجرت تحصیلی و دریافت ویزای تحصیلی آن کشور است. کشور اتریش در چند دهه گذشته در زمینه های علمی بخصوص زمینه های پزشکی پیشرفت های چشمگیری داشته است و به همین علت امروزه یکی از کشورهای پرمتقاضی جهت مهاجرت تحصیلی شناخته می شود به طوری که هر سال تعداد زیادی متقاضی از سرتاسر بین الملل جهت تحصیل در دانشگاه ها و کلج های این کشور به شهرهای مختلف آن کشور مهاجرت می کنند.

افرادی که متقاضی تحصیل پزشکی و دندان پزشکی این کشور هستند باید ابتدا دوره ای را در کالج های پزشکی کشور اتریش جهت دریافت آمادگی های بیشتر طی کنند که این مورد در نهایت به نفع دانشجو خواهد بود.

کالج های پزشکی کشور اتریش

دوره های کالج های پزشکی کشور اتریش

یکی از شرایط مهم تحصیل در دانشگاه های پزشکی کشور اتریش که فرد متقاضی باید به آن توجه کند این است که اگر فرد بخواهد تاییدیه پذیرش دانشگاه مورد نظر خود را در این کشور دریافت کند باید در کنکور سراسری کشور ایران در رشته پزشکی قبول شده باشد.

به طور ساده تر، فرد دانشجو برای دریافت پذیرش دانشگاه های پزشکی کشور اتریش در رشته مورد نظرش، باید همان رشته را در کنکور سراسری دانشگاه های ایران قبول شده باشد در غیر اینصورت پذیرش دانشگاه مورد نظرش را در کشور اتریش دریافت نخواهد کرد.

از دیگر شرایط تحصیل در دوره های پزشکی دانشگاه های کشور اتریش ارائه مدرک زبان آلمانی است که دانشجو باید این مدرک را با حداقل سطح B2 داشته باشد در غیر اینصورت در دانشگاه مورد نظرش پذیرفته نمی شود.

کالج های پزشکی کشور اتریش برای اینگونه موارد سازماندهی شده اند. دوره های کالج های کشور اتریش معمولا یک سال و نیم طول می کشند. اگر فرد متقاضی تحصیل رشته های پزشکی در دانشگاه های اتریش مدرک زبان آلمانی نداشته باشند و یا در کنکور سراسری کشور ایران در رشته های پزشکی قبول نشده باشند، باید ابتدا در کالج های پزشکی کشور اتریش به تحصیل مشغول شوند. در طی این مدت دانشجویان برخی دروس پایه پزشکی را در کنار زبان آلمانی آموزش می بینند تا آمادگی لازم برای حضور در کلاس های دانشگاه های پزشکی را دریافت کنند. سپس بعد از اتمام آموزش های در کالج ها، باید در آزمون ورودی دانشگاه مورد نظرشان در کشور اتریش شرکت کرده و نمره قبولی این آزمون را دریافت کنند سپس می توانند وارد دانشگاه های پزشکی کشور اتریش شوند.

شرایط تحصیل پزشکی در دانشگاه ها و کالج های پزشکی کشور اتریش

  • در هنگام ارائه مدارک پذیرش به دانشگاه پزشکی مورد نظر در کشور اتریش ارائه تاییدیه سازمان سنجش کشور ایران برمبنای قبولی در کنکور سراسری در رشته های پزشکی و یا ارائه مدارک مربوط به تحصیل در کالج های پزشکی کشور اتریش و دریافت نمره قبولی برای تمام دروس اخذ شده در این دوره تحصیلی در کالج ها، الزامی خواهد بود.
  • فرد متقاضی با تحصیل پزشکی در کشور اتریش از حداکثر سطح امکانات و تجهیزات پزشکی در این کشور به عنوان یک کشور پیشرفته و مدرن اروپایی برخوردار خواهد شد.
  • در برابر امکانات آموزشی با کیفیتی که در اختیار دانشجویان پزشکی این کشور قرار می گیرد هزینه های تحصیلی پایینی از دانشجو، نسبت به سایر کشورهای اروپایی، دریافت خواهد شد.

شرایط تحصیل پزشکی در دانشگاه ها و کالج های پزشکی کشور اتریش

  • رشته های پزشکی در کشور اتریش هم در دانشگاه ها و کالج های دولتی این کشور و هم در کالج های و دانشگاه های خصوصی ارائه می شود که همانند سایر کشورها هزینه تحصیل در دانشگاه های خصوصی این کشور بسیار بالاتر خواهد بود.
  • طول دوره ی رشته ی پزشکی و دندان پزشکی، که پرطرفدارترین رشته های بین المللی در زمینه پزشکی هستند، ۶ ساله است اما ممکن است بسته به عملکرد تحصیلی دانشجو این دوره ها بیشتر طول بکشد.
  • محل اقامت فرد در هر جای کشور اتریش و در هر ایالت این کشور که باشد باید به دانشگاه تحصیل فرد نزدیک باشد در غیر این صورت دانشجو ملزم به دریافت خوابگاه دانشجویی از دانشگاه مورد نظرش خواهد بود.
  • فرد برای تحصیل در دانشگاه های پزشکی کشور اتریش و تحصیل در رشته ی پزشکی و دندان پزشکی این دانشگاه ها باید سطح A دیپلم دبیرستان را که معادل دیپلم دبیرستان های دولت اتریش است را داشته باشد.
  • همچنین در صورتی که فرد رشته پزشکی را در کشور دیگری گذرانده است و قصد دارد برای پذیرش تخصص خود در دانشگاه های کشور اتریش اقدام کند، باید گواهینامه ای مبنی بر مدرک پزشکی فرد از سوی دانشگای قبلی او صادر شود که این گواهینامه باید مورد تایید دانشگاه مورد نظر فرد در کشور اتریش باشد به عبارتی دانشگاه قبلی فرد که دوره پزشک عمومی خود را در آن گذرانده است باید مورد تایید دانشگاه مورد نظر او در کشور اتریش باشد.
  • اکثر دانشگاه ها و کالج های پزشکی کشور اتریش مورد تایید وزارت بهداشت و درمان کشور ایران هستند اما در فرد در دانشگاهی در کشور اتریش مدرک پزشکی خود را دریافت کند که آن دانشگاه مورد تایید وزارت بهداشت و درمان کشور ایران نباشد، مدرک فرد هیچ اعتباری برای کشور ایران نخواهد داشت و فقط می تواند در کشورهایی وظیفه پزشکی خود را انجام دهد که مدرک پزشکی او توسط وزارت بهداشت و درمان آن کشورها تایید شود.
  • متقاضیان تحصیل در دانشگاه های دولتی پزشکی کشور اتریش باید در آزمون ورودی هر دانشگاه شرکت کرده و موفق به دریافت نمره قبولی آزمون ورودی دانشگاه های پزشکی شوند تا بتوانند در این دانشگاه ها تحصیل کنند.
  • اگر فرد متقاضی در دانشگاه قبلی خود در کشور دیگری غیر از اتریش رشته های پزشکی را مطالعه کرده است در دانشگاه های کشور اتریش نیز باید به تحصیل در همان رشته بپردازد و باید در هنگام دریافت پذیرش از دانشگاه مورد نظرش همان رشته قبلی خود را انتخاب کند. در صورتی دانشجو می تواند رشته ای غیر از رشته قبلی خود را در بین رشته های پزشکی دانشگاه های کشور اتریش انتخاب کند، که رشته انتخابی فرد در دانشگاه و در کشور قبلی او وجود نداشته باشد و ارائه نشود.

شرایط تحصیل پزشکی در دانشگاه ها و کالج های پزشکی کشور اتریش

  • با توجه به اینکه اغلب دروس در رشته های پزشکی به زبان آلمانی ارائه می شوند فرد متقاضی برای حضور در کلاس های پزشکی باید حداقل سطح تسلط زبان آلمانی را داشته باشد و ارائه مدرک معتبر زبان آلمانی در هنگام ارائه مدارک برای پذیرش هر دانشگاه و یا کالج های پزشکی کشور اتریش، الزامی خواهد بود.
  • تحصیل رشته های پزشکی به زبان انگلیسی نیز در برخی دانشگاه های کشور اتریش امکان پذیر است اما معمولا این رشته ها ظرفیت محدودی دارند و یا در مراتب بالاتر پزشکی (تخصص و فوق تخصص) ارائه میشوند.
  • در صورتی که دانشجو مدرک زبان آلمانی را ارائه ندهد و یا تسلط کافی بر این زبان برای حضور در کلاس های پزشکی دانشگاه ها نداشته باشد باید در هنگام تحصیل در کالج های پزشکی کشور اتریش در کنار دروس دیگر زبان آلمانی را نیز فرا گیرد و آمادگی لازم را از این جهت نیز کسب کند.

برخی از دانشگاه ها و کالج های پزشکی معتبر کشور اتریش

دانشکده پزشکی دانشگاه وین کشور اتریش Medical University Of Vienna

دانشکده پزشکی دانشگاه وین کشور اتریش به عنوان یکی از بزرگ ترین و معتبرترین دانشکده های پزشکی در اروپا و بین الملل شناخته می شود. این دانشکده وسعت بسیاری دارد و در کنار وسعت آن دانشجویان زیادی را سالیانه در رشته های مختلف پزشکی پذیرش می کند. دانشکده پزشکی وین در چند دهه گذشته عملکرد علمی بالایی داشته است و پیشرفت های زیادی در زمینه پزشکی انجام داده است.

آموزش در کنار پژوهش های علمی، مراقبت همه جانبه از بیماران و رعایت حقوق آن ها در کنار آموزش های عملی به عنوان کاربرد علوم پزشکی، اهداف این دانشکده است و این اهداف به صورت حرفه ای به دانشجویان آموزش داده می شود.

دانشگاه پزشکی اینسبورگ اتریش Medical University Of Innsbruck

دانشگاه پزشکی اینسبورگ تا سال ۲۰۰۲ زیر نظر دانشگاه لئوپولد- فرانرز به عنوان دانشکده پزشکی این دانشگاه فعالیت می کرد اما از این سال دانشگاه پزشکی اینسبورگ از دانشگاه لئوپولد جدا شد و در سال ۲۰۰۴ به عنوان یک دانشگاه پزشکی مستقل در شهر اینسبورگ با نام همین شهر تاسیس شد.

این دانشگاه هر ساله تحقیقات معتبر زیادی در زمینه های مختلف پزشکی انجام می دهد و از این طریق به عنوان یکی از معتبرترین مراکز آموزشی پزشکی در کشور اتریش محسوب می شود. همچنین این دانشگاه مانند سایر دانشگاه های پیشرفته و معتبر کشور اتریش تجهیزات با کیفیتی در زمینه های مختلف پزشکی دارد که آموزش های عملی را برای دانشجویان امکان پذیر می کند.

برخی از دانشگاه ها و کالج های پزشکی معتبر کشور اتریش

در حال حاضر این دانشگاه در حدود ۵۰۰۰ دانشجو در رشته های مختلف پزشکی دارد و حدود ۲۰۰۰ کارمند و استاد در این دانشگاه مشغول به کارند.

دانشکده پزشکی دانشگاه گراتس Medical University Of Graz

این دانشکده نیز در سال ۲۰۰۴ میلادی تاسیس شد و امروزه به عنوان یکی از معتبرترین و پیشرفته ترین دانشکده های پزشکی کشور اتریش شناخته می شود. این دانشکده به عنوان یک مرکز به روز و پیشرفته اکتشافات پزشکی در کشور اتریش شناخته می شود. تمرکز اصلی این دانشکده مراقبت از بیماران و رعایت حق و حقوق آن ها است که در کنار آموزش های پزشکی و کاربردهای مختلف علوم پزشکی به دانشجویان آموزش داده می شود.

دانشکده پزشکی دانشگاه گراتس از معدود دانشکده های پزشکی کشور اتریش است که برنامه های دکترای پزشکی، دوره های PhD و تخصص های پزشکی و همچنین دوره های تحصیلی تکمیلی پزشکی را ارائه می دهد.

در حال حاضر این دانشکده در حدود ۲۵۰۰ کارمند و استاد دارد و حدود ۵۰۰۰ دانشجو در رشته های مختلف پزشکی و دندان پزشکی و همچنین علوم پرستاری در این دانشگاه تحصیل می کنند.

مزایای تحصیل پزشکی در دانشگاه های کشور اتریش

  • فرد متقاضی برای تحصیل در دانشگاه ها و کالج های پزشکی کشور اتریش باید ویزای تحصیلی این کشور را دریافت کند که در این صورت به خانواده او نیز ویزای همراه برای ورود به کشور اتریش داده خواهد شد.
  • فرد دانشجو با تحصیل در دانشگاه ها و کالج های پزشکی کشور اتریش در یکی از بهترین و معتبرترین دانشگاه های اروپا تحصیل خواهد کرد و از امکانات آموزشی با بهترین سطح کیفیت برخوردار خواهد شد.
  • هزینه ی تحصیل در دانشگاه ها و کالج های پزشکی کشور اتریش اختلاف چشمگیری با سایر دانشگاه ها و کالج های پزشکی کشور های اروپایی دارد و بسیار ارزان تر است تا حدی که فرد برای تحصیل در معتبرترین دانشگاه های کشور اتریش حدود مبلغ ۶۰۰ یورو را پرداخت خواهد کرد اما این مبلغ برای دانشگاه های پزشکی سایر کشورهای اروپایی بالاتر خواهد بود.
  • برای رفاه حال دانشجویان خارجی مجوز کار دانشجویی برای آن ها صادر خواهد شد و حقوق مشخصی دریافت خواهند کرد که با استفاده از این حقوق می توانند قسمت قابل توجهی از هزینه های زندگی و تحصیل خود در کشور اتریش را بپردازند.

مزایای تحصیل پزشکی در دانشگاه های کشور اتریش

  • کشور اتریش به دانشجویان پزشکی خود و دانشجویان تخصص های مختلف پزشکی بیمه های درمانی ارزان ارائه می دهد و هزینه های دریافت بیمه های درمانی برای این دسته از دانشجویان در حدود ۲۰ یورو در ماه خواهد بود در صورتی که برای مابقی دانشجویان هزینه های دریافت بیمه های درمانی کشور اتریش به حدود ۵۰ یورو در ماه نیز خواهد رسید.
  • همچنین امکان دریافت بورسیه های تحصیلی از سوی دولت اتریش برای دانشجویان با روزمه های قوی وجود خواهد داشت که هزینه های تحصیل و زندگی دانشجو در این کشور را تا حد رایگان پایین می آورد.
  • مجوز اقامت فرد دانشجو که به واسطه ویزای تحصیلی دریافت کرده است پس از پایان تحصیلات او در کشور اتریش قابل تمدید است. فرد می تواند پس از فارغ التحصیلی در دانشگاه های اتریش ویزای تحصیلی خود را به ویزای کاری تبدیل کند و از این طریق اقامت او نیز برای مدت مشخصی تمدید خواهد شد.
  • فرد باید در مدت اعتبار ویزای کاری کشور اتریش در یکی از شهرهای این کشور مشغول به کار شود و در صورت استخدام ویزای کاری برای او تمدید خواهد شد. پس از طی چند دوره تمدید و پس از گذشت ۳ سال، ویزای کاری ویزای او به اقامت دائم تبدیل خواهد شد و فرد می تواند از این طریق تابعیت اتریشی خود را نیز دریافت کند.
  • با توجه به اینکه کشور اتریش یک کشور اروپایی عضو اتحادیه شینگن است، فرد متقاضی تحصیل در کشور اتریش با دریافت ویزای تحصیلی این کشور می توانند به تمام کشور های اتحادیه اروپا و شینگن بدون دریافت مجوز خاص دیگری، سفر کند.

هزینه های تحصیل و زندگی رشته های پزشکی در دانشگاه ها و کالج های پزشکی کشور اتریش

با توجه به دانشگاه های مختلفی که دانشجو می تواند پذیرش خود را از آن ها دریافت کند، هزینه های تحصیل در رشته های پزشکی در دانشگاه های مختلف کشور اتریش متفاوت خواهد بود و به صورت حدودی دانشجو باید هر سال تحصیلی از ۴۰۰ یورو تا نهایتا ۱۴۰۰ یورو برای تحصیل در این دانشگاه ها پرداخت کند.

هزینه زندگی نیز در کشور اتریش که شامل مواردی مانند هزینه های بیمه، اجاره مسکن و یا خوابگاه دانشجویی، هزینه خورد و خوراک، هزینه های رفت و آمد دانشجو و مانند این ها است، حدودا بین ۱۵۰ یورو تا نهایتا ۶۰۰ یورو در ماه خواهد بود.

هزینه های تحصیل و زندگی رشته های پزشکی در دانشگاه ها و کالج های پزشکی کشور اتریش

امکان دریافت مجوز کار برای دانشویان پزشکی کشور اتریش

دانشجویان رشته های مختلف پزشکی دانشگاه های اتریش می توانند در کنار تحصیل خود به کار نیز مشغول شوند و مجوز کار را برای تعداد ساعات مشخصی در هفته دریافت کنند. دانشجویان به ازای هرساعت کار حقوق مشخصی بسته به نوع کاری که مشغول به آن هستند، دریافت خواهند کرد که این مبلغ می تواند کمک هزینه ای برای پرداخت هزینه های تحصیل و زندگی در کشور اتریش باشد و دانشجو بتواند مقداری از اینگونه از هزینه های خود را به راحتی پرداخت کند.

معمولا به دانشجویان پزشکی کشور اتریش مجوز کار برای ۱۲ ساعت در هفته داده خواهد شد که برای هر ساعت می توانند حدود مبلغ ۱۵ یورو تا نهایتا ۳۰ یورو دریافت کنند.

هزینه های زندگی و تحصیل در کنار مورد تایید بودن دانشگاه های پزشکی برای وزارت بهداشت کشورمان، دو مورد از موارد مهمی است که فرد برای تحصیل پزشکی در دانشگاه ها و کالج های پزشکی اروپایی و بین المللی باید به آن توجه کند.

کشور پیشرفته و مدرن اتریش با امکانات عالی در برابر هزینه های کم زندگی و تحصیل و داشتن دانشگاه های معتبر برای وزارت بهداشت ایران این امکان برای متقاضیان ایرانی فراهم کرده است تا بدون هیچ گونه محدودیتی و تنها با تلاش بتوانند در رشته های پزشکی دانشگاه های این کشور مشغول به تحصیل شوند و روز به روز در زمینه های مختلف پزشکی پیشرفت کنند تا بتوانند هرچه بهتر به جامعه بیماران در سرتاسر بین الملل کمک کنند.

امکان دریافت مجوز کار برای دانشویان پزشکی کشور اتریش

جهت کسب اطلاعات بیشتر راجع به کالج های پزشکی کشور اتریش با دفتر موسسه دانش گستر کوه نور تماس بگیرید و مشاوره اولیه رایگان را دریافت نمایید.

امتیاز شما


امتیاز شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان
02145131
مشاوره رایگان واتس آپ
(کلیک کنید)